abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38393217
Reizen per trein, love it or hate it. Maar voor de echte Europese backpackers ervaring is het natuurlijk hét vervoermiddel. NIet weten waar je morgen zult overnachten, urenlang uit het raam staren naar het Rijndal, niet kunnen slapen vanwege de snurkende medereizigers in de nachttrein en eenmaal aangekomen op het station belaagd worden door bedelaars en taxichauffeurs.
Ervaringen om nooit te vergeten

Om per trein rond te reizen door Europa zijn er verschillende mogelijkheden. Daarvan is Interrail het bekendst. Andere mogelijkheden zijn Eurodomino, Scanrail of de Britrailpass.
Algemene informatie daarover kun je vinden bijvoorbeeld op de site van de treinreiswinkel

Met ingang van 1 april 2007 worden Interrail en EuroDomino samengevoegd en compleet vernieuwd. Hierdoor wordt het rondreizen per trein veel aantrekkelijker en voordeliger.

Wat wijzigt?
Interrail en EuroDomino worden samengevoegd tot InterRail

Nieuw
InterRail Global Pass voor 31 landen in Europa (Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noord Ierland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Macedonië, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Zweden, Turkije, Attica ferries Italië-Griekenland)
InterRail One Country Pass voor één land
Ook InterRail 1e klas (alleen vanaf 26 jaar)

Wie doet niet meer mee? Marokko
Wie doet wel weer mee? Spanje, Frankrijk en Italië

Toeslagen: informatie is vanaf februari 2007 verkrijgbaar

Geldigheid?
InterRail Global Pass
5 dagen binnen 10 dagen (flexi), 10 dagen binnen 22 dagen (flexi), 22 dagen aaneengesloten, 1 maand aaneengesloten
InterRail One Country Pass
3 dagen binnen 1 maand (flexi), 4 dagen binnen 1 maand (flexi), 6 dagen binnen 1 maand (flexi), 8 dagen binnen 1 maand (flexi),
Tickets zijn niet geldig in land waar men woonachtig is, korting op tickets tot aan de grens.

Tarieven:

InterRail Global Pass voor 31 landen

v.a. 26 j. 1e klas v.a. 26 j. 2e klas 12 – 25 j.
5 dgn binnen 10 dagen
v.a. 26 j. 329
1e klas v.a. 26 j. 249
2e klas 12 – 25 j. 159

10 dgn binnen 22 dagen
v.a. 26 j. 489
1e klas v.a. 26 j. 359
2e klas 12 – 25 j. 239
22 dagen aaneengesloten
v.a. 26 j. 629
1e klas v.a. 26 j. 469
2e klas 12 – 25 j. 309
1 maand aaneengesloten
v.a. 26 j. 809
1e klas v.a. 26 j. 599
2e klas 12 – 25 j. 399

Alle informatie die je nodig hebt staat op: http://www.interrail.nl/
Voor nog wat extra info: http://www.treinreiswinkel.nl/specials/Interrail

• Britrailpass

Alle informatie die je nodig hebt staat op: Britrail.com

• Scanrail

Alle informatie die je nodig hebt staat op: http://www.scanrail.com/index.asp

• Overige handige informatie

De sites van de grootste spoorwegmaatschappijen
    http://bahn.hafas.de => De Duitsers, ook handig als Europese reisplanner
    http://www.sncf.fr => De Fransen
    http://www.thetrainline.co.uk => De Engelsen
    http://www.trenitalia.it => De Italianen
    http://www.renfe.es => De Spanjaarden
    http://www.pkp.pl => De Polen

• Zijn er ook alternatieven?

Ja uiteraard, je kan ook een eurolines pas kopen en met de bus rondreizen, zie www.eurolines.nl.
    Of met het vliegtuig gaan rondreizen; een aantal low-cost maatschappijen willen binnenkort beginnen met een soort interrailkaart voor het vliegtuig om de laatste lege stoelen op te kunnen vullen in hun vliegtuigen.
    Als je van te voren wat vluchten plant dan kan vliegen ook veel goedkoper zijn dan een Interrailkaart. Als je bijvoorbeeld drie weken in de buurt van Bergamo in Italië of Girona in Spanje blijft kamperen kun je daarvandaan heel Europa rondvliegen.

Andere goedkope mogelijkheden:
    http://www.sparnight.de
    http://www.nachtzugreise.de
    http://www.citynightline.ch
    http://www.trenok.it

Voor een vraag hoe je ergens komt en hoeveel het kost, kun je terecht in:
    Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #5

Nu weet ik alles en wat moet ik dan met dit topic?

Laat hier weten welke reis jij hebt gemaakt, wilt gaan maken en deel je ervaringen, stel je vragen en kom met die onmisbare tips

[ Bericht 8% gewijzigd door DutchTrain op 29-01-2007 17:15:02 ]
  • pi_38393458
    Handig topic, gezien mijn reisplannen richting Italie.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:32:19 #3
    38161 faculty
    Always around
    pi_38393663
    ik heb vorig jaar een interrail tour door zone E gedaan.

Ik was samen met een vriend van me net klaar met examens en vonden dit wel een leuke ervaring.

We zijn 2 weken door frankrijk heengetourd.. hadden compleet niets geplanned en zijn gewoon steeds een trein in gesprongen..

Het voordeel van de interrail tickets is dat je ook de Thalys en TGV mag nemen. Mits je de reserveringskosten betaald ( ongeveer 3 eu ). Normaal kost dit echt heel veel.
    What goes around, Comes around
    pi_38393667
    paar jaar geleden met een vriend naar Praag geweest met de nachttrein.

Wel slaapcoupé geboekt, dat bleek achteraf echt heel erg ideaal... Op 't moment dat je wilt gaan maffen, roep je de steward(ess), die maakt de klapbedden in orde en dan maar liggen... Door 't geluid van de trein en de rails enz. was ik binnen de korste keren onder zeil
    - En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
    - Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
    - Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
    pi_38393690
    Aah, handig gezien mijn reisje volgend jaar juli Engeland / Ierland

of hoe kan men het beste zich vervoeren?
    pi_38393725
    Juist ja!
    Voor deze zomer staat op het programma een reis (met z'n vieren) naar Tsjechie, Oostenrijk, Hongarije, Slowakije, Polen en Duitsland. Druk bezig met plannen, straks hostels uitzoeken, Interrail bestellen en dan gaat het al aardig dichtbij komen!
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:34:42 #7
    38161 faculty
    Always around
    pi_38393767
    ik denk dat ik het volgend jaar ook weer wil gaan doen alleen dan door heel europa.. Dit jaar hou ik het op eilandhoppen in griekenland :D
    What goes around, Comes around
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:35:26 #8
    132191 -jos-
    Money=Power
    pi_38393797
    De Thalys heeft voor in juli en augustus een actie vanwege het 25 jarig bestaan, dan kun je voor 10 euro naar Zuid-Frankrijk ofzo Heb ik begrepen van iemand
    WEB / [HaxBall #64] Jos is God
    Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:37:17 #9
    91856 Stretto
    ..........
    pi_38393876
    Leuk om te zien dat het ook nog goedkoop is, althans ik dacht dat het veel duurder was
    ╔══════╗
    ╚══════╝
    ╔══════╗
    ╚══════╝
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:43:33 #10
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394163
    Ah, handig om deze topic in de gaten te houden dus!

Ordinaire tvp
    Fingerbang... BANG! BANG!
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:43:52 #11
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394183
    Zit te denken om volgend jaar door Scandinavië te railen
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_38394251
    Wat kost dat nu dan een ticket om door Ierland / Engeland te Sjezen?

Scandinavie trekt me ook wel, maar is duur vertoeven daar
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:48:52 #13
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394387
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef DaYwALKuR het volgende:

Je kan met één interrail-ticket door Groot-Brittannië, Wales, Schotland en Ierland reizen. Als je onder de 26 jaar bent kost deze je dus ¤ 195,- voor 16 dagen
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:49:38 #14
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394421
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:43 schreef -skippybal- het volgende:
    Zit te denken om volgend jaar door Scandinavië te railen
    Dat ga ik over een maandje doen dus Heb er vertrouwen in dat dit allemaal goed gaat uitpakken
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:49:47 #15
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394428
    quote:
    ...

Dat is wel kut ja, vooral de alcohol
    Oostblok lijkt me ook wel leuk, maar daar wildkamperen lijkt me niet echt zo'n denderend plan, of wel??
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:50:30 #16
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394464
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:49 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

[..]

Dat ga ik over een maandje doen dus Heb er vertrouwen in dat dit allemaal goed gaat uitpakken
    Ga je reisblog/verslag doen??
    LastFM
    pi_38394504
    quote:
    http://www.acprailnet.com/britrailbook zegt:
    345 euro voor 5 dagen
    550 voor 10 dagen

Vliegen door Engeland / Ierland is bijna goedkoper (bijvoorbeeld Amsterdam - Edinburgh - London - Cork - Dublin - Liverpool - Manchester - Amsterdam voor ca. 350 euro)

Een interrailticket is wel goedkoper maar dan betaal je weer toeslagen. Het beste is om van te voren de prijzen te bekijken op www.thetrainline.co.uk van de lijnen die je wil nemen.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:53:01 #18
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394559
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:50 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ga je reisblog/verslag doen??
    Denk geen blog. Ik doe dat in het normale leventje ook niet en ik ga maar 2,5 week... dan heb ik wel betere dingen te doen dan even een verslagje doen in een internetcafé
    Maar een reisverslag zal er zeker wel komen En ik zal hier waarschijnlijk ook wel mijn ervaringen delen.
    pi_38394598
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

http://www.acprailnet.com/britrailbook

345 euro voor 5 dagen
    550 voor 10 dagen

Vliegen door Engeland / Ierland is bijna goedkoper (bijvoorbeeld Amsterdam - Edinburgh - London - Cork - Dublin - Liverpool - Manchester - Amsterdam voor ca. 350 euro)
    Wow en hoe regel je die tickets dan?
    pi_38394600
    Treinreizen is leuk . Ben vorig jaar naar Oekraïne geweest en een stuk in Noorwegen getreind. Eerder ben ik naar o.a. Luxemburg en Freiburg geweest.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:56:04 #21
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394685
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:53 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

[..]

Denk geen blog. Ik doe dat in het normale leventje ook niet en ik ga maar 2,5 week... dan heb ik wel betere dingen te doen dan even een verslagje doen in een internetcafé
    Maar een reisverslag zal er zeker wel komen En ik zal hier waarschijnlijk ook wel mijn ervaringen delen.
    LastFM
    pi_38394783
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:53 schreef DaYwALKuR het volgende:
    Wow en hoe regel je die tickets dan?
    Nu boeken en in september ofzo vliegen met easyjet.com, jet2.com en ryanair.com. Heb het een paar weken terug uitgezocht voor iemand en kwam op 350 euro inclusief de luchthaventransfers uit voor London of Bristol, Cork, Dublin, Liverpool en Manchester.

Low cost vliegen is natuurlijk een heel andere vorm van backpacken als interrailen, maar wel iets waarvan ik denk dat steeds meer mensen zullen doen. Vorig jaar heb ik zo een rondje Noordoost Europa gemaakt, dit jaar er Polen en Portugal mee kunnen combineren. Dat had met de trein niet gekund.
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:01:15 #23
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_38394865
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:58 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nu boeken en in september ofzo vliegen met easyjet.com, jet2.com en ryanair.com. Heb het een paar weken terug uitgezocht voor iemand en kwam op 350 euro inclusief de luchthaventransfers uit voor London of Bristol, Cork, Dublin, Liverpool en Manchester.

Low cost vliegen is natuurlijk een heel andere vorm van backpacken als interrailen, maar wel iets waarvan ik denk dat steeds meer mensen zullen doen. Vorig jaar heb ik zo een rondje Noordoost Europa gemaakt, dit jaar er Polen en Portugal mee kunnen combineren. Dat had met de trein niet gekund.
    Maar vliegen is wel 100x zo saai als treinen
    LastFM
    pi_38394934
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 00:01 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Maar vliegen is wel 100x zo saai als treinen
    En het probleem is ik wil meerdere gebieden zien, dus niet alleen van A'dam naar Liverpool.
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:05:04 #25
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38394993
    Het is inderdaad een andere vorm van backpacken. Ik ga denk ik liever met de trein backpacken, omdat je dan simpelweg veel meer van de omgeving ziet. Vliegen heeft dan wel weer als voordeel dat je een grotere oppervlakte kan bereizen... maar zou niet echt iets voor mij zijn. Als ik ga vliegen, ga ik gewoon naar die stad of land en blijf daar ook plakken
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:09:19 #26
    93616 Adik
    That's me!
    pi_38395146
    Vliegretourtje Amsterdam - Budapest 190 euro all in (SkyEurope)
    Treinkaartje Budapest - Balaton ca. 20 euro
    Ben je EN snel in hongarije EN kan je lang in de trein kachelen.

tegenover:

1 zone (16 dagen): 286 euro voor interrail
    pi_38395452
    poe, geen zin om alles te gaan beschrijven hier. Maar ik heb met mijn broer een rondreis door zweden gemaakt (hele land door, van onder naar boven en van links naar rechts) en het was een van de mooiste vakanties ooit. Heel veel mensen ontmoet, heel veel dingen gezien en ik zou het zo weer doen!

Top!

En voor diegene die nog weinig ervaring hebben met zo op vakantie gaan: denk niet dat je 20 landen in 10 dagen moet zien. Je kan beter interrail gebruiken om 1 of 2 landen goed te bekijken en de rest om erheen te reizen. Je word flink moe van reizen en je geniet echt meer als je gewoon alles relaxed doet en het dus bij zo weinig mogelijk landen houdt.
    pi_38395988
    Als ik een interrail kaart wil kopen voor een vriend van mij die ouder is dan 26, Moet ik die dan kopen of kan ik die van jonger dan 26 ook kopen, aangezien in 23 ben.

Of staat de naam van de persoon op de pas?
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:59:46 #29
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38396209
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 00:47 schreef MC het volgende:
    Als ik een interrail kaart wil kopen voor een vriend van mij die ouder is dan 26, Moet ik die dan kopen of kan ik die van jonger dan 26 ook kopen, aangezien in 23 ben.

Of staat de naam van de persoon op de pas?
    Voor het aanschaffen van een kaartje moet je je paspoort meenemen, dus die vlieger gaat niet op
    pi_38396312
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 00:59 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

[..]

Voor het aanschaffen van een kaartje moet je je paspoort meenemen, dus die vlieger gaat niet op
    Ik neem mijn paspoort mee en koop de kaart voor een vriend van mij in Amerika die naar Nederland komt en ouder is dan ik.

Ik ben 23 en hij is 27. Dus als er geen naam ed op het abonnement staat dan kan het toch neem ik aan?
      woensdag 31 mei 2006 @ 01:11:24 #31
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38396374
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 01:07 schreef MC het volgende:

[..]

Ik neem mijn paspoort mee en koop de kaart voor een vriend van mij in Amerika die naar Nederland komt en ouder is dan ik.

Ik ben 23 en hij is 27. Dus als er geen naam ed op het abonnement staat dan kan het toch neem ik aan?
    Hmm, ik zou het niet weten. Als het niet op naam staat zou je het kunnen proberen, maar je loopt dan wel risico dat bij een strengere controlle je tegen de lamp loopt. Toen ik informeerde naar de prijzen kreeg ik te horen dat ik zeker mijn paspoort niet moest vergeten wanneer ik het kaartje kwam kopen...
    Misschien dat andere fokkers je hier duidelijkheid over kunnen geven.
    pi_38398986
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 01:07 schreef MC het volgende:

Kaart staat inderdaad op naam en ook je paspoortnummer wordt er op gezet. Dit omdat alleen personen uit de deelnemende landen de kaart kunnen kopen en de kaart ook nooit geldig is in het land van je paspoort.

Een Amerikaan kan geen Interrailkaart kopen, die zijn aangewezen op EUrail => http://www.eurail.com/
    pi_38400112
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 09:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kaart staat inderdaad op naam en ook je paspoortnummer wordt er op gezet. Dit omdat alleen personen uit de deelnemende landen de kaart kunnen kopen en de kaart ook nooit geldig is in het land van je paspoort.

Een Amerikaan kan geen Interrailkaart kopen, die zijn aangewezen op EUrail => http://www.eurail.com/
    Afgelopen zomer met z'n vieren drie weken voornamelijk door Italië en Griekenland gereisd met Interrail, maar ook gewoon door Nederland. Nederland zat bij onze zone dus wij vonden dat we er wel mee in Nederland mochten reizen. Er staat iets heel dubbelzinnigs over in de voorwaarden, dus het was niet echt duidelijk, maar de conducteur deed er niet moeilijk over.

Overigens hebben wij onze tickets bij de treinreiswinkel besteld, maar daar zetten ze er niet altijd een paspoort nummer op! Daar heb ik later nog over gebeld, maar volgens hun was dat geen probleem. Uiteindelijk heeft ook niemand er moeilijk over gedaan, maar toch.. Wel iets om op te letten misschien.

Verder was het heel gaaf.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_38400197
    Ik vind interrailen nog wel vrij aan de prijs, als ik het zou doen zou ik liever door meerdere zones reizen, dus van amsterdam naar barcelona, naar Rome en dan via wenen en praag naar Kopenhagen .

Maar met interrailen is dat gewoon onbetaalbaar, toch jammer!

En wat ik vaak ook heb gehoord dat mensen er vaak achterkomen dat in sommige landen treinkaartjes echt niks kosten (griekenland volgens mij?) en dat ze met hun dure interrail dan veel te veel betalen
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_38408461
    Ik heb wat ideeen gesmeden om volgend jaar met mijn vriendin 2 maanden door Scandinavie/Oost-Europa te interrailen . Lijkt me echt super gaaf en we willen beide ongeveer hetzelfde zien (veel natuur en wat grote steden en dorpjes). Maar we zijn pas vorige week op het idee gekomen en het duurt nog erg lang . Maar is Oost-Europa wel een beetje veilig om door te interrailen, iemand ervaring mee?
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:35 schreef -jos- het volgende:
    De Thalys heeft voor in juli en augustus een actie vanwege het 25 jarig bestaan, dan kun je voor 10 euro naar Zuid-Frankrijk ofzo Heb ik begrepen van iemand
    Oh echt? Ook weer terug? Ik moet halverwege/eind augustus vanuit Frankrijk naar Nederland met het vliegtuig of openbaar vervoer, dit zou wel tof zijn!!

[ Bericht 14% gewijzigd door Sport_Life op 31-05-2006 14:08:39 ]
      woensdag 31 mei 2006 @ 14:07:29 #36
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_38408788
    Mooie OP Dutchtrain , mss ook even handig om een paar couchsurfing sites in de OP te zetten? Is een leuke manier lijkt mij om bij locals te overnachten:

http://www.couchsurfing.com/
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
      woensdag 31 mei 2006 @ 16:36:28 #37
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_38414408
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 09:52 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Overigens hebben wij onze tickets bij de treinreiswinkel besteld, maar daar zetten ze er niet altijd een paspoort nummer op! Daar heb ik later nog over gebeld, maar volgens hun was dat geen probleem. Uiteindelijk heeft ook niemand er moeilijk over gedaan, maar toch.. Wel iets om op te letten misschien.

Verder was het heel gaaf.
    Ik had in Marokko eens een conducteur die echt alles ging controleren, paspoortnummer, namen enz.
    Ook mijn eerdere reserveringen zaten in het mapje en toen hij erachter kwam dat een datum ergens in Spanje verkeerd was opgeschreven moest ik zelfs die gaan verbeteren. Je moet maar net een keer de verkeerde tegen komen...
    Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
    pi_38415578
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 16:36 schreef mynick het volgende:

[..]

Ik had in Marokko eens een conducteur die echt alles ging controleren, paspoortnummer, namen enz.
    Ook mijn eerdere reserveringen zaten in het mapje en toen hij erachter kwam dat een datum ergens in Spanje verkeerd was opgeschreven moest ik zelfs die gaan verbeteren. Je moet maar net een keer de verkeerde tegen komen...
    Daar was ik ook wel een beetje bang voor, want het is natuurlijk niet de bedoeling om zonder paspoort nr. rond te reizen. Gelukkig nooit iemand tegen gekomen die er moeilijk over deed, maar het is inderdaad wel verstandig om het toch erop te laten zetten.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
      FOK!fotograaf woensdag 31 mei 2006 @ 17:02:23 #39
    73911 ultra_ivo
    pi_38415586
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 09:55 schreef danos het volgende:
    En wat ik vaak ook heb gehoord dat mensen er vaak achterkomen dat in sommige landen treinkaartjes echt niks kosten (griekenland volgens mij?) en dat ze met hun dure interrail dan veel te veel betalen
    Oost-Europa bijvoorbeeld. Ik was voor de reis van Moskou naar Wenen (2 dagen) 60 Euro kwijt.
      donderdag 1 juni 2006 @ 15:46:02 #40
    24606 edsuit
    kind of blue
    pi_38439555
    Ik ga in augustus 2 a 2,5 week door Noorwegen en Zweden treinen. Scanrail en Interrail bieden ongeveer hetzelfde voor dat gebied, maar Interrail is voor mij wat voordeliger. Ik neem dan een ticket voor 16 dagen.
    Heen vlieg ik naar Oslo en terug ga ik eerst naar Berlijn met de Berlin Night Express (zit zowel bij Scanrail of bij Interrail inbegrepen), en vanaf daar vlieg ik weer naar Nederland. Dat doe ik enerzijds omdat ik vanaf Stockholm niet echt goedkope vluchten kon vinden, en anderzijds ben ik nog nooit in Berlijn geweest, misschien blijf ik daar ook nog wel een dag of twee.
    Over een tijdje ga ik nog wel een topic openen over m'n reis.. uiteraard komt er een reisverslag

Is iemand wel eens de Inlandbanan (Inland Railway) door Zweden gedaan? Ik ben van plan om die voor een groot gedeelte te nemen (Gallivare tot Ostersund), maar dat is wel een lange dag in de trein en ik heb het idee dat de route wel mooi is maar veel van hetzelfde..

Dan schijnt het ook dat je voor de meeste lange-afstandstreinen, ook overdag, moet reserveren, anders zitten ze vaak vol. Iemand daar ervaring mee?
    pi_38450256
    Voor degenen die hem nog niet kennen: http://www.worldonrails.nl is een heel complete website over interrail, fijner dan de officiële NS-interrailsite. Ook met zone/landeninfo etc.

Wij, japeke en ik, gaan vanaf eind juni 22 dagen door zone C en D treinen (Centraal-Oost Europa)..

Weet iemand hoe het met Bosnië-Herzegovina zit? Op verschillende sites (bijvoorbeeld http://www.tbteurope.com of http://www.inter-rail.it) staat dit land vermeld als horend bij zone D, maar op andere sites weer niet, waaronder dus die van de NS. Heeft dit land erbij gehoord maar nu sinds kort niet meer ofzo?
      vrijdag 2 juni 2006 @ 01:39:35 #42
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38462364
    Ik heb nog nooit geinterrailed omdat ik verhalen hoor dat het achteraf behoorlijk duur is. Ik ben al wel twee keer naar Ehrwald in Oostenrijk en Pornic in Frankrijk gereisd.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_38462851
    Ziet er tof uit, zal wel een aardig prijskaartje aan hangen...
    Het leven is prachtig.
    stewardess opleiding
      vrijdag 2 juni 2006 @ 09:27:09 #44
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_38465297
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 01:39 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik heb nog nooit geinterrailed omdat ik verhalen hoor dat het achteraf behoorlijk duur is. Ik ben al wel twee keer naar Ehrwald in Oostenrijk en Pornic in Frankrijk gereisd.
    Je hebt de kosten voor een groot deel ook zelf in de hand. Als je iedere nacht in een hotel slaapt en uitgebreid uit eten gaat wordt het duur ja. Als je gaat camperen, af en toe een een jeugdherberg neemt en zoveel mogelijk zelf kookt hoeft het helemaal niet zo duur te worden. Maar dit ligt voor een groot deel ook aan de landen waar je naartoe wil gaan. In Italie betaal je zo 30 euro voor een camping bijvoorbeeld...
    pi_38512514
    15 Juli vertrek ik voor een maand, met een interrail ticket, naar Scandinavie.
    Veel reizen met de trein natuurlijk, maar wat lijkt dat me mooi!
    Onder andere een week kanoen op de grens van Noorwegen/Zweden.
    The best antique is an old friend.
      maandag 5 juni 2006 @ 13:50:34 #46
    120967 the_jasper
    Karnemelk, shaken not stirred
    pi_38557394
    wat is het voordeel van kaartjes bestellen bij die treinreiswinkel?

ik hoorde dat als je over internet bestelde bij de ns geen reserveringskosten hoefde te betalen en dat je iets van 3 reizen ofzo van te voren mocht reserveren

// 3 week interrailen
    Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
    pi_38580329
    ik ben van plan een maand te interrailen door zuid europa voornamelijk zone F & G

binnenkort eventjes plannen maken
      dinsdag 6 juni 2006 @ 01:30:41 #48
    44159 Viviann
    ik ben vivian
    pi_38580527
    ik kon ook es kiezen bij de trein voor wel of niet korting dus ja dan neem je korting. maar toen ik in de trein zat bleek dat je daar een kaart ofzo voor moest hebben en die had ik niet besteld dus ja dan weet je het wel boze condukteur enzo

goeie tip dus als je met de trein reist alleen korting nemen met een kaart
    im a super-girl
    pi_38581312
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 01:39 schreef Jaguarized het volgende:
    Ligt eraan hoe je de trein reis zelf beschouwd. De prijs van couchette is in vergelijk met sommige landen concurend i.v.m hotel prijzen.

De trein naar bv Griekenland duurt ongeveer 3 dagen en was bij mijn interrail reis een ervaring door afwisselende plaatselijke bevolking die de coupee deelde (en soms ook hun eten). De reis was vermoeiend, maar de ervaring had ik niet willen missen. Wat dat betreft had ik wel eeuwig jong willen blijven (en elk jaar een mega reis door Europa maken).
      dinsdag 6 juni 2006 @ 02:59:45 #50
    7242 WarPuppy
    Paddestoel
    pi_38581430
    Of een kaartje voor de Eurocitynightline!

Afgelopen zomer van Zurich naar Arnhem gereist, volgens mij wel met toeslag (plus interrail natuurlijk). Maar ideale trein!
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
    pi_38581433
    Ik ga misschien met de trein naar Milaan van de zomer. Vind treinen altijd heerlijk en zo'n verre reis met de trein lijkt mij dan ook erg tof.
      dinsdag 6 juni 2006 @ 03:20:13 #52
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38581511
    Ik doe van de zomer Groningen - Parijs.

(Jaja, niet te lang in Nederland blijven he. )
      dinsdag 6 juni 2006 @ 15:14:26 #53
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_38592841
    Dat wordt nog lastig voor de interrailers deze zomer. De thalys zal na de actie voor het 10 jarig bestaan aardig volgeboekt zijn.
      dinsdag 6 juni 2006 @ 16:11:48 #54
    123966 CleeJee
    Live Your Life!
    pi_38594703
    Ben in 2001 wezen Interrailen door Italië.

wat ik erg handig vond was de Let's Go Italy: een reisgids à la de LP, alleen nu staat het treinstation centraal in de reisgids en wordt dus alles beschreven aankomende op een station. http://www.letsgo.com
    May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
      dinsdag 6 juni 2006 @ 16:45:07 #55
    7242 WarPuppy
    Paddestoel
    pi_38595728
    Ik heb Europe on a shoestring van LP gebruikt, ook verreckte hendig!
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
      donderdag 8 juni 2006 @ 00:33:17 #56
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_38643045
    Klein vraagje voor de mensen die al eens eerder met interrail hebben getreind:

Hoe gaat het kopen van zo'n kaartje te werk? Kun je ze gewoon kopen bij het internationaal loket? Gewoon paspoortje mee en klaar? Of moet je ook pasfoto's meenemen? Is er een wachttijd?

Alvast bedankt, bespaart me weer wat heen en weer reizen naar zo'n internationaal loket
      donderdag 8 juni 2006 @ 03:39:51 #57
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38645072
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 15:14 schreef mynick het volgende:
    Dat wordt nog lastig voor de interrailers deze zomer. De thalys zal na de actie voor het 10 jarig bestaan aardig volgeboekt zijn.
    Het zullen maar een beperkt aantal stoelen zijn hoor. Er zijn altijd wel wat stoelen beschikbaar.
    pi_38646204
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 00:33 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
    Klein vraagje voor de mensen die al eens eerder met interrail hebben getreind:

Hoe gaat het kopen van zo'n kaartje te werk? Kun je ze gewoon kopen bij het internationaal loket? Gewoon paspoortje mee en klaar? Of moet je ook pasfoto's meenemen? Is er een wachttijd?

Alvast bedankt, bespaart me weer wat heen en weer reizen naar zo'n internationaal loket
    Kopen bij het internationaal loket. Paspoort meenemen en geld. Dan printen ze 'm meteen uit.
    En een lijstje met reserveringen als je al weet waar je gaat reizen en/of binnenkort vertrekt.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 23:26:14 #59
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_38710944
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 08:56 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kopen bij het internationaal loket. Paspoort meenemen en geld. Dan printen ze 'm meteen uit.
    En een lijstje met reserveringen als je al weet waar je gaat reizen en/of binnenkort vertrekt.
    En gaan als het rustig is. Naar mijn ervaring hebben ze dan veel meer tijd voor je en kan je reserveren wat je wilt.
    Officieel mag je maar 2 reserveringen maken bij je interrail ticket...
      FOK!fotograaf zaterdag 10 juni 2006 @ 06:50:38 #60
    73911 ultra_ivo
    pi_38715442
    Voor een weekje kun je ook profiteren an een aanbieding an de Deutsche Bahn. Nachttreinen volgens een vaste route voor een dumpprijs, afhankelijk van de periode van het jaar tussen de 279 en 349 Euro. Je krijgt dan 7 aaneensluitende tickets op de volgende route:
    Keulen - Kopenhagen of Milaan - München - Parijs - Hamburg - Brussel - Berlijn - Keulen
    Starten in München Hamburg of Berlijn is ook mogelijk. Overdag dus steden bekijken, 's nachts slapen in de trein.
      zaterdag 10 juni 2006 @ 06:57:20 #61
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_38715449
    Ik heb echt fantastische herinneringen aan de eerste keer dat ik heb geinterrailed Dat is alweer een jaar of 12 geleden.

Als ik de kans krijg zou ik het zo weer doen!
      maandag 12 juni 2006 @ 22:01:57 #62
    38559 WheeledWarrior
    More than meets the eye
    pi_38793407
    Over drie weken met de trein door Polen en de Baltische staten. Laat wel weten hoe de ervaringen waren.
      donderdag 15 juni 2006 @ 09:47:00 #63
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_38875162
    Van medio juli tot medio augustus Interrailen met de 8-zonekaart .
    Cadeautje van pa en ma voor m'n afstuderen.

Ga me met name richten op het Oosten, maar ik wil graag de hele maand hebben en niet gebonden aan zones, vandaar dat ik niet kies voor het 16- of 22-dagen alternatief.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      donderdag 15 juni 2006 @ 10:45:15 #64
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_38876642
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 14:07 schreef The.PhantoM het volgende:
    Mooie OP Dutchtrain , mss ook even handig om een paar couchsurfing sites in de OP te zetten? Is een leuke manier lijkt mij om bij locals te overnachten:

http://www.couchsurfing.com/
    Gave site! Heb me ook maar even aangemeld.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 17 juni 2006 @ 02:39:24 #65
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_38936886
    K heb met mijn geliefde heel Frankrijk per trein gedaan. Werkelijk prachtige dingen gezien
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_38943501
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 06:50 schreef ultra_ivo het volgende:
    Voor een weekje kun je ook profiteren an een aanbieding an de Deutsche Bahn. Nachttreinen volgens een vaste route voor een dumpprijs, afhankelijk van de periode van het jaar tussen de 279 en 349 Euro. Je krijgt dan 7 aaneensluitende tickets op de volgende route:
    Keulen - Kopenhagen of Milaan - München - Parijs - Hamburg - Brussel - Berlijn - Keulen
    Starten in München Hamburg of Berlijn is ook mogelijk. Overdag dus steden bekijken, 's nachts slapen in de trein.
    Het is niet mogelijk om langer te blijven in sommige steden?
      FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 03:14:54 #67
    73911 ultra_ivo
    pi_38991949
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 14:13 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Het is niet mogelijk om langer te blijven in sommige steden?
    Op speciale aanvraag kennelijk wel. Maar daarvoor moet je contact met de Deutsche Bahn opnemen.
    pi_38992501
    tip:

wanneer je in frankrijk met de trein wil reizen (tgv) bestel je kaarten op www.sncf.com, zij zijn in de meeste gevallen stukken goedkoper dan de NS! let vooral op dat je jongeren tarief kiest wanneer je jonger bent dan 26 jaar! bij de sncf heb je de mogelijkheid om je kaarten naar het buitenland op te laten sturen.

bon voyage!
      maandag 19 juni 2006 @ 16:39:08 #69
    28590 I_are_Rudeboy
    Elmo kan vliegen!!!
    pi_39006161
    Ik heb nog een vraagje aan de interrailers die in Scandinavië zijn geweest:

Ik heb begrepen dat een bootovertocht bij het interrailkaartje inbegrepen is. Hiermee bedoel ik een overtocht van Denemarken naar Noorwegen of Zweden... Nou wil ik graag weten welke overtocht dit precies is.

Wij zijn met deze vraag al naar het internationale loket in Amsterdam geweest, maar die kon ons echt niet verder helpen. Deze man wist hier bijna niks over te vertellen en heeft ons maar wat kopietjes meegegeven van ondernemingen waar wij korting op kregen Maar hiermee is mijn vraag dus nog steeds niet beantwoord

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen Is het waar dat een boottocht bij het kaartje inbegrepen zit? En weet iemand ook welke?
    pi_39014905
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 16:39 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
    Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen Is het waar dat een boottocht bij het kaartje inbegrepen zit? En weet iemand ook welke?
    Tussen Denemarken en Zweden ligt een spoorbrug, dus daar hoef je geen ferry meer te nemen. Overige info is te vinden op: http://www.interrailnet.com
    quote:
    Silja Line
    Stockholm – Helsinki: 50% discount on the cabin Tourist II for 4 people, otherwise normal cabin supplement, limited number of places (reservation compulsory)
    Stockholm – Turku: 50% discount on the 'desk' price, otherwise normal cabin supplement, limited number of places (cabin reservation compulsory on night boats).
    www.silja.com

Stena Line
    Göteborg – Frederikshavn: 30% discount (reservation compulsory).
    www.stenaline.com

Viking Line
    Stockholm – Helsinki: 50% discount
    Stockholm – Turku: 50% discount
    www.vikingline.fi

Color Line
    Oslo – Hirtshals : 50% discount on day journey only.
    Kristiansand - Hirtshals : 50% discount on day journey only.
    Larvik - Frederikshavn : 50% discount on day journey only.
    Larvik - Hirtshals : 50% discount on day journey only.
    www.colorline.com
      dinsdag 20 juni 2006 @ 08:36:51 #71
    78089 PhatBastard
    -----------Rock 'n Roll--
    pi_39025972
    en tussen Zweden en Finland is de viking line iets goedkoper en er is altijd plaats op de boot, (geen cabine nemen dan) ik heb nog nooit hoeven te reserveren igg...
    viking line gaat wel iets vroeger dan de silja line
    the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
    pi_39034771
    Nou, ik ben benieuwd, zoals het nu lijkt ga ik einde juli door zone E en F (van Nederland tot aan Marokko). Heeft iemand ervaring met hostels en dergelijke? zijn ze een beetje makkelijk te vinden en betaalbaar?
      dinsdag 20 juni 2006 @ 14:47:48 #73
    79106 mynick
    Wat lach je ??
    pi_39036032
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 14:12 schreef SuperSchurk het volgende:
    Nou, ik ben benieuwd, zoals het nu lijkt ga ik einde juli door zone E en F (van Nederland tot aan Marokko). Heeft iemand ervaring met hostels en dergelijke? zijn ze een beetje makkelijk te vinden en betaalbaar?
    Hostels zijn wel makkelijk te vinden maar met name in de zomer erg vaak vol. Dus vooraf reserveren is wel noodzakelijk. Als je je een beetje voorbereid en nummers + adressen van hostels meeneemt kan je dat wel een paar dagen van tevoren regelen.
    Voor Spanje en Frankrijk hebben wij er echter voor gekozen om te gaan kamperen, is altijd plek (bijna altijd dan), goedkoper en je bent flexibeler omdat je niet hoeft te reserveren.

Ik weet niet of je naar Marokko wilt gaan maar daar is een slaapplek vinden geen probleem, Kamers zijn er al vanaf 5 euro per nacht en een goed middenklasse hotel met eigen badkamer kost je zo'n 12 tot 15 euro per nacht. Laat je niet misleiden door de gidsen die je als je de boot afstapt proberen wijs te maken dat alles vol is en dat zij je wel willen helpen. Dan betaal je altijd te veel en als ze weten waar je zit komen ze je rustig de volgende dag ophalen voor een rondleiding...
      dinsdag 20 juni 2006 @ 15:02:40 #74
    144558 Horsemen77
    lol @ okkith
    pi_39036644
    Interessant.. met tren ok... 9 euro van milaan naar rome
    couchsurf is trouwens echt een aanrader...
    Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
    Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
    Osten und Westen - Unser Berlin
    Gemeinsam für Eisern Union
    pi_39039113
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 14:47 schreef mynick het volgende:

[..]

Hostels zijn wel makkelijk te vinden maar met name in de zomer erg vaak vol. Dus vooraf reserveren is wel noodzakelijk. Als je je een beetje voorbereid en nummers + adressen van hostels meeneemt kan je dat wel een paar dagen van tevoren regelen.
    Voor Spanje en Frankrijk hebben wij er echter voor gekozen om te gaan kamperen, is altijd plek (bijna altijd dan), goedkoper en je bent flexibeler omdat je niet hoeft te reserveren.

Ik weet niet of je naar Marokko wilt gaan maar daar is een slaapplek vinden geen probleem, Kamers zijn er al vanaf 5 euro per nacht en een goed middenklasse hotel met eigen badkamer kost je zo'n 12 tot 15 euro per nacht. Laat je niet misleiden door de gidsen die je als je de boot afstapt proberen wijs te maken dat alles vol is en dat zij je wel willen helpen. Dan betaal je altijd te veel en als ze weten waar je zit komen ze je rustig de volgende dag ophalen voor een rondleiding...
    Ok thnx, ik ga het onthouden. Het is wel de bedoeling om naar Marokko te gaan, maar als het daar zo goedkoop is, betekent dat dan dat ik voor 50 euro per nacht ofzo een enorm hotel kan nemen??

Wat camperen betreft, daar zaten wij ook aan te denken, maar waar ik mee zit, je moet natuurlijk steeds terug naar t station, en t lijkt mij niet dat er veel campings dicht bij het centrum zitten??
    pi_39040658
    Hmm ik heb het diverse keren gedaan in scandinavie

Ultiem stoer
    jobensaskia.nl
    Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
    pi_39048069
    misschien hoort deze vraag niet helemaal in dit topic, maar toch:
    hoeveel kost het ongeveer om met de trein naar polen te gaan?
    If you are searching, lost is where you will find me.
    pi_39048444
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 20:25 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
    misschien hoort deze vraag niet helemaal in dit topic, maar toch:
    hoeveel kost het ongeveer om met de trein naar polen te gaan?
    via db.de kom ik op dik 100 euro van Bad Bentheim naar Gdansk met een reis van een uur of 13 . Maar met wat zoeken moet er wel wat korting te vinden zijn (voor leeftijd, student, vroegboeken of samen reizen)
    pi_39050410
    bedankt
    If you are searching, lost is where you will find me.
    pi_39654733
    Goed, 'k heb 1 van de kaarten binnen, een 2e word binnenkort opgehaald bij t loket. Ik ben nu bezig met het globaal uitstippelen van de route, ik kom er echter niet uit om die hele thalys te reserveren. We willen om te beginnen van amsterdam naar parijs, met de thalys. Enig idee hoe ik die kan reserveren? (of moet ik hier echt losse kaarten voor kopen, met korting van die interrailkaart?)
    pi_39658885
    Bel NS Internationaal, de Thalys moet je een kaart (reservering) voor kopen, en dat kan bij hen.

NS Internationaal

Je kan wel goedkoper met Interrail. Mits er nog plek is natuurlijk, want de Thalys zit geregeld al vol.. Ik ga zelf met de ICE van Utrecht naar Frankfurt, dat kost 22 euro per persoon.
      zondag 9 juli 2006 @ 14:59:20 #82
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39659296
    Wanneer wil je? Ik heb vrijdag m'n interrail kaartje gekocht, en het kostte zeer veel moeite om naar madrid te gaan. Er zat al enorm veel vol.
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_39659673
    Ik heb ook net mijn ticket gekocht, zone C&G. We vertrekken in augustus en gaan deze weke onze treinen boeken.

Hoelang van te voren had jij dan proberen treinen te boeken, beertenderrr?
      zondag 9 juli 2006 @ 15:13:36 #84
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39659717
    1,5 week ongeveer gewoon tijdens het kopen van mijn kaartje.
    pi_39660443
    ik ga over twee weken naar zone C en D, de route al gepland:

Berlijn
    Praag
    Krakau
    Bratislava
    Wenen
    Rijeka
    Plitvice
    Boedapest (Sziget)

nu nog zien wat er van de geplande steden allemaal haalbaar blijkt tijdens de reis.
      zondag 9 juli 2006 @ 15:47:07 #86
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39660608
    Ziet er goed uit Hoelang ga je?
    pi_39660729
    3 weken...

heb er zin in!
    pi_39685960
    Hmm, nou dan ga ik wel gewoon naar dat loket morgen, 'k ga ook 3 wekende, de 20ste.
    pi_39686015
    Wij gaan over 11 dagen, vergelijkbare route

Praag - Wenen - Budapest - Siofok - Bratislava - Zakopane - Krakow - Warschau - Poznan - Berlijn
      maandag 10 juli 2006 @ 12:19:06 #90
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39686282
    Zondag ga ik

madrid - rabat - marrakech - barcelona - carcassonne - venetië - rome - pompeii - olympus - athene - istanbul - nis - bern

Kijken wat er te halen valt tot en met pompeii moet het wel te doen zijn

[ Bericht 39% gewijzigd door beertenderrr op 10-07-2006 12:25:36 ]
      woensdag 12 juli 2006 @ 14:41:05 #91
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_39754416
    btw, krijg je als student korting op sommige overnachtingen en allerlei andere dingen? Dus zou ik een bewijs moeten meenemen dat ik student ben? En wat voor bewijs moet ik dan meenemen? OV of Collegepas?
    pi_39754469
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 14:41 schreef The.PhantoM het volgende:
    btw, krijg je als student korting op sommige overnachtingen en allerlei andere dingen? Dus zou ik een bewijs moeten meenemen dat ik student ben? En wat voor bewijs moet ik dan meenemen? OV of Collegepas?
    heb je geen CJP? daar kom je in het buitenalnd verder mee, gok ik.
      woensdag 12 juli 2006 @ 14:44:31 #93
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_39754519
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 14:42 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

heb je geen CJP? daar kom je in het buitenalnd verder mee, gok ik.
    nee, waar zou ik een CJP moeten krijgen dan? Heb ook geen collegekaart, maar die kan ik nog laten maken denk ik. Zou ik het daar bij moeten krijgen ofzo?
    pi_39756066
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 14:44 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

nee, waar zou ik een CJP moeten krijgen dan? Heb ook geen collegekaart, maar die kan ik nog laten maken denk ik. Zou ik het daar bij moeten krijgen ofzo?
    nee die kun je apart aanvragen, voor 12,50 per jaar, daarmee krijg je op redelijk wat dingen korting, en deze gelden ook op verschillende plaatsen in het buitenland.

kijk anders eens op http://www.cjp.nl/templates/internationaal.asp?mid=67, dan kun je zien of het iets voor je is of niet.
    pi_39759389
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 12:19 schreef beertenderrr het volgende:
    Zondag ga ik

madrid - rabat - marrakech - barcelona - carcassonne - venetië - rome - pompeii - olympus - athene - istanbul - nis - bern

wauw! goede reis man!

en post wat leuke foto's in travel!
      woensdag 12 juli 2006 @ 19:01:50 #96
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39762310
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 17:10 schreef Prego het volgende:

[..]

wauw! goede reis man!

en post wat leuke foto's in travel!
    thnx

zal ik doen. 1000 foto's is te doen?
      donderdag 13 juli 2006 @ 10:01:12 #97
    133143 Weetjewat
    Wist ik het maar
    pi_39780340
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 12:19 schreef beertenderrr het volgende:
    Zondag ga ik

Vrienden van mij zijn onlangs ook in Carcassonne geweest. Niet 1 versie van het gelijknamige spel te krijgen.
      donderdag 13 juli 2006 @ 10:11:51 #98
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_39780575
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 10:01 schreef Weetjewat het volgende:

[..]

Vrienden van mij zijn onlangs ook in Carcassonne geweest. Niet 1 versie van het gelijknamige spel te krijgen.
    Ik ken het spel niet eens
    pi_42864303
    Met een groepje zijn wij van plan om in de nabije toekomst door Engeland te reizen. Het eerste idee was om dit met de trein te doen, aangezien dit het makkelijkst en goedkoopst is.

Omdat we een flinke reis willen maken, vroeg ik me af of er een soort nationale treinkaart is. Een soort OV kaart om door heel GB te kunnen treinen, en zo ja hoeveel zijn we daarvoor kwijt?
    pi_42864562
    ik zou hier even rondsnuffen, misschien dat het er tussenstaat:
    http://www.networkrail.co.uk/aspx/629.aspx
    ...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')