juistquote:Op zondag 16 juli 2006 10:50 schreef Arjan het volgende:
[..]
Dat is jachtslot Sint Hubertus op de Veluwe
[afbeelding]
HDR voegt zelfs lettertjes toequote:Op zondag 16 juli 2006 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
origineel:
[afbeelding]
HDR: (ik heb geen fish eye nodig)
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik HDR dus uitermate geschikt om alles absurd uit proportie te trekken zoals ik nu met de kever heb gedaan. extreme verschillen in de drie versies, dan nog met PS een pinch filtertje eroverheen, en contrast wat verhogen...dan krijg je gewoon een hele vreemde foto. zelf vind ik het wel gaaf om mee te experimenteren
nee, ik heb nummers en letters veranderd. dit is niet mijn kentekenquote:Op zondag 16 juli 2006 11:48 schreef stil het volgende:
Puckzzz, je bent bij de hdrversie vergeten je nummerbord weg te halen.
Dan moeten wij maar eens wat afspreken.quote:
Vette foto inderdaad. Overigens is JS-58-TG wel toevallig het kenteken van een oranje keverquote:Op zondag 16 juli 2006 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
origineel:
[afbeelding]
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik HDR dus uitermate geschikt om alles absurd uit proportie te trekken zoals ik nu met de kever heb gedaan. extreme verschillen in de drie versies, dan nog met PS een pinch filtertje eroverheen, en contrast wat verhogen...dan krijg je gewoon een hele vreemde foto. zelf vind ik het wel gaaf om mee te experimenteren
Die reflecties geven me eigenlijk een soort Need for Speed: Most Wanted gevoelquote:Op zondag 16 juli 2006 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
origineel:
[afbeelding]
[afbeelding]
bij mij zien ze er in PS ook ineens anders uit, dan maak ik er een 8 bit van en sleutel nog wat aan contrast en curves etc.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:37 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ja het is me gelukt om een HDR foto te maken. Ook van 1 RAW file.
Met dank aan CompuMess.
Nu alleen nog even uitvogelen hoe we hem van *.hdr kunnen omzetten naar Jpeg.
En in PS CS opent het *.hdr bestand als een bijna witte plaat. Terwijl hij in photomatix er prima uitziet.
Kleinigheden nog ff door prutsen dus
Je kan em toch in photomatix opslaan als jpeg? Ik dacht dat ik dat gedaan had.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:37 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ja het is me gelukt om een HDR foto te maken. Ook van 1 RAW file.
Met dank aan CompuMess.
Nu alleen nog even uitvogelen hoe we hem van *.hdr kunnen omzetten naar Jpeg.
En in PS CS opent het *.hdr bestand als een bijna witte plaat. Terwijl hij in photomatix er prima uitziet.
Kleinigheden nog ff door prutsen dus
Volgens mij zie je dat watermerk alleen als je gebruik maakt van de Photomatix plug-in voor PSquote:Op maandag 17 juli 2006 20:43 schreef robbedoeseos300d het volgende:
moet alleen nog iets vinden omdat trail uit het progje te slopen
Graag gedaan!quote:Op maandag 17 juli 2006 21:23 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik heb nu de pro versie:-)
Ik weet nu hoe een en ander werkt. Moet nu gaan oefenen met alle schuifjes en knopjes in het programma.
Stap 1 is genomen, weet nu hoe ik tot een HDR Jpeg foto moet komen.
Dank je voor de uitleg vandaag.
Kijk bij zo'n foto is de 550 regel nou wel erg jammer, veel details, mooiquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:27 schreef martijn877 het volgende:
Net acht dagen in Portugal (Albufeira) geweest. Zeer mooi weer, echter één dag was het bewolkt. Vanuit mijn appartement op zes hoog zag de lucht er zeer indrukwekkend uit. Vond het wel geschikt voor een hdr. Zie hier het resultaat(Trouwens een hdr uit vijf foto's)
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |