abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38413901
Opzich maak ik me er niet vreselijk druk over, ga gewoon liggen doe mn ogen dicht en laat hun het werk doen, maar wat zijn nou nuttige tips, zodat je bijvoorbeeld niet 3 weken lang met hamsterwangen rondloopt.. zo i zo natuurlijk bij thuiskomst wat ijs erop. De verstandskies is nog niet helemaal eruit dus er moet wel gesneden worden, voel je daar veel van? Of word je zo goed verdoofd dat je er weinig van voelt?

En hoe zit het met de pijn daarna? Gewoon flink wat pijnstillers nemen?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_38414014
je wordt goed verdoofd, je voelt het wel, maar geen pijn dus, veel gewrik en getrek en gekraak, soms erg veel gewrik en getrek en gekraak, en heel soms heel erg veel gwrik en getrek en gekraak

napijn had ik nauwelijks, ook geen dikke wang, en zolang er zich geen complicaties voordoen, volstaan 2 paracetamolletjes
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:29:23 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38414124
het gaat meestal goed, zelfs bij mij, behalve die ene keer dat er iets mis ging, ben met een ambulance van de tandarts naar het ziekenhuis gebracht en de kaakchirurg heeft het afgemaakt

ze hadden iets geraakt wat ze niet mochten raken, vraag me niet wat
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_38414199
Ga vooral niet naar de kaakchirurg in Breda. Dat is echt een slager. Krijg er nog nachtmerries van.....2 weken met een dikke wang gelopen.

Ze trokken daar zo hard dat mijn mondhoeken gewoon uitscheurde. De slager
pi_38414206
het ligt eraan hoe de verstandskies in je gebit zit.

ik had er twee die zaten relatief recht in me gebit, dat was ff wringen,kraken trekken en eruit. je loopt fluitend naar buiten en kan weer lekker alles eten en je hebt geen dikken wangen.

de andere twee lagen meer horizontaal en die moesten in 4'en worden gezaagd. van die heb ik wel anderhalve dag last gehad.

je zal zoiezo niet met hamsterwangen rondlopen hoor. het word goed verdoofd. en als het goed is krijg je een receptje mee voor pijnstillers die je om de zoveel uur moet nemen.
pi_38414225
Je hebt ff een paar dagen last met eten, maar valt op zich allemaal reuze mee. Moet je naar de kaakchirug of gaat de tandarts zelf zijn messen slijpen?
Rot signature
pi_38414235
Ik ga er voor het gemak maar niet van te voren vanuit dat het fout gaat keb een behoorlijk goede tandarts gelukkig,,, alleen Milagro.. geen ijsblokjes ofzo erop gehouden? Om de dikke wang tegen te gaan? Want daar zit ik dus echt niet op te wachten
pi_38414269
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:32 schreef rieski het volgende:
Je hebt ff een paar dagen last met eten, maar valt op zich allemaal reuze mee. Moet je naar de kaakchirug of gaat de tandarts zelf zijn messen slijpen?
De tandarts gaat zelf aan de gang
pi_38414322
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:31 schreef staticdata het volgende:
het ligt eraan hoe de verstandskies in je gebit zit.

ik had er twee die zaten relatief recht in me gebit, dat was ff wringen,kraken trekken en eruit. je loopt fluitend naar buiten en kan weer lekker alles eten en je hebt geen dikken wangen.

de andere twee lagen meer horizontaal en die moesten in 4'en worden gezaagd. van die heb ik wel anderhalve dag last gehad.

je zal zoiezo niet met hamsterwangen rondlopen hoor. het word goed verdoofd. en als het goed is krijg je een receptje mee voor pijnstillers die je om de zoveel uur moet nemen.
Als ze een hele rare positie gehad hadden dan had ik dat moeten kunnen zien aan mijn tandvlees lijkt mij? een uitstaande bobbel ofzo.... als dat zo is,, dan zitten ze bij mij dus behoorlijk normaal, alleen ze zijn nog nie naar boven gekomen, nou ja, een ienieminie beetje
pi_38414329
Ik heb afgelope maandag mijn verstandskies laten trekken (5 weken geleden ookal)
beide keren heb ik geen ijs of pinstillers gebruikt.
Heb er weinig last van, en binnen een week had ik nergens last meer van.
maandag hebben ze geboort, vorige keer getrokken. Door het trekken had ik meer last dan door het boren.

Je voelt niks...wordt goed verdooft.
Die vedoving blijft daarna nog een uur of 4.

Ik heb zelfs geen dikke wang gehad.

Succes in ieder geval
When life goes too fast, use emergency brake
Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie beherrscht das Chaos!
pi_38414388
Ik word daarna trouwens ook nog geboord, want ze vullen een gaatje en gaan trekken, maar ja qua verdoving boeit dat niet
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:36:12 #12
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38414394
Er is al een uitgebreid verstandskiestopic met een boel horrorverhalen.
1 tip; lees het vooral niet door!
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:36:34 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38414410
Als je bij de tandarts gewoon terecht kan zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Als twee van je babykiesjes uit je onderkaak getrokken moeten worden zoals bij mij het geval was, berg je dan maar. .
Ik ga naar huis.
pi_38414432
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:23 schreef Lanvin het volgende:
En hoe zit het met de pijn daarna? Gewoon flink wat pijnstillers nemen?
Kan erg lastig zijn, bij mij zijn ze verwijderd onder volledige narcose (dagopname) alle 4 tegelijk. Eerste paar dagen alleen vloeibaar eten voor de rest ging het wel.
There's no place like 127.0.0.1
pi_38414434
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:32 schreef Lanvin het volgende:
Ik ga er voor het gemak maar niet van te voren vanuit dat het fout gaat keb een behoorlijk goede tandarts gelukkig,,, alleen Milagro.. geen ijsblokjes ofzo erop gehouden? Om de dikke wang tegen te gaan? Want daar zit ik dus echt niet op te wachten
nee, joh, helemaal niets.

het trekken ging lastig, het was een muurvastzittende zich hevig verzettende verstandskies, maar de tandarts won uiteindelijk, na 3 pogingen, en ik zowat uit de stoel getrokken in mijn geheel

maar ik ben iig voor het leven genezen van angst voor de tandarts
het viel me zo onwijs mee, ik had de meest vreselijke visioenen voor ogen van te voren
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:38:20 #16
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38414497
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:33 schreef Lanvin het volgende:

[..]

De tandarts gaat zelf aan de gang
Dan hoef je je helemaal niet zorgen te maken. Dat doen ze over het algemeen alleen als het echt een makkie is. Ik heb er eentje uit laten halen door de tandarts en 2 bij de kaakchirurg.
pi_38414498
Je krijgt extra sterke caffiëne paracetamol meer naar huis (heet iets anders, het zit er trouwens wel in), verder heb ik d'r niet veel last van gehad, bij mij was de verdoving bij een tand niet helemaal in orde, ik schreeuwen... zij doodleuk: oh... volgende tand daarna terug naar die ene en geen last van gehad, wil het niet opnieuw meemaken maar zo erg was het niet
pi_38414514
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:37 schreef harryharry het volgende:

[..]

Kan erg lastig zijn, bij mij zijn ze verwijderd onder volledige narcose (dagopname) alle 4 tegelijk. Eerste paar dagen alleen vloeibaar eten voor de rest ging het wel.
dat was niet bij de tandarts lijkt me
pi_38414525
Moet er er uitgesneden worden (dus nog niet doorgekomen) of er uittrekken
pi_38414572
herinner me trouwens dat tandarts zei dat het misschien wel tot mn 80ste goed kan gaan met die tand, maar dat het op gegeven moment fout kan gaan,, kan morgen zijn, kan ook pas op je 80ste en daarom moest ie eruit... ik weet niet precies wat er dus mee aan de hand was/is maar echt heel vreselijk lijkt me het niet dan
pi_38414598
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:38 schreef Leif_Erikson het volgende:
Moet er er uitgesneden worden (dus nog niet doorgekomen) of er uittrekken
Gesneden want hij is nog niet helemaal doorgekomen,,,
pi_38414743
Gewoon laten zitten, tenminste als je er geen last van hebt.
Ze kunnen mij wat!
ALs ik nergens last van heb moeten ze er geen verstandkies uittrekken.
pi_38414776
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Lanvin het volgende:
herinner me trouwens dat tandarts zei dat het misschien wel tot mn 80ste goed kan gaan met die tand, maar dat het op gegeven moment fout kan gaan,, kan morgen zijn, kan ook pas op je 80ste en daarom moest ie eruit... ik weet niet precies wat er dus mee aan de hand was/is maar echt heel vreselijk lijkt me het niet dan
Tandartsen trekken graag verstandskiezen bij voorbaat.
Z staan ver naar achteren en dus kun je er moeilijk bij, en dus komen er gaatjes, en die worden dan wel gevuld, maar het brengt de kies niet dichterbij , dus komt er weer een gaatje, etc etc.

maar als er nu geen gaatje is, en hij zit je niet in de weg, hoef je hem niet te laten trekken, hoor, als je het niet wil, tandarts kan je natuurlijk niet dwingen
pi_38414800
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Tatutatu het volgende:
Gewoon laten zitten, tenminste als je er geen last van hebt.
Ze kunnen mij wat!
ALs ik nergens last van heb moeten ze er geen verstandkies uittrekken.
Ja dat dacht ik dus ook maar ik heb een moeder die gewoon een afspraak heeft gemaakt voor mij terwijl de tandarts heeft gezegd dat het helemaal niet nu persé moest, hij raadde het wel aan,, maar in zijn opzicht mocht het ook over 20 jaar, alleen dan had je de kans dat het een keer fout ging
pi_38414853
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:44 schreef milagro het volgende:

[..]

Z staan ver naar achteren en dus kun je er moeilijk bij, en dus komen er gaatjes, en die worden dan wel gevuld, maar het brengt de kies niet dichterbij , dus komt er weer een gaatje, etc etc.

maar als er nu geen gaatje is, en hij zit je niet in de weg, hoef je hem niet te laten trekken, hoor, als je het niet wil, tandarts kan je natuurlijk niet dwingen
tis wel beter, anders hou je dus gezijk ermee En tis toch weer een ervaring lol
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:52:39 #26
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38415152
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:44 schreef milagro het volgende:

[..]

Een ander risico is dat je verstandskies andere tanden opzij drukt. Mijn tanden stonden allemaal superrecht, maar die verstandskies wilde erbij en omdat er te weinig plaats staan twee andere tanden nu een beetje scheef. Best wel zonde
pi_38415376
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:52 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Een ander risico is dat je verstandskies andere tanden opzij drukt. Mijn tanden stonden allemaal superrecht, maar die verstandskies wilde erbij en omdat er te weinig plaats staan twee andere tanden nu een beetje scheef. Best wel zonde
ik had en heb ruimte zat, mijn overgebleven verstandskiezen staan keurig in de rij en zijn even groot als de rest, die getrokkene ook, de tandarts kon dan ook niet geloven dat ik nooit een beugel had gehad

volgens mij vinden ze trekken dus gewoon lekker, mannen, hè
pi_38415473
Het probleem is dat als de verstandskiezen niet door kunnen komen ze gaan wringen, wat tot ontstekingen kan leiden. Vervolgens kunnen de ontstekingen niet worden verdoofd, dan blijf je namelijk altijd nogal wat voelen, en dan wil je die operatie echt niet meer, dan ben je blij dat je het gedaan hebt toen het nog niet ontstoken was...

Ik heb verder trouwens 3 dagen stijf gestaan van de ibu 600 tegen de pijn.
I had a signature once. It was awful.
pi_38417878
oh,,, nou mijn horroridee van kies trekken heb ik inmiddels een beetje bijgesteld naar dat het waarschijnlijk wel mee gaat vallen:)
pi_38418887
Ach, eerst 6 of 8 spuiten in je bek (die vallen best mee) dan gewoon hun het werk laten doen, vrolijk de ibu 600 innemen na de tijd. Ijs op de wang? Ik weet het niet, ik heb indertijd wel gekoeld, maar liep vervolgens nog als een halve hamster rond. Reken erop dat je een paar dagen niet normaal kan eten, dus vla en yoghurt en spullen door de staafmixer halen.
A mind with a heart of it's own
pi_38419041
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:49 schreef DrMarten het volgende:
Ach, eerst 6 of 8 spuiten in je bek (die vallen best mee) dan gewoon hun het werk laten doen, vrolijk de ibu 600 innemen na de tijd. Ijs op de wang? Ik weet het niet, ik heb indertijd wel gekoeld, maar liep vervolgens nog als een halve hamster rond. Reken erop dat je een paar dagen niet normaal kan eten, dus vla en yoghurt en spullen door de staafmixer halen.
welnee, gewoon niet aan die kant kauwen
pi_38419099
Precies, dat is erg belangrijk: alles aan 1 kant kauwen. Zo kan er ook minder troep in de wond komen. Verdre moet je vanaf de tweede dag officieel gaan spoelen met zout water, maar dat doet zo'n pijn... ik heb serieus nog nooit zo'n heftige pijn gehad, dus dat heb ik niet gedaan. ik heb daarna gespoeld met bocasan.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:55:49 #33
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38419103
Bij mij viel t onwijs mee.
Op een paar paracetamolletjes na geen pijnstillers nodig gehad.

Bij mij zijn ze eruit gehaald door dr Cnossen in zkh Gooi-Noord, en die deed het zo idioot snel dat ik weer buiten stond voor ik er erg in had
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38419166
geen spaghetti gaan eten, of rijst, dat gaat in dat gapende gat zitten namelijk en groeien en groeien, en heb je na een week je hele bek vol rijst
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:58:55 #35
109065 sungaMsunitraM
pi_38419227
Ik moest spoelen met Corsodyl en moest 5 dagen Amoxycilline (antibioticum) slikken.
pi_38432707
Nou het trekken voel je dus echt geen flikker van,, tandarts had gelukkig wel humor want hij kreeg um er in eerste instantie niet uit anyway heb flink wat paracetamols meegekregen die ik moet innemen net voor verdoving is uitgewerkt zodat overgang nie te groot is.. verder hoop ik dat ik geen enorme hamster word en strax word gekidnapt door de dierenbescherming alszijnde loslopend wild
pi_38433106
Toen ik net 18 was besloten mijn verstandskiezen allemaal te gelijk te voorschijn te komen moesten er dan ook allemaal uit omdat ik niet genoeg ruimte had. Ik vond het ook allemaal wel erg meevallen dacht zelfs: Nou is dit alles? Totdat de verdoving uitgewerkt was, deed ontzettend pijn en de volgende dag leek het net als of ik een sinaasappel in mn linkerwang had verstopt Het is wel weer snel bijgetrokken maar had nog wel een tijdje van die groen/geel/blauwe plekken op mijn wang.

En daarna moest de andere kant ook nog
pi_38433221
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:31 schreef thaeastwood het volgende:
Ga vooral niet naar de kaakchirurg in Breda. Dat is echt een slager. Krijg er nog nachtmerries van.....2 weken met een dikke wang gelopen.

Ze trokken daar zo hard dat mijn mondhoeken gewoon uitscheurde. De slager
daar moet ik volgende week naartoe ..... en bedankt

welke chirurg had je
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_38433289
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:48 schreef Moja het volgende:
Toen ik net 18 was besloten mijn verstandskiezen allemaal te gelijk te voorschijn te komen moesten er dan ook allemaal uit omdat ik niet genoeg ruimte had. Ik vond het ook allemaal wel erg meevallen dacht zelfs: Nou is dit alles? Totdat de verdoving uitgewerkt was, deed ontzettend pijn en de volgende dag leek het net als of ik een sinaasappel in mn linkerwang had verstopt Het is wel weer snel bijgetrokken maar had nog wel een tijdje van die groen/geel/blauwe plekken op mijn wang.

En daarna moest de andere kant ook nog
had je wel genoeg paracetamols genomen dan? Verdoving is bij mij nu nog nie uitwerkt maar heb gewoon al 2 gepakt zodat ik de pijn voor ben.. tis wel een heerlijke bloederige zooi in mn mond
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:58:20 #40
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_38433364
Bij mij in totaal beide kanten een kleine 30 minuten, niet tegelijk uiteraard.
Totaal geen last gehad, behalve idd het gekraak e.d.
Erg leuke chirurg, beide kanten een ander, maar beide vertelden me netjes hoe en wat (vind ik altijd wel prettig). Was btw in het UMC in Nijmegen.
Verstandskiezen trekken, stelt niets voor
Maar het ligt er idd aan hoe ze in je kaak staan, bij mij zeiden ze bij het bekijken van de foto's al dat het een eitje werd, op 1 kies na, en deze hebben ze dan ook iets langer over gedaan.
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
pi_38433393
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:55 schreef Lanvin het volgende:

[..]

had je wel genoeg paracetamols genomen dan? Verdoving is bij mij nu nog nie uitwerkt maar heb gewoon al 2 gepakt zodat ik de pijn voor ben.. tis wel een heerlijke bloederige zooi in mn mond
Jewel, maar die hebben schijnbaar toch niet zo goed geholpen. Ik kreeg voor die bloederige zooi van die enorme tampons mee
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:59:36 #42
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_38433402
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:55 schreef Lanvin het volgende:

[..]

Vergeet niet straks een keer een vinger dor je mond te halen, ik kwam er de volgende dag achter dat ze iets van een gaasje in mijn wang gepropt hadden, helemaal niet gemerkt maar wel ranzig
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
pi_38433407
Hoe zit het met de pijn zometeen? Doet het echt zo vreselijk veel pijn of zijn de mensen die ik het gevraagd heb gewoon ontzettend kleinzerig?
pi_38433445
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:59 schreef Mert het volgende:

[..]

Vergeet niet straks een keer een vinger dor je mond te halen, ik kwam er de volgende dag achter dat ze iets van een gaasje in mijn wang gepropt hadden, helemaal niet gemerkt maar wel ranzig
Ja die moest je er na half uurtje uithalen zei ie,,, nou heerlijk zown gaasje tussen al het bloed uitvissen... tis dat ik goed tegen bloed kan maaruh...
pi_38433446
mijn vriendin assistent bij de chirurg, dus ik word wel goed verzorgd neem ik aan.

zij zei me ibuprofen in tenemen net voor het gaat gebeuren en evt. ijs klaar leggen thuis zodat het niet gaat zwellen en dan gewoon rusten/slapen
pi_38433638
hoe zit het met pijn zometeen?
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:09:25 #47
109065 sungaMsunitraM
pi_38433718
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:06 schreef Lanvin het volgende:
hoe zit het met pijn zometeen?
Creperen zal je

Nee serieus: ik kreeg 1 langwerkende pijnstiller voor de operatie, en heb niet echt erge pijn gehad nadat de verdoving was uitgewerkt. Heb geen zware pijnstillers meer genomen, alleen paracetamolletjes
pi_38433730
lekker ibuprofen nemen enafwachten, zal wel bij iedereen verschillen
pi_38433878
mijn 4 verstandskiezen zijn gewoon door de tandarts getrokken. Onder verdoving, nergens last van gehad.
pi_38434071
keb geen ibuprofen maar denk dat ik met paracetamolletjes ook heel eind kom,,, vooralsnog voel ik nix, we zijn ook pas uur verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')