Dat is een beetje de essentie van het probleem waarom mensen soms fel op je reageren.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:58 schreef TechXP het volgende:
Ik respecteer de keuzevrijheid, maar ga niet de inhoud van iemands keuze respecteren. Als ik zeg dat ik respecteer dat iemand vlees eet, dan zeg ik in feite dat ik het 'goedkeur'. Ik respecteer alleen dat iemand een keuze heeft gemaakt. Niet de inhoud.
Zoals aan mijn smiley te zien valt, maakte ik een grapje. Maar om eerlijk te zijn ben ik best blij dat ik niet langer geassocieerd wordt met vegafascisten (als we dan toch ongepaste woorden als 'holocaust' gaan gebruiken) als TechXP.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:03 schreef ch0c0 het volgende:
Isegrim, wat zijn de andere redenen dan? Ben wel benieuwd, ik zou namelijk nooit mijn leefstijl laten bepalen door een ander mens of groepering.
Wat een ontzettende onzin. Mensen worden eerder doodgegooid met dat soort informatie. Iedereen -of bijna iedereen- die vlees eet, weet wat daarvoor heeft moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:03 schreef ch0c0 het volgende:
Waar TechXP heel erg gelijk in heeft is dat respect voor de overtuiging van vegetariers ver te zoeken is. Inderdaad op t.v. en andere media wordt altijd voorgehouden hoe normaal en lekker vlees is, terwijl nooit duidelijk wordt waar het vandaan komt, wat ervoor heeft moeten gebeuren, e
Ik mag het noemen zoals ik wil. Rassen die systematisch vermoord worden omdat ze minderwaardig zouden zijn. Ik loop niet op straat te prediken ofzo, maar we zitten hier in een vegatopic. Dit staat mij behoorlijk na aan het hart en hier mag ik dat zomaar gaan ventileren.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zoals aan mijn smiley te zien valt, maakte ik een grapje. Maar om eerlijk te zijn ben ik best blij dat ik niet langer geassocieerd wordt met vegafascisten (als we dan toch ongepaste woorden als 'holocaust' gaan gebruiken) als TechXP.
Goede redenen ja.quote:Ik eet vlees in de eerste plaats omdat ik het erg lekker vind. Verder vind ik dat het leed her en der zwaar overdreven wordt, o.a. na het volgen van het programma Keuringsdienst van Waarde, die tenminste laten zien hoe het werkelijk is.
D'r zijn nog wel meer redenen, maar ik sta op het punt om naar mijn werk te gaan.
Waar haal je dat vandaan? Ja, dat dieren in hokjes zitten weten ze, maar dat bijv. kalfsvlees zo wit is door constante bloedarmoede? Of dat foie gras...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat een ontzettende onzin. Mensen worden eerder doodgegooid met dat soort informatie. Iedereen -of bijna iedereen- die vlees eet, weet wat daarvoor heeft moeten gebeuren.
IRL ben ik niet zo.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:40 schreef NanKing het volgende:
Ik vraag me echt serieus af of de anti vlees maffia mensen anderen willen overtuigen of stiekem zichzelf steeds overtuigen met de argumenten die gegeven worden.
Ik eet geen vlees, val daar niemand mee lastig behalve als iemand om informatie vraagt.
Het werkt toch alleen maar averechts, kijk maar naar topics als dit![]()
Welke inhoudelijke argumenten? Lekker, smaak, en gewoonte zijn toch echt geen goede argumenten hoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 02:11 schreef golfer het volgende:
Dat is een beetje de essentie van het probleem waarom mensen soms fel op je reageren.
Je staat niet open voor de inhoudelijke argumenten van iemands keuze.
Geen vergelijking. Mijn punt is dat ik vlees eten niet kan zien als iets goeds. Om eerlijk te zijn vind ik het hartstikke erg. En net zo erg als dat mensen vermoord worden. Snap je hoe dat voelt voor sommige mensen dus? Hoe kan ik dan 'respect' gaan hebben voor die keuze om vlees te eten?quote:Alsof je als fascist of dictator zegt dat je de keuze voor een parlementaire democratie waardeert omdat men een keuze heeft gemaakt, maar je blijft het als fascist of dictator een onjuiste keuze vinden. Snap je mij een beetje?
Jij moet de straat op! Ik merk toch echt dat veel mensen totaal niet precies weten waar hun vlees enzo vandaan komt en wat er voor moet gebeuren. En heb je gezien wat kinderen op basisscholen enzo voorgeschoteld krijgen? Lespakketten gemaakt door bioindustrie met blije diertjes. Wakker Dier heeft daar al tig maal rechtzaken over gewonnen. Men manipuleert de jeugd en creeert rooskleurige beelden.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:15 schreef Isegrim het volgende:
Wat een ontzettende onzin. Mensen worden eerder doodgegooid met dat soort informatie. Iedereen -of bijna iedereen- die vlees eet, weet wat daarvoor heeft moeten gebeuren.
Daarom. Ik ben ook niet iemand die op straat meat is murder schreeuw bij iedereen die vlees zit te eten. Het is een vegatopic inderdaad, dus de info waarom en hoe een vega zich voelt in deze maatschappij lijkt me toch handige info hierin.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:36 schreef ch0c0 het volgende:
Ik mag het noemen zoals ik wil. Rassen die systematisch vermoord worden omdat ze minderwaardig zouden zijn. Ik loop niet op straat te prediken ofzo, maar we zitten hier in een vegatopic. Dit staat mij behoorlijk na aan het hart en hier mag ik dat zomaar gaan ventileren.
Inderdaad. In KvW lieten ze toen eens van die varkens zien. En klik deze link eens aan:quote:Het leed wordt overdreven? Probeer zelf maar zo'n leven te lijden, in een kooi, in het donker, in paniek. Ach, ik denk dat je het wel weet. Was het zo moeilijk vol te houden?
Dat jij dat zo ziet zegt voor mij al genoegquote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:56 schreef TechXP het volgende:
[..]
Welke inhoudelijke argumenten? Lekker, smaak, en gewoonte zijn toch echt geen goede argumenten hoor.
Met dit soort gehuil neemt niemand je serieus, je loopt zaken verschrikkelijk op te blazen en uit verband te rukken.quote:Geen vergelijking. Mijn punt is dat ik vlees eten niet kan zien als iets goeds. Om eerlijk te zijn vind ik het hartstikke erg. En net zo erg als dat mensen vermoord worden. Snap je hoe dat voelt voor sommige mensen dus? Hoe kan ik dan 'respect' gaan hebben voor die keuze om vlees te eten?
Is ook wat lastig als ik dat niet zou zien en als jij jouw argumenten ook niet zo zou zien toch?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Je ziet alleen je eigen argumenten en redeneringen als valide,
Ieder mag zijn mening hebben. Maar van lekker, smaak en gewoonte moet ik toch wel lachen als dat de beste argumenten blijven van de 'vleeseters'.quote:en die van anderen die niet je mening zijn als onzinnig.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:23 schreef NanKing het volgende:
Dat iemand niet wil stoppen met vlees eten omdat het lekker is, is wel een goed argument. Dat jij het niet als goed argument wilt zien is iets anders.
Ieder mag zijn eigen invullen aan zijn leven en als lekker zijn een essentieel iets is als invulling is dat een goed argument.
God ik lijk wel een vleeseter![]()
![]()
De mens is nou eenmaal een egoistisch wezen, dat er mensen gedeelte daarvan loskomen doet er niet aan af.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:27 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het argument een zeer egoistische reden is. In deze maatschappij boeit het ook vele gewoon niet wat er met mens, dier en natuur gebeurd.. dus wat hun handelen daar voor impact op heeft. Zelf hun medemens kan ze geen ene reet boeien.
Iets wat jij geen goed argument vindt maakt iets nog geen fout argument. Je kunt immers alleen denken vanuit je eigen belevingswereld (en misschien een beetje daarbuiten) maar van sommige mensen zul je misschien nooit de ware bewegingsredenen begrijpen omdat je dat niet kunt bevatten omdat het niet in jouw kaders past.quote:En vleeseters zien dat als goed argument ja. Ik vind het inderdaad geen goed argument. Sommige vleeseters geven ook gewoon toe dat het geen goed argument is. Maar goed..
Lastig voor jou persoonlijk, ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:21 schreef TechXP het volgende:
[..]
Is ook wat lastig als ik dat niet zou zien en als jij jouw argumenten ook niet zo zou zien toch?
Oh, nu zijn het de beste argumenten, net waren het helemaal geen argumenten, beetje schizo?quote:Ieder mag zijn mening hebben. Maar van lekker, smaak en gewoonte moet ik toch wel lachen als dat de beste argumenten blijven van de 'vleeseters'.
Welke argumenten ga ik niet in.quote:Maar goed.. we komen zo niet verder. Je weet altijd goed weer de discussie ergens anders op te laten gaan en niet in te gaan op de argumenten. Jammer...
Je kan het beste even het lezen als 'argumenten'.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, nu zijn het de beste argumenten, net waren het helemaal geen argumenten, beetje schizo?
De argumenten van de inheemse stammen die met geweld verdreven worden bijvoorbeeld om daar op het land veevoer te verbouwen? En was algemeen bedoeld voor de mensen die er niet op in gaan.quote:Welke argumenten ga ik niet in.
Ik heb je duidelijk gezegt dat ik zonder kinderen milieu vriendelijker ben dan jij met, daar kunnen al je tofu burgers niet tegenop.
Zoals ik zei zou zelfmoord niets oplossen. Misschien alleen voor degene die niet gelooft terug te komen. Ik geloof dat ik niet zomaar opeens weg ben, maar weer 'terugkom'. De wereld verbetert niet. Ook niet na mijn dood. Dan zou de beste keuze dus zijn om de mensheid uit te roeien. Maar dat getuigd niet van respect voor het leven en keuzevrijheid.quote:Hier ga JIJ niet op in, JIJ maakt daar een lolletje van.
Verder is en blijft zelfmoord de enige echt morele keus, iets waar jij ook niet op ingaat.
We hebben allemaal problemenquote:Zoals ik al eerder zei, JIJ hebt een probleem, niet wij.
Sinds wanneer worden dieren geslacht wegens hun minderwaardigheid?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:36 schreef ch0c0 het volgende:
Ik mag het noemen zoals ik wil. Rassen die systematisch vermoord worden omdat ze minderwaardig zouden zijn.
Jij hebt niet uit te maken wat voor mij goede redenen zijn om iets al dan niet te doen. De arrogantie.quote:Goede redenen ja.
Ben je wel eens op een boerderij geweest? Heb je wel eens met een boer gesproken? Heb je wel eens een schaap helpen bevallen? Heb je wel eens tot je enkels in de stront gestaan op een boerderij? Nee? Ik wel en ik kan je vertellen dat je beeld maar voor een heel erg klein gedeelte klopt en voornamelijk is gebaseerd op propaganda van Wakker Dier en consorten.quote:Het leed wordt overdreven? Probeer zelf maar zo'n leven te lijden, in een kooi, in het donker, in paniek. Ach, ik denk dat je het wel weet.
Nee, anders had ik het geen 15 jaar volgehouden.quote:Was het zo moeilijk vol te houden?
Ik heb er totaal geen moeite mee, oh gij moreel superieur wezen.quote:Ik leef inmiddels 12 jaar vrij van vlees en ik voeg steeds meer dingen aan mijn lijstje toe, wat ik niet meer wil eten. Gelatine, stremsel, vis, niet-biologische zuivel, produkten waar dierproeven voor zijn gedaan, verschillende E-nrs (geplette schildluis, schellak), zo lijkt het vrij extreem maar ik heb er geen moeite mee.
Ik zou het niet eens meer kunnen eten, vandaar dat ik me zo verbaas dat de meeste mensen er alles behalve moeite mee hebben, ondanks de feiten.
Wat is er volgens jouw wat er niet klopt. Men zeurt vaak dat het beeld niet klopt en dat het beeld van Wakker Dier ook niet klopt, maar kunnen dat nooit echt goed aangeven.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:30 schreef Isegrim het volgende:
Ben je wel eens op een boerderij geweest? Heb je wel eens met een boer gesproken? Heb je wel eens een schaap helpen bevallen? Heb je wel eens tot je enkels in de stront gestaan op een boerderij? Nee? Ik wel en ik kan je vertellen dat je beeld maar voor een heel erg klein gedeelte klopt en voornamelijk is gebaseerd op propaganda van Wakker Dier en consorten.
Er is zoveel wat niet klopt en/of achterhaald is. Slechts een klein deel van de dieren wordt gehouden onder het soort omstandigheden waar Wakker Dier c.s. zich boos om maken. Runderen leiden in Nederland bijvoorbeeld een prima leven, net als schapen en geiten. Veel rundvlees in de supermarkten (m.n. gehakt) komt uit Afrika (Botswana o.a.), waar de runderen zo goed als in het wild leven. Na een uitzending van de Keuringdienst van Waarde over kippen, ben ik er van overtuigd dat kippen het in een goede legbatterij beter hebben dan in de biologische kippenhouderij, alwaar ze elkaar o.a. doodpikken omdat ze met te veel zijn en de snavels niet mogen worden afgekapt. Ook met de varkens vond ik het ontzettend meevallen toen de KvW daarover berichtte. Totaal niet kloppend met het beeld dat WD verspreidt. Alleen het onverdoofd castreren is en blijft een gruwel, maar varkensvlees eet ik toch al nauwelijks omdat ik het niet lekker vind.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:02 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wat is er volgens jouw wat er niet klopt.
Die rechtszaken gaan doorgaans niet over de vraag of het waar is wat WD vertelt, noch over de vraag of het waar is wat 'de industrie' vertelt.quote:De vraag is waarom Wakker Dier steeds die rechtzaken vanuit de industrie wint... hm... zou dat misschien te maken hebben met dat wakker dier wel waarheden verteld?
Kom dan met voorbeelden?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:11 schreef Isegrim het volgende:
Er is zoveel wat niet klopt en/of achterhaald is.
Steeds meer koeien staan op stal. Komen steeds minder buiten. En dat zijn feiten.quote:Runderen leiden in Nederland bijvoorbeeld een prima leven, net als schapen en geiten.
Betekent dat direct een goed leven als ze wat ruimte hebben?quote:Veel rundvlees in de supermarkten (m.n. gehakt) komt uit Afrika (Botswana o.a.), waar de runderen zo goed als in het wild leven.
Ik vind biologische veehouderij ook niets, maar dat pikken valt mee. Het zal wel gebeuren hoor, dat is iets van natuurlijk gedrag van de dieren, maar als ze genoeg ruimte hebben, dan is er geen probleem. Een legbatterij is echt hel voor die dieren. Zelfde voor scharrel.quote:Na een uitzending van de Keuringdienst van Waarde over kippen, ben ik er van overtuigd dat kippen het in een goede legbatterij beter hebben dan in de biologische kippenhouderij, alwaar ze elkaar o.a. doodpikken omdat ze met te veel zijn en de snavels niet mogen worden afgekapt.
Wat is dan het beeld wat WD verspreid en wat je dan fout vind in dat beeld?quote:Ook met de varkens vond ik het ontzettend meevallen toen de KvW daarover berichtte. Totaal niet kloppend met het beeld dat WD verspreidt.
Jawel hoor. Wakker Dier heeft bijvoorbeeld al vaak rechtzaken of zaken bij Reclame code commissie gewonnen omdat de industrie verkeerde informatie gaf. Dat zegt m.i. al genoeg.quote:Die rechtszaken gaan doorgaans niet over de vraag of het waar is wat WD vertelt, noch over de vraag of het waar is wat 'de industrie' vertelt.
Eerst verder lezen, dan schreeuwen.quote:
Als ik in de trein zit, zie ik toch nog altijd honderden weilanden vol met koeien. Daarnaast hoeft op stal staan niet een slechter leven te betekenen, zeker niet in moderne loopstallen.quote:Steeds meer koeien staan op stal. Komen steeds minder buiten. En dat zijn feiten.
Noch jij noch ik kunnen de vraag beantwoorden of een dier gelukkig is. Wat we wel kunnen meten, is of een dier stress voelt en of een dier gezond is.quote:En als ik hier zie hoe de koeien gehouden worden en hoe kalfjes bij moeder weggehaald worden in iglo's staan, dan vind ik dat echt geen prettig leven.
Bij runderen?quote:Plus allerlei ingrepen bij de dieren die pijnlijk en stressvol zijn.
Misschien moet je zelf ook eens wat concrete voorbeelden geven in plaats van net te doen alsof ik die niet geef.quote:Hier in mijn buurt veel schapen. Daar ook allerlei ingrepen bij die niet prettig zijn voor de dieren.
In sommige gevallen wel, in andere gevallen niet.quote:Sowieso krijgen die beesten veel stress tijdens transport naar slachthuis.
Ze leven in het wild. Als dat ook al geen goed leven is, dan vraag ik me af wat jij precies verstaat onder een goed dierenleven.quote:Betekent dat direct een goed leven als ze wat ruimte hebben?
Nee, het is een gigantisch probleem in de biologische kippenhouderij.quote:Ik vind biologische veehouderij ook niets, maar dat pikken valt mee.
Het gaat meer om aantallen dan om ruimte. Grote aantallen betekent dat er geen vaste pikorde kan worden bereikt, waardoor het pikken dus eindeloos doorgaat.quote:Het zal wel gebeuren hoor, dat is iets van natuurlijk gedrag van de dieren, maar als ze genoeg ruimte hebben, dan is er geen probleem.
Jij was in je vorige leven een kip?quote:Een legbatterij is echt hel voor die dieren.
Ze laten uitwassen zien die niet representatief zijn voor de gemiddelde veehouderij.quote:Wat is dan het beeld wat WD verspreid en wat je dan fout vind in dat beeld?
Nee, het beeld dat Wakker Dier geeft is een overdreven negatief beeld. En het beeld dat de industrie geeft is een overdreven positief beeld. Beide partijen hebben een agenda. Ga eens zélf onderzoeken hoe het zit. Ga eens zelf bij tien, twintig verschillende boerenbedrijven op visite en oordeel dįn.quote:Jawel hoor. Wakker Dier heeft bijvoorbeeld al vaak rechtzaken of zaken bij Reclame code commissie gewonnen omdat de industrie verkeerde informatie gaf. Dat zegt m.i. al genoeg.
Daarnaast kan de industrie wakker dier aanklagen als die een verkeerd beeld geeft. Kunnen ze makkelijk dan winnen. De vraag is waarom men dat niet doet. Juistem, omdat wat wakker dier aangeeft wat gebeurd ook gebeurd in de industrie. En nu zijn er natuurlijk boeren die anders werken en iets anders doen (niet dat het veel beter is ofzo), maar het beeld van Wakker Dier is toch hoe het in het algemeen is.
Eensch!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:40 schreef NanKing het volgende:
Ik vraag me echt serieus af of de anti vlees maffia mensen anderen willen overtuigen of stiekem zichzelf steeds overtuigen met de argumenten die gegeven worden.
Ik eet geen vlees, val daar niemand mee lastig behalve als iemand om informatie vraagt.
Het werkt toch alleen maar averechts, kijk maar naar topics als dit![]()
Zo een 10 jaar geleden stond het hier vol met koeien. Ik zie alleen nu nog vooral schapen buiten staan. Ik zag laatst voor het eerst weer een hoop koeien in de wei staan vlakbij mijn huis.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:01 schreef Isegrim het volgende:
Als ik in de trein zit, zie ik toch nog altijd honderden weilanden vol met koeien. Daarnaast hoeft op stal staan niet een slechter leven te betekenen, zeker niet in moderne loopstallen.
Ja, de stress kan gemeten worden. En onderzoeken geven ook aan dat dieren stress hebben in bepaalde situaties, zoals bij vervoer.quote:Noch jij noch ik kunnen de vraag beantwoorden of een dier gelukkig is. Wat we wel kunnen meten, is of een dier stress voelt en of een dier gezond is.
Uierbranden.. weet niet of dat inmiddels verboden is ofzo.. geloof niet.quote:Bij runderen?Het enige wat ik kan bedenken is oormerken. Doet even pijn, maar het bloedt niet eens (heb er zelf wel eens bij geholpen). Ik zie liever koeien met een chip i.p.v. die lelijke gele dingen, maar echt erg vind ik het niet.
Jij hebt nog geen voorbeeld gegeven wat wakker dier fout zegt.quote:Misschien moet je zelf ook eens wat concrete voorbeelden geven in plaats van net te doen alsof ik die niet geef.
Ik weet zeker dat in elk geval zo een dier het niet prettig vind en stress ervaart. Het is verschrikkelijk om te zien en te horen hoe die dieren naar het slachthuis gaan.quote:In sommige gevallen wel, in andere gevallen niet.
Het behandelen van de dieren daar is niet veel anders hoor. Het zijn daar ook alleen maar 'dieren'.quote:Ze leven in het wild. Als dat ook al geen goed leven is, dan vraag ik me af wat jij precies verstaat onder een goed dierenleven.![]()
Heeft er weinig mee te maken.quote:Ik denk trouwens dat veel in het wild levende dieren meer stress en lijden te verduren krijgen dan het gemiddelde vleesrund.
Ligt misschien aan de kippenhouders. Maar goed.. ben ook geen fan van biologisch, omdat ik ook weet dat het daar niet veel beter is. Wel iets beter.quote:Nee, het is een gigantisch probleem in de biologische kippenhouderij.
Dieren moeten kunnen vluchten. En het ligt ook aan de drukte ja, maar dan zou je vooral hebben met de grote biokippenhouders. Daar kan ik me wel iets bij indenken. Gaat dan ook weer richting bioindustriegetallen toe. Waarom ik bio dan ook niet goed vind is, is dat het ook soms te positief geprezen wordt. Maar begrijp wel dat het positiever is als men bioeieren neemt dan legbatterij.quote:Het gaat meer om aantallen dan om ruimte. Grote aantallen betekent dat er geen vaste pikorde kan worden bereikt, waardoor het pikken dus eindeloos doorgaat.
Ken ik. Wat ik al zei. Is echt een hel voor de dieren.quote:Jij was in je vorige leven een kip?Maar kijk hier eens naar: http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=60&n=1065
Ze laten gemiddeld zien en de ergsten. En laten keer op keer zien hoe de industrie is. Ken je het dossier wat Wakker Dier naar buiten gebracht had? Over de hormonenhandel? Wilde ze in ministerie enzo geheim houden, omdat het schadelijk zou zijn. Het is maar een van de puntjes uit de industrie. Als je ziet en weet hoe erg de industrie in de maatschappij zit en hoe het de politiek enzo beheerst, dat is echt niet normaal.quote:Ze laten uitwassen zien die niet representatief zijn voor de gemiddelde veehouderij.
Dat is zeker slim. Ben ik helemaal voor, dat men zelf op onderzoek uit gaat en zelf dan oordeelt. Ik ben vooral voorstander om dat dan onverwachts te doen. Niet zo aangekondigd.quote:Nee, het beeld dat Wakker Dier geeft is een overdreven negatief beeld. En het beeld dat de industrie geeft is een overdreven positief beeld. Beide partijen hebben een agenda. Ga eens zélf onderzoeken hoe het zit. Ga eens zelf bij tien, twintig verschillende boerenbedrijven op visite en oordeel dįn.
Ik pik er even 1 ding uit.quote:Zo een 10 jaar geleden stond het hier vol met koeien. Ik zie alleen nu nog vooral schapen buiten staan. Ik zag laatst voor het eerst weer een hoop koeien in de wei staan vlakbij mijn huis.
Waarheid als een (biologische) koe.quote:Je moet de ander niet het gevoel geven dat hij crimineel is omdat hij vlees eet. En zeker niet beginnen over grote zaken als moord, doodslag, marteling enzovoorts. Dat zorgt idd voor averechtse reacties. Je kunt beter positief zijn over je eigen eetgewoontes dan negatief over die van een ander. Dat laatste roept alleen maar verzet op; mensen worden niet graag in een hoek gedreven
Heb je daar een bron voor?quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:30 schreef Isegrim het volgende:
In Nederland worden geen kistkalveren meer gehouden.
Dan ben je dus volgens iemand in dit topic een flextariėrquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:36 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben een halva-tariėr, dat is: in principe eet ik geen vlees, maar het komt nog wel eens voor dat ik dat wel doe. Hooguit 1 keer per week en meestal als ik bij andere mensen ga eten (heb geen zin om lastig te doen als er vlees door de macaroni zit bijvoorbeeld). Maar goed, ik vind het niet zo nodig om consequent te zijn. Er zit geen ideologie achter ofzo, maar het kan ook geen kwaad om wat minder vlees te eten. Het is er meer ingeslopen, zeg maar.
Ja ik las het netquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:37 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dan ben je dus volgens iemand in dit topic een flextariėr.
sinds 2004 is het in de gehele EU verplicht kalveren in groepshuisvesting te zetten.quote:
Heb jij daar een bron voor?quote:Ik dacht dat het wel voorkwam alleen op zeer kleine schaal.
Nee ik ging uit van de situatie van een aantal jaar geleden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
sinds 2004 is het in de gehele EU verplicht kalveren in groepshuisvesting te zetten.
[..]
Heb jij daar een bron voor?
Die koeien staan in de schuur bij die boeren.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:09 schreef NanKing het volgende:
Ik pik er even 1 ding uit.
Ben je zelf bij die boer geweest en gevraagd waar al die koeien waren? Ooit gedacht aan BSE en dat die boer geen koeien meer had? En over was gegaan op schapen?
Dat ligt eraan wat je goed behandeld vind.quote:Isegrim heeft gewoon gelijk het gros van de koeien in NL wordt goed behandelt
Is wel een interessant programma inderdaad. Vond het mooi dat ze de soja handel eens goed in beeld brachten.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:00 schreef Isegrim het volgende:
Die groepshuisvesting is ook te zien geweest in KvW (wat is dat toch een geweldig programma), enorme verbetering. Maar vast nog niet goed genoeg voor de vegafundi's.
Voor jou is niets goed genoeg, behalve de afschaffing van alle veeteelt. Beetje loze discussie dus.quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:18 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat je goed behandeld vind.
In principe natuurlijk wel (omdat ik dierenrechten persoon ben..). Maar als ik het even politiek/diplomatisch bekijk , dan zou ik hoe er nu mee omgegaan wordt nog niet goed vinden. Denk aan het opwaarderen van melkproductie per dier, de kalfjes die geboren worden steeds om die melkproductie op gang te houden, kalfjes op ijzerarm dieet zetten, transport van de dieren, en de gemiddelde leeftijd van de dieren is ook niet hoogd. Na wat jaren dienst naar de slacht.... Kan mijn inziens veel verbeterd/verandert worden, waarbij welzijn van de dieren en het gedoe er om heen diervriendelijk kan.quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:30 schreef Isegrim het volgende:
Voor jou is niets goed genoeg, behalve de afschaffing van alle veeteelt. Beetje loze discussie dus.
volgens mij is dat schrikbeeld dat door dierenrechtengroeperingen wordt neergezet niet erg representatief idd. maar het feit dat het gebeurt is wel zeer afkeurenswaardig.quote:Op donderdag 8 juni 2006 00:13 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet twijfelt er zeer aan of Tech XP op boerderijen is geweest, volgens mij komt ie zelfs nooit op het platteland.
Dat is heel makkelijk om te zeggen natuurlijk. Want de dierenrechtenactivist TechXP zal wel weer in de stad wonen in een flatje, en weet daardoor niets van het platteland e.d.quote:Op donderdag 8 juni 2006 00:13 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet twijfelt er zeer aan of Tech XP op boerderijen is geweest, volgens mij komt ie zelfs nooit op het platteland.
Ja genoeg. Hier thuis eten mijn ouders, broer en zus vlees. En de meeste kennissen hier in de buurt eten vlees e.d. Dit jaar het huis uit. Heb er genoeg van. Als ze vlees braden ofzo, dan heb ik er uren last van. Of als ik even iets lekkers wil pakken uit de koelkast kijk ik tegen een koelkast aan vol met vleeswaren, zuivel e.d. Niet zo prettig als je je dat kan indenken. 24/7 geconfronteerd worden met dierenleed is niet prettig. Vandaar ook soms de felheid.quote:Op donderdag 8 juni 2006 01:29 schreef NanKing het volgende:
@ Techxp, heb je mensen in je vrienden/kennisen kring die vlees eten?
Wat is er dan wereldvreemd aan? Bij wereldvreemd moet ik denken aan mensen die in een fantasie leven en geen kennis van zaken hebben. Ik ben altijd bezig met dieren en dierenleed. Ook doordat ik in mijn 'werk' daarmee in contact sta en via andere activiteiten. Ok.. weet ook niet alles hoor (leer elke dag weer meer bij). Mijn specialisatie is meer vivisectie en circussen, maar ken ook genoeg over andere zaken. Gewoon elke dag de kennis verbreden is een goed voornemen vind ik zelfquote:Voor de rest vind ie een wereldvreemde levenshouding hebben maar goed dat is alleen hoe je overkomt op dit forum, voor de rest ken ik je niet.
Profiel:Directeur ICT bedrijf.quote:Op donderdag 8 juni 2006 01:41 schreef TechXP het volgende:
24/7 geconfronteerd worden met dierenleed is niet prettig. Vandaar ook soms de felheid.
.....
Ook doordat ik in mijn 'werk' daarmee in contact sta en via andere activiteiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |