Het gaat om een wasdroger.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:12 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Ik zou het niet doen. Zonder randaarde kan het gebeuren dat de kast van de wasmachine onder stroom komt te staan.
Da's niet echt een goed argument. Met of zonder randaarde, een groep kan evenveel vermogen leveren.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef rouletteking het volgende:
bovendien vraagt zo'n apparaat nogal wat stroom, je zekering zal er geheid uitknallen.
Je kunt het wel met een verlengsnoer doen maar dan moet je die zware industriele pakken die geschikt zijn voor 3,5 Kw en meer.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:06 schreef twixx het volgende:
Zeker niet doen.
Ook niet met een verlengsnoer. Meestel bestaat dat uit 3x 1,5mm2 (doorsnee van het koper) en dat is niet echt ruim voor een droger (ik gok 2kW?).
Ter indicatie in de muur loopt 2,5mm2 (das niet alleen 1 mm groter in doorsnee maar de oppervlakte is vele malen groter).
Oudste stad van Nederland = Nijmegenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zie dat jij in eindhoven woont?
ik ken wel iemand die aarde bij kan trekken....
Vocht + metalen gestel = niet doenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:38 schreef CuteCat het volgende:
Kan een vriezer (tafelmodel) wel op een ongeaard stopcontact of ook niet?
kijk gewoon naar welke stekker het toestel heeft dat je wilt aansluiten, en in feite weet je dan genoeg.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:38 schreef CuteCat het volgende:
Kan een vriezer (tafelmodel) wel op een ongeaard stopcontact of ook niet?
Bijkomend feit is dat die stoffen bedrading ook brandgevaarlijk isquote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:29 schreef klipper het volgende:
[..]
kijk gewoon naar welke stekker het toestel heeft dat je wilt aansluiten, en in feite weet je dan genoeg.
Een geaarde stekker hoort thuis in een geaard stopcontact, en een ongeaarde stekker kan in beide.
ps: Nieuwbouwwoningen worden trouwens standaard alleen nog maar met geaarde stopcontacten uitgevoerd.
Bij oudere huizen kan het zinvol zijn om eens te kijken hoe oud de bedrading is, en deze eventueel te vervangen.
Dit geldt met name voor de zeer oude bedrading die met stof omwikkeld is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |