Mooie plaat.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:27 schreef martijn877 het volgende:
Net acht dagen in Portugal (Albufeira) geweest. Zeer mooi weer, echter één dag was het bewolkt. Vanuit mijn appartement op zes hoog zag de lucht er zeer indrukwekkend uit. Vond het wel geschikt voor een hdr. Zie hier het resultaat(Trouwens een hdr uit vijf foto's)
[afbeelding]
Heb je ook toevallig een linkje naar een groter formaat?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:27 schreef martijn877 het volgende:
Net acht dagen in Portugal (Albufeira) geweest. Zeer mooi weer, echter één dag was het bewolkt. Vanuit mijn appartement op zes hoog zag de lucht er zeer indrukwekkend uit. Vond het wel geschikt voor een hdr. Zie hier het resultaat(Trouwens een hdr uit vijf foto's)
[afbeelding]
DRquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:06 schreef ChatChewbacca het volgende:
Puckz, dat van jou is geen HDR, omdat de DR niet groter is geworden, zelfs kleiner, hij is enkel overbelicht. Dus misschien wel de plugin gebruikt, maar ik zie 't hier niet in zitten.
Mooi gedaan, met die wieken! Veel leuker dan de circels waarmee het lijkt alsof het ding een ventilator is geworden.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:05 schreef creative_monkey het volgende:
mijn eerste stappen in HDR wou deze jullie niet onthouden
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:06 schreef Masegate het volgende:
Wow, erg mooi hoor!
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:08 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Kijk bij zo'n foto is de 550 regel nou wel erg jammer, veel details, mooi
Dank voor de complimentenquote:Op zondag 23 juli 2006 16:24 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Mooie plaat.
Ben er nu wel achter dat HDR foto's beter tot hun recht komen met een leuke wolken partij.
Die heb ik wel ja, maar ik heb hem niet hier op de computer staan. Zal morgen o.i.d ff kijkenquote:Op zondag 23 juli 2006 16:34 schreef WurM het volgende:
[..]
Heb je ook toevallig een linkje naar een groter formaat?
Goeie poging voor de eerste keer! Die wieken zijn inderdaad heel apart, kleuren komen ook goed uitquote:Op zondag 23 juli 2006 17:05 schreef creative_monkey het volgende:
mijn eerste stappen in HDR wou deze jullie niet onthouden
[afbeelding]
hmmmm, dus in feite is het minder geschikt om een HDR van 1 enkele RAW te maken en kan je beter een stuk of 5 foto's met verschillende belichtingen maken?quote:Op zondag 23 juli 2006 20:40 schreef ChatChewbacca het volgende:
Dat kan ik niet zeggen, dynamisch bereik is dr, de breedte van de kleuren, ofteweel, de grenzen waar dingen puur zwart of wit worden, of er nog 'kleur' in zit. Bij HDR is dat uitgebreid, dus wat een camera normaal zwart maakt (maar je oog er nog detail in zit), zul je bij een HDR dat detail zien.
"ze zeggen" dat het wel van 1 Raw kan, maar ik vind meerdere foto's met andere belichting een mooier effect geven persoonlijkquote:Op maandag 24 juli 2006 09:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hmmmm, dus in feite is het minder geschikt om een HDR van 1 enkele RAW te maken en kan je beter een stuk of 5 foto's met verschillende belichtingen maken?
Ik begin het te snappenquote:Op maandag 24 juli 2006 11:44 schreef ChatChewbacca het volgende:
Nou, RAW heeft een iets grotere DR dan een JPEG, en een HDR truc kun je 'm eruit halen. Maar meerdere opnamen hebben veeeel grotere DR dan een RAW.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |