abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:20:42 #201
67951 VeerMans
Nee! Echt?
pi_39331718
Leeftijd 22
Opleiding MBO technische informatica, nu HBO informatica
Werkervaring 3 jaar (incl stage)
Beroep software engineer
12 uur per weerk (baantje naast school dus)
650 bruto (dus 2150 voor 40 uurige werkweek)
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:22:25 #202
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_39331769
1680 bruto, HBO BI, 2+ jaar ervaring. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_39331939
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:04 schreef rekenwonder het volgende:
Dan vind ik veel bedrijven die 'jong en dynamisch' zijn :-)
Klopt, en daar wil ik niet werken
pi_39334943
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:18 schreef Suijk het volgende:

[..]

Het gaat idd vooral over het werk -en denk niveau wat voor sommige functie's gevraagd wordt. Certificaten kan ik altijd nog halen, mocht ik dat willen, al hebben cisco certificeringen voor mijn functie geen meerwaarde.
Maar als je toch een goede HBO opleiding hebt gevolgd (Netwerk Infrastructure Design) is die 1jarige WO opleiding dan nog de moeite waard, of liever gaan certificeren, aangezien 9 van de 10 bedrijven daar wel naar vragen als je komt solliciteren.
pi_39335187
Het ligt er aan wat je wilt natuurlijk. Ik zit niet (meer) te programmeren of op netwerk niveau dingen te doen. Daar ben ik ook niet echt voor opgeleid en zullen ze mij dus ook niet voor aannemen. Maar met een goede HBO opleiding en wat certificaten heb je allicht ook een leuke baan. Het is niet zo dat die WO opleiding een must is natuurlijk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_39336346
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:23 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Zijn er grote spelers die met PHP werken? Ik acht het niet erg waarschijnlijk.
Nee, Cap Gemini, Sogeti, Logica CMG, Ordina, etc.. doen incidentieel iets met PHP. Maar dat komt eigenlijk gewoon niet voor.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_39336381
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:51 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Maar als je toch een goede HBO opleiding hebt gevolgd (Netwerk Infrastructure Design) is die 1jarige WO opleiding dan nog de moeite waard, of liever gaan certificeren, aangezien 9 van de 10 bedrijven daar wel naar vragen als je komt solliciteren.
Geen enkel bedrijf vraagt certificaten van een starter.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_39336482
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:28 schreef existenz het volgende:

[..]

Geen enkel bedrijf vraagt certificaten van een starter.
Hier in Limburg wel

Bij Veldhoven (Brabant), Simac mocht je niet eens stage lopen als je niet gecertificeerd was (of bezig ermee).
pi_39336823
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:31 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Hier in Limburg wel

Bij Veldhoven (Brabant), Simac mocht je niet eens stage lopen als je niet gecertificeerd was (of bezig ermee).
Die willen gewoon goedkope gecertificeerde krachten zodat zij het niet hoeven te betalen. Al die bedrijven die ik noemde kun je stage lopen en dan als je een dienstverband gaat krijgen kun je al tijdens je stage op hun kosten je gaan certificeren.
pi_39336932
Ben met mijn certificering begonnen van m'n werkgever.

Bij het bedrijf waar ik nu gedetacheerd ben werkt zelfs een consultant van CMG welke een MBO schoolverlater is. Voorwaarde om bij CMG in dienst te treden was dat hij de avondopleiding HBO zou volgen. En dat voor iemand van 21! Bedrijven staan te springen om personeel, ze lijken niet zo moeilijk meer te doen.
A dirty mind is a joy forever
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:20:09 #211
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39346201
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:45 schreef korenwolfje het volgende:
Ben met mijn certificering begonnen van m'n werkgever.

Bij het bedrijf waar ik nu gedetacheerd ben werkt zelfs een consultant van CMG welke een MBO schoolverlater is. Voorwaarde om bij CMG in dienst te treden was dat hij de avondopleiding HBO zou volgen. En dat voor iemand van 21! Bedrijven staan te springen om personeel, ze lijken niet zo moeilijk meer te doen.
dat laatste is denk ik iets te kort door de bocht, maar het trekt inderdaad weer aan en bedrijven worden weer wat creatiever als het gaat om het werven van personeel...

* avotar is de it ingerold in een VW-showroom.. those were the days
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_39346219
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:20 schreef avotar het volgende:

[..]

dat laatste is denk ik iets te kort door de bocht, maar het trekt inderdaad weer aan en bedrijven worden weer wat creatiever als het gaat om het werven van personeel...

* avotar is de it ingerold in een VW-showroom.. those were the days
Hehe Anyways ken je het bedrijf waar ik bij werk ?
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:29:40 #213
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39346375
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hehe Anyways ken je het bedrijf waar ik bij werk ?
ik zat even te denken, maar volgens mij niet..
maar toen keek ik in mijn papieren gisterenavond.. en ik heb er gezeten in 2001... dus er zal wel een hoop veranderd zijn..

was net de tijd dat het hele spul overging op 9i...
nu zit ik in zeeland bij het lokale nutsbedrijf.. die gaan begin volgend jaar waarschijnlijk over op 9i
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:35:16 #214
147183 R.T.F.M.
Dat zeg ik, RTFM!
pi_39346481
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:22 schreef Detroit het volgende:
1680 bruto, HBO BI, 2+ jaar ervaring. .
Dat is het geen dat ik nu aan uitkering krijg....
pi_39346584
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:29 schreef avotar het volgende:

[..]

maar toen keek ik in mijn papieren gisterenavond.. en ik heb er gezeten in 2001... dus er zal wel een hoop veranderd zijn..

nu zit ik in zeeland bij het lokale nutsbedrijf.. die gaan begin volgend jaar waarschijnlijk over op 9i
Damn, dan is er idd een hele hoop veranderd !
Enne je loopt nu wel achter hoor
pi_39346918
quote:

[..]

Ik ben nu met een migratie van 1.3.2 naar 10G bezig.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:08:24 #217
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39347161
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik ben nu met een migratie van 1.3.2 naar 10G bezig.
Snap niet waarom ze dat willen.... 1.3.2. is stabiel.... de laatste werkelijk stabiele versie van Designer...
pi_39347218
HIer ook over naar 10g trouwens, heeft nogal wat voeten in de aarde
pi_39348093
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:38 schreef L-IS het volgende:

[..]

Een auto kon er af maar een GSM niet?
Ik bel niet veel dus een gsm hoef ik niet. Een laptop had ik wel leuk gevonden.
pi_39349854
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:19 schreef existenz het volgende:

[..]

Gezien jouw leeftijd is het idd niet veel, maar je hebt gradaties in Software Engineer binnen bedrijven (Junior -> Senior). Hangt natuurlijk ook wel van je functie daar binnen af.
Ik ben beginnend in de software wereld, maar ik heb wel veel programmeerervaring, en ik vind dat ik een hoop nuttige andere kennis meeneem, bijvoorbeeld op gebied van wiskunde en techniek. Dat soort overwegingen maakt het moeilijk voor me te beoordelen of ik redelijk verdien. Mijn werkgever vindt i.i.g. dat ze me een goed salaris bieden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 juni 2006 @ 11:48:17 #221
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39349931
quote:

[..]

veel Oracle mensen hier.

je zit nu bij delta? daar heb ik ooit nog stage gelopen. in Middelburg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_39350274
Scholing: HBO BI
Werkervaring: kleine 2 jaar
Bruto salaris: 3500 euro
Leaseauto: Nee
Laptop: Ja
GSM abo: Ja
13e maand: Nee
Bonussen: Ja

[ Bericht 26% gewijzigd door countblah op 29-06-2006 12:21:09 ]
We can sing and dance and we don't need pants
pi_39350580
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:45 schreef Zambezi het volgende:

[..]

Ik ben beginnend in de software wereld, maar ik heb wel veel programmeerervaring, en ik vind dat ik een hoop nuttige andere kennis meeneem, bijvoorbeeld op gebied van wiskunde en techniek. Dat soort overwegingen maakt het moeilijk voor me te beoordelen of ik redelijk verdien. Mijn werkgever vindt i.i.g. dat ze me een goed salaris bieden.
Ik neem ook ontzettend veel bagage mee waar ik nu zit, onder andere op het gebied van webdesign etc, en dat wordt ook niet betaald (ook starter). Shit happens.
pi_39351847
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:00 schreef countblah het volgende:
Scholing: HBO BI
Werkervaring: kleine 2 jaar
Bruto salaris: 3500 euro
Leaseauto: Nee
Laptop: Ja
GSM abo: Ja
13e maand: Nee
Bonussen: Ja
Dat doe je niet slecht
Wat voor werk doe je? bij wat voor soort organisatie??
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_39352336
Opleiding Technische Informatica mbo niveau 4

Ik werk nu op een helpdesk verdien minimumloon
heb geen telefoon, auto of laptop en ik werk op een oude rot pc.
Dit weekend wordt ik 23, m'n loon zou dan iets omhoog moeten gaan,
(om aan het minimumloon voor een 23-jarige te voldoen)
zoniet dan ben ik waarschijnlijk de slechtst betaalde nederlander met een 40-urige werkweek

Ben al op zoek naar een andere baan.
En dan maakt het me niet eens zoveel uit waar, minder verdienen kan ik toch niet
het wordt tijd dat ik mijn avatar update
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')