Zolang het geen belastinggeld is zoeken ze het maar uit ;pquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:09 schreef buzzer het volgende:
koop er een brood voor...
het zal mij aan mijn kont roesten wat iemand verdient.
Ach, de ene helft van het salaris zal belastinggeld zijn, de andere helft inkomsten uit reclame. Aangezien het belastingtarief voor zulke salarissen boven de 60% ligt maakt de belastingdienst er nog winst op ookquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:11 schreef Aarde het volgende:
[..]
Zolang het geen belastinggeld is zoeken ze het maar uit ;p
maar dude
dit staat in geen verhouding en IS deels belastinggeld![]()
maar ja als simpele planner wil je natuurlijk liever wat extra belasting betalen voor dit soort heren ... je bulkt natuurlijk van de poen![]()
jeah rightquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom spreekt men altijd schande over de directeur ? Is toch volstrekt logisch dat die man dat salaris accepteert ?
Wordt nou toch eens boos op de mensen die dit soort salarissen aanbieden cq. accorderen. (volgens mij kom je iin het geval van de publieke sector heel snel bij de politiek uit)
talpa is volledig commercieel en wordt niet gesponserd door de overheid.... dat is nogal een verschil.quote:
Idd. Altijd dat gezeik over dat iemand teveel verdiend of een te hoge bonus heeft. Iedereen is gewoon jaloers!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:09 schreef buzzer het volgende:
koop er een brood voor...
het zal mij aan mijn kont roesten wat iemand verdient.
als het een commercieel bedrijf is is dat 1 ding. dit betreft een niet puur commercieel bedrijf.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Idd. Altijd dat gezeik over dat iemand teveel verdiend of een te hoge bonus heeft. Iedereen is gewoon jaloers!
Wanneer iemand voor de overheid werkt kan ik het wel begrijpen ja, maar nog steeds maak ik me er niet druk om. Maar bijvoorbeeld dat hele schandaal een tijdje terug toen die gast van Ahold een bonus van 5 ton kreeg ofzo. Als hij het krijgt, heeft hij er ook iets voor gedaan.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:09 schreef Aarde het volgende:
[..]
als het een commercieel bedrijf is is dat 1 ding. dit betreft een niet puur commercieel bedrijf.
gelukkig gaat de overheid onderzoek instellen. zie zelfs de overheid is het niet met jouw houding eens![]()
ik vind het niet bij voorbaat verkeerd. maar een groot deel is vaak vriendjespolitiek. kijk naar america, daar worden grote bazen nu door de overheid aangepakt als ze grote bonussen opstrijken terwijl hun bedrijf juist slechter ipv beter gaat. goede zaakquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wanneer iemand voor de overheid werkt kan ik het wel begrijpen ja, maar nog steeds maak ik me er niet druk om. Maar bijvoorbeeld dat hele schandaal een tijdje terug toen die gast van Ahold een bonus van 5 ton kreeg ofzo. Als hij het krijgt, heeft hij er ook iets voor gedaan.
Dit is een jaarlijks item in de Intermediair; een onderzoek naar de salarissen in de (semi-)overheidssector. Het blijkt dat het aantal mensen wat meer salaris krijgt (let wel dus NIET verdient) dan onze minister-president alleen maar gestegen is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:53 schreef zatoichi het volgende:
*Wat is dit eigenlijk voor een lijst? Het lijken wel enkel ex-overheidsinstellingen, er zijn toch wel commerciele bedrijven die hun mensen meer betalen?
Diezelfde politici. En Ministers. En Staatssecretarissen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:37 schreef Cracka-ass het volgende:
Niks mis met zo'n salaris.
Wat me echter wel verrast, is dat ze al jaren roepen te moeten matigen in de (semi) overheidssector maar ik steeds meer van dit soort salarisverhogingen tegenkom. Wie bepaalt het salars van dit soort mensen eigenlijk?
het wordt tijd dat de overheid hier paal en perk aanstelt. daarnaast moeten ze niet het inkomen van de premier verhogen, maar eerder het verwachtingspatroon van die functie aanpassen. ze weten wel erg zielig te doen , die politici. de meesten verdienen voor hun achtergrond (opleiding ed meerekend) buitengemiddeld hoog. balkie zal na zijn functie als premier waarschijnlijk bij vele bedrijven en commessariaten terrecht kunnen; niet zo zeuren dus, het graaien komt nog wel.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:32 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dit is een jaarlijks item in de Intermediair; een onderzoek naar de salarissen in de (semi-)overheidssector. Het blijkt dat het aantal mensen wat meer salaris krijgt (let wel dus NIET verdient) dan onze minister-president alleen maar gestegen is.
Zoals gebruikelijk doen de topmannen van Essent en Nuon het weer erg goed. Dat een interim manager bij de AVRO zo'n dikke zak met geld binnenhaalt geeft mijns inziens het failliet van het publieke bestel wel aan. Daarnaast is het mij ook een doorn in het oog dat allerlei uitgerangeerde ex-politici nog een dik salaris krijgen voor 1 of ander kulbaantje.
Bij een commercieel bedrijf kun je als consument protesteren of een koopstaking houden; dan draag je niets bij aan het salaris van zo'n graaier. Maar bij de (semi-)overheid wordt geld van je afgepakt en aan dit soort graaiers gegeven waar bitter weinig tegenover staat.
Maar goed het zal wel weer gaan zoals altijd, men roept even "schande" en gaat vervolgens weer doodleuk verder.
Niet echt. Vooral ambtenaren verdelen het onder elkaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Diezelfde politici. En Ministers. En Staatssecretarissen.
Rechters worden benoemd door de MInister van Justitiequote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:03 schreef K33T het volgende:
[..]
Niet echt. Vooral ambtenaren verdelen het onder elkaar.
Kijk maar naar de rechtbank in Den Haag: 2 president-rechters en 8 vice-presidenten!!! Normaal gesproken is 1 vice-president al genoeg, maar anderen willen ook graantje meepikken van de loonschaal die bij een dergelijke functie-omschrijving hoort.
Topper blijft Marcel van Dam, die 3 miljoen euro verdiende in de publieke omroep.
Daarover heb ik het niet. Ik heb over hoe de taken in zulke rechtsarrondissementen verdeeld worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Rechters worden benoemd door de MInister van Justitie
Ook dat is bepaald door de wetgever.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:15 schreef K33T het volgende:
[..]
Daarover heb ik het niet. Ik heb over hoe de taken in zulke rechtsarrondissementen verdeeld worden.![]()
Dat zou ik maar niet te hard zeggen. Tussen de regeltjes door verdelen ze de taken nog naar believen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ook dat is bepaald door de wetgever.
Ik heb absoluut geen belang in deze zaken. Ik zeg alleen dat mensen benoemd worden door staatssecretarissen en ministers, en dat deze mensen ook het daarbijbehorende salaris aan vast plakken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:06 schreef K33T het volgende:
[..]
Dat zou ik maar niet te hard zeggen. Tussen de regeltjes door verdelen ze de taken nog naar believen.
Ik vraag me af of jij überhaupt wel enig kennis hebt van de situatie daar. Misschien is het niet eens afgebakend door de wetgever. Dan blijft het wel makkelijk voor je om van alles en nog wat voor je eigen belang te gaan roepen.
Ik heb niet over je belang in zulke zaken. Ik had het eerder over je eigen belang in deze discussie.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen belang in deze zaken. Ik zeg alleen dat mensen benoemd worden door staatssecretarissen en ministers, en dat deze mensen ook het daarbijbehorende salaris aan vast plakken.
En dat is de hamvraag: is het nou echt noodzakelijk om meerdere vice-presidenten te opstellen?quote:Het is overigens niet ongewoon dat er meerdere vice presidenten bij een rechtbank zitten.
Blijkbaar worden er dusdanig veel kort gedingen aangespannen dat ze veel (vice-) presidenten nodig hebben om alles af te handelen ?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:46 schreef K33T het volgende:
[..]
En dat is de hamvraag: is het nou echt noodzakelijk om meerdere vice-presidenten te opstellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |