FOK!forum / Examenforum / [HAVO] Economie 1
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 10:40
Aangezien ik niet verward wil worden met stof uit het Economie 1,2 examen; deze topic.

Woensdag 31 mei
09:00-11:30 Economie 1 (Grafische rekenmachine)


● EC-1:
1. Markten 1 <- meest gevraagd
2. Markten 2
3. Het Aanbod
4. Welvaart
5. De Vraag
6. Overheid <- minst gevraagd
Toelichting:
Er wordt echt veel meer gevraagd uit de eerste 3 lesbrieven en wat minder uit de
laatste 3. Het grote aandeel van de lesbrief Het Aanbod komt vooral voor rekening
van Hoofdstuk 4, omdat dat het enige hoofdstuk is dat voor EC-1 het buitenland,
wisselkoersen etc. behandelt (omdat hfdstk 4 van De Vraag vervallen is voor het
CSE). De Vraag is van belang voor de elasticiteiten (hfdstk 1) en de Effectieve Vraag
(hfdstk 5) en Welvaart voor koopkracht/belastingen/Lorenzcurve.
P.S. Examens uit het verleden vormen geen garantie voor de toekomst!
Bron

Handig!
Wat moet ik leren?
Begrippenlijst
Spiekbrief (voor in je GR)

[ Bericht 4% gewijzigd door BMH op 30-05-2006 11:15:56 ]
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 10:41
Begrippenlijst
Breedte-investering: De verhouding kapitaal-arbeid en dus de arbeidsproductiviteit blijft gelijk dezelfde machines erbij, en meer arbeiders.
Diepte-investering: Verhouding kapitaal-arbeid neemt toe, en de arbeidsproductiviteit stijgt. Oude machines worden vervangen voor nieuwe waarbij minder arbeiders nodig zijn.
Hoogconjunctuur: Periode waarin de productie van een land groeit.
In een tijd van hoogconjunctuur gaat het goed met de economie van een land.
Laagconjunctuur: Periode waarin de groei van de productie in een land stagneert.
In een tijd van laagconjunctuur gaat het slecht met de economie van een land.
Recessie: Kleine daling
Depressie: Grote daling
Indexcijfer: (Nieuwe waarde van een grootheid/waarde van de grootheid in de basisperiode) X100
Rijksbegroting: Overzicht van de inkomsten en uitgaven die de rijksoverheid in het komende jaar verwacht.
Bijv. de belastinginkomsten zullen bij elkaar ¤ 120 miljard zijn. En: er zal ¤ 1 miljard meer worden uitgegeven aan de politie.
Begrotingstekort: Het tekort op de rijksbegroting. Het Rijk schrijft daarom staatsleningen uit (staatsobligaties).
Financieringstekort: Het begrotingstekort min de aflossing op de staatsschuld.
Collectieve lastendruk: Het totaal aan collectieve lasten (belastingen, sociale premies en de niet-belastingmiddelen) als percentage van het nationaal inkomen.
Initiële loonstijging: Een loonstijging bovenop de prijscompensatie
Incidentele loonstijging: Loonstijging bijvoorbeeld vanwege promotie of overwerk
Overspannen arbeidsmarkt: Tekort aan arbeidskrachten. De lonen stijgen vanwege de schaarste aan arbeid
Break-evenpunt: TO=TK bijvoorbeeld: TO=40q TK= 25q+15000 40q=25q+15000
40q-25q=15000 15q=15000 q=1000 BEP=1000
Prijselasticiteit: Procentuele verandering van de gevraagde hoeveelheid/procentuele verandering van de prijs
Elastische vraag: Een goed is erg gevoelig voor prijsveranderingen. <-1
Inelastische vraag: Het goed is vrij ongevoelig voor prijsveranderingen. –1<0
Netto toegevoegde waarde: Bruto toegevoegde waarde – afschrijvingen
Belastingheffing: Bruto inkomen – aftrekposten= belastbaar inkomen – basisaftrek = belastbare som
Regering: Voorbereidende en uitvoerende functie
Parlement: Controlerende en beoordelende functie
Sociaal Economische Raad: Adviseert bij belangrijke beleidsvoornemens op sociaal-economisch gebied
Centraal Plan Bureau: Informeert, adviseert en voorspelt op basis van economische modellen
Centraal Bureau voor Statistiek: Verzamelt en publiceert statische gegevens
Omslagstelsel: De sociale uitkeringen in een jaar worden betaald uit de opbrengsten van de sociale premies uit hetzelfde jaar.
Kapitaaldekkingsstelsel: Je spaart je eigen pensioen bij elkaar door in de opeenvolgende jaren pensioenspremie te betalen.
Waardevast pensioen: Stijgt mee met de prijsstijgingen
Welvaartsvast pensioen
Stijgt mee met de gemiddelde loonstijging
Bestedingsinflatie: Inflatie tengevolge van overbesteding
Kosteninflatie: Als ondernemingen gestegen kosten doorberekenen in de prijzen.
Partiele prijsindexcijfer: (Nieuwe prijs / Oude prijs) X100
gewogen prijsindexcijfer: wegingsfactor (percentage van de totale besteding) X partiele prijsindexcijfer
Exportquote / Importquote: (Waarde export of import / nationaal inkomen) X100
Tarifaire protectionistische maatregelen: Invoerrechten heffen. De rest in non-tarifair.
Lopende rekening: Geeft weer voor welke bedragen goederen en diensten worden geëxporteerd en geïmporteerd en voor welke bedragen primaire inkomens en inkomensoverdrachten de grens passeren.
Kapitaalrekening: Geeft aan voor welke bedragen krediet is verleend of ontvangen en betaalde aflossingen van krediet
Salderingsrekening: Zorgt ervoor dat de betalingsbalans altijd formeel (boekhoudkundig) in evenwicht is. Iedere transactie wordt immers 2 keer geboekt.
Materieel evenwicht: De som van de bedragen link sop de lopende rekening en kapitaalrekening is gelijk aan de som van de bedragen recht op de lopende rekening en kapitaal rekening.

[ Bericht 20% gewijzigd door BMH op 30-05-2006 10:48:16 ]
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 11:15
Spiekbrief (voor in je GR?


%Δ = (Nieuw - Oud) / Oud X 100%

Indexcijfer = (Nieuw - Oud) X 100

Reële index = (Nominale index / Consumenten prijsindex) X 100

Consumentenprijsindexcijfer (CPI) = Σ (wegingfactoren X partiële indexcijfers) / Σ Wegingsfactoren

Elasticiteit v.d. gevraagde hoeveelheid = Ev = %Δ Q / %Δ P

Balans:............................
Debet .........||| Credit
Bezittingen ||| Schulden
Activa ..........||| Passiva

Winst = Omzet - (inkoopw.goederen + kosten)

TO= P X Q
TK= TVK + TCK
TVK= vk X Q
TCK= Totaalbedrag
TW= TO - TK
BEP= TW = 0
BEP= TW = TO - TK
BEP= TO - TK = 0
BEP= TO = TK

BEA = BEP = Hoeveelheid

BEO = BEA X p

Lijnen

Een verschuiving langs de vraaglijn ontstaat bij verandering van de prijs van het goed zelf.

Een verschuiving van de vraaglijnonstaat door veranding van: Behoeften, inkomen, prijs van een ander goed, aantal consumenten.

Als P omhoog gaat, dan gaat Q omlaag & omgekeerd.

Begrotingstekort = Ontvangsten - Uitgaven (excl. aflossing)

Financieringstekort = Begrotingstekort - Aflossing staatsschuld (toename schuld)

Nominaal inkomen = Hoeveel je ontvangt in geld

Reële inkomen = Hoeveel goederen/diensten iemand kan kopen = Koopkracht

Defleren = (Nominale index / Consumentenprijsindex) X 100

AIQ= Arbeidsinkomenquote = Zelfstandigen / Nationaal inkomen

Loonquote= Totale loonsom werknemers / Nationaal inkomen

Beroepsgeschikte bevolking (15 t/m 64 jr. - niet actieven (mensen die niet willen/kunnen werken)).

Beroepsbevolking= Werklozen & Werkenden

Participatiegraad= (Beroepsbevolking / Beroepsgeschikte bevolking ) X 100% = deelnemingspercentage.

Arbeidsproductiviteit= Waarde totale productie / Aantal arbeidskrachten

Exportquote= (Waarde van de export / Nationaal Product) X 100%
Importquote= (Waarde van de import / Nationaal Product) X 100%

Ontvansten(1) Uitgaven(2):
Goederenreking: Export(1) Import(2)
Dienstenrekening: Export(1) Import(2)
Primaire inkomsreking: Import (1) Export (2) (geldstroom)
Inkomensoverdrachten Import (1) Export (2) (geldstroom)
-------------------------------- +
Lopende rekening
Kapitaal rekening Import (1) Export (2) (geldstroom)
-------------------------------- +
Totaal betalingsbalans

Belastbaar inkomen= Bruto inkomen - aftrekposten

Belasting volgens box 1
Belasting volgens box 2
Belasting volgens box 3
---------------------------------
Totaal belasting volgens boxen - heffingskorting
---------------------------------
Te betalen belasting

[ Bericht 13% gewijzigd door BMH op 30-05-2006 14:14:15 ]
dynamietdinsdag 30 mei 2006 @ 11:20
heel erg bedankt, ik direct de Begrippenlijst in mijn rekenmachine gezet..
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 11:24
Als iemand een economie samenvatting als ti 83 bestand heeft moet hij.zij het even melden
dynamietdinsdag 30 mei 2006 @ 11:27
ik gebruik notefolio, dus ik kan je niet helpen, sorry
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 11:38
Ik heb mijn linkkabel na 4 jaar weer gevonden HAHAHa. 1 dag voor het examen vind ik em eindelijk.
dynamietdinsdag 30 mei 2006 @ 11:53
waarom installeer je geen notefolio op je rekenmachine?, dan hoef je alleen te kopieren-> plakken
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 11:54
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 11:53 schreef dynamiet het volgende:
waarom installeer je geen notefolio op je rekenmachine?, dan hoef je alleen te kopieren-> plakken
Je hebt minimaal een ti 83+ nodig voor notefolio.. Gelukkig werkt Ti - Graph link precies hetzelfde
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 12:00
Economie 1 is een eitje.
dynamietdinsdag 30 mei 2006 @ 12:03
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:00 schreef King_of_cubes het volgende:
Economie 1 is een eitje.
idd en ik mag ook nog iets van een 3 halen
Xevordinsdag 30 mei 2006 @ 12:17
Economie is toch om 13:30 morgen?

Woensdag 31 Mei 2006 13.30 - 16.00 Economie 1,2

edit: ok ik zie net dat ec1 en 2 niet samen hebben.
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 12:20
Deze mag btw wel ff centraal.
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 12:47
Vraag: kunnen/moeten we nog meer kennen/kunnen dan hier boven staat?

[ Bericht 85% gewijzigd door BMH op 30-05-2006 12:59:37 ]
Boemandinsdag 30 mei 2006 @ 13:12
Centroal!
alorsdinsdag 30 mei 2006 @ 13:51
Ik ga zo beginnen met leren, ik kan alleen niks van die formules gelijkmaken ofzo p=? enzo, nooit gekund ook..
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 16:41
Is iedereen aan het leren? Of heeft niemand Economie 1?
crossoverdinsdag 30 mei 2006 @ 16:51
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 11:38 schreef BMH het volgende:
Ik heb mijn linkkabel na 4 jaar weer gevonden HAHAHa. 1 dag voor het examen vind ik em eindelijk.
Dan moet je hier eens kijken, ik heb dan wel EC1,2 maar ik gebruik ook Notefolio en kheb er al een boel gemaakt
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 16:58
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 16:41 schreef BMH het volgende:
Is iedereen aan het leren? Of heeft niemand Economie 1?
Ik wel, maar ik ga vanavond leren.
Jivisdinsdag 30 mei 2006 @ 17:02
Moet je al dat kutgedoe van belastbaar inkomen ook weten trouwens?
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 17:42
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 16:51 schreef crossover het volgende:

[..]

Dan moet je hier eens kijken, ik heb dan wel EC1,2 maar ik gebruik ook Notefolio en kheb er al een boel gemaakt
Helaas heb ik een Ti 83... Kun je de text in een txt proppen?
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 17:51
Thanks BMH!
crossoverdinsdag 30 mei 2006 @ 17:51
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:42 schreef BMH het volgende:

[..]

Helaas heb ik een Ti 83... Kun je de text in een txt proppen?
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 18:11
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:51 schreef crossover het volgende:

[..]

I luv you
Ladyximadinsdag 30 mei 2006 @ 18:24
ik ben echt zo moe, me gister kapot geleerd aan aardrijkskunde, zwaar voor niks want het was een verrot examen maar goed.. nu eco nog, en dan ben ik klaar!

die begrippenlijst hierboven, plus de formules enzo, zijn ze compleet? ik heb nu namelijk internationale handel en arbeidsmarkt gedetailleerd in me rekenmachine gezet, maar ruimtegebrek

ik weet t ff niet meer.. ik wil gewoon de zooi in me GR die ik kan gebruiken, geen nutteloze shit
crossoverdinsdag 30 mei 2006 @ 18:31
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:24 schreef Ladyxima het volgende:
ik ben echt zo moe, me gister kapot geleerd aan aardrijkskunde, zwaar voor niks want het was een verrot examen maar goed.. nu eco nog, en dan ben ik klaar!

die begrippenlijst hierboven, plus de formules enzo, zijn ze compleet? ik heb nu namelijk internationale handel en arbeidsmarkt gedetailleerd in me rekenmachine gezet, maar ruimtegebrek

ik weet t ff niet meer.. ik wil gewoon de zooi in me GR die ik kan gebruiken, geen nutteloze shit
Ik kan niks garanderen over de compleetheid van mijn spullen die ik hier plaats, maar als je ruimtegebrek hebt moet je wat grote dingen weggooien. Je moet er wel heel veel in hebben staan wil je dat geheugen vol krijgen met die kleine bestandjes.
Veel van die applications (onder die blauwe APPS knop) kunnen volgesmij wel weg. (denk aan StudyCrd, SciTools, Prob Sim enz)

Weet je wat je doet, ga ff iets leuks doen, daarna nog ff je boek inkijken en dan vroeg slapen en rond 10 uur weer ff leren. Beter dat je ontspannen het examen ingaat, want als een stresskip leren werkt niet
alorsdinsdag 30 mei 2006 @ 19:13
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:24 schreef Ladyxima het volgende:
ik ben echt zo moe, me gister kapot geleerd aan aardrijkskunde, zwaar voor niks want het was een verrot examen maar goed.. nu eco nog, en dan ben ik klaar!

die begrippenlijst hierboven, plus de formules enzo, zijn ze compleet? ik heb nu namelijk internationale handel en arbeidsmarkt gedetailleerd in me rekenmachine gezet, maar ruimtegebrek

ik weet t ff niet meer.. ik wil gewoon de zooi in me GR die ik kan gebruiken, geen nutteloze shit
Ik heb gewoon ff helemaal geen zin meer om te leren door AK... Straks zeker weer alles voor niks. De eerst 5 vragen van een oud examen had ik goed zonder iets te leren, dus dat geeft hoop
Ik kijk die begrippenlijst door, leer wat formules, maak een examen als ik zin heb, en dan vind ik het wel prima...

[ Bericht 1% gewijzigd door alors op 30-05-2006 19:19:51 ]
Tomhoogdinsdag 30 mei 2006 @ 19:16
goed van examen topic

eigenlijk gaat dit examen bij mij nergens om maar ik wil wel min een 6.4 halen

hopelijk lukt me het
taartdinsdag 30 mei 2006 @ 19:33
ik wordt niet echt duidelijk van dat 'spiekbriefje' in m'n GR. Teveel onbekende tekens en te lange streepjes
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 19:36
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:33 schreef taart het volgende:
ik wordt niet echt duidelijk van dat 'spiekbriefje' in m'n GR. Teveel onbekende tekens en te lange streepjes
Daarom moet je het opnieuw formatten .. Ik heb deze voor dit forum getypt en niet direct voor je GR.
Ladyximadinsdag 30 mei 2006 @ 19:52
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:31 schreef crossover het volgende:

Weet je wat je doet, ga ff iets leuks doen, daarna nog ff je boek inkijken en dan vroeg slapen en rond 10 uur weer ff leren. Beter dat je ontspannen het examen ingaat, want als een stresskip leren werkt niet
dat leuks doen heb ik de hele middag al gedaan... ik heb iets met niks doen wanneer ik wel iets moet doen, en heerlijk stressen wanneer het te laat is... altijd al zo geweest dit is voorlopig weer de laatste x!

rond 10 uur weer ff leren? ik heb mn examen (eco 1) morgenochtend al om 9 uur
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 19:59
Ik heb net ff een examen gemaakt en het is echt belachelijk makkelijk.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:02
Hé mag je als Casio-leerling, ook gewoon een Ti-rekenmachine meenemen?
Want broertje heeft namelijk daar een USB-kabel voor (die bij de GR zat).
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:03
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:02 schreef nlboy het volgende:
Hé mag je als Casio-leerling, ook gewoon een Ti-rekenmachine meenemen?
Want broertje heeft namelijk daar een USB-kabel voor (die bij de GR zat).
Ik zou niet weten waarom niet.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:04
Zou het opvallen zo'n zwart ding tussen alle witten?
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:06
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:04 schreef nlboy het volgende:
Zou het opvallen zo'n zwart ding tussen alle witten?
Welnee, onze vorige zwarte rekenmachine was ook zwart dus misschien denken ze dan wel "die jongen had zeker geen geld voor zo'n nieuwe." en hebben ze er vrede mee.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:06
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:06 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Welnee, onze vorige zwarte rekenmachine was ook zwart dus misschien denken ze dan wel "die jongen had zeker geen geld voor zo'n nieuwe." en hebben ze er vrede mee.
Tja dat is wel waar.
Wel vreemd dat ik dan als enige morgen een Ti heb.
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:09
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:06 schreef nlboy het volgende:

[..]

Tja dat is wel waar.
Wel vreemd dat ik dan als enige morgen een Ti heb.
Boeiend, meenemen dat ding.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:10
Hopelijk geen Wiskunde leraar die in de buurt zit te controleren op spieken.
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:11
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:10 schreef nlboy het volgende:
Hopelijk geen Wiskunde leraar die in de buurt zit te controleren op spieken.
Dat had ik bijna bij natuurkunde. Kwam er zon lerares langs gelopen terwijl ik vrolijk in mijn rekenmachine aan het kijken was wat een symbooltje ookalweer betekende.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:11
Tja de meeste leraresen snappen dat soort techniek niet. Ze weten niet eens hoe je een videorecorder aanzet.
crossoverdinsdag 30 mei 2006 @ 20:12
Het mag gewoon hoor..
schijnt
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:13
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:12 schreef crossover het volgende:
Het mag gewoon hoor..
schijnt
Oké.... * nlboy 's broertje kan morgen zijn GR niet meer vinden.
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:15
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:11 schreef nlboy het volgende:
Tja de meeste leraresen snappen dat soort techniek niet. Ze weten niet eens hoe je een videorecorder aanzet.
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:15
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:13 schreef nlboy het volgende:

[..]

Oké.... * nlboy 's broertje kan morgen zijn GR niet meer vinden.
Leg gewoon jouw geyle witte ervoor in de plaats.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:16
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:15 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Leg gewoon jouw geyle witte ervoor in de plaats.
Ow ja...valt natuurlijk niet op! SLIM!
crossoverdinsdag 30 mei 2006 @ 20:21
http://www.watmoetikleren.nl/s/VWO/regelgeving/index.html%3FidParentArticle=294&action=content.html

Artikel 1.4.5
quote:
1.4.5 De grafische rekenmachine (GR).

De grafische rekenmachine moet één van de volgende zijn:

* Casio cfx 9850Gplus
* Hewlett Packard 38G of 39G
* Sharp EL 9600, EL-9650 en EL-9900
* Texas Instruments 84 plus en 84 plus silver edition

Van alle merken zijn ook lagere typen toegestaan. Je moet er wel rekening mee houden dat lagere types soms niet genoeg kunnen om de opgaven te maken (in 2005 is dat nog niet het geval met de Texas Instruments 83).

Verder geldt het volgende.
a. Een grafische rekenmachine mag tijdens het examen niet op het lichtnet worden aangesloten of met andere apparatuur worden verbonden.
b. Je mag tijdens het examen geen grafische rekenmachines van iemand anders lenen.
c. Het is niet nodig dat het geheugen van een grafische rekenmachine wordt gewist voor de aanvang van een zitting van het centraal examen. Je mag dus alles in het geheugen zetten wat je wil en de school mag dan dus niet van je eisen dat het geheugen voor het examen wordt gewist! Dit is dus niet spieken!

Als een school een slechtziende kandidaat heeft die noodzakelijke waarnemingen in het afleesvenster niet kan uitvoeren, kan de directeur een maatregel nemen om bij de afname van het examen met deze handicap rekening te houden. Hij deelt deze maatregel mee aan de inspectie.
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:27
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:16 schreef nlboy het volgende:

[..]

Ow ja...valt natuurlijk niet op! SLIM!
Dat bedoel ik niet. HIj vindt die mooier en zal het niet erg vinden dat jij zijn zwarte hebt gekaapt.
BMHdinsdag 30 mei 2006 @ 20:28
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:11 schreef nlboy het volgende:
Tja de meeste leraresen snappen dat soort techniek niet. Ze weten niet eens hoe je een videorecorder aanzet.
Daarom ben ik ook zo blij dat leraren wikipedia nog niet ontdekt hebben .. Al mijn Po's komen daar vanaf.
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:29
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:28 schreef BMH het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook zo blij dat leraren wikipedia nog niet ontdekt hebben .. Al mijn Po's komen daar vanaf.
Die van ons kennen Wikipedia al wel.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:31
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:28 schreef BMH het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook zo blij dat leraren wikipedia nog niet ontdekt hebben .. Al mijn Po's komen daar vanaf.
Bij ons hebben ze cursus google gehad.

Het meeste waar ik morgen tegenop kijk is.....het vroege opstaan.
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:33
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:31 schreef nlboy het volgende:

[..]

Het meeste waar ik morgen tegenop kijk is.....het vroege opstaan.
Ik ook. Eerste keer dat ik in de ochtend moet.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:41
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:51 schreef crossover het volgende:

[..]

Ec12? Sommige dingen heb ik volgens mij nog nooit gehad.
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:42
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:41 schreef nlboy het volgende:

[..]

Ec12? Sommige dingen heb ik volgens mij nog nooit gehad.
Lees de laatste regel eens.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 20:43
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:42 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Lees de laatste regel eens.
Haha ik zag het ook pas op het laatst staan.
taartdinsdag 30 mei 2006 @ 20:49
kan ik morgenochtend niet eens meer leren
Dan maar op de wijsheid van de GR
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:53
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:49 schreef taart het volgende:
kan ik morgenochtend niet eens meer leren
Dan maar op de wijsheid van de GR
Een schande als je daarop moet terugvallen. Het is allemaal zo simpel.
Sjizzeldinsdag 30 mei 2006 @ 20:54
nlboy ook hier ?
heb jij ook NG + economie ofzo ?
Sjizzeldinsdag 30 mei 2006 @ 20:55
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:53 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Een schande als je daarop moet terugvallen. Het is allemaal zo simpel.
*steekt vinger op ik ga met een dikke 8 het examen in (is best een beetje trots)
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 20:56
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:54 schreef Sjizzel het volgende:
nlboy ook hier ?
heb jij ook NG + economie ofzo ?
Ja, en ik ook.
taartdinsdag 30 mei 2006 @ 20:57
en ik ook.
ik sta een 5.2 .
Maar dat is te verwijten aan de leraar die té streng nakijkt .
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 21:12
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:54 schreef Sjizzel het volgende:
nlboy ook hier ?
heb jij ook NG + economie ofzo ?
Hey Sjizzel!
Was het makkelijkste vak in het vrije deel. En met Economie 1 erbij kan je ook bijna alle richtingen op.

Ik ga met 6,7 het examen in....
King_of_cubesdinsdag 30 mei 2006 @ 21:13
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:12 schreef nlboy het volgende:

[..]

En met Economie 1 erbij kan je ook bijna alle richtingen op.
Wat nu mede het probleem van de studie keuze veroorzaakt.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 21:15
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:13 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Wat nu mede het probleem van de studie keuze veroorzaakt.
Mwah achteraf kon ik beter het pretpakket nemen, want bij de opleiding waar ik naar toe ga zijn alle profielen welkom. Maar ja taal is niet mijn sterkste kant.
HomerJdinsdag 30 mei 2006 @ 21:16
Kan iemand mij helpen?
http://www.examenbundel.n(...)/CE_HAVO_EC_1_05.pdf

Bij vraag 4.(1)
Als het slecht gaat met de economie is het toch logisch om de rente te verlagen, zodat het aantrekkelijker word om uit te geven ---> wat goed is voor de economie ?
Maar bij vraag 4(1) is het antwoord; Rente wordt verhoogd
HomerJdinsdag 30 mei 2006 @ 21:20
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:54 schreef Sjizzel het volgende:
nlboy ook hier ?
heb jij ook NG + economie ofzo ?
Ik ook

Natuur & Gezondheid + Economie 1

Ik ga er met een 7 in. Maak altijd alle rekenopgaven goed maar open vragen wil ik nog wel is te ingewikkeld denken. Daar denken all die C&M-trutjes in mijn cluster anders over, als ze een indexcijfer zien slaan ze op hol
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 21:21
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:16 schreef HomerJ het volgende:
Kan iemand mij helpen?
http://www.examenbundel.n(...)/CE_HAVO_EC_1_05.pdf

Bij vraag 4.(1)
Als het slecht gaat met de economie is het toch logisch om de rente te verlagen, zodat het aantrekkelijker word om uit te geven ---> wat goed is voor de economie ?
Maar bij vraag 4(1) is het antwoord; Rente wordt verhoogd
Rente omhoog > Banken meer betalen > Mensen meer betalen > Minder te besteden voor consument, dus vraag neemt af > Aanbod stijgt > Bedrijven verlagen prijzen

Zoiets dacht ik.
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 21:22
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Daar denken all die C&M-trutjes in mijn cluster anders over, als ze een indexcijfer zien slaan ze op hol
Heeeeel erg herkenbaar.
taartdinsdag 30 mei 2006 @ 21:30
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Ik ook

Natuur & Gezondheid + Economie 1

Ik ga er met een 7 in. Maak altijd alle rekenopgaven goed maar open vragen wil ik nog wel is te ingewikkeld denken. Daar denken all die C&M-trutjes in mijn cluster anders over, als ze een indexcijfer zien slaan ze op hol
whehe bij mij ook
Ladyximadinsdag 30 mei 2006 @ 21:31
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef HomerJ het volgende:

Ik ga er met een 7 in. Maak altijd alle rekenopgaven goed maar open vragen wil ik nog wel is te ingewikkeld denken. Daar denken all die C&M-trutjes in mijn cluster anders over, als ze een indexcijfer zien slaan ze op hol
Ja hoi. Ik doe C&M maar ik ga er wel in met een 6.6

okay, domme vraag, maar ik ben gewoon brak en te lui om nu te gaan zoeken. In de 'spiekbrief' eerder in dit topic, over die elasticiteiten... wat is dat driehoekje ook alweer? procentuele verandering van de?
Ladyximadinsdag 30 mei 2006 @ 21:36
ohja, nog zo iets. wat is BOA, BEP en BEO?
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 21:37
BEP = Break Even Point
De andere weet ik niet meer.
Ladyximadinsdag 30 mei 2006 @ 21:41
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:37 schreef nlboy het volgende:
BEP = Break Even Point
De andere weet ik niet meer.
ja, die andere weet je wel

break-even point, komt wel weer wat bovendrijven van een toets, toen ik dat niet geleerd had en wel begreep dat was hoeveel je moest verkopen om geen winst en geen verlies te maken.. ik ben niet totaal hersenloos... (al ben ik er op dit moment écht heel slecht aan toe )
Tomhoogdinsdag 30 mei 2006 @ 21:41
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:21 schreef nlboy het volgende:

[..]

Rente omhoog > Banken meer betalen > Mensen meer betalen > Minder te besteden voor consument, dus vraag neemt af > Aanbod stijgt > Bedrijven verlagen prijzen

Zoiets dacht ik.
zoiets kan je dus overal invullen
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 21:48
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:41 schreef Ladyxima het volgende:

[..]

ja, die andere weet je wel

break-even point, komt wel weer wat bovendrijven van een toets, toen ik dat niet geleerd had en wel begreep dat was hoeveel je moest verkopen om geen winst en geen verlies te maken.. ik ben niet totaal hersenloos... (al ben ik er op dit moment écht heel slecht aan toe )
Sorry ik weet het echt niet meer.
Ladyximadinsdag 30 mei 2006 @ 21:50
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:48 schreef nlboy het volgende:

[..]

Sorry ik weet het echt niet meer.
ah okay. iemand anders een idee?
die filmpjes in je sig trouwens zijn echt te grappig hoe die vent keihard begint te lachen
alorsdinsdag 30 mei 2006 @ 21:56
BEO = Break even omzet
verder heb je nog Break even afzet en break even productie..
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 21:59
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:56 schreef alors het volgende:
BEO = Break even omzet
verder heb je nog Break even afzet en break even productie..
Bedankt! Zet meteen in GR.
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:50 schreef Ladyxima het volgende:

[..]

die filmpjes in je sig trouwens zijn echt te grappig hoe die vent keihard begint te lachen
Haha dank je, ik vind dat filmpje na 10x te gezien hebben nog steeds TE grappig.
Jivisdinsdag 30 mei 2006 @ 22:03
http://www.boeiend.net/begrippenlijsthavo.htm

^ ook handig
nlboydinsdag 30 mei 2006 @ 22:23
Weltrusten allemaal, veel succes morgen als ik jullie niet meer spreek.
Ladyximadinsdag 30 mei 2006 @ 22:26
ik heb zwaar geen zin om iets te doen. Ik heb mn gr volgebouwd, ontbreekt er iets, pech! ik ga voor de 4,5 en dat moet wel lukken! als ik nu gewoon ga slapen, morgen bijtijds op en nog wat dingen doorlezen, moet t gwoon goedkomen, en anders pech!!

succes allemaal!
HomerJdinsdag 30 mei 2006 @ 22:27
Ik wil iedereen ook succes wensen Vooral de NG-ers met Economie

Ik ga morgen niet achter de PC
Sjizzeldinsdag 30 mei 2006 @ 22:44
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Ik ook

Natuur & Gezondheid + Economie 1

Ik ga er met een 7 in. Maak altijd alle rekenopgaven goed maar open vragen wil ik nog wel is te ingewikkeld denken. Daar denken all die C&M-trutjes in mijn cluster anders over, als ze een indexcijfer zien slaan ze op hol
hahahahha
het is ook overal hetzelfde heh
Sjizzeldinsdag 30 mei 2006 @ 22:45
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:27 schreef HomerJ het volgende:
Ik wil iedereen ook succes wensen Vooral de NG-ers met Economie

Ik ga morgen niet achter de PC
jij ook succes en de rest (in het bijzonder natuurlijk NG + economie )
Tomhoogdinsdag 30 mei 2006 @ 22:46
geen N&T +eco zoals ik



krapper wordende arbeidsmarkt is minder mensen voor werkt te vinden?
Sjizzeldinsdag 30 mei 2006 @ 23:05
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:46 schreef Tomhoog het volgende:
geen N&T +eco zoals ik



krapper wordende arbeidsmarkt is minder mensen voor werkt te vinden?
bij een krappe arbeidsmarkt is er (te) weinig (goed opgeleid) personeel om aan de vraag te voldoen
Sjizzeldinsdag 30 mei 2006 @ 23:06
furthermore; omdat in zo'n situatie de onderhandelingspositie van vakbonden bij de CAO besprekingen natuurlijk erg sterk is, wordt een krappe arbeidsmarkt vaak gekenmerkt door hoge loonstijgingen.
BMHwoensdag 31 mei 2006 @ 00:23
Over 6 uurtjes word ik wakker. Dan heb ik nog maar 2 uurtjes om mij voor te bereiden tot het halen van minimaal een slecht cijfer
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 07:10
Wat dan, slecht cijfer?
Ladyximawoensdag 31 mei 2006 @ 07:11
ik ben echt nerveus. Heb niet zo goed geleerd enzo. Ja tis allemaal herhaling maar goed..

pre-examen-stress
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 07:13
Ik ga zo nog even beetje doornemen en dan vind ik het wel best.
Quickie_Buttwoensdag 31 mei 2006 @ 07:27
Waaaaaaah I'm gonna die!!!!
Jiviswoensdag 31 mei 2006 @ 07:31
Dit is het eerste examen waar ik zenuwachtig voor ben. Ik MOET een 5.8 halen
BMHwoensdag 31 mei 2006 @ 07:37
Ik mag een 4 ofzow halen
King_of_cubeswoensdag 31 mei 2006 @ 07:40
Er zijn wel erg veel mensen die zich zenuwachtig maken. Komop mensen zo moeilijk ik economie 1 niet.
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 07:51
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 07:40 schreef King_of_cubes het volgende:
Er zijn wel erg veel mensen die zich zenuwachtig maken. Komop mensen zo moeilijk ik economie 1 niet.
King_of_cubeswoensdag 31 mei 2006 @ 08:03
Ik ga nu naar school, veel succes allemaal.
Xevorwoensdag 31 mei 2006 @ 08:14
Veel succes iedereen.!
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 08:20
Veel succes allemaal!
Xevorwoensdag 31 mei 2006 @ 11:20
En hoe vonden jullie het?

Ik durf niet te zeggen dat ik het goed heb gemaakt, maar ik vond het wel redelijk gaan.
Jiviswoensdag 31 mei 2006 @ 11:23
Same here, het probleem is dat ik altijd twijfel bij die vragen waar je begrippen achter nummers moet zetten en daar waren heel veel van.
taartwoensdag 31 mei 2006 @ 11:41
Ik kan nooit schatten hoe ik een economietoets gedaan heb . Maar ik heb teminste alle vragen gedaan
Sjizzelwoensdag 31 mei 2006 @ 11:43
nog een kwartiertje en de antwoordmodellen zijn er ben benieuwd

edit:
quote:
Dit is een dummy-bestand!
De echte bestanden van dit examen zijn hier te vinden op:
31 mei 2006 vanaf 13.00 uur
voor de duidelijkheid, hier:
http://www2.cito.nl/vo/ex2006/600023-1-58c.pdf
vind je als eerst het correctiemodel
midjewoensdag 31 mei 2006 @ 11:44
ging wel
Sjizzelwoensdag 31 mei 2006 @ 11:46
en de opgaven: http://www2.cito.nl/vo/ex2006/600023-1-58o.pdf
maar ja; even wachten tot 1 uur
ik ga even slapen 7 uur m'n nest al uit
Sjizzelwoensdag 31 mei 2006 @ 11:46
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:44 schreef midje het volgende:
ging wel
oui, oui
Parvuswoensdag 31 mei 2006 @ 11:50
Ik moet een 1,3 halen maar heb echt ALLES fout gegokt.. ik heb maar een paar antwoorden goed, maar ik hoorde dat je sowieso niet lager dan een 1 kan halen, dus als ik die paar antwoorden nog goed heb, heb ik dan hoger dan een 1,3?
midjewoensdag 31 mei 2006 @ 11:53
hoe weetje nu al dat je alles fout hebt gegokt?
midjewoensdag 31 mei 2006 @ 11:57
was vandaag met het uitdelen wel vies ranzig
onze leraar deelde uit en kreeg de blaadjes er niet goed af
dan lik je dus even aan je duim en wijsvinger. maar hij kwijlde er ook nog even over heen
iig long story short

mijn examen economie 1 zat onder het kwijl van mn leraar
Schotse_Hooglanderwoensdag 31 mei 2006 @ 11:59
makkelijkste examen tot nu toe, denk dat ik niet tevreden ben met lager dan een 8

mag ook wel na dat klote natuurkunde van gister
HomerJwoensdag 31 mei 2006 @ 12:00
Vond het wel te doen, maar wat kort zeg. Ik kwam een 20 minuten te laat(ik dacht 0930)

Maar wat ruim een uur van te voren klaar

Wel wat strikvragen, bv: Die grafiek met % verandering ten opzichte van het vorige kwartaal.
Parvuswoensdag 31 mei 2006 @ 12:08
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:53 schreef midje het volgende:
hoe weetje nu al dat je alles fout hebt gegokt?
nouja vergeleken met 5 klasgenoten...lijkt me niet dat zij (die normaal goed scoren) alles fout hebben en ik ineens alles goed
Jiviswoensdag 31 mei 2006 @ 12:11
Tussen de 4.3 en 5.8... oei oei oei...
PekingDuckwoensdag 31 mei 2006 @ 12:12
Ik had helemaal niet t idee dat het zo goed ging, maar ik heb, in het uiterste geval (heb ook alle vragen meegeteld die mógelijk fout zien omdat ik de bijbehorende vraag zo gauw even niet meer kon bedenken) heb ik een 6.9
midjewoensdag 31 mei 2006 @ 12:13
tussen 5.6 en 7.6
ik ben tevreden moest naamlijk minimaal een 5.6 halen
Parvuswoensdag 31 mei 2006 @ 12:16
17 punten

morgen voor engels even minimaal een 2,2 halen en ik ben geslaagd
(wat ik dus al ben jeej.)
Tomhoogwoensdag 31 mei 2006 @ 12:18
man men mên

zo simpel

ik heb maar 3 vragen fout ongeveer

uur en kwartier eraan gezeten niet veel rekenvragen zeg
HomerJwoensdag 31 mei 2006 @ 12:22
46 punten, kan beter
Jiviswoensdag 31 mei 2006 @ 12:22
Even een vraagje tussendoor: als je een 5 hebt voor een profielvak en daarnaast nog een 5 voor een keuzevak, ben je dan gezakt?
alorswoensdag 31 mei 2006 @ 12:22
Ik vond em helemaal niet moeilijk, ben ook blij dat ik nauwelijks geleerd heb
Tomhoogwoensdag 31 mei 2006 @ 12:23
@ Jivis ik dacht hetn iet
HomerJwoensdag 31 mei 2006 @ 12:24
Bij vraag 8:
http://ncrv.eindexamen.nu(...)VO/1/economie_1/346/

Zou ook worden goed gerekend:
"Door lage rente, is het niet meer aantrekkelijk om te sparen dus gaan mensen eerder geld uitgeven, waardoor bedrijven een grotere afzet krijgen en groeien dus er ook meer werkgelegenheid ontstaat
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 12:25
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:59 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
makkelijkste examen tot nu toe, denk dat ik niet tevreden ben met lager dan een 8

mag ook wel na dat klote natuurkunde van gister
Helemaal eens. Ik vond het examen TE makkelijk.
Jiviswoensdag 31 mei 2006 @ 12:28
Vraag 7 vond ik trouwens kut gesteld. Er wordt gevraagd in welke kwartalen er een daling van het nationale product is. Ik heb alle dalingen die in de grafiek stonden aangegeven, maar dat is volgens het antwoordmodel blijkbaar niet goed?
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 12:30
Ik vond de 1e paar vragen (bij de 1e tekst) vaag.
Tomhoogwoensdag 31 mei 2006 @ 12:30
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:28 schreef Jivis het volgende:
Vraag 7 vond ik trouwens kut gesteld. Er wordt gevraagd in welke kwartalen er een daling van het nationale product is. Ik heb alle dalingen die in de grafiek stonden aangegeven, maar dat is volgens het antwoordmodel blijkbaar niet goed?
Alles onder de 0 is een daling
niet als de ene lager is dan die ervoor
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:24 schreef HomerJ het volgende:
Bij vraag 8:
http://ncrv.eindexamen.nu(...)VO/1/economie_1/346/

Zou ook worden goed gerekend:
"Door lage rente, is het niet meer aantrekkelijk om te sparen dus gaan mensen eerder geld uitgeven, waardoor bedrijven een grotere afzet krijgen en groeien dus er ook meer werkgelegenheid ontstaat
dat heb ik
BMHwoensdag 31 mei 2006 @ 12:31
Vraag 12 was lame.. Ze vroegen waar het goedkoper tanken is... Dus als je de vraag letterlijk neemt is het antwoord Duitsland. Gelukkig heb ik dit niet gedaan
taartwoensdag 31 mei 2006 @ 12:34
klopt het dat je je examenopgaven niet mag meenemen als je voor de tijd klaar bent?
Quickie_Buttwoensdag 31 mei 2006 @ 12:35
Hmmm moeilijk punten berekenen zonder opgaven erbij....
Ik vond het examen goed te doen... als ik geleerd had that is
Tomhoogwoensdag 31 mei 2006 @ 12:37
ja
Sjizzelwoensdag 31 mei 2006 @ 12:50
ik heb tussen de 40 (die heb ik zeker) en 50 punten (als mijn twijfel antwoorden -omdat opgave blaadje ontbreekt of het aan de docent ligt of het goed gerekend wordt)

met normering 1 is dit tussen de 7.4 en 9.0
King_of_cubeswoensdag 31 mei 2006 @ 12:53
Hij was niet echt moeilijk.
Parvuswoensdag 31 mei 2006 @ 12:53
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:22 schreef Jivis het volgende:
Even een vraagje tussendoor: als je een 5 hebt voor een profielvak en daarnaast nog een 5 voor een keuzevak, ben je dan gezakt?
Dacht het niet.
Als je een 5 ín je profiel hebt en een 4 erbuiten, en andersom ben je volgens mij ook nog geslaagd
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 13:02
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:53 schreef Parvus het volgende:

[..]

Dacht het niet.
Als je een 5 ín je profiel hebt en een 4 erbuiten, en andersom ben je volgens mij ook nog geslaagd
Sjizzelwoensdag 31 mei 2006 @ 13:02
de opgaven zijn er:
http://www2.cito.nl/vo/ex2006/600023-1-58o.pdf
Quickie_Buttwoensdag 31 mei 2006 @ 13:12
46 punten. Mooi
Sjizzelwoensdag 31 mei 2006 @ 13:16
mooi, ik denk dat ik 48 punten heb (als mijn docent een beetje schappelijk is, (vraag 21,23 dus).
ik heb namelijk als antwoord bij 23:

Het bestedingspatroon kan door diverse oorzaken veranderen.
2p 23 􀂆 Noem een van die oorzaken. Verklaar het antwoord.

Omdat de behoefte naar bepaalde goederen kan variërenen, waar bijvoorbeeld in 1995 (jaartal uit de opgave) de vraag naar computers (en onderdelen) nog tamelijk laag was in de computer in 2000 gemeengoed en maakt deze dus ook een groter aandeel uit qua wegingsfactor
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:
Kees zegt dat overheidsingrijpen in de markt in de beschreven situatie de consument op
korte termijn voordeel oplevert.
Josette zegt dat overheidsingrijpen in de markt in de beschreven situatie de consument op
lange termijn nadeel oplevert.
2p 21 􀂆 Kies het standpunt van Kees of dat van Josette en geef voor het gekozen standpunt een
verklaring.

Kees;
Er hoeft geen winst te worden behaald, daardoor gaat de prijs per kilometer voor de consument omlaag


enfin, als die twee fout worden gerekent heb ik nogsteeds 44 punten
Sjizzelwoensdag 31 mei 2006 @ 13:20
tussen de 44 en 48 punten
48 is met normering 1 een 8,7
44 is met normering 1 een 8,1

Gemiddeld kwam de norm de afgelopen 12 examens op 1.1 uit. De hoogste normering voor dit vak was 1.6 en de laagste normering was 0.5. Dit betekent echter niet dat de norm dit jaar ook op, of in de buurt van 1.1 of tussen de 0.5 en 1.6 komt te liggen.
Schotse_Hooglanderwoensdag 31 mei 2006 @ 13:26
godver, echt te veel lompe fouten gemaakt.
minstens 40 punten, terwijl het er echt veel meer hadden kunnen en eigenlijk ook hadden moeten zijn.
bah bah bah
Sjizzelwoensdag 31 mei 2006 @ 13:27
IK HAD VRAAG 16 FOUT
ik had helemaal over het volgende heen gelezen
quote:
In 2004 was firmant De Kort fulltime als kapper in de zaak werkzaam. Firmant De Lang deed uitsluitend de administratie en had daaraan een halve weektaak.
anders had ik een 9 kunnen hebben (bij norm 1 dat is)
Sjizzelwoensdag 31 mei 2006 @ 13:28
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:26 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
godver, echt te veel lompe fouten gemaakt.
minstens 40 punten, terwijl het er echt veel meer hadden kunnen en eigenlijk ook hadden moeten zijn.
bah bah bah
ja zie bovenstaande, erg frustrerend


maar ik dank wel veel puntjes bij andere vakken aan Schotse_Hooglander met zijn voortreffelijke samenvattingen
HomerJwoensdag 31 mei 2006 @ 13:29
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:16 schreef Sjizzel het volgende:
mooi, ik denk dat ik 48 punten heb (als mijn docent een beetje schappelijk is, (vraag 21,23 dus).
ik heb namelijk als antwoord bij 23:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[..]

2p 21 􀂆 Kies het standpunt van Kees of dat van Josette en geef voor het gekozen standpunt een
verklaring.

Kees;
Er hoeft geen winst te worden behaald, daardoor gaat de prijs per kilometer voor de consument omlaag


enfin, als die twee fout worden gerekent heb ik nogsteeds 44 punten
Dat heb ik precies hetzelfde

Bij vraag 23: Heb ik ingevuld Technologie + uitleg
Zou dat goed zijn?
Ladyximawoensdag 31 mei 2006 @ 13:30
Hehe, voor niks gestressed. En voor niks mn GR gebruikt. Gewoon bijna niks opgezocht

ik heb minstens 36 ounten vd 56, mn cijfers ligt tussen de 5.6 en 7.6

klaar met de examens!!!
Schotse_Hooglanderwoensdag 31 mei 2006 @ 13:44
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:28 schreef Sjizzel het volgende:

[..]

ja zie bovenstaande, erg frustrerend


maar ik dank wel veel puntjes bij andere vakken aan Schotse_Hooglander met zijn voortreffelijke samenvattingen
Hehehe, het ergste is eigenlijk, dat ik uiteindelijk alleen natuurkunde en bio heb doorgelezen, de rest alleen op m'n harde schijf gezet met de intentie er wat mee te doen
Het is ook niet zo raar dat m'n cijfer zo tegenvallen eigenlijk
Heb afgelopen weken echt weinig zin gehad om te leren , maar goed morgen nog engels en dan ben ik er helemaal klaar mee
taartwoensdag 31 mei 2006 @ 13:53
Wel klote gedaan, heel veel onnodige foutjes. Maar met geluk sta ik nog een voldoende
BMHwoensdag 31 mei 2006 @ 14:52
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:53 schreef taart het volgende:
Wel klote gedaan, heel veel onnodige foutjes. Maar met geluk sta ik nog een voldoende
Ik heb ook heel wat vragen fout gelezen waardoor ik niet het juiste antwoord heb gegeven...

Who cares Kep toch geen hoog cijfer nodig.
taartwoensdag 31 mei 2006 @ 14:57
Zoals bijvoorbeeld die vraag met arbeidsjaren. Je had 5 fulltime arbeiders en 7 parttime, het antwoord was 5 + 7 x 0.5 = 8.5. Maar ik dacht dat dat veel te simpel was dus ik schreef het niet op.
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 15:07
*kuch*
|
V
Jiviswoensdag 31 mei 2006 @ 15:11
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:57 schreef taart het volgende:
Zoals bijvoorbeeld die vraag met arbeidsjaren. Je had 5 fulltime arbeiders en 7 parttime, het antwoord was 5 + 7 x 0.5 = 8.5. Maar ik dacht dat dat veel te simpel was dus ik schreef het niet op.
Inderdaad, dat had ik ook.
Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan
BMHwoensdag 31 mei 2006 @ 15:14
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:57 schreef taart het volgende:
Zoals bijvoorbeeld die vraag met arbeidsjaren. Je had 5 fulltime arbeiders en 7 parttime, het antwoord was 5 + 7 x 0.5 = 8.5. Maar ik dacht dat dat veel te simpel was dus ik schreef het niet op.
Ik ha die vraag helemaal niet goed gelezen.. ik had het aantal werkuren per jaar uitgerekend hahaha. dus ((5x8)x52)+((7x4)x52) Slaat natuurlijk nergens op, maar op het moment dat ik het schreef vond ik het logisch hahahaha
Jiviswoensdag 31 mei 2006 @ 15:23
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:53 schreef Parvus het volgende:

[..]

Dacht het niet.
Als je een 5 ín je profiel hebt en een 4 erbuiten, en andersom ben je volgens mij ook nog geslaagd
Okee, bedankt.
Maar een vak dat je erbij gekozen hebt (zoals in mijn geval Economie), hoort toch niet bij je profielvakken hè. Of wel
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 16:29
Nope valt buiten je profiel.
nlboywoensdag 31 mei 2006 @ 16:32
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:57 schreef taart het volgende:
Zoals bijvoorbeeld die vraag met arbeidsjaren. Je had 5 fulltime arbeiders en 7 parttime, het antwoord was 5 + 7 x 0.5 = 8.5. Maar ik dacht dat dat veel te simpel was dus ik schreef het niet op.
Whaha ik snapte helemaal niks van die vraag en had dat maar gedaan. En dan is ie ook nog goed.
alorswoensdag 31 mei 2006 @ 16:57
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:57 schreef taart het volgende:
Zoals bijvoorbeeld die vraag met arbeidsjaren. Je had 5 fulltime arbeiders en 7 parttime, het antwoord was 5 + 7 x 0.5 = 8.5. Maar ik dacht dat dat veel te simpel was dus ik schreef het niet op.
Ik begon ook te tijfelen ik dacht huh, is het zo simpel of mis ik iets? Net als bij die vraag over die kwartalen.
Tomhoogwoensdag 31 mei 2006 @ 18:00
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:57 schreef alors het volgende:

[..]

Ik begon ook te tijfelen ik dacht huh, is het zo simpel of mis ik iets? Net als bij die vraag over die kwartalen.
idd

Hoe komt het dat economi1 zo moakkelijk is terwijl een ander vak zo moeilijk wordt gemaakt...
HomerJwoensdag 31 mei 2006 @ 19:09
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:57 schreef alors het volgende:

[..]

Ik begon ook te tijfelen ik dacht huh, is het zo simpel of mis ik iets? Net als bij die vraag over die kwartalen.
Die kwartalen had ik fout

Ik dacht: Dit kan niet zo makkelijk zijn, toen bekeek ik de grafiek en er stond: Procuentele groe ten opzichte van vorig kwartaal. Omdat 2000-4 een groei van 0,2% had en 2005-1 een groei van -2% dacht ik dat het NP niet daalde, want vergeleken met vorig kwartaal is hij 0,2% gedaald dus is het NP gelijk gebleven
Jiviswoensdag 31 mei 2006 @ 19:14
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 19:09 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Die kwartalen had ik fout

Ik dacht: Dit kan niet zo makkelijk zijn, toen bekeek ik de grafiek en er stond: Procuentele groe ten opzichte van vorig kwartaal. Omdat 2000-4 een groei van 0,2% had en 2005-1 een groei van -2% dacht ik dat het NP niet daalde, want vergeleken met vorig kwartaal is hij 0,2% gedaald dus is het NP gelijk gebleven
Sjizzeldonderdag 1 juni 2006 @ 11:08
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 19:09 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Die kwartalen had ik fout

Ik dacht: Dit kan niet zo makkelijk zijn, toen bekeek ik de grafiek en er stond: Procuentele groe ten opzichte van vorig kwartaal. Omdat 2000-4 een groei van 0,2% had en 2005-1 een groei van -2% dacht ik dat het NP niet daalde, want vergeleken met vorig kwartaal is hij 0,2% gedaald dus is het NP gelijk gebleven
De vraagstelling was eigenlijk ook foutief, maar ik zag de bui al een beetje hangen dus ik had geantwoord dat de eerste drie kwartalen van ??welk jaar het ook was?? is er een PROCENTUELE daling in de groei van het bruto nationaal product

of zoiets dergelijks het is al weer een paar biertjes geleden
Jivisdonderdag 1 juni 2006 @ 11:11
Mjah, ik heb gewoon alle dalingen in de grafiek aangegeven dankzij die onduidelijke vraagstelling.
Hoop dat ze dat een beetje soepel nakijken, die 2 punten heb ik hard nodig.
dynamietzondag 18 juni 2006 @ 16:56
Ik had een 8,9 voor ec
BMHzondag 18 juni 2006 @ 16:59
Ik had maar een 6.6.. Gewoon alle domme foutjes gemaakt
alorszondag 18 juni 2006 @ 17:41
8,7 ik heb echt geen idee hoe ik het gedaan heb
crossoverzondag 18 juni 2006 @ 18:22
Ik weet alleen (nog) dat ik 7 op m'n eindlijst sta
Het hele jaar geen zak gedaan
Quickie_Buttzondag 18 juni 2006 @ 23:23
Hoe weten jullie je cijfers? Ik weet alleen het cijfer op mijn eindlijst....
Morgen maar eens die pauperschool bellen...
nlboyzondag 18 juni 2006 @ 23:29
7,8 voor Economie examen (hoogste van Havo).