abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38394278
Ik heb een heel klein inie mini katertje in huis sinds vanavond. Ik heb hem weggehaald bij een dierenwinkel hier (ik woon in Spanje, daar wordt vanalles verkocht in die dierenwinkels).Behalve ontzettend schattig, is hij ook nog ontzettend klein, en was hij nog veel te jong om bij zijn moeder weg te mogen. Hij was als enige nog over van een nestje van 4, volgens de mevrouw in de dierenwinkel wilde niemand m hebben omdat hij een ontstoken oogje heeft. Ik had m vorige week al gespot toen ik voer ging kopen voor de kat die ik al heb, kon hem niet uit mijn hoofd zetten, en heb hem vanavond opgehaald.

Hij is echt ubercute En ik hoop dat hij ondanks de 'slechte' start bij mij toch nog een flinke kater mag worden

Ik heb hem een lekker schoteltje kittenmelk gegeven, en wat kittenvoer en brokjes, en hij eet goed. Zijn er nog meer dingen die ik hem kan geven die goed voor hem zijn en als het ware als een soort 'krachtvoer' kunnen fungeren? Ik heb aardig wat ervaring met katten maar zo klein heb ik ze nog nooit gehad...

En ohja edit ik heb natuurlijk ook gelijk spul gehaald om zijn oogje te ontsmetten, dus dat is hoop ik ook snel over!
pi_38399707
Ahhh wat een schatje Onze Piglet was ook erg mini toen wij haar kregen en die is uitgegroeid tot een monsterwijf

Ik doe meestal heet water op een doekje en dan voelen op je lip of het wat afgekoelt is en daar maak ik altijd oogjes mee schoon. Tenzij het een heel ander soort onsteking is.
Tja en krachtvoer mss kleine stukjes vis oid. Maar gelukkig eet hij al heel goed en dat scheelt enorm.
pi_38404679
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:53 schreef Maggie het volgende:
En dit is 'm dan:

[afbeelding]
Lief

Wij hebben onze kittens grootgebracht met wat kippenboullion elke dag. (ze konden toen zelf nog niet eten, dus gaven we dat door middel van een spuitje in hun mond, maar ik geloof dat dat bij jou gelukkig niet het geval is?)
En ze doen het nog steeds goed
pi_38405432
Ja, hij kan gelukkig wel zelf eten en drinken uit een bakje. Hij doet eigenlijk alles wat een grote kat ook doet, alleen dan miniatuur
De kat die ik al had weet nog niet zo goed wat hij er mee aan moet, maar hij tolereert hem wel. Net lagen ze vredig samen op het bed in de logeerkamer te slapen:

Maar dan is het soms ook ineens gedaan met vredig

Maar het zal met die twee ook wel goed komen, hoop ik.
pi_38405516
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:31 schreef Maggie het volgende:
Ja, hij kan gelukkig wel zelf eten en drinken uit een bakje. Hij doet eigenlijk alles wat een grote kat ook doet, alleen dan miniatuur
De kat die ik al had weet nog niet zo goed wat hij er mee aan moet, maar hij tolereert hem wel. Net lagen ze vredig samen op het bed in de logeerkamer te slapen:
[afbeelding]

Maar dan is het soms ook ineens gedaan met vredig

[afbeelding]

Maar het zal met die twee ook wel goed komen, hoop ik.
Vast wel En zo niet, dan gaan ze elkaar meestal gewoon uit de weg.
pi_38405586
Oh wat een poepie....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:36:42 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38405632
Spreekt ie ook Spaans?
The truth was in here.
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:39:39 #9
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_38405734
meer foto's!
There IS no global warming -- The Matrix
pi_38406021
Hij miauwt Spaans denk ik ja

Okee hier nog wat fotos;

Zoek de verschillen:

Gisteravond op bed:

Hij ligt nu weer even te slapen, en ik ga even boodschappen doen, maar later zal ik nog wat nieuwe fotootjes maken
pi_38408692
Doet mij een beetje aan Piglet denken toen zij nog mini was haha
Gaat om diegene voorop met de half dichte oogjes.
pi_38408711
Het is wel een 'groot' schatje hoor.
Als hij z'n kitten melk goed drinkt (ook een bakje water neerzetten) en gewoon goed eet.
Heeft hij verder niets speciaals nodig hoor. Dan redt hij het wel.
Ga wel eens langs bij een DA voor de nodige inentingen etc.
pi_38408750
het is zo jammer dat kleine katten zo snel groot worden
pi_38408975
Klopt het minikitten zijn gaat heel snel voorbij. Had zelf graag gewild dat ze alle 8 nog 1x een weekje mini zouden zijn. Maar het voordeel is wel dat als je een paar grote katten op je schoot hebt dat het wel lekker warm is
pi_38412025
hmm tja als hij goed voer lust en drinkt en dergelijke...
dan gaat het wel goed

eventueel kun je wat extra babymelkpoeder door de melk heen doen
dan krijgt hij net wat extra's binnen

maar het belangrijkste is natuurlijk dat hij gewoon lekker zelfstasndig zijn gang gaat
bovendien.. heeft hij een adoptiemoeder in de kat die je al hebt.. dat zal denk ik best schelen
zelfs als die er niet van gdiend is.. heeft hij wel een voorbeeld en zal hij toch als een fatoenlijk opgevoed katje opgroeien

komt wel goed denk ik

wat je kan doen ook.. is hem met vaste periodes wegen
in principe moet hij zo klein nog elke dag groeien
dat kun je dan goed in de gaten houden.. en groeit hij een paar dagen niet weet je meteen dat er iets niet klopt

enig idee hoe oud hij is?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38413767
Hij is ongeveer 4 weken oud volgens de mevrouw van de dierenwinkel.

Rufus weet nog niet zo goed wat hij van zijn rol als adoptiemoedervader vindt. Hij doet heel stoer maar net heeft hij hem schoongelikt, en toen ik thuis kwam van boodschappen kwamen ze allebei aangesneld om knuffels

Naar de dierenarts ga ik zeker, komende week. Inentingen en laten ontwormen enzo.

Het is zo grappig, als hij een 'dikke' staart heeft, lijkt zijn staart net op zo'n ding waar je flessen mee schoon kunt maken;

Hij kan nog nergens bij, maar wil wel overal bij. Dus als hij op bed wil gaat hij gewoon heel hard (nou ja, voor zover dat gaat als je zo klein bent) miauwen tot hij zijn zin krijgt
pi_38415073
hehehe hij gaat vanzelf springen
vooral als je het hem zelf laat uitzoeken

ik heb ook zo'n poesje dat NOOIT springt
maar somehow zit ze soms wel ineens op tafel?
al moet ik bekennen dat ze dat wel via de stoel doet.. hoger springen dan bed/stoel/bank doet ze gewoon niet

4 weken is wel erg jong.. maar toen ik mijn katje kreeg van max. 4 weken..
kon hij nog niet zelfstandig eten en snapte de kattenbak ook niet
dus ik denk dat je wel een beetje mazzel ehbt
wij hebben hem toen gevoerd met brinta met water.. daar groeide hij ook als kool op
en daarna snel geleerd dat kattenvoer lekker is en dat hij dat zelfstandig kon eten : )
want dat is wel wat practischer dan met de achterkant van een theelepel brinta voeren
overigens ziet die van jou er wel net even ouder uit
maarja.. dat gaat zo hard als ze zo klein zijn.. dat het misschien maar een paar dagen (en een stuk opvoeding) scheelt
en wat mammapoes op die leeftijd nog doet is na de maaltijd het buikje van de kleine masseren
dit kun je zelf ook doen.. gweoon heel zachtjes met je duim over zn buikje wrijven

zo zag de mijne eruit:
dus nog een stijf staartje.. en bij de oortjes zie je het verschil ook goed
die was volgens de dierenarts 3-4 weken oud
de rand van eht kastje op de foto is iets meer dan 10cm hoog
jobensaskia.nl
pi_38425735
Ahh die is ook lief, en Piglet van Ardenlyn ook

Hier gaat het goed met de kleine man. Hij komt steeds meer los, en speelt nu ook lekker. Een impressie:

En voor de geinteresseerden ook nog 2 kleine filmpjes hier en hier
pi_38426460
Scharminkeltje...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:22:12 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38426537
wat een lief katje!! heel veel plezier er mee en hou hem goed in de gaten omdat hij niet de sterkste uit het nest is, maar jou zo lezende doe je dat toch wel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38428643
heel leuk maggie!

enneh.. mijne is nu een stoere vent van 15 jaar die helemaal gezond is
dat verwacht ik van jouw poessie oko hoor!
jobensaskia.nl
pi_38429479
Ik zeg eerlijk dat ik vind dat hij er goed uitziet hoor!!
Heerlijk aan het spelen en dat is vaak een heel goed teken.
En op die filmpjes oh oh oh ik ben verliefd!!
Maarja zelfs op een kat met 3 poten en 1 oog word ik verliefd hahaha.

Hij ziet er goed uit hoor!! Ok klein maar dat komt wel goed. Piglet was ook klein en als je haar nu ziet wat een monster.
pi_38438371
Wat schattig
pi_38439214
Wat een lief kleintje!! super dat je hem in huis genomen hebt!!!!
pi_38442668
Nog even 2 van gisteravond toen hij bij een vriendin op schoot lag, hier kun je zien dat zijn oogjes al veel beter eruit zien. Hij doet het echt heel goed en je kan hem bijna zien groeien

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')