abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38618911
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:41 schreef Tijger_m het volgende:
Het voucher verhaal wordt in de VS al uitgeprobeerd, de enige uitwerking tot dusverre is dat het leidt tot segregatie.
vouchers zijn alleen geldig voor openbare scholen overigens, als jij je kind naar een prive school wilt sturen dan kom je niet ver met je voucher.
Een reden temeer om het onderscheid tussen openbare en prive-scholen op te heffen dus.

Maar goed, blijf allemaal maar lekker in problemen denken en vermijd vooral iedere mogelijke oplossing waarvoor géén overheid en torenhoge belastingen nodig zijn. Ik ga weer 'ns aan het werk.
pi_38618932
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:39 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Waarom zou een snelweg pas na 30 jaar rendement opleveren? Waarom zou dat rendement maar 5% zijn?
Ik noem maar wat getallen. Maar de kosten van aanleg zijn erg hoog maar om gebruikers te krijgen kan je tol niet te hoog zijn. Na 30 jaar is zo'n ding afgeschreven en kan er wat meer verdient worden maar stijgen de onderhoudskosten.
bv Borssele is ook nu pas rendabel omdat de centrale is afgeschreven.
pi_38618942
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
En we zijn dan ook in 1 klap van al die irritante Academische Ziekenhuizen af ! En als we dan in 1 van de zo geroemde marktwerking ziekenhuis komen, moeten we eerst een bankgarantie afgeven van duizenden euros. Dus dan bel je verzekering, en die ziet dat je toch wel een kostenpost begint te worden, en gooit je per de eerstvolgende premiewijziging uit de verzekering
Angsthazerij uit onbegrip. In Duitsland staan al privé-ziekenhuizen en die zijn schoner, beter, efficiënter en goedkoper dan welk publiek ziekenhuis dan ook.
pi_38618957
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

En we zijn dan ook in 1 klap van al die irritante Academische Ziekenhuizen af ! En als we dan in 1 van de zo geroemde marktwerking ziekenhuis komen, moeten we eerst een bankgarantie afgeven van duizenden euros. Dus dan bel je verzekering, en die ziet dat je toch wel een kostenpost begint te worden, en gooit je per de eerstvolgende premiewijziging uit de verzekering
Ja, da's de situatie in de VS heden ten dage en typisch genoeg betalen Amerikanen meer voor slechtere gezondheidszorgen dan wij in de EU.

Maar verwacht nu niet dat feiten onze Henri zullen overtuigen of beinvloeden, hij heeft altijd wel een vaag verhaal onderbouwd met meningen om zijn gelijk te 'bewijzen'.
pi_38618964
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Angsthazerij uit onbegrip. In Duitsland staan al privé-ziekenhuizen en die zijn schoner, beter, efficiënter en goedkoper dan welk publiek ziekenhuis dan ook.
Maar betaald uit publieke middelen volgens mij.
pi_38618989
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nou, kom op maar dan, bewijs het nu eens zonder meningen maar met cijfers en feiten, dan zal ik de eerste zijn die jou gelijk geeft.
pi_38619008
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:45 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, da's de situatie in de VS heden ten dage en typisch genoeg betalen Amerikanen meer voor slechtere gezondheidszorgen dan wij in de EU.
Ook in Amerika is de gezondheidszorg van boven tot onder gereguleerd door de overheid.
quote:
Maar verwacht nu niet dat feiten onze Henri zullen overtuigen of beinvloeden, hij heeft altijd wel een vaag verhaal onderbouwd met meningen om zijn gelijk te 'bewijzen'.
Je noemt geen feiten maar op een vooroordeel gebaseerde veronderstellingen.
pi_38619112
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:46 schreef Tijger_m het volgende:
Nou, kom op maar dan, bewijs het nu eens zonder meningen maar met cijfers en feiten, dan zal ik de eerste zijn die jou gelijk geeft.
Het beursgenoteerde Röhn-Klinikum AG, met 45 ziekenhuizen (15000 bedden) in Duitsland zette vorig jaar 1,4 miljard euro om en investeerde meer dan 100 miljoen euro, waarvan 88 miljoen euro winst, in de modernste apparatuur en behandelmethoden. 97% van de klanten zijn ziekenfondspatiënten.
pi_38619135
uhm, de woningmarkt weer privatiseren .. ben je wel goed wijs ?
zijn we eindelijk een beetje af van die woekerhuren, kunstmatige leegstand, woningtekort, verpauperde wijken etc etc .. allemal erfenissen uit de tijd zonder woningwet, huurbescherming en overheidsbemoeienis, wil jij het weer terugdraaien ..
mogen wij oudere generatie die daar wel voor heeft betaald daar eerst een beetje van genieten, betaalbare huren, voor jullie jeugdige egocentrische heethoofden dat weer terugdraaien ? Ik heb nl verrekte weinig zin mijn oude dag op straat door te brengen omdat mijn huis onbetaalbaar is van mijn profiteurs AOW'tje
pleased to meet you
pi_38619147
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:47 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Ook in Amerika is de gezondheidszorg van boven tot onder gereguleerd door de overheid.
Hoe?
quote:
Je noemt geen feiten maar op een vooroordeel gebaseerde veronderstellingen.
Ik heb die feiten al eerder genoemd in andere topics.

De markt is niet heilig, in voorkomende gevallen kan marktwerking inderdaad positief zijn, in andere gevallen wordt het tegengestelde doel bereikt, in jouw optiek kan de markt nooit falen echter en dat is mijns inziens een waandenkbeeld.
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:53:55 #221
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38619173
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:31 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei....privaat onderwijs ? zou dus betekenen dat een heleboel mensen de scholen voor de kinderen niet meer kunnen betalen.
onzin, er zullen scholen komen die dat marktaandeel gaan pakken. je zal zien dat er een stroom van filantropie ontstaat voor scholarships.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_38619178
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het beursgenoteerde Röhn-Klinikum AG, met 45 ziekenhuizen (15000 bedden) in Duitsland zette vorig jaar 1,4 miljard euro om en investeerde meer dan 100 miljoen euro, waarvan 88 miljoen euro winst, in de modernste apparatuur en behandelmethoden. 97% van de klanten zijn ziekenfondspatiënten.
Maar is het ook goed ? En dan niet in winstgevend, maar in behandelingen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_38619183
quote:

Ok..en waaruit blijkt dat dit bedrijf beter/slechter of gelijk presteert dan non-profit ziekenhuizen? Waaruit haal jij dat dit bedrijf dezelfde zorg voor minder geld levert?
pi_38619188
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:53 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

onzin, er zullen scholen komen die dat marktaandeel gaan pakken. je zal zien dat er een stroom van filantropie ontstaat voor scholarships.
Ik help het je hopen
pi_38619225
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:52 schreef moussie het volgende:
zijn we eindelijk een beetje af van die woekerhuren, kunstmatige leegstand, woningtekort, verpauperde wijken etc etc .. allemal erfenissen uit de tijd zonder woningwet, huurbescherming en overheidsbemoeienis, wil jij het weer terugdraaien ..
Niet de overheid heeft dergelijke misstanden opgelost maar de welvaartsgroei.
quote:
mogen wij oudere generatie die daar wel voor heeft betaald daar eerst een beetje van genieten, betaalbare huren, voor jullie jeugdige egocentrische heethoofden dat weer terugdraaien ? Ik heb nl verrekte weinig zin mijn oude dag op straat door te brengen omdat mijn huis onbetaalbaar is van mijn profiteurs AOW'tje
Wij jeugdige egocentrische heethoofden kunnen met geen mogelijkheid een fatsoenlijk huis kopen omdat jouw oudere generatie de woningmarkt beheerst en die volkomen op slot heeft gedraaid teneinde er op een oneerlijke manier zelf voordeel uit te behalen. DAT is egocentrisch.
pi_38619232
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:53 schreef pmb_rug het volgende:

Wishful thinking als economisch model, jij moet wel een aanhanger van Bush zijn
pi_38619256
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
Ok..en waaruit blijkt dat dit bedrijf beter/slechter of gelijk presteert dan non-profit ziekenhuizen? Waaruit haal jij dat dit bedrijf dezelfde zorg voor minder geld levert?
Niet dezelfde zorg, betere zorg, zo kennen ze om te beginnen geen wachtlijsten.
pi_38619289
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
idd, zorg als product .. lopende band werk ?

gesprek met de doktor die in je gaat snijden zal er wel niet meer bij zijn dan, en de anaestesist, wie je vertrouwd met je leven, die kent je ook alleen als kaart zijnde .. de mens gedegradeerd tot snijobject ..
pleased to meet you
pi_38619292
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:57 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Geen wachtlijsten, omdat niet iedereen het kan betalen.
pi_38619308
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
Wishful thinking als economisch model, jij moet wel een aanhanger van Bush zijn
Na angsthazerij uit onbegrip nu ook al zwartmakerij. Als je beter had opgelet had je gemerkt dat ik een tegenstander ben van IEDERE vorm van overheid, en dus al helemaal van de topzware en zich werkelijk met ieder aspect van het leven bemoeiende overheid van George Bush.
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:59:13 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38619312
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:52 schreef moussie het volgende:
We hebben woekerhuren, kunstmatige leegstand, woningtekort, verpauperde wijken etc etc en geen vrije woningmarkt, juist daarom moet je privatiseren. Iedereen gewoon lekker zelf een stukje grond kunnen kopen en een huis bouwen.
De overheid bepaald nog steeds hoeveel en waar huizen gebouwt worden, dat is de reden waarom de huizen in NL veel duurder zijn dan net over de grens en we 60 jaar na de oorlog nog steeds woningnood hebben
Hier in D is de woningmarkt veel vrijer, de huizen goedkoper en meer dan genoeg woningen, NB in een land waar 60 jaar geleden letterlijk alles plat lag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38619324
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:57 schreef HenriOsewoudt het volgende:
dat zegt hooguit iets over de efficientie, maar helemaal niets over de kwaliteit
pleased to meet you
pi_38619329
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geen wachtlijsten, omdat niet iedereen het kan betalen.
Nee omdat men veel efficiënter werkt door de winstprikkel. Nogmaals 97% van hun klanten zijn ziekenfondspatiënten.
pi_38619372
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We hebben woekerhuren, kunstmatige leegstand, woningtekort, verpauperde wijken etc etc en geen vrije woningmarkt, juist daarom moet je privatiseren. Iedereen gewoon lekker zelf een stukje grond kunnen kopen en een huis bouwen.
De overheid bepaald nog steeds hoeveel en waar huizen gebouwt worden, dat is de reden waarom de huizen in NL veel duurder zijn dan net over de grens en we 60 jaar na de oorlog nog steeds woningnood hebben
Hier in D is de woningmarkt veel vrijer, de huizen goedkoper en meer dan genoeg woningen, NB in een land waar 60 jaar geleden letterlijk alles plat lag.
Maar heeft dat ook niet te maken, dat wij in het ongeveer dichtsbevolkte landje ter wereld wonen, en dat in Duitsland gewoon meer ruimte is ? En wij moeten woekeren met het kleine beetje ruimte wat we hebben ?
pi_38619380
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:58 schreef moussie het volgende:
gesprek met de doktor die in je gaat snijden zal er wel niet meer bij zijn dan, en de anaestesist, wie je vertrouwd met je leven, die kent je ook alleen als kaart zijnde .. de mens gedegradeerd tot snijobject ..
Je omschrijft exact de huidige situatie in de Nederlandse gezondheidszorg. Ik werk er zelf (niet als arts) dus ik weet waar ik over praat.
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:02:20 #236
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38619390
quote:

[..]

?Porque no te calles?
pi_38619443
Overigens wel een vermakelijk borrelpraat topic.
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:04:34 #238
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38619446
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:36 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Hoe kan je dan aan je aandeelhouders verkopen dat je geld in een vrij diepe put stort? Waarbij de eerste 30 jaar geen rendement te verdelen is en daarna een keer 5%?
wow, jij hebt echt niets van investeringstheorie begrepen!!
lol
?Porque no te calles?
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:06:42 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38619493
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:01 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar heeft dat ook niet te maken, dat wij in het ongeveer dichtsbevolkte landje ter wereld wonen, en dat in Duitsland gewoon meer ruimte is ? En wij moeten woekeren met het kleine beetje ruimte wat we hebben ?
Er is ruimte zat in NL is slechts een procent of 10 bebouwt en als het een procent of 2 meer zou zijn, was er voor iedereen een huis. Als je bv in NRW kijkt, dat is die duitse deelstaat net over de grens, die is ongeveer even groot en heeft ongeveer net zoveel inwoners, toch is daar geen woningnood en zijn de huizen goedkoper, en beter gebouwt ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38619511
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Na angsthazerij uit onbegrip nu ook al zwartmakerij. Als je beter had opgelet had je gemerkt dat ik een tegenstander ben van IEDERE vorm van overheid, en dus al helemaal van de topzware en zich werkelijk met ieder aspect van het leven bemoeiende overheid van George Bush.
Had ik het tegen jou? Nee dus.

Niet zo aangebrand doen, joh, er stond een smiley achter en het was gericht aan een andere user.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')