abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38436301
Ok Foaks, ook ik heb een vraag...

Ik weet dat er sinds oktober studentenwoningen te koop zijn en dat ouders dan garant kunnen staan... ik heb alleen geen idee waar ik dit ook alweer kan vinden... Ik wil graag zeer snel op mijzelf (kom net uit het buitenland), heb geen zin in een klein en duur studentenkamertje. Ik heb op het moment geen baan, ben gewoon student, wil in Utrecht centrum wonen, maar begrijp van meerdere mensen dat de kosten van een hypotheek kunnen opwegen tegen de belachelijk hoge huurprijzen van studentenkamers zo af en toe...

Dus... heeft er iemand misschien een tip??? Kamernet en woningnet ken ik al...

THANX!!

Greetz Irja
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:28:00 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_38436334
www.sshu.nl Ze gaan een deel van het IBB complex verkopen geloof ik.
GNU Terry Pratchett
pi_38437051
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_38437231
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:27 schreef irrie het volgende:
Ok Foaks, ook ik heb een vraag...

Ik weet dat er sinds oktober studentenwoningen te koop zijn en dat ouders dan garant kunnen staan... ik heb alleen geen idee waar ik dit ook alweer kan vinden... Ik wil graag zeer snel op mijzelf (kom net uit het buitenland), heb geen zin in een klein en duur studentenkamertje. Ik heb op het moment geen baan, ben gewoon student, wil in Utrecht centrum wonen, maar begrijp van meerdere mensen dat de kosten van een hypotheek kunnen opwegen tegen de belachelijk hoge huurprijzen van studentenkamers zo af en toe...

Dus... heeft er iemand misschien een tip??? Kamernet en woningnet ken ik al...

THANX!!

Greetz Irja
Beetje onhandig dat je niet aangeeft waar je nou naar toe wilt. Tuurlijk zijn de huurprijzen belachelijk hoog en de brutohypotheeklasten zullen nagenoeg netzoveel zijn of ietsjes meer als je kale huur. Maar goed, zonder baan schiet dat ook weer niet op.
Naar wat voor tip ben je op zoek ? Ga anders een pand kraken. Das goedkoop.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_38437476
Centrum Utrecht lijkt me sowieso wat ambitieus. Als student kan ik het mij wel veroorlozen om een appartement te huren via woningnet.nl. Als je een lang genoege wachttijd hebt, is dat heel goed te doen, zeker in combinatie met huurtoeslag. Overigens zijn 2 jaar wachttijd al voldoende voor een leuk appartementje aan de rand van Zeist, vlakbij de Warande.

Kopen moet je doen voor minstens een langere periode, omdat het anders niet rendabel is. Zeker als je niet kan profiteren van de hyptheekrenteaftrek omdat je nog maar amper verdient. Wat dat betreft zou je beter direct als je klaar bent met studeren iets van een groeihypotheek kunnen nemen, en wat groters kunnen kopen. Denk ik.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_38443974
http://koopstudio.nl/primosite/show.do?ctx=45943,84534&anav=45945

Dat is wat je zoekt. Reken het wel heel goed na, want het gaat je toch nog best wat geld kosten. Daarnaast zijn niet alle woningen zelfstandig.
pi_38452188
'Gewoon in Utrecht Centrum gaan wonen'

Als je een fortuin hebt of bijzonder goede connecties ligt het misschien anders, maar normaal gesproken is dat niet zo gewoon hoor.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')