Spelbrekerquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:28 schreef laffer het volgende:
ik voorspel geen hittegolf, en ik hoop dat ik gelijk krijg![]()
Amen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:28 schreef laffer het volgende:
eens is, al die warmte, lekker een graadje 20-24 dan kun je werken en lekker genieten tegelijkerijdquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:28 schreef laffer het volgende:
Ik hoop met je mee.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:28 schreef laffer het volgende:
Ok, 13 juni wordt genoteerdquote:Op donderdag 8 juni 2006 10:07 schreef Klonk het volgende:
ik ga niet flauw doen
volgende week dus vanaf laten we zeggen de 13de juni en dan in augustus nog een keer rond de 2de van die maand
Gaat om de eerste hittegolf hequote:
quote:Hittegolf verwacht in Nederland
AMSTERDAM - Nederland krijgt begin volgende week hoogstwaarschijnlijk een hittegolf. Meteo Consult voorspelt dat het 'heel goed mogelijk is' dat er een officiële hittegolf nadert.
De komende vijf dagen voorspellen zowel Meteo Consult als het KNMI warm zomerweer met temperaturen van 25 graden of warmer. Bij een officiële hittegolf moet het in De Bilt daarnaast ook nog drie dagen warmer zijn dan 30 graden.
Het zomerse weer komt door een krachtig hogedrukgebied boven het zuiden van de Noordzee en Scandinavië. Door een oostelijke wind komt droge en warme lucht naar Nederland. Zolang het hogedrukgebied op zijn plaats blijft, houdt het warme weer volgens Meteo Cosult aan. In de berekeningen van de weermodellen blijkt dit het geval.
Een hittegolf komt niet vaak voor in Nederland. Sinds 1901 heeft Nederland 36 keer te maken gehad met een hittegolf. De langste was in 1975 en duurde achttien dagen: van 29 juli tot en met 15 augustus.
ook nie gek...je hebt het gister pas voorspeld... en toen was er al sprake van...een mogelijke hittegolf...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:37 schreef Richard_Zutphen het volgende:
12 juni heb ik, zou nog wel eens uit kunnen komen
nieuwe ronde, nieuwe kansenquote:Geen officiële hittegolf
12 juni 2006 - Op een aantal plaatsen is de tropische temperatuur van 30 graden vandaag opnieuw bereikt. Toch wordt het geen officiële hittegolf, omdat in De Bilt de temperatuur met 29,8 graden net onder deze waarde is gebleven.
In Nederland is officieel sprake van een hittegolf als de maximum- temperatuur in De Bilt gedurende tenminste vijf dagen elke dag 25 graden of hoger is (zomerse dagen) en in dat tijdvak bovendien op zeker drie dagen minstens 30 graden is bereikt (tropische dagen). Sinds afgelopen vrijdag is het op de meeste plaatsen zonnig zomers weer. Vanaf die dag was het in De Bilt zomers warm, zondag was een tropische dag, maandag net niet en woensdag is het warme weer weer verdreven. Zie Actuele waarschuwingen en verwachtingen onder Verder lezen.
Een officiële hittegolf (De Bilt) komt statistisch in ons land ongeveer eens in de drie jaar voor, maar soms zit er veel meer of juist minder tijd tussen.
De laatste keer dat er een hittegolf in Nederland was, was in juni vorig jaar (18 tot 24 juni). Dat was tevens de enige hittegolf dat jaar. In Gilze Rijen werd het toen 34,7 graden. Zie ook Hittegolven sinds 1901 onder Verder lezen.
Volgens de nieuwste KNMI klimaatscenario’s neemt de kans op hittegolven in de toe. Zie voor meer informatie hierover Klimaatscenario’s onder Verder lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |