quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:55 schreef Tomasso het volgende:[..]
Ruzbeh, blijf leven in je droomwereldje. Jij hebt duidelijk geen enkel idee wat er in de hersenen van de casual gamer rond gaat.
Die lezen geen fora, lezen niet 24 uur per dag gamesites en weten er vaak geen ene donder van af. Die weten al deze dingen niet, en gaan af op een hype.
Mijn idee van de casual gamer zoals ik ze zie is dat ze onder te verdelen vallen.
Er is een doelgroep die enorm imagogevoelig is en graag toegeeft aan de belofte dat de PS3 de vetste graphics etaleert. Die doelgroep is 'verloren' voor de Nintendozaak. Maar dat is niet zo erg want het betreft een doelgroep van rond de 16 met een kleine beurs (meeste gaat op aan bier) en relatief kleine marktpotentie. De prijs van de PS3 zou die groep weleens naar de 360 kant kunnen doen opschuiven.
De grootste doelgroep is gewoon helemaal niet graphicsbewust. Natuurlijk zien ze wel verschil maar die reikt meer naar de kant van, en ik quote: 'zo zo,
leuke graphics, wat kost dat? La maar.' Maar die doelgroep zal ook bij de Wii zeggen dat het er wel leuk uiziet. (het woord leuk is echt alles wat eruit komt, kheb RE4 laten zien en daar vond men het ook 'leuk'
![]()
)
Die doelgroep is meer van 'effe gauw een potje'. Zo merk ik vaak dat mensen die games zien staan bij mij vaak meteen grijpen naar Pro Evo en Metalgear links laten liggen. Ze willen instant gamen en niet teveel hoeven leren voordat ze beginnen. Een kameraad van mij verwoordde het als volgt: 'ja, die games zijn wel lachen, maar ik vind het zo nutteloos om zoveel tijd eraan te besteden terwijl het me niets oplevert. k Heb wel betere dingen te doen dan uren achtereen naar een scherm te staren om m uit te spelen'. Die doelgroep zie ik ook vaak achter de retrogames zitten, Mariokart en Super Mario zijn oa de meest gespeelde games ipv Zelda (raar maar waar).
Verder is het feit dat de Wii klein en modieus is ONGELOOFLIJK belangrijk. Het is niet voor niets dat de goedkope LCDtv's de winkels uitvliegen terwijl de beste LCD's blijven staan bij die doelgroep. Ze willen gewoon een platte ivm de inrichting en niet teveel betalen.
En ja, deze mensen zijn weldegelijk hypegevoelig, maar vergeet niet dat de Wii in potentie veel hyperiger is dan de overige consoles. Mensen hoeven maar te zien dat ze n tennisbal weg kunnen slaan en dan is dat het enigste waar ze naar kijken. 'Dat apparaat kan me dingen laten doen in de huiskamer die ik normaal buiten moet doen', is genoeg om ze als gestresste kippen in beweging te krijgen. Denk je nou echt na het HDgeweld van LCDs en het graphicsgeweld van computers dat ze daar echt opgewonden van worden? Nee, hoewel t een mooie feature is is het gewoon iets 'van deze tijd'.
Dr is maar 1 ding die Nintendo moet doen want ze zijn idd niet echt geinformeerd: MARKETING MARKETING MARKETING. Maar volgens mij zijn ze al lekker bezig