Dat is juist wat ik niét wil. PTviewer 3.1 heeft namelijk de mogelijkheid de belichting automatisch aan te passen aan de omstandigheden. Dat effect wil ik in het panorama bereiken. Dat kan alleen maar via een HDR image.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:44 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je kan met Photomatix "tone mapping" doen en dan opslaan. Je hebt dan een jpg van je hdr
Die kan je vervolgens gebruiken.
Feli Puckzzz.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:13 schreef Puckzzz het volgende:
het is gelukt!
[afbeelding]
Robbedoes, ik heb dit van 1 RAW file gemaakt, en op dezelfde manier als hierboven tot JPG gemaakt. daarna heb ik in Opanda de EXIF eruit gesloopt. Maar toen kreeg ik nog steeds dezelfde melding. Daarna heb ik (de aanhouder wint) het vinkje "automatically attempt to allign images" (of zoiets) aangevinkt. De PC moest er heel erg lang over nadenken en net op het moment dat ik dacht dat ie vastgelopen was deed ie van alles en heb ik mijn eerste HDR kunnen maken
Het is niet zo'n spectaculaire foto, het is van afgelopen winter (ja joh? ik dacht dat ie gisteren gemaakt was) maar vandaag gaat de camera mee en ik hoop op een paar mooie wolkjes en landschapjes
ik kreeg de melding net ook weer, en dat terwijl ik precies hetzelfde deed als hiervoor. op een gegeven moment krijg je een klein venstertje waarin je de exposure etc. kan aangeven. geef daar nogmaals je waarden aan bij EV (?) dus -2 / 0 / 2 en dan OK. kijken wat ie dan doet. Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt maar vind de HDR resultaten best tegenvallen eigenlijk. ik zal ook nog wel iets verkeerd doenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Feli Puckzzz.
Ik denk dat ik zelf op zoek moet naar iemand in de omgeving van Alkmaar die dat mij eens rustig voordoet.
Ik heb nu vanalles geprobeert maar met steeds hetzelfde resultaat.........![]()
Ik las al eerder in het topic dat PS niet zo mooi wordt als photomatix, dus ik heb het maar meteen met die gedaan. RAWs zette ik toch al om met Rawshooter essentials omdat ik daar het hele mapje makkelijk door kan bladeren. Alleen het afwerken doe ik in PS. Maar ik heb hier gelezen dat ook het meerdere foto's goed op 1 lijn zetten beter met PS gaat, dat moet ik dus nog proberen. Gewoon combineren dusquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:46 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik gebruik Photoshop CS.
Het zou het programma moeten zijn dat alles aan kan.................
Of ik kan het niet aan.......
Okee, dan zijn ze ook niet boeiend. Ik zal ze zo snel mogelijk verwijderen, het spijt me heel erg dat ik je met de foto's tot last ben geweest. Ik zal er in het vervolg op letten dat ik alleen boeiende, niet-relevante foto's plaats, zodat ik je dag niet hoef te verpesten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:02 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt boeiende foto's eigenlijk.
Graag gedaan, en doe voortaan wat beter je best.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:15 schreef HansHeino het volgende:
[..]
Okee, dan zijn ze ook niet boeiend. Ik zal ze zo snel mogelijk verwijderen, het spijt me heel erg dat ik je met de foto's tot last ben geweest. Ik zal er in het vervolg op letten dat ik alleen boeiende, niet-relevante foto's plaats, zodat ik je dag niet hoef te verpesten.Dank je voor je reactie!
![]()
Dat kan natuurlijk nog maanden duren... Is er geen andere oplossing tussendoor?quote:1.4 Beta 3
our anti-ghost blender
alpha / hdr support in input picture
Bedankt!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:12 schreef Masegate het volgende:
Ga naar MENU, dan 2e tabblad, de eerste oprtie. AEB.
Je moet dan wel reeksopnamen aan hebben staan. (met dat onderste ronde knopje rechts naast je status-scherm)
Vervolgens kun je je ontspanner ingedrukt houden, totdat er 3 foto's zijn gemaakt. Succes!
Edit: PS: het is custom en niet costum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |