Zelfde geldt voor boybands (waar de Backstreet boys het meest schrijnende voorbeeld van zijn, die die hadden net zo goed 1 videoclip kunnen maken voor al hun quasi-huil-zeiknummers, vooral Nick Carter is tenenkrommend) die ook al-tijd hetzelfde kunstje doen. En alle teenstars hebben hun danspasjes weer ingestudeerd en schudden met hun onrijpe billen en plastic smoeltjes in de richting van de camera. Telkens weer. En weer. en weer.
Dit kan toch anders?
Gelukkig zijn er af en toe nog creatieve clips. Short skirt, long jacket van Cake bijvoorbeeld. Of The 5th dimension van Arling&Cameron.
quote:U2 maakt kutclips vind ik. Radiohead maakt hele mooie vind ik.
Op zaterdag 15 december 2001 14:22 schreef Remi het volgende:
Goeie muziek = goeie musicvidsCheck maar eens vids van R.E.M., Queen en U2
LIVE's -
lightnings crashes, top nummer , super clip.
Stereophonics met have a nice day (geloof ik) Ook mooi..
quote:Radiohead maakt inderdaad erg goede clips. Vooral de clips van Karma Police en No Surprises zijn heel sterk.
Op zaterdag 15 december 2001 14:31 schreef zodiakk het volgende:[..]
U2 maakt kutclips vind ik. Radiohead maakt hele mooie vind ik.
Dat is een goeie clip en idd veel clippies van Radiohead zijn wel cool.
quote:zeker, er gaat niks boven een clip van Tool, welke dan ook.
Op zaterdag 15 december 2001 14:42 schreef Uncle_Sam het volgende:
TOOL blijft dé topper op het gebied van videoclips maken.
Thriller is echt slecht!
Aphex Twin - Windowlicker
Live - Freaks
enneuh van welk nummer is die ene clip ook alweer.. wel es te zien op MTV alternative nation.. met z'n man en zo'n vrouw die gaan bowlen echt grappig en zeker origineel
Radiohead - Paranoid Android
Descendents - I'm the one (ook best wel origineel )
Weezer - Buddy Holly
't zijn vast niet de origineelste, maar origineel en leuk zijn ze wel
quote:Jah, maar U2 maakt dan weer leuke muziek en Radiohead maakt kutmuziek. Het een heft het ander op he!
Op zaterdag 15 december 2001 14:31 schreef zodiakk het volgende:[..]
U2 maakt kutclips vind ik. Radiohead maakt hele mooie vind ik.
Ik moet trouwens ook weer denken aan die clip waarin je 2 mensen het hele nummer ziet tongen, ook een heel aparte clip.
Ook valt mij op dat bij van die amerikaanse rockbandjes het altijd hetzelfde is. Een band staat ergens op te treden: zanger voorop, de gitarist springt er wat omheen en de drummer is ergens weggestopt. Eromheen zit nog een 'verhaal' met (meestal) een mooie dame en een heer die wat leuks willen doen. Erg boring.
ik snap trouwens niet hoe je miljoenen guldens in zo'n videoclip ken stoppen en dat het toch nog heel slecht en onorigineel blijft.
quote:Dat zijn allebei zuivere kunstwerken, zéker Come to Daddy
Op zondag 16 december 2001 01:21 schreef RoK het volgende:
Moet je Windowlicker van APhex Twin eens kijken. Die neemt die standaard r&b-clips perfect op de hak. Ennuh... Come To Daddy ain't no picnic either...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |