abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38602654
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je moet je er niet tegen beschermen, maar als je dat wel wilt moet je rare truken uithalen. Je belazert niemand, want het is je eigen geld.
oh sinds wanneer is de belasting in Nederland afgeschaft ?

Oh is dat nog niet het geval? Nou dan ben je gewoon belastingplichtig en is ontduiking een strafbaar feit.
pi_38602792
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:10 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

oh sinds wanneer is de belasting in Nederland afgeschaft ?

Oh is dat nog niet het geval? Nou dan ben je gewoon belastingplichtig en is ontduiking een strafbaar feit.
Het is erg genoeg, lolbroek. Iedere cent die ik kan achterhouden houd ik achter, laat dat ambtenarentuig maar een echte baan zoeken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38603181
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:06 schreef heiden6 het volgende:
Je moet je er niet tegen beschermen, maar als je dat wel wilt moet je rare truken uithalen. Je belazert niemand, want het is je eigen geld.
aah da's leuk .. dus als ik weet dat jij de belasting hebt belazerd mag ik jou met je auto van de weg af trekken en tol van je vragen, ik heb immers wel voor die weg betaald, en als je niet wil dokken mag ik wel de politie erbij halen want daarvoor heb ik ook betaald ..
goed om te weten .. jij bent dus vanaf nu vrijwild o de openbare weg .. alhoewel. mag je daar wel op lopen, heb je daar wel voor betaald ?
pleased to meet you
pi_38603630
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:23 schreef moussie het volgende:

[..]

aah da's leuk .. dus als ik weet dat jij de belasting hebt belazerd mag ik jou met je auto van de weg af trekken en tol van je vragen, ik heb immers wel voor die weg betaald, en als je niet wil dokken mag ik wel de politie erbij halen want daarvoor heb ik ook betaald ..
goed om te weten .. jij bent dus vanaf nu vrijwild o de openbare weg .. alhoewel. mag je daar wel op lopen, heb je daar wel voor betaald ?
Wie moet je daarvoor betalen dan, van wie is die straat?

Er valt niet of nauwelijks aan te ontkomen dat je toch aardig wat belasting afhandig gemaakt wordt, al was het alleen maar aan accijnzen en BTW.

Aangezien ik ook maar een klein deel van de collectieve voorzieningen gebruik lijkt me dat wel enigszins in balans, al blijft het waanzin dat je ertoe gedwongen wordt te betalen; pure afpersing.
pi_38604549
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is erg genoeg, lolbroek. Iedere cent die ik kan achterhouden houd ik achter, laat dat ambtenarentuig maar een echte baan zoeken.
Tja als jij voor jezelf criminalteit kan goedpraten ben je voor mij niets meer dan een of andere jattende junk. Het laagste van het laagste zo ongeveer.
pi_38604599
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Aangezien ik ook maar een klein deel van de collectieve voorzieningen gebruik lijkt me dat wel enigszins in balans, al blijft het waanzin dat je ertoe gedwongen wordt te betalen; pure afpersing.
Volgens mij ben je nog student en heb je je leven lang tot nu toe volop geprofiteert .
pi_38604625
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:31 schreef heiden6 het volgende:
Wie moet je daarvoor betalen dan, van wie is die straat?
van ons allemaal, stop je in een gemeenschappelijke kas die wordt beheerd door de regering .. en wie die regering is blablabla
quote:
Er valt niet of nauwelijks aan te ontkomen dat je toch aardig wat belasting afhandig gemaakt wordt, al was het alleen maar aan accijnzen en BTW.
er wordt je helemaal niets afhandig gemaakt .. om bvb je voedsel in de winkel te krijgen maak je gebruik van de infrastructuur die onderhouden moet worden
quote:
correctie, je gebruikt nu maar een klein gedeelte van de collectieve voorzieningen .. maar je kan vanddag nog een ongeluk krijgen waardoor je voor de rest van je leven gehandicapt bent .. wat dan ?
en kom nu ajb niet met een of ander heroïsch verhaal van je-van-de-brug-afstorten-want-je -voelt-je-zo-nutteloos .. heb je er ooit eens serieus over nagedacht dat je potverdomme de mazzel hebt om wel gezond en wel etc te zijn maar dat daar geen garantie op zit ?
pleased to meet you
pi_38605034
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:50 schreef moussie het volgende:

[..]

van ons allemaal, stop je in een gemeenschappelijke kas die wordt beheerd door de regering .. en wie die regering is blablabla
Liever niet.
quote:
er wordt je helemaal niets afhandig gemaakt ..
Jawel.
quote:
om bvb je voedsel in de winkel te krijgen maak je gebruik van de infrastructuur die onderhouden moet worden
Daar betaal ik de winkel wel voor, die levert mij immers het voedsel, gelukkig is dat niet verboden of ernstig verhinderd zoals bijvoorbeeld bij heroïne of sigaretten het geval is.
quote:
correctie, je gebruikt nu maar een klein gedeelte van de collectieve voorzieningen .. maar je kan vanddag nog een ongeluk krijgen waardoor je voor de rest van je leven gehandicapt bent .. wat dan ?
en kom nu ajb niet met een of ander heroïsch verhaal van je-van-de-brug-afstorten-want-je -voelt-je-zo-nutteloos .. heb je er ooit eens serieus over nagedacht dat je potverdomme de mazzel hebt om wel gezond en wel etc te zijn maar dat daar geen garantie op zit ?
Als ik gedwongen wordt om premie te betalen krijg ik wanneer het noodzakelijk is waar ik voor betaald heb. Dat hoop ik althans, maar 'de overheid' kan de voorwaarden van deze opgedrongen verzekering zomaar aanpassen.
pi_38605243
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:49 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Tja als jij voor jezelf criminalteit kan goedpraten ben je voor mij niets meer dan een of andere jattende junk. Het laagste van het laagste zo ongeveer.

Dat jij het prima vind om maandelijks een flink deel van je geld afhandig gemaakt te worden moet jij weten, ik ben geen voorstander van diefstal.
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:50 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nog student en heb je je leven lang tot nu toe volop geprofiteert .
Mijn ouders zijn hun hele leven ook gedwongen om belasting te betalen, waar ze waarschijnlijk vrijwel niets meer van terug zullen zien. Dat hadden ze liever gebruikt om mijn studie van te betalen, dat dat gedwongen via een omweg gaat kan ik niets aan doen.

Ik werk overigens bijna full time, maar betaal nu nog relatief weinig belasting. Maar je moet er toch niet aan denken dat je jaarlijks een halve ton afhandig wordt gemaakt? Ik zou echt de neiging krijgen het terug te gaan halen.
pi_38605474
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:00 schreef heiden6 het volgende:
Liever niet.
okay, geen wegenonderhoud
quote:
Jawel.
nope, zoiets heet sociale structuur, hebben alle hogere levensvormen
quote:
Daar betaal ik de winkel wel voor, die levert mij immers het voedsel, gelukkig is dat niet verboden of ernstig verhinderd zoals bijvoorbeeld bij heroïne of sigaretten het geval is.
duh, lood om oud ijzer, je betaald anyway voor de aanvoer
quote:
Als ik gedwongen wordt om premie te betalen krijg ik wanneer het noodzakelijk is waar ik voor betaald heb. Dat hoop ik althans, maar 'de overheid' kan de voorwaarden van deze opgedrongen verzekering zomaar aanpassen.
ooh, je mag ook gewoon zwerven over straat hoor, dan gaat niemand je lastig vallen over premies en volksverzekeringen, en met het beetje dat je betaald via je boodschappen, da's wel genoeg voor de slijtage aan de tegels over welke je loopt te schuivelen denk'k ..

of probeer het elders .. landen zat op de wereld .. good luck
pleased to meet you
pi_38607238
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:11 schreef moussie het volgende:
nope, zoiets heet sociale structuur, hebben alle hogere levensvormen
Klopt, geen enkele reden dus deze met harde hand af te dwingen.
pi_38607488
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat jij het prima vind om maandelijks een flink deel van je geld afhandig gemaakt te worden moet jij weten, ik ben geen voorstander van diefstal.
[..]
Ik ben geen voorstander van diefstal maar ook niet zo achterlijk om te denken dat we wel zonder belasting kunnen.
quote:
Mijn ouders zijn hun hele leven ook gedwongen om belasting te betalen, waar ze waarschijnlijk vrijwel niets meer van terug zullen zien. Dat hadden ze liever gebruikt om mijn studie van te betalen, dat dat gedwongen via een omweg gaat kan ik niets aan doen.
Ik mag toch hopen dat je ouders de 65 halen? Naar school zijn geweest? Gebruik hebben gemaakt van de wegen in ons land? Van de zorg? van het Kadaster bij de aankoop van hun huis? etc etc?
quote:
Ik werk overigens bijna full time, maar betaal nu nog relatief weinig belasting. Maar je moet er toch niet aan denken dat je jaarlijks een halve ton afhandig wordt gemaakt? Ik zou echt de neiging krijgen het terug te gaan halen.
Tja criminele neigingen heeft iedereen wel eens. Het is een teken van beschaafdheid te trachten om deze te onderdrukken.
pi_38607618
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:56 schreef achterhetspoor het volgende:
Ik ben geen voorstander van diefstal maar ook niet zo achterlijk om te denken dat we wel zonder belasting kunnen.
Misschien slim genoeg om in te zien dat het met een HEEL STUK minder zou kunnen?
quote:
Ik mag toch hopen dat je ouders de 65 halen? Naar school zijn geweest? Gebruik hebben gemaakt van de wegen in ons land? Van de zorg? van het Kadaster bij de aankoop van hun huis? etc etc?
Allemaal zaken die ook door de vrije markt geboden kunnen worden en dan beter en goedkoper zouden zijn.
pi_38607677
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Klopt, geen enkele reden dus deze met harde hand af te dwingen.
zou dat ff mooi zijn .. maar helaas, da's een hoger dan hogere levensvorm, die heeft de corrigerende tik van de leider niet meer nodig omdat die het zelf wel weet .. zover zijn we helaas nog niet, zoals sommige posts hier overduidelijk maken ontbreekt het basisbesef in z'n geheel
pleased to meet you
pi_38607729
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:00 schreef moussie het volgende:
zou dat ff mooi zijn .. maar helaas, da's een hoger dan hogere levensvorm, die heeft de corrigerende tik van de leider niet meer nodig omdat die het zelf wel weet .. zover zijn we helaas nog niet, zoals sommige posts hier overduidelijk maken ontbreekt het basisbesef in z'n geheel
Zover komen we ook niet zolang mensen het in woord en daad actief tegengaan.

Ik noem geen namen.
pi_38607736
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Misschien slim genoeg om in te zien dat het met een HEEL STUK minder zou kunnen?
[..]
Oh en daarom gaat hij maar crimineel gedrag vertonen? Hoe ziek ben je dan?
quote:
Allemaal zaken die ook door de vrije markt geboden kunnen worden en dan beter en goedkoper zouden zijn.
Ja dat hoop je maar in de praktijk zijn daar niet echt aanwijzingen voor of goede voorbeelden van.
pi_38608098
uhm, laten we wel wezen, het hele concept van volksverzekeringen is verhoudingsgewijs nieuw .. het eerste probeersel in dit experiment humanisme is al met al bijzonder positief uitgepakt imho .. we hebben sinds de oliecrisis wat scheuren en haken en ogen ontdekt en daar moeten we aan werken .. maar daarom is het concept toch niet slecht ?
pleased to meet you
pi_38608165
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:01 schreef achterhetspoor het volgende:
Oh en daarom gaat hij maar crimineel gedrag vertonen? Hoe ziek ben je dan?
Hij benadeelt niemand en tast niemands eigendom aan. JIJ bent degene die criminele praktijken, namelijk het onder dwang afnemen van iemands vruchten van zijn arbeid, goedpraat.
quote:
Ja dat hoop je maar in de praktijk zijn daar niet echt aanwijzingen voor of goede voorbeelden van.
Jawel maar die zie jij niet meer. ALLES wat door een min of meer vrije markt wordt aangeboden wordt namelijk almaar beter, diverser en vooral goedkoper. Alleen is dat zo normaal dat het jou niet eens meer opvalt. Of pleit je soms ook voor het nationaliseren van supermarkten of electronica-concerns? Tenslotte zou een overheid dat dan toch ook beter en goedkoper en eerlijker moeten kunnen?
pi_38608217
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:08 schreef moussie het volgende:
uhm, laten we wel wezen, het hele concept van volksverzekeringen is verhoudingsgewijs nieuw .. het eerste probeersel in dit experiment humanisme is al met al bijzonder positief uitgepakt imho .. we hebben sinds de oliecrisis wat scheuren en haken en ogen ontdekt en daar moeten we aan werken .. maar daarom is het concept toch niet slecht ?
Wederom: geen enkele reden dus om mensen ertoe te dwingen.
pi_38610427
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Hij benadeelt niemand en tast niemands eigendom aan. JIJ bent degene die criminele praktijken, namelijk het onder dwang afnemen van iemands vruchten van zijn arbeid, goedpraat.
[..]
Hij benadeelt de rest van de samenleving die nu meer moet betalen. Daarmee tast hij mijn eigendommen aan en ook de jouwe.
quote:
Jawel maar die zie jij niet meer. ALLES wat door een min of meer vrije markt wordt aangeboden wordt namelijk almaar beter, diverser en vooral goedkoper. Alleen is dat zo normaal dat het jou niet eens meer opvalt. Of pleit je soms ook voor het nationaliseren van supermarkten of electronica-concerns? Tenslotte zou een overheid dat dan toch ook beter en goedkoper en eerlijker moeten kunnen?
Min of meer vrij. Een beetje overheidsbemoeienis kan dus geen kwaad ?
pi_38611621
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:53 schreef achterhetspoor het volgende:
Hij benadeelt de rest van de samenleving die nu meer moet betalen. Daarmee tast hij mijn eigendommen aan en ook de jouwe.
Je kunt niet iemand eerst verbieden zelf zijn zaakjes te regelen en vervolgens zeggen dat hij crimineel is omdat hij weigert dat voor een ander te doen.
quote:
Min of meer vrij. Een beetje overheidsbemoeienis kan dus geen kwaad ?
Nogmaals, ZO WEINIG MOGELIJK. Jij denkt nog altijd 'een beetje is goed, dus heel veel is beter'. Dat is pertinent en aantoonbaar onjuist.
pi_38611925
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je kunt niet iemand eerst verbieden zelf zijn zaakjes te regelen en vervolgens zeggen dat hij crimineel is omdat hij weigert dat voor een ander te doen.
[..]
Belasting betalen is iets wat in onze maatschappij hoort . Dat is de afspraak en daar dien je je aan te houden. Doe je dat niet dan ben je illegaal dus crimineel bezig snap je ?
quote:
Nogmaals, ZO WEINIG MOGELIJK. Jij denkt nog altijd 'een beetje is goed, dus heel veel is beter'. Dat is pertinent en aantoonbaar onjuist.
Tja maar over wat zo min mogelijk is zijn heel wat discussies te voeren. Als overheidsingrijpen er voor zorgt dat een producent geen kinderarbeid meer mag gebruiken juich ik dat toe terwijl het best een grote ingreep is in het productieproces.
pi_38612779
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:33 schreef achterhetspoor het volgende:
Belasting betalen is iets wat in onze maatschappij hoort . Dat is de afspraak en daar dien je je aan te houden. Doe je dat niet dan ben je illegaal dus crimineel bezig snap je ?
Ja ik snap je heel goed maar ik ben het er niet mee eens! Als de afspraak is dat marokkanen (of homo's, of joden, of blauw-ogigen, of pedo's, of drugsdealers) vanaf morgen vermoord mogen worden en je je daar aan dient te houden dan vind ik niet dat je een crimineel bent als je het niet doet.
quote:
Tja maar over wat zo min mogelijk is zijn heel wat discussies te voeren.
Als je daarmee zegt dat je inziet dat dát in elk geval de discussie is die we moeten voeren is mijn avond weer goed
quote:
Als overheidsingrijpen er voor zorgt dat een producent geen kinderarbeid meer mag gebruiken juich ik dat toe terwijl het best een grote ingreep is in het productieproces.
Over kinderarbeid heb ik in dat andere topic over de 'Westerse schuld' al wat gezegd, nou ff niet zo'n zin meer in, morgen weer vrolijk verder. Truste!
pi_38613355
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ja ik snap je heel goed maar ik ben het er niet mee eens! Als de afspraak is dat marokkanen (of homo's, of joden, of blauw-ogigen, of pedo's, of drugsdealers) vanaf morgen vermoord mogen worden en je je daar aan dient te houden dan vind ik niet dat je een crimineel bent als je het niet doet.
[..]
Belasting wil ik niet gelijk stellen aan moord. Het is een algemeen geaccepteerde regeling. Natuurlijk is het niet leuk maar je ontkomt er niet aan. Probeer je dat toch dan is dat fraude en dus strafbaar. Heeft niets met diefstal of moord te maken.
quote:
Als je daarmee zegt dat je inziet dat dát in elk geval de discussie is die we moeten voeren is mijn avond weer goed
[..]
Wat dacht jij dan dat ik alles door de overheid wil laten doen? Tuurlijk niet maar ik zie een veel grotere rol dan jij.
quote:
Over kinderarbeid heb ik in dat andere topic over de 'Westerse schuld' al wat gezegd, nou ff niet zo'n zin meer in, morgen weer vrolijk verder. Truste!
truste!
  woensdag 7 juni 2006 @ 05:10:05 #175
46960 StefanP
polemicist
pi_38615729
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:47 schreef moussie het volgende:

[..]

huh .. dus de belastingsdienst steelt van jou .. maw de door regering opgestelde belastingschalen zijn diefstal .. en daartegen moet je je beschermen door hun te belazeren ?
Jazeker. Vind je het normaal dat je 70% belasting betaalt? Tel alles maar eens op! Dat is diefstal, want je hebt er niets over te zeggen en het zal met geen mogelijkheid veranderen. Tenzij het hoger wordt, want dat kunnen ze namelijk wel die walgelijke ambtenaartjes. Fuck de overheid en fuck de belastingdienst. De overheid doet voor mij niets. Ik heb ze niet nodig en wil dat ze met hun grijpgrage klauwtjes uit mijn leven EN portemonnee blijven. Diefstal is het gewoon, je hebt geen enkele inspraak in hoe en waaraan de overheid geld uitgeeft. Ze kunnen met 1/4 af van wat ze nu inpikken, maar daar hebben ze geen zin in, want ze moeten hun megalomanie, spilzucht en ego's strelen. En daar is meer voor nodig, meer! Stel je eens voor dat ze slechts doen waar ze voor zijn of dat ze luisteren naar de burger...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')