Je moets eens weten hoeveel mensen er "ziek" zijn en er is een duidelijk verband aangetoond tussen ziekteverzuim en hoe het met de economie gaatquote:Op zondag 4 juni 2006 21:08 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
van een instroom van 100.000 naar 5.000? lijkt me wat overdreven om dat aan de economie te wijten. sowieso. ziek = ziek.
Tja, als jij iemand met terminale kanker en ernstige neurologische schade als gevolg van chemo een profiteur noemt dan vraag ik mij af wie dan wel kwalificeert als ziek bij jou.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:29 schreef gtotep het volgende:
ZIEK=ZIEK
Dat klopt, maar nu wordt het kaf van het koren gescheiden en voor de echte zieken kan straks de uitkering omhoog.
De profiteurs zijn eruit,Daar kan toch niemand wat op tegen hebben.
grr .. nu voel ik als zeer vredelievend mens toch echt wel de neiging om er wat verstand in te willen schoppen .. hoe f*cking wereldvreemd kan je zijn ?quote:Op maandag 5 juni 2006 12:29 schreef gtotep het volgende:
ZIEK=ZIEK
Dat klopt, maar nu wordt het kaf van het koren gescheiden en voor de echte zieken kan straks de uitkering omhoog.
De profiteurs zijn eruit,Daar kan toch niemand wat op tegen hebben.
Dat klopt, al het met de economie goed gaat is er minder ziekteverzuim. De implicatie anders om -maar dat omdraaien doe je wel vaker- is zo zacht als boter.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Je moets eens weten hoeveel mensen er "ziek" zijn en er is een duidelijk verband aangetoond tussen ziekteverzuim en hoe het met de economie gaat
Veel Nederlanders verkwanselen nu hun talenten door een baan onder het niveau te accepteren. Pedant: ja. Een goed teken> nee.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:29 schreef gtotep het volgende:
[quote]Op zondag 4 juni 2006 14:44 schreef kippevleugel het volgende:
Daling aantal WAO'ers
Die weer de bijstand ingaan omdat ze nergens worden aangenomen.
Raar want het aantal mensen in de bijstand daalt ook.
Tevens daalt het aantal werklozen in rap tempo.
Waar denk je dat die BMW van betaald wordt dan?quote:Op maandag 5 juni 2006 15:40 schreef Tup het volgende:
Ze controleren of er niet nog een duur produkt in je huis staat. Dat moet nl. wel verdacht zijn als je een uitkering geniet. Ik vind een bepaalde mate van controle wel verdedigbaar, als er maar niet te snel conclusies worden getrokken en er écht onderzoek is (u heeft een plasma scherm mevrouwtje, dan gaat u die eerst maar eens verkopen voordat u een uitkering krijgt). Daarnaast wil ik dat er ook controle bezoeken komen voor midden en bovenklasse. Zij weten door middel van aftrekposten en handige BVtjes óók veel te parasiteren op de staat (dat verbleekt bij het geld dat ze afdragen). Ik zie dat u een BMW M5 voor de zaak heeft? U kunt ook wel een Kia Picanto nemen die is óók representatief. En anders betaalt u dat maar uit eigen zak.
hehe .. maar daar wordt al jaren aan gewerkt .. gewoon het talent niet ontwikkelen door op het onderwijs te bezuinigenquote:Op maandag 5 juni 2006 15:47 schreef Tup het volgende:
Veel Nederlanders verkwanselen nu hun talenten door een baan onder het niveau te accepteren. Pedant: ja. Een goed teken> nee.
is this guy for real?quote:Op maandag 5 juni 2006 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, als jij iemand met terminale kanker en ernstige neurologische schade als gevolg van chemo een profiteur noemt dan vraag ik mij af wie dan wel kwalificeert als ziek bij jou.
verband... verband zegt me niks. causaal? welke richting op?quote:Op maandag 5 juni 2006 12:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je moets eens weten hoeveel mensen er "ziek" zijn en er is een duidelijk verband aangetoond tussen ziekteverzuim en hoe het met de economie gaat
Flauwekul verhaal, er zijn duizenden werknemers in de bouw waar het ziekteverzuim pas is afgenomen nadat bedrijven verplicht werden om personeel te voorzien van beschermende kleding en materialen.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:41 schreef pmb_rug het volgende:
in de bouw zijn ze slimmer, daar word niemand meer aangenomen maar werkt iedereen voor zijn eigen bedrijfje. geen werk = geen geld.
daar is nooit iemand ziek. gek he?
van die weet ik het niet .. maar als iemand die op krukken zit te strompelen voor 100% goedgekeurd wordt geloof ik het zo ..quote:Op maandag 5 juni 2006 19:39 schreef pmb_rug het volgende:
is this guy for real?
Als ze dat door middel van fraude of wel zeer creatief met de regels omgaan doen is het net zo erg als bijstandsfraude (en gaat het om grotere bedragen)quote:Op maandag 5 juni 2006 16:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar denk je dat die BMW van betaald wordt dan?
Die mensen proberen zo min mogelijk belasting te betalen, en dat is alleen maar toe te juichen.
Los van het kleine detail dat het een diefstal is en het ander diefstal voorkomen?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:31 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Als ze dat door middel van fraude of wel zeer creatief met de regels omgaan doen is het net zo erg als bijstandsfraude (en gaat het om grotere bedragen)
Nee hoor het is beide ten koste van de samenleving.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Los van het kleine detail dat het een diefstal is en het ander diefstal voorkomen?
Belasting is ten koste van het individu; dat geld is niet van 'de samenleving'.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:44 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Nee hoor het is beide ten koste van de samenleving.
Als moord legaal is is het geen moord meer? Je kunt wel een paard een zebra noemen maar hij heeft nog steeds geen strepen.quote:En kom nou niet met die onzin van belasting is diefstal want het is niet wederrechtelijk.
Maar ten bate van de samenleving.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Belasting is ten koste van het individu; dat geld is niet van 'de samenleving'.
[..]
Belasting is iets wat hoort in een land als Nederland. Dat hebben we zo afgesproken en daar profiteren we met z'n allen van. Als je daar misbruik van wilt maken mag dat van mij keihard aangepakt worden. Dus zowel ten onrechte geld ontvangen als ten onrechte niet betalen.quote:Als moord legaal is is het geen moord meer? Je kunt wel een paard een zebra noemen maar hij heeft nog steeds geen strepen.
Dat is aan de persoon zelf.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:59 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Maar ten bate van de samenleving.
Dat kun jij niet beslissen voor anderen, daarnaast profiteren er maar heel weinigen van.quote:Belasting is iets wat hoort in een land als Nederland. Dat hebben we zo afgesproken en daar profiteren we met z'n allen van.
Het gaat blijkbaar om terecht niet betalen, dat is namelijk aan degene van wie het geld is.quote:Als je daar misbruik van wilt maken mag dat van mij keihard aangepakt worden. Dus zowel ten onrechte geld ontvangen als ten onrechte niet betalen.
Grofweg 15 miljoen mensen in dit land hebben onderwijs genoten. Iedereen gebruikt de wegen. Vele miljoenen inwoners en de belangrijkste industrieën liggen onder zeenniveau. Politie, brandweer, leger, schiphol, de Rotterdamse haven, Phillips, Daf, Stork, Pinkroccade etc etc etc. Noem mij 1 voorbeeld van iets of iemand die nooit van belastingen heeft geprofiteert.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is aan de persoon zelf.
[..]
Dat kun jij niet beslissen voor anderen, daarnaast profiteren er maar heel weinigen van.
[..]
niet als je belastingplichtig bentquote:Het gaat blijkbaar om terecht niet betalen, dat is namelijk aan degene van wie het geld is.![]()
nee, het is geen flauwekul. het is slecht overdreven om een punt te maken.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Flauwekul verhaal, er zijn duizenden werknemers in de bouw waar het ziekteverzuim pas is afgenomen nadat bedrijven verplicht werden om personeel te voorzien van beschermende kleding en materialen.
Hoezo niet terecht betalen? Door in Nederland te wonen neem je een "dienst" af te weten, de collectieve diensten (wegen enz..) van de Staat der Nederlanden. Dat je er geen gebruik van wilt maken, doet er niet toe.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:03 schreef heiden6 het volgende:
Het gaat blijkbaar om terecht niet betalen, dat is namelijk aan degene van wie het geld is.![]()
Ik bepaal eerst wel welke diensten ik wil afnemen en daar betaal ik dan uiteraard voor. Gedwongen winkelnering is onderdeel van mafiapraktijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:50 schreef Tup het volgende:
[..]
Hoezo niet terecht betalen? Door in Nederland te wonen neem je een "dienst" af te weten, de collectieve diensten (wegen enz..) van de Staat der Nederlanden. Dat je er geen gebruik van wilt maken, doet er niet toe.
Je hebt dat libertarische flash filmpje te vaak gekeken. Elke economie kent collectieve goederen, dus daar betaal je gewoon voor.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:52 schreef heiden6 het volgende:
Ik bepaal eerst wel welke diensten ik wil afnemen en daar betaal ik dan uiteraard voor. Gedwongen winkelnering is onderdeel van mafiapraktijken.
Ach, omdat je met geweld gedwongen wordt valt er voor een deel niet aan te ontkomen, maar ik doe m'n best, maak je geen zorgen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:59 schreef Tup het volgende:
[..]
Je hebt dat libertarische flash filmpje te vaak gekeken. Elke economie kent collectieve goederen, dus daar betaal je gewoon voor.
Dan hoop ik dat de belastingdienst minstens net zo goed haar best doet om dat criminele gedrag uit te bannen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ach, omdat je met geweld gedwongen wordt valt er voor een deel niet aan te ontkomen, maar ik doe m'n best, maak je geen zorgen.
U bent een goed mensch.quote:Op zondag 4 juni 2006 21:07 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
daarnaast betaal ik mijn studie effectief gezien 100x terug ongeveer.
Dus jij hoopt dat de belastingdienst er lekker lustig op los steelt en de mensen die zich daar tegen proberen te beschermen extra hard aanpakt? Het tuig probeert een beetje zelf te bepalen wat het met zijn geld doet, het zou verboden moeten worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:44 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de belastingdienst minstens net zo goed haar best doet om dat criminele gedrag uit te bannen.
huh .. dus de belastingsdienst steelt van jou .. maw de door regering opgestelde belastingschalen zijn diefstal .. en daartegen moet je je beschermen door hun te belazeren ?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus jij hoopt dat de belastingdienst er lekker lustig op los steelt en de mensen die zich daar tegen proberen te beschermen extra hard aanpakt? Het tuig probeert een beetje zelf te bepalen wat het met zijn geld doet, het zou verboden moeten worden.O wacht, dat is het al.
![]()
Je moet je er niet tegen beschermen, maar als je dat wel wilt moet je rare truken uithalen. Je belazert niemand, want het is je eigen geld.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:47 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. dus de belastingsdienst steelt van jou .. maw de door regering opgestelde belastingschalen zijn diefstal .. en daartegen moet je je beschermen door hun te belazeren ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |