abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:37:58 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38648727
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 08:16 schreef Marsepein het volgende:
Vaak heb je achter de achterwand nog een cm of 4 a 5.
Volgens onze huis-klusjesman is dat dus een probleem bij ikea-keukens: daar is nauwelijks ruimte voor.

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38648805
ja achter gewone (niet laden) kasten heb je geen ruimte, infreezen dus die water en elektra leidingen.
pi_38649417
Bij ons lopen ze onder de kastjes door (en voor de vaatwasser, want dat is een VIL-model van AEG en komt tot de grond).
Keuken is niet helemaal af nog overigens dus geen foto's.
pi_39031463
wij hebben 2x een ikea keuken gehad,zeer goede ervaringen mee...

als achterwand hebben we 1x een witte plaat gehad en de andere keer witte tegeltjes...

als we weer een keuken kopen zou ik zo weer een ikea keuken nemen..
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:09:21 #55
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39036895
Wij denken ook over een ikea-keuken.
Nou vind ik het Fagerlandmodel erg mooi qua deurtje, maar ben ik niet zo kapot van dat grenen. Weet iemand of je dat kan schilderen? Gewoon met lak bedoel ik dan. Het zou gebeitst zijn volgens de folder.
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_39038500
Waterleiding en afvoer heb ik inmiddels verplaatst, via de kruipruimte en komt in een gootsteenkastje weer omhoog. Da's opgelost.
Overigens bleek vorige week (toen ik bij Ikea was) dat er nu ook andere lades verkrijgbaar zijn, welke minder diep zijn. Je houdt dan zo'n 15cm aan de achterkant over aan ruimte.
Komt mij goed uit, de onderkasten in onze nieuw te plaatsen keuken hebben allen alleen lades (muv de vaatwasser en het gootsteenkastje dan).
1 Brede onderkast van 80 cm neem ik nu met ondiepe laden, dan kan met gemak de gaskraan en leiding gemonteerd worden.

Nu hebben ze ook een tooltje bij Ikea voor in het lade-systeem waarbij de lade niet meer kan dichtknallen en waarbij het laatste stukje automatisch wordt dichtgetrokken. Volgens de verkoper kan het gewoon in bestaande laden worden ingebouwd.
pi_39410243
Vraag.

We zijn steeds aan het prutsen met die keukenplanner. We hebben in principe nu een leuk ontwerp, maar ik blijf toch met een vraag zitten.

Waarom is het niet mogelijk om een (combi)magnetron boven een koelkast te plaatsen? Of in een onderkast?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:33:35 #58
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39417796
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:26 schreef clauwheee het volgende:
Waarom is het niet mogelijk om een (combi)magnetron boven een koelkast te plaatsen? Of in een onderkast?
Misschien hebben ze die optie wel weggelaten omdat dat standaard nooit gedaan wordt.
In een onderkast vanwege het bukken (wat eigenlijk geen mens wil), en boven de koelkast vanwege energieverlies.

Hoewel, in die hoge kasten wordt dat toch wél gedaan? (denk ik nu...).
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:56:38 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39419360
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:33 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Misschien hebben ze die optie wel weggelaten omdat dat standaard nooit gedaan wordt.
In een onderkast vanwege het bukken (wat eigenlijk geen mens wil), en boven de koelkast vanwege energieverlies.

Hoewel, in die hoge kasten wordt dat toch wél gedaan? (denk ik nu...).
Ja hoor, is zelfs heel gebruikelijk
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:14:32 #60
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39430759
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:56 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja hoor, is zelfs heel gebruikelijk
Precies, daarom is het eigenlijk heel raar als het niet kan. Volgens mij heb je een knopje gemist Clauwheee

Kun je eigenlijk bij IKEA ook de kasten zonder deurtjes kopen? Ik zie dat verder nergens terug op de site/gids.

[ Bericht 11% gewijzigd door lordmedelo op 01-07-2006 20:15:13 (ik had ook nog een vraag) ]
pi_39435438
Ik heb helemaal niks gemist

Nee echt, wij krijgen het niet voor elkaar om (met de keukenplanner althans) een (combi)magnetron in dezelfde kast als de koelkast te doen of in een onderkast. Het kan wel in een hoge kast, maar dan kan er geen koelkast bij, dan heb je dus gewoon kastruimte eronder.

Maar wie zegt dat het wel kan, bij Ikea dan, tell me
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:55:11 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39435701
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:49 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb helemaal niks gemist

Nee echt, wij krijgen het niet voor elkaar om (met de keukenplanner althans) een (combi)magnetron in dezelfde kast als de koelkast te doen of in een onderkast. Het kan wel in een hoge kast, maar dan kan er geen koelkast bij, dan heb je dus gewoon kastruimte eronder.

Maar wie zegt dat het wel kan, bij Ikea dan, tell me
Die keukenplanner is misschien gewoon niet helemaal perfect. Volgens mij moet je even met je plannen tot nu toe langs gaan. Je wordt hartstikke goed geholpen op de keukeafdeling van ikea, hoor ik altijd
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39435776
We zijn er deze week geweest, maar waren het vergeten te vragen Dat terwijl we er bij alle keukens wel op hebben gelet die daar stonden of we het misschien zagen (nee dus!). Maar het was ook heel druk, dus misschien dat we het daarom zijn vergeten. Ja klopt wel hoor, de mensen daar zijn vaak erg behulpzaam.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:35:33 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39436940
O je kan ook even bellen naar de keukenafdeling anders hoor. Ze kunnen het je snel genoeg vertellen als zoiets om de één of andere reden niet mogelijk zou zijn bij Ikea.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39437012
Gaan we ook doen, lijkt me het handigste
  zondag 2 juli 2006 @ 00:24:34 #66
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_39438453
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:14 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Precies, daarom is het eigenlijk heel raar als het niet kan. Volgens mij heb je een knopje gemist Clauwheee

Kun je eigenlijk bij IKEA ook de kasten zonder deurtjes kopen? Ik zie dat verder nergens terug op de site/gids.
De kastjes koop je los en de deurtjes ook.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_39439031
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:49 schreef clauwheee het volgende:
Het kan wel in een hoge kast, maar dan kan er geen koelkast bij, dan heb je dus gewoon kastruimte eronder.
En is die kastruimte niet genoeg voor een koelkast dan? Volgens mij is dat allemaal standaard.

Wel even opletten met het type koelkast of het deur-op-deur is of een sleepdeur.
  zondag 2 juli 2006 @ 08:14:24 #68
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39442735
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:24 schreef lipje het volgende:

[..]

De kastjes koop je los en de deurtjes ook.
Ah, da's al gunstig. Enig idee hoe de prijsverhouding dan ligt?
pi_39442825
Mn broer heeft in zn oude huis een ikea keuken geplaatst, maar die was daar niet echt tevreden over..
Toen mn ouders en hij allebei tegelijk gingen verhuizen zijn ze goed zijn rondkijken en hebben veel leukere dingen gezien dan wat de ikea heeft (ligt ook een beetje aan je smaak natuurlijk).
Mn ouders hebben gekozen voor goede kwaliteit aangezien we veel in onze keuken bezig zijn.. en dus mag het wat kosten.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_39458072
Wij hebben een combimagnetron boven de koelkast, in een hoge kast.. het kan dus wel, je moet alleen wel rekening houden met de isolatieruimte (daarover verschillen de meningen binnen ikea ook, het had bij ons wel wat meer mogen zijn). Het hangt ook af van hoe vaak je de oven wilt gebruiken of 't handig is of niet (elke dag een uur zorgt voor meer energieverlies dan eens per maand een uur).
pi_39458216
Is goed spul, mensen kopen liever dezelfde kwaliteit keuken voor 2 x zo duur in een keukenzaak haha.
pi_39494620
De keuken die wij bij Ikea hebben gekocht is inmiddels voor 95% geplaats... en.... schitterend!
Lovende reacties van de buren en de montage valt reuzemee, alhoewel ik dat heb uitbesteed

Gewoon even zorgen dat de leidingen en afvoer onder de kastjes doorloopt of in laten frezen, dan is er niets aan de hand (er is namelijk geen ruimte achter de kastes).
Ikea maakt het nu ook nog makkelijker, sinds kort zijn er minder diepe lades verkrijgbaar, zodat je voldoende plek hebt voor stopcontacten en gasaanvoer bijvoorbeeld

We hebben de Adel (wit) fronten en een diepdonkerbruin aanrechtblad van 4 meter. De spoelbak hebben we in laten frezen door Ikea. Ook de oven, magnetron en vaatwasser komen van Ikea.

De gas-op-glas kookplaat van AEG (met zilverkleurig glas ) en de extra stille en grootvermogen platte afzuigkap van Siemens komen van Inbouw.nl

Dus... tevreden hierzo..... nu nog even (ook nieuw bij Ikea) de lade-stoppers (of hoe dat ook mag heten, ze remmen de laden af en trekken ze het laatste stukje naar binnen) halen en dan is de keuken helemaal top
pi_39497840
Kijk, dat soort dingen hoor ik graag een paar weken voor wij de onze gaan bestellen!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:34:09 #74
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39504865
Wij hebben gisteren ook de knoop doorgehakt en, voor ons nog vrij plotseling toch, meteen maar een keuken bij IKEA opgehaald. Het is (ook) de ädel wit geworden. Ik wilde eigenlijk de fagerland gaan schilderen, maar dat bleek niet zo'n goed idee te zijn.

Voor 700 euro waren we klaar qua kastjes. Van de week haal ik bij de Gamma een werkblad en een spoelbak+kraan, volgende week komt de loodgieter voor de leidingen en zo hoop ik binnen een week of twee de nieuwe keuken te kunnen gebruiken

Weet iemand trouwens of je bij de bouwmarkt extra diepe werkbladen kunt kopen?
pi_39510735
Ik heb net even gebeld met de Gamma, maar ze hebben alleen standaard 60cm en niet de 62cm die je nodig hebt voor de Ikea keuken.
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')