abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38485165
quote:
Cohen wil fouilleren in heel Amsterdam

De burgemeester van Amsterdam Job Cohen wil de mogelijkheden om preventief te fouilleren in zijn stad drastisch uitbreiden.

Tijdstip en lokatie van fouilleeracties wil de burgemeester zonder tussenkomst van de gemeenteraad kunnen bepalen. Dat heeft Cohen gisteren bekendgemaakt. Nu gaat er aan de aanwijzing van zogeheten veiligheidsrisicogebieden (VRG) en het starten van een fouilleeractie nog een lange bureaucratische procedure vooraf, waarna ook de gemeenteraad moet worden geraadpleegd.

Cohen: Preventief fouilleren in heel Amsterdam
Preventieve fouilleeractie in de Amsterdamse binnenstadDe burgemeester wil sneller en met meer flexibiliteit kunnen reageren op wapenincidenten, en voor tijden en lokaties meer gebruik maken van politiegegevens.

Als voorbeeld noemt Cohen stadsdeel De Baarsjes. Daar is de laatste tijd sprake van een reeks schietincidenten. In zulke gevallen moet de burgemeester snel kunnen ingrijpen, meent Cohen. Aanwijzing van wijken als VRG, nodig om preventief te kunnen fouilleren, moet daarom buiten de gemeenteraad om kunnen. Die hoeft dan pas achteraf te worden ingelicht.

Spectaculair
De plannen van Cohen volgen op een evaluatie van de resultaten van preventief fouilleren in het VRG binnenstad en VRG Zuidoost. Die zijn ronduit spectaculair. Over drie jaar daalde het aantal wapenincidenten er met 37 respectievelijk 29,4 procent.

Uit een recente enquête van de gemeente blijkt dat het draagvlak voor preventief fouilleren onder Amsterdammers groot is. Ruim driekwart ondersteunt de aanpak. Over het gedrag van de politie bij de fouilleeracties kwam het afgelopen jaar welgeteld één klacht binnen.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/101163/index.html

Prima! Maak Amsterdam een stuk veiliger en pak de probleemgebieden aan. Wat mij betreft volgt de rest van Nederland morgen al.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:08:18 #2
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_38485199
Nee dank je.... Er is nog zoiets als privacy enzo.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_38485240
Belachelijk voorstel.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:09:59 #4
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38485247
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:08 schreef Marty26 het volgende:
Nee dank je.... Er is nog zoiets als privacy enzo.
Inderdaad ja, ik hoef toch niet als een crimineel behandeld te worden terwijl ik niks heb gedaan.
Ik hoop dat dit niet word doorgedrukt, ik vind dat ik in mijn vrijheid word aangetast met deze maatregelen.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:10:21 #5
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_38485261
Nee dank je.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:31:33 #6
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38485942
Goed iniatief, ik zal me er een stuk veiliger door voelen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:34:32 #7
14827 Kogando
Modelprutser
pi_38486035
Razzia's!!
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_38486156
Slecht plan,. Net zoals dat Camera systeem wat ze in Amsterdam willen testen.
Bekende dieven worden met dat camera systeem gevolgd ( gezichts herkenning )
Optiefen met al die Big Brother troep

Meer politie op straat vind ik een betere oplossing,.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juni 2006 @ 20:39:54 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38486189
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:38 schreef Equinix het volgende:
Slecht plan,. Net zoals dat Camera systeem wat ze in Amsterdam willen testen.
Bekende dieven worden met dat camera systeem gevolgd ( gezichts herkenning )
Optiefen met al die Big Brother troep

Meer politie op straat vind ik een betere oplossing,.
Meer politie op straat is 1 ding, maar laat ze dan ook wat nuttigs gaan doen ipv een beetje als hangbejaarde gaan spelen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_38486398
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Meer politie op straat is 1 ding, maar laat ze dan ook wat nuttigs gaan doen ipv een beetje als hangbejaarde gaan spelen...
Ben ik het helemaal mee eens, boeven vangen moeten ze
En wat ik ook wel een goed idee vind is de boetes van straat vervuiling verhogen met 1000% eindelijk eens die tering troep ( en kauwgom ) van de straat,.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:21:48 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_38487388
Inbreuk op lichamelijke integriteit. Aangezien je niet aan iemand kunt zien of ie een mes of een bom draagt zal iedereen gefouilleerd moeten worden en zal dat een laag rendament gaan geven.
En dat zeg ik met mijn werkgever...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_38490019
Laat ouders hun kinderen opvoeden. Laat leraren weer les geven.

Als we de problemen bij de wortel aanpakken, dan hoeven we niet tot dit soort drastische maatregelen over te gaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_38491404
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:38 schreef Lyrebird het volgende:

Als we de problemen bij de wortel aanpakken, dan hoeven we niet tot dit soort drastische maatregelen over te gaan.
Klopt, het is de ene regel die de andere uitlokt. Uiteindelijk worden dan alle regels draconisch en de controle erop ronduit dictatoriaal. Het gebeurt voor onze ogen maar niemand lijkt het te zien. Of beter gezegd: niemand lijkt nog een ander antwoord te kunnen bedenken dan "dat moet de overheid beter regelen", niet beseffend dat het alles willen regelen nou juist het probleem is.

Net ook weer bij Nova iemand die (op uiterst gematigde wijze) voor minder regels pleitte en daartegenover de Geus (VVD) en Femke (GL) die bij ieder onderwerp weer niks beters konden bedenken dan "daar moeten we als overheid wat aan doen". Het was weer diep bedroevend.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:09:42 #14
12888 Skull-splitter
pi_38491453
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:38 schreef Lyrebird het volgende:

Alleen verplichtingen worden niet echt op prijs gesteld hier in Nederland
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:19:27 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_38491847
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

Prima! Maak Amsterdam een stuk veiliger en pak de probleemgebieden aan. Wat mij betreft volgt de rest van Nederland morgen al.
Voor de grote steden zou het wellicht opwegen tegen de nadelen, maar het grotestedenbeled hoeft niet in heel Nederland te worden toegepast.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_38492147
hmm .. het gaat om preventief mogen fouilleren in stadsgebieden die al als veiligheidsrisico zijn aan gemerkt .. en de politie die daar op straat loopt voelt heus wel aan het water als de spanning in de wijk oploopt cq het risico dat er wapens worden gedragen toeneemt .. als je op zo'n moment nog op toestemming moet wachten kan het te laat zijn en heeft een onschuldige omstander/passant een kogel gevangen ..
dus prima idee
pleased to meet you
pi_38492200
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:07 schreef sizzler het volgende:

je bent geen Amsterdammer of je woont hier net
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:34:17 #18
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38492419
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:26 schreef moussie het volgende:
hmm .. het gaat om preventief mogen fouilleren in stadsgebieden die al als veiligheidsrisico zijn aan gemerkt .. en de politie die daar op straat loopt voelt heus wel aan het water als de spanning in de wijk oploopt cq het risico dat er wapens worden gedragen toeneemt .. als je op zo'n moment nog op toestemming moet wachten kan het te laat zijn en heeft een onschuldige omstander/passant een kogel gevangen ..
dus prima idee
Vind ik ook ja.

Dat gezeik over "aantasting van de lichamelijke integriteit" is zo'n complete nonsens. Ze zijn je heus niet aan het verkrachten of zo, er zijn nu eenmaal regels die bepalen hoe je mag fouilleren en hoe niet.
---verdwijnt---
pi_38493541
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Alleen verplichtingen worden niet echt op prijs gesteld hier in Nederland
Daar heb je helemaal gelijk in. Iedereen moet ten slotte zijn koters tot drie uur 's nachts voor iemand anders z'n deur kunnen laten voetballen. Dat moet toch kunnen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 3 juni 2006 @ 02:41:41 #20
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38496096
bij deze maatregelen loopt men te zeuren ver privacy, maar als ze eens een maatregele voorstellen tegen terreur, en die de vrijheden inperkt dan hoor je ze niet. dan is het ineens: als je niks te verbergen hebt is er ook nis aan de hand....

vraag me af wanneer het woord thee gaat vallen? of is dat alleen in kansloze''hoe maak ik linkse mensen zwart topic''.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_38497442
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:19 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Voor de grote steden zou het wellicht opwegen tegen de nadelen, maar het grotestedenbeled hoeft niet in heel Nederland te worden toegepast.
Waarom niet? In andere delen van Nederland hebben we ook gevaarlijke wijken.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 08:40:00 #22
12888 Skull-splitter
pi_38497511
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 08:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom niet? In andere delen van Nederland hebben we ook gevaarlijke wijken.
Maar die maak je niet standaard veiliger door steekproefsgewijs eens een dag iedereen te fouilleren.
pi_38497659
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 08:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maar die maak je niet standaard veiliger door steekproefsgewijs eens een dag iedereen te fouilleren.
Niet zomaar nee, maar in de probleemwijken van Amsterdam helpt het wel, dus waarom niet in probleemwijken door heel Nederland? Hier in Gouda hebben we ze ook. Of bij risico evenementen zoals de kermis 's avonds laat.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 09:14:37 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38497690
In elk geval blijkt uit de cijfers dat het helpt. Weer eens wat anders dan een maatregel nemen zonder dat is aangetoont dat het werkt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 09:39:41 #25
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38497847
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 09:10 schreef sizzler het volgende:
Niet zomaar nee, maar in de probleemwijken van Amsterdam helpt het wel, dus waarom niet in probleemwijken door heel Nederland? Hier in Gouda hebben we ze ook. Of bij risico evenementen zoals de kermis 's avonds laat.
Misschien is het een idee om mensen gewoon preventief op te pakken, dan kunnen ze immers ook geen vlieg meer kwaad doen. Of laten we ze meteen preventien veroordelen op basis van wat ze potentieel allemaal fout kunnen doen.
Dat klinkt misschien raar, maar als we preventief fouilleren in de publieke ruimte accepteren als zijnde een geschikte oplossing tegen problemen die zich voordoen in bepaalde wijken, dan zijn bovenstaande maatregelen de volgende op het lijstje zodra blijkt dat preventief fouilleren niet afdoende werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')