abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:59:00 #1
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38415447
quote:
oor het doodsteken van de 26-jarige Eli Luiten eiste officier van justitie Oosterhof gisterochtend vier jaar cel tegen de 32-jarige Enschedeër M. Op 19 februari overliep M. Luiten in zijn woning op het moment van een inbraak. Hij stak het slachtoffer in totaal 29 keer met een mes.
M. kende zijn slachtoffer van vroeger. Ze behoorden tot dezelfde vriendengroep, maar toen de relatie van M. op de klippen liep, strandde ook de vriendschap. Er ontstonden over en weer wrijvingen, die zelfs zo uitliepen dat Luiten M. op een gegeven moment zou hebben mishandeld. De aangifte die de 32-jarige hiervan deed, trok hij in.
Het verhaal ging dat Luiten zijn leven zou hebben gebeterd en dat M. hem opnieuw een kans wilde geven. Maar volgens de Enschedeër had hij een heel ander motief om zijn verklaring in te trekken. Hij zou bedreigd worden door Luiten en zijn familie.
De angst zat er goed in bij M., die daarom uit Enschede wegtrok. Ongeveer twee jaar geleden toog M. weer terug naar Enschede. Hij kwam Luiten weer tegen en deze keer zou de 26-jarige zijn leven echt hebben gebeterd.
‘Hij kwam sindsdien eens per maand koffie drinken bij mij. Gewoon, als kennis’, verklaart M. hierover tegen rechtbankvoorzitter Rikken. ‘Ik dacht dat het redelijk met hem ging, hij zei ook dat hij niet meer gebruikte.’
Hoe het die zondagavond 19 februari nu zo ontzettend mis ging, daar heeft de 32-jarige verdachte geen directe verklaring voor. Die dag had hij contact gehad met Luiten, die hem een playstation spelcomputer te koop aanbood. M. betaalde de zeventig euro voor de computer en ging van huis om zijn nieuwe aankoop aan zijn ouders te laten zien.
Luiten gebruikte het geld om coke en drank te kopen. Toen de drugs op waren, wilde hij terug naar het huis van M. om de spelcomputer terug te stelen. Toen M. ’s avonds thuiskwam, zag hij dat er een raampje was ingeslagen.
bron: twentenieuws.nl

In dit geval vind ik een straf wel op zijn plaats, 29 keer steken... niet normaal man. Lijkt me geen sprake van noodweer in dit geval
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_38415616
pi_38415736
Onterecht, de dief zal niet meer stelen. Probleem opgelost. 29keer is teveel? Wanneer is het wel goed dan? 3x mag maar 4x is al buitensporig? Of ligt de grens op 8?
pi_38415914
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:06 schreef Shakes het volgende:
Onterecht, de dief zal niet meer stelen. Probleem opgelost. 29keer is teveel? Wanneer is het wel goed dan? 3x mag maar 4x is al buitensporig? Of ligt de grens op 8?
Alstie na 8 nog loopt kan er zelfs een negende nodig zijn!

maar na 28 keer zal hij toch niet zo heel veel weerstand bieden, lijkt me,
wie dan ook...
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:45:50 #5
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_38418763
Dit moet je gewoon zien als de kans die bestaat wanneer je gaat inbreken bij mensen.

Ik heb eigenlijk totaal geen medelijden met het slachtoffer, dit was allemaal voorkomen als die geen strafbaar feit had gepleegd, en daarmee uit.
World Wrestling Entertainment
pi_38418831
Slecht geschreven bericht zeg...
pi_38418886
Moet je maar niet inbreken, dan loop je het risico daarop.

Wat maakt het uit?! Het is een dief! Een junk! Uitschot!
Belachelijk dat die andere nu een celstraf krijgt imo.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:40:04 #8
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_38420840
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:59 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

bron: twentenieuws.nl

In dit geval vind ik een straf wel op zijn plaats, 29 keer steken... niet normaal man. Lijkt me geen sprake van noodweer in dit geval
Dan is het tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid... Straf wel op z'n plaats, maar niet al te zwaar IMO.
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:49 schreef Diemietuhriej het volgende:
Moet je maar niet inbreken, dan loop je het risico daarop.

Wat maakt het uit?! Het is een dief! Een junk! Uitschot!
Belachelijk dat die andere nu een celstraf krijgt imo.
Domme reactie, maar voor Fok begrippen best intelligent.

Overigens vind ik wel dat iemand die ongevraagd en ongewenst jouw huis betreedt alle wettelijke bescherming dient te verliezen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_38424352
Uit het bericht begrijp ik dat het allebei ongure figuren waren, maar ook al is de dader zelf niet al te rooms, vind ik het onterecht dat hij de cel in moet wegens het verdedigen van zijn eigendom. Als het aan mij lag: zodra je ergens inbreekt, sta je al je rechten af en ben je vogelvrij. Je mag doodgeslagen, doodgeschoten of doodgestoken worden. Risico van het vak.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_38424364
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:05 schreef StefanP het volgende:
Uit het bericht begrijp ik dat het allebei ongure figuren waren, maar ook al is de dader zelf niet al te rooms, vind ik het onterecht dat hij de cel in moet wegens het verdedigen van zijn eigendom. Als het aan mij lag: zodra je ergens inbreekt, sta je al je rechten af en ben je vogelvrij. Je mag doodgeslagen, doodgeschoten of doodgestoken worden. Risico van het vak.
Wat ben jij toch een ontzettend simpele ziel, heerlijk! Ga zo door, je amusementswaarde is hoog.
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:10:18 #11
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_38424380
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:07 schreef Netsoenev het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een ontzettend simpele ziel, heerlijk! Ga zo door, je amusementswaarde is groot.
Zo simpel vind ik die reactie niet, dat risico loop je toch. Als ik ergens inbreek en ik word neergeknuppeld ga ik ook niet klagen, goed recht van de bewoner, je bent pas een stakker als je aangifte daartegen zou doen.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 04:15:43 #12
46960 StefanP
polemicist
pi_38424618
quote:

[..]

Wat ben jij toch een ontzettend simpele ziel, heerlijk! Ga zo door, je amusementswaarde is hoog.
Ik hoor jou nog wel eens als er bij je ingebroken wordt.

Maar ach, ik had van een "student" journalistiek niet anders verwacht, je zou het goed met SCH kunnen vinden. Saampjes artikeltjes schrijven over die grote boze bewoners die die arme diefjes klapjes gaven
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_38424623
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 04:15 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik hoor jou nog wel eens als er bij je ingebroken wordt en je achteraf ook nog aangeklaagd wordt omdat je je spullen niet aangaf.
Nederland is te slecht voor cowboys als jij, ik merk het al. Yee-ha!
pi_38424653
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 04:15 schreef StefanP het volgende:

[..]
Maar ach, ik had van een "student" journalistiek niet anders verwacht, je zou het goed met SCH kunnen vinden. Saampjes artikeltjes schrijven over die grote boze bewoners die die arme diefjes klapjes gaven
Ah, ja! Die opmerking ontbrak alleen nog.
Nou, lever het volledig afgevinkte lijstje poepclichés maar weer in, je werkdag zit er weer op.
pi_38424680
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 04:16 schreef Netsoenev het volgende:

[..]

Nederland is te slecht voor cowboys als jij, ik merk het al. Yee-ha!
In plaats van er omheen te ouwehoeren had je natuurlijk ook even kunnen vertellen wat jij in zo'n geval had gedaan meneer de journalist.
  donderdag 1 juni 2006 @ 04:48:16 #16
46960 StefanP
polemicist
pi_38424758
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 04:24 schreef Netsoenev het volgende:

[..]

Ah, ja! Die opmerking ontbrak alleen nog.
Nou, lever het volledig afgevinkte lijstje poepclichés maar weer in, je werkdag zit er weer op.
Je bevestigt het enkel maar weer: journalisten zijn links en wereldvreemd.
-Mark Steyn
  donderdag 1 juni 2006 @ 04:59:36 #17
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38424805
quote:

[..]

Van wie ben jij nou weer een kloon?

't Wordt met de dag gekker met die kloontjes.

Oh ja, 29 is natuurlijk te gek voor woorden en geen noodweer. Eentje om een inbreker uit te schakelen moet voldoende zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_38424826
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 04:48 schreef StefanP het volgende:

[..]

Grappig dat jij dat nou net moet zeggen, als ik je posts lees heb je volgens mij nog nooit een voet op Nederlandse bodem gezet. Niemand heeft het recht om een ander geweld aan te doen, behalve in het geval van zelfverdediging. Een inbreker doodschieten is géén zelfverdediging, het is slechts een manier om aan te tonen dat je geen eigenlijk geen haar beter bent dan die domme crimineel die het in zijn hoofd haalt om je spullen te stelen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 05:40:19 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38424924
Een inbreker neerleggen als 'ie in jouw huis is en dus een gevaar voor jou en je familie is vind ik te billijken.

Die 29 steken zijn een heel ander verhaal zoals te lezen is.

Niet goed te praten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 1 juni 2006 @ 05:44:10 #20
46960 StefanP
polemicist
pi_38424936
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 05:04 schreef Netsoenev het volgende:

[..]

Grappig dat jij dat nou net moet zeggen, als ik je posts lees heb je volgens mij nog nooit een voet op Nederlandse bodem gezet. Niemand heeft het recht om een ander geweld aan te doen, behalve in het geval van zelfverdediging. Een inbreker doodschieten is géén zelfverdediging, het is slechts een manier om aan te tonen dat je geen eigenlijk geen haar beter bent dan die domme crimineel die het in zijn hoofd haalt om je spullen te stelen.
Ah, sorry, iemand moet natuurlijk zonder probleem je huis leeg kunnen halen. Want zolang hij je niet bedreigt, mag je niets doen...

Geef jij ze maar koffie, dan geef ik ze een .357.
-Mark Steyn
  donderdag 1 juni 2006 @ 05:47:16 #21
46960 StefanP
polemicist
pi_38424942
quote:
ATLANTA - A former Marine used a pocket knife to fend off a group of would-be robbers, killing one and wounding another, police said.

Thomas Autry, who authorities said will not be charged, had been walking home from his job waiting tables Monday night when four people got out of a car and chased him, Atlanta police detective Danny Stephens said.

One of the attackers had a shotgun and another had a pistol, Stephens said.

The suspects caught up with Autry, who yelled for help and pulled a knife out of his backpack. He kicked the shotgun out of one of the attacker's hands and stabbed both a 17-year-old girl who jumped on him and a man who also attacked him.

The suspects fled in their car but police found them later at a hospital where the girl was pronounced dead. The man stabbed in the incident was in critical condition, Stephens said.

Autry's attackers will face robbery and aggravated assault charges and are suspected in other robberies over the past week, Stephen said.

Stephens credited Autry's military training with helping him fend off the group.

"I would say he had to do what he had to do to stop the threat," Stephens said. "You can tell his training kicked in and he knew what to do."

Autry, 36, suffered a cut to his hand and a bruise on his chest, Stephens said.
Het recht om jezelf en je eigendom te verdedigen zonder dat achterlijke politici je daarvoor bestraffen
-Mark Steyn
pi_38424943
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 05:47 schreef StefanP het volgende:

[..]

Het recht om jezelf en je eigendom te verdedigen zonder dat achterlijke politici je daarvoor bestraffen
Wat ben je eigenlijk een walgelijk mannetje als je iemand met 29 messteken om het leven brengen goed wilt praten .
En het helemaal toejuigd om eigen rechter te spelen.
ijs_beer fan!
  donderdag 1 juni 2006 @ 05:52:20 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38424945
Het recht van zelfverdediging kan ook nadelen hebben SteefP, daarmee trek je dus ook jonge koters aan die dus op jacht gaan en denken dat ze iedereen kunnen pakken.

En als je dat niet wilt geloven moet ik je doodschieten.

donderdag 1 juni 2006 @ 07:25:21 #24
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_38425168
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 04:48 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik ben voor fok-begrippen ook behoorlijk links en ik vind ook dat je huis je huis is en dat iemand die daar ongewenst binnentreedt alle wettelijke bescherming dient te verliezen.

Winkeldiefstal e.d.... dat vind ik een heel ander verhaal.
  donderdag 1 juni 2006 @ 07:26:57 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_38425176
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 05:40 schreef popolon het volgende:
Een inbreker neerleggen als 'ie in jouw huis is en dus een gevaar voor jou en je familie is vind ik te billijken.

Die 29 steken zijn een heel ander verhaal zoals te lezen is.

Niet goed te praten.
Kortzichtig van je... er spelen op zo'n moment emoties mee als angst en razernij. Tel daar bij op dat ze een geschiedenis hadden... en dan kan ik me best voorstellen dat de situatie dusdanig uit de klauwen loopt. Niet dat het dan wel best is, maar het kan geen kwaad om te proberen de situatie in te schatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')