Yep... als je RAW hebt wel ja.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:04 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Een HDR kan je toch ook maken door je RAW formaat foto op 3 verschillende manier op te slaan?
-2 0 +2 bv.
Of snap ik het nog niet helemaal?![]()
Gelukkig hoef je niet te kijken, kruisje rechts bovenin klikken zodra je een frame ziet. Dat je nog de moeite neemt om te reageren... traumatische gebeurtenis in je jeugd? Achterna gezeten door een frame? Claustrofobie?quote:Op zondag 9 juli 2006 09:11 schreef Vampier het volgende:
omdat het er achterlijk uitziet daarom... wat denk je er zelf van? Als ik een frame om een foto wil hebben dan print ik deze wel uit en lijst ik um in..... (god ik haar frames om fotos)
Het ziet er toch veel sjieker uit, een dikke lijst om een fotootje van 550 px?quote:Op zondag 9 juli 2006 09:11 schreef Vampier het volgende:
omdat het er achterlijk uitziet daarom... wat denk je er zelf van? Als ik een frame om een foto wil hebben dan print ik deze wel uit en lijst ik um in..... (god ik haar frames om fotos)
Ik ben blij dat we tot overeenstemming hebben kunnen komenquote:Op zondag 9 juli 2006 10:38 schreef ableton het volgende:
[..]
Gelukkig hoef je niet te kijken, kruisje rechts bovenin klikken zodra je een frame ziet. Dat je nog de moeite neemt om te reageren... traumatische gebeurtenis in je jeugd? Achterna gezeten door een frame? Claustrofobie?
Maar sorry ik zal het nooit meer doen, ik hecht veel waarde aan jou mening, gezien het feit dat ik inderdaad vind dat jou geposte framloze foto's (o?) er stukken beter uit zien.
Maar bedankt voor de onderbouwende kritiek, ik leer elke dag! omg![]()
Op zich niet, als ze maar met mate worden toegepast. Maar ik ben allang blij dat het niet zo'n 16-jarige blaag is,quote:Op zondag 9 juli 2006 11:47 schreef snakelady het volgende:
Zoals bij deze vind ik het frame absoluut niet storen.
Ja, m´n pa heeft een nikon.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:25 schreef ableton het volgende:
NEF = RAW, dan heb je een Nikon?
Ben vooral met HDR aan het uitproberen maar het fascineert mij, hoe "intens" een foto wordt door HDR..
Peugeot by night.
[afbeelding]
Bedoel je Carel Willink toevallig?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:21 schreef Arjan het volgende:
(...)
Er is overigens een (Nederlandse?) schilder die ook veel schilderijen maakt(e?) wat het HDR-effect ook bereikt. Ik ben ook niet zo'n fan van zijn werk...
Is er niemand die er voor mij een gouden tip heeft??quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:29 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Vandaag ook geprobeert een HDR foto te maken.
Ik krijg nu alleen in Photoshop CS de volgende mededeling:
There is not enough dynamic range in these photo's to construct a useful HDR image.
Wat doe ik verkeerd?
Want al ik daarna op OK druk verdwijnt alles......
Nogmaals proberen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:35 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Is er niemand die er voor mij een gouden tip heeft??
Als je de foto bedoelt.quote:
Volgens mij (ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel op verschillende plaatsen gelezen) komt dit doordat je één basisafbeelding verschillende bewerkingen geeft (dus 1 donkerder maken, andere zo laten, 3e lichter maken). Zodra je deze 3 wilt mergen ziet Photoshop dat de EXIF-info hetzelfde is (want je hebt dezelfde basisafbeelding) en gaat mekkeren over te weinig dynamic range.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:29 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Vandaag ook geprobeert een HDR foto te maken.
Ik krijg nu alleen in Photoshop CS de volgende mededeling:
There is not enough dynamic range in these photo's to construct a useful HDR image.
Wat doe ik verkeerd?
Want al ik daarna op OK druk verdwijnt alles......
En wat is de makkelijkste manier om de exif eruit te slopen??quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:00 schreef MarBu het volgende:
[..]
Volgens mij (ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel op verschillende plaatsen gelezen) komt dit doordat je één basisafbeelding verschillende bewerkingen geeft (dus 1 donkerder maken, andere zo laten, 3e lichter maken). Zodra je deze 3 wilt mergen ziet Photoshop dat de EXIF-info hetzelfde is (want je hebt dezelfde basisafbeelding) en gaat mekkeren over te weinig dynamic range.
Exif even uit je foto's slopen zou het probleem moeten verhelpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |