abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38459468
quote:
BRUSSEL/RIJSWIJK - Alcohol kost de landen in de Europese Unie (EU) jaarlijks miljarden euro's aan preventie, bestrijding criminaliteit, politie en justitie, maar ook aan volksgezondheid en werkloosheid als gevolg van alcoholmisbruik. De totale kosten worden geschat op zeker 125 miljard euro. Dit blijkt uit een onderzoeksrappport in opdracht van de Europese Commissie dat donderdag is gepresenteerd.

In Europa wordt zwaarder gedronken dan in elke andere regio ter wereld. Bier blijft het meest favoriete alcoholische drankje, wijn volgt daarna.

Ieder jaar kost alcoholgebruik aan 195.000 mensen in Europa het leven. Veel van de schade die een drinker toebrengt is aan derden. Dit 'passief drinken' zorgt jaarlijks voor 60.000 vroeggeboorten, 9 miljoen kinderen die opgroeien in gezinnen met alcoholprobleem, 10.000 slachtoffers van rijden onder invloed en 2.000 slachtoffers van moord, zo staat in het rapport te lezen.

„Het zijn vooral de kinderen die de prijs betalen van overmatig drinken”, aldus Wim van Dalen, directeur van STAP, de Stichting Alcoholpreventie donderdag. „Voor deze indirecte slachtoffers van passief drinken is nog zeer weinig erkenning.”

Schadelijk alcoholgebruik behoort tot de top drie van belangrijkste risicofactoren voor een slechte gezondheid in Europa, zo blijkt uit het onderzoek. Alcohol is verantwoordelijk voor 7,4 procent van alle gevallen van ziekte en vroegtijdige sterfte in de EU.

Voorlichtingsprogramma's blijken onvoldoende effect te hebben als wapen tegen alcoholgebruik. Wel vonden de onderzoekers bewijs dat overheidsbeleid als het voeren van accijns zeer effectief is om jongeren te bereiken over de schadelijke gevolgen van alcoholgebruik. Van Dalen: „Het rapport maakt duidelijk dat er voldoende kennis is over welke beleidsmaatregelen effectief zijn en welke niet. Het gaat nu om de politieke wil er iets aan te doen.”

Het rapport vormt de basis voor een nieuw alcoholbeleid dat nog dit jaar wordt gepresenteerd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_EU_miljarden.html

Alcohol moet verboden worden dan zal Europa weer rijk worden
want zo hoeven ze de miljarden in anders stoppen

welke maatregel moet er gedaan worden om de Alcoholgeweld tegen de lijf te gaan
ik kies voor

het verbod op WIJN / BIER / ALCOHOL
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_38459769
Leuk van die berichten waarin ze het halve verhaal vertellen.

Enig idee wat het oplevert? Geloof me, meer dan 125 miljard euro.
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2006 @ 00:08:12 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_38459823
En mij kost t 7 euro per krat Be-lach-e-lijk
pi_38459885
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:06 schreef FloggingMolly het volgende:
Leuk van die berichten waarin ze het halve verhaal vertellen.

Enig idee wat het oplevert? Geloof me, meer dan 125 miljard euro.
oow en de schuld is dan biljoenen
pi_38460280
Iedereen weet dat alcohol schadelijk is, maar als mensen toch besluiten alcohol te blijven drinken dan moet je ze gewoon lekker afpersen en uitzuigen, wie niet horen wil moet immers maar voelen. Wie denk je wel niet dat je bent als miezerig individu om je eigen beslissingen te nemen terwijl die schadelijk zijn voor het belang van de almachtige Staat (amen).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38460446
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

oow en de schuld is dan biljoenen
Wat bedoel je?
pi_38460760
* note ++, aangeboden achter de schermen. *

[ Bericht 82% gewijzigd door Drugshond op 02-06-2006 10:25:43 ]
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 07:32:16 #8
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_38463931
Meer alcohol, meer dope, meer neuken, minder hersencellen!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:51:26 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38465842
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:00 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)st_EU_miljarden.html

Alcohol moet verboden worden dan zal Europa weer rijk worden
want zo hoeven ze de miljarden in anders stoppen

welke maatregel moet er gedaan worden om de Alcoholgeweld tegen de lijf te gaan
ik kies voor

het verbod op WIJN / BIER / ALCOHOL
Wat denk dat het sociale stelsel kost voor al die migranten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38465943
De rokers zijn nu wel uitgeknepen en tot paria's verheven. De volgende groep wordt nu aangekondigd; nog een paar jaar en je betaalt je scheel aan een biertje, want je moet tenslotte door papa overheid beschermd worden .

Dat hogere accijnzen mensen overduidelijk niet tegenhoudt om te roken is de onderzoekers kennelijk ontgaan, want er wordt vrolijk (en voorspelbaar) geopperd dat accijnzen de manier zijn om mensen te doordringen van de schadelijkheid.

Zum kotzen, dit.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:03:53 #11
132003 huupia34
veritas!!!
pi_38466111
beetje eenzijdig verhaal.

wat levert alcohol op in accijnzen?
hoeveel mensen werken in de drankindustrie?

drinkers en ook rokers leven gemiddeld korter, dus zijn ze in principe ook nog eens goedkoper voor de gezondheidszorg.

het is dus erg kortzichtig om te zeggen dat alcohol alleen maar geld kost
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:09:50 #12
45206 Pietverdriet
pi_38466199
Mensen die na hun laten we zeggen na hun 50 ste maar voor hun 65ste overlijden in een relatief kort sterfbed kosten de maatschappij niet veel geld, in tegendeel ze leveren de maatschappij in europa geld op want deze mensen belasten de pensioenen niet, ze zitten niet jaaaaren lang in bejaarden tehuizen, en hebben flink geld opgebracht. Mensen die jong sterven, of heel oud sterven kosten veel geld, hun opleiding is nog niet afbetaald of ze belasten de pensioen en zorgbudgetten zwaar.
pi_38466304
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:36 schreef Schorpioen het volgende:
Meki, sodeflikker op, domme hypocriete takke trol, als er de sjaria ingevoerd wordt, zoals jij lijkt te willen, zal jij de eerste zijn van wie de handen en de pik afgehakt wordt. Met je kuttopics.
doodwensing staat een ban voor he
zeker jaloers he
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:20:32 #14
33189 RM-rf
1/998001
pi_38466429
Ik vind het persoonlijk wel een fijn idee dat de breezer-anita's en 15-bier-sjonnie's een grote kans hebben niet al te oud te worden ...
Volgens mij bespaart onze maatschappij daarmee juist weer veel geld.

Je merkt nu al dat de geheelonthoudende moslims zich snel voortplanten .... misschien zou het een goed idee zijn als de overheid juist campagne gaat voeren om jeugdige moslims aan de alcohol te krijgen, gewoon om de integratie een beetje te helpen, niets integreert zo goed als samen bezopen aan de bar hangen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:20:43 #15
45206 Pietverdriet
pi_38466442
* note++, aangeboden achter de schermen *

[ Bericht 44% gewijzigd door Drugshond op 02-06-2006 10:26:10 ]
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:21:53 #16
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_38466510
* deleted *

[ Bericht 97% gewijzigd door Drugshond op 02-06-2006 10:29:43 ]
pi_38466521
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die na hun laten we zeggen na hun 50 ste maar voor hun 65ste overlijden in een relatief kort sterfbed kosten de maatschappij niet veel geld, in tegendeel ze leveren de maatschappij in europa geld op want deze mensen belasten de pensioenen niet, ze zitten niet jaaaaren lang in bejaarden tehuizen, en hebben flink geld opgebracht. Mensen die jong sterven, of heel oud sterven kosten veel geld, hun opleiding is nog niet afbetaald of ze belasten de pensioen en zorgbudgetten zwaar.
Ik zie een mooi plan in het verschiet liggen.

Eén van de grootste doodsoorzaken in Nederland is ouderdom. Misschien niet direct, maar toch zeker indirect. De ziekte ouderdom veroorzaakt zeer ernstige en familie-ontwrichtende ziektebeelden als dementie, hersenbloedingen, hartfalen, versleten gewrichten en continentieproblemen. Dit kost de samenleving jaarlijks miljarden, zowel direct (zorgsector) als indirect (productiviteitsverlies door mantelzorg) en het is een probleem wat dringend aangepakt moet worden!

De oplossing is natuurlijk eenvoudig: leeftijdstax! Hoe ouder je wordt, hoe meer leeftijdsaccijns je gaat betalen. Dit om het ouder worden te ontmoedigen, en iedereen van de gevaren er van te doordringen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:28:14 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38466645
-dubbel-
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:28:14 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38466646
Er moet niks geen alcohol verboden worden, en al helemaal niet om het 'systeem Europa' werkend te houden, vuige communist.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')