De tandarts gaat zelf aan de gangquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:32 schreef rieski het volgende:
Je hebt ff een paar dagen last met eten, maar valt op zich allemaal reuze mee. Moet je naar de kaakchirug of gaat de tandarts zelf zijn messen slijpen?
Als ze een hele rare positie gehad hadden dan had ik dat moeten kunnen zien aan mijn tandvlees lijkt mij? een uitstaande bobbel ofzo.... als dat zo is,, dan zitten ze bij mij dus behoorlijk normaal, alleen ze zijn nog nie naar boven gekomen, nou ja, een ienieminie beetjequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:31 schreef staticdata het volgende:
het ligt eraan hoe de verstandskies in je gebit zit.
ik had er twee die zaten relatief recht in me gebit, dat was ff wringen,kraken trekken en eruit. je loopt fluitend naar buiten en kan weer lekker alles eten en je hebt geen dikken wangen.
de andere twee lagen meer horizontaal en die moesten in 4'en worden gezaagd. van die heb ik wel anderhalve dag last gehad.
je zal zoiezo niet met hamsterwangen rondlopen hoor. het word goed verdoofd. en als het goed is krijg je een receptje mee voor pijnstillers die je om de zoveel uur moet nemen.
Kan erg lastig zijn, bij mij zijn ze verwijderd onder volledige narcose (dagopname) alle 4 tegelijk. Eerste paar dagen alleen vloeibaar eten voor de rest ging het wel.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:23 schreef Lanvin het volgende:
En hoe zit het met de pijn daarna? Gewoon flink wat pijnstillers nemen?
nee, joh, helemaal niets.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:32 schreef Lanvin het volgende:
Ik ga er voor het gemak maar niet van te voren vanuit dat het fout gaatkeb een behoorlijk goede tandarts gelukkig,,, alleen Milagro.. geen ijsblokjes ofzo erop gehouden? Om de dikke wang tegen te gaan? Want daar zit ik dus echt niet op te wachten
Dan hoef je je helemaal niet zorgen te maken. Dat doen ze over het algemeen alleen als het echt een makkie is. Ik heb er eentje uit laten halen door de tandarts en 2 bij de kaakchirurg.quote:
dat was niet bij de tandarts lijkt mequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:37 schreef harryharry het volgende:
[..]
Kan erg lastig zijn, bij mij zijn ze verwijderd onder volledige narcose (dagopname) alle 4 tegelijk. Eerste paar dagen alleen vloeibaar eten voor de rest ging het wel.
Gesneden want hij is nog niet helemaal doorgekomen,,,quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:38 schreef Leif_Erikson het volgende:
Moet er er uitgesneden worden (dus nog niet doorgekomen) of er uittrekken
Tandartsen trekken graag verstandskiezen bij voorbaat.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Lanvin het volgende:
herinner me trouwens dat tandarts zei dat het misschien wel tot mn 80ste goed kan gaan met die tand, maar dat het op gegeven moment fout kan gaan,, kan morgen zijn, kan ook pas op je 80ste en daarom moest ie eruit... ik weet niet precies wat er dus mee aan de hand was/is maar echt heel vreselijk lijkt me het niet dan
Ja dat dacht ik dus ookquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Tatutatu het volgende:
Gewoon laten zitten, tenminste als je er geen last van hebt.
Ze kunnen mij wat!
ALs ik nergens last van heb moeten ze er geen verstandkies uittrekken.
tis wel beter, anders hou je dus gezijk ermeequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:44 schreef milagro het volgende:
[..]
Tandartsen trekken graag verstandskiezen bij voorbaat.
Z staan ver naar achteren en dus kun je er moeilijk bij, en dus komen er gaatjes, en die worden dan wel gevuld, maar het brengt de kies niet dichterbij , dus komt er weer een gaatje, etc etc.
maar als er nu geen gaatje is, en hij zit je niet in de weg, hoef je hem niet te laten trekken, hoor, als je het niet wil, tandarts kan je natuurlijk niet dwingen
Een ander risico is dat je verstandskies andere tanden opzij drukt. Mijn tanden stonden allemaal superrecht, maar die verstandskies wilde erbij en omdat er te weinig plaats staan twee andere tanden nu een beetje scheef. Best wel zondequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:44 schreef milagro het volgende:
[..]
Tandartsen trekken graag verstandskiezen bij voorbaat.
Z staan ver naar achteren en dus kun je er moeilijk bij, en dus komen er gaatjes, en die worden dan wel gevuld, maar het brengt de kies niet dichterbij , dus komt er weer een gaatje, etc etc.
maar als er nu geen gaatje is, en hij zit je niet in de weg, hoef je hem niet te laten trekken, hoor, als je het niet wil, tandarts kan je natuurlijk niet dwingen
ik had en heb ruimte zat, mijn overgebleven verstandskiezen staan keurig in de rij en zijn even groot als de rest, die getrokkene ook, de tandarts kon dan ook niet geloven dat ik nooit een beugel had gehadquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:52 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Een ander risico is dat je verstandskies andere tanden opzij drukt. Mijn tanden stonden allemaal superrecht, maar die verstandskies wilde erbij en omdat er te weinig plaats staan twee andere tanden nu een beetje scheef. Best wel zonde![]()
welnee, gewoon niet aan die kant kauwenquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:49 schreef DrMarten het volgende:
Ach, eerst 6 of 8 spuiten in je bek (die vallen best mee) dan gewoon hun het werk laten doen, vrolijk de ibu 600 innemen na de tijd. Ijs op de wang? Ik weet het niet, ik heb indertijd wel gekoeld, maar liep vervolgens nog als een halve hamster rond. Reken erop dat je een paar dagen niet normaal kan eten, dus vla en yoghurt en spullen door de staafmixer halen.
daar moet ik volgende week naartoequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:31 schreef thaeastwood het volgende:
Ga vooral niet naar de kaakchirurg in Breda. Dat is echt een slager. Krijg er nog nachtmerries van.....2 weken met een dikke wang gelopen.
Ze trokken daar zo hard dat mijn mondhoeken gewoon uitscheurde. De slager
had je wel genoeg paracetamols genomen dan? Verdoving is bij mij nu nog nie uitwerkt maar heb gewoon al 2 gepakt zodat ik de pijn voor ben.. tis wel een heerlijke bloederige zooi in mn mondquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:48 schreef Moja het volgende:
Toen ik net 18 was besloten mijn verstandskiezen allemaal te gelijk te voorschijn te komenmoesten er dan ook allemaal uit omdat ik niet genoeg ruimte had. Ik vond het ook allemaal wel erg meevallen dacht zelfs: Nou is dit alles?
![]()
Totdat de verdoving uitgewerkt was, deed ontzettend pijn en de volgende dag leek het net als of ik een sinaasappel in mn linkerwang had verstopt
Het is wel weer snel bijgetrokken maar had nog wel een tijdje van die groen/geel/blauwe plekken op mijn wang.
En daarna moest de andere kant ook nog![]()
Jewel, maar die hebben schijnbaar toch niet zo goed geholpen. Ik kreeg voor die bloederige zooi van die enorme tampons meequote:Op donderdag 1 juni 2006 12:55 schreef Lanvin het volgende:
[..]
had je wel genoeg paracetamols genomen dan? Verdoving is bij mij nu nog nie uitwerkt maar heb gewoon al 2 gepakt zodat ik de pijn voor ben.. tis wel een heerlijke bloederige zooi in mn mond![]()
Vergeet niet straks een keer een vinger dor je mond te halen, ik kwam er de volgende dag achter dat ze iets van een gaasje in mijn wang gepropt hadden, helemaal niet gemerkt maar wel ranzigquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:55 schreef Lanvin het volgende:
[..]
had je wel genoeg paracetamols genomen dan? Verdoving is bij mij nu nog nie uitwerkt maar heb gewoon al 2 gepakt zodat ik de pijn voor ben.. tis wel een heerlijke bloederige zooi in mn mond![]()
Ja die moest je er na half uurtje uithalen zei ie,,, nou heerlijk zown gaasje tussen al het bloed uitvissen... tis dat ik goed tegen bloed kan maaruh...quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:59 schreef Mert het volgende:
[..]
Vergeet niet straks een keer een vinger dor je mond te halen, ik kwam er de volgende dag achter dat ze iets van een gaasje in mijn wang gepropt hadden, helemaal niet gemerkt maar wel ranzig![]()
Creperen zal jequote:Op donderdag 1 juni 2006 13:06 schreef Lanvin het volgende:
hoe zit het met pijn zometeen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |