abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 mei 2006 @ 17:39:18 #1
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_38338422
quote:
EU kijkt serieus naar plan voor btw op e-mail en sms

Maandag 29 mei 2006, 11:04 - De Europese Unie onderzoekt of het mogelijk is om belasting te heffen op het versturen van sms'jes en e-mailberichten.

Het voorstel is afkomstig van de Fransman Alain Lamassoure van de Europese centrumrechtse partij UMP. Op elk e-mailbericht zou een tarief van 0,00001 cent worden geheven. Op een sms-bericht zou 1,5 cent aan belastingen worden geheven, zo schrijft persbureau Reuters. Het Europees Parlement onderzoekt nu of het idee goede manier is om nieuwe inkomsten te verkrijgen.

Met deze nieuwe vorm van belasting zou de EU de kosten voor het 25-lidstaten tellende bolwerk kunnen verminderen. "Het tarief is peanuts, maar aangezien er dagelijks miljarden berichten worden verstuurd, kan dit toch een behoorlijk bedrag opleveren", meent Lamassoure.

De EU wordt nu bekostigd met importheffingen, btw-inkomsten en bijdragen van de lidstaten zelf. Ideeën voor andere nieuwe vormen van belasting gaan onder meer over het heffen van een toeslag op online vliegtickets of een toeslag voor oliebedrijven.

Eerder is in Italië al eens voorgesteld om belasting op sms'jes te gaan heffen om iets te doen aan de hoge staatschuld van het land. Dit plan heeft het echter nooit gehaald.
Tuurlijk joh, laten we de burgert weer eens fijn uitknijpen. Ik weet niet wat StefanP hierop gaat reageren als ie dit leest maar ik weet nu al dat ik het met hem eens ben.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_38338518
En toen waren alle mailservers ineens buiten de eu.
pi_38338573
is al een topic over.
lollig
pi_38338681
Dan maken we toch een nieuwe dienst...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  maandag 29 mei 2006 @ 17:50:26 #5
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_38338752
Ja uhm sorry hoor maar de EU heft uberhaupt geen btw. Dat doen de landen afzonderlijk
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_38339240
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:50 schreef Oosthoek het volgende:
Ja uhm sorry hoor maar de EU heft uberhaupt geen btw. Dat doen de landen afzonderlijk
De EU kan volgens mij wel een soort richtlijn opstellen. Juridisch gezien zit het misschien anders in elkaar, het effect is hetzelfde.
pi_38340081
gek zijn ze idd, maarja, what else is new...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_38343754
We betalen toch al BTW op de internetaansluiting....je gaat toch ook geen fiets kopen, en dan kilometerheffing betalen...
  maandag 29 mei 2006 @ 20:27:34 #9
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_38343821
Waar in Nederland staan kantoren van de EU die brandbaar zijn?
pi_38343909
Er wordt al BTW betaald op SMS'jes, en ook op de kosten voor internetgebruik.

Daarnaast interesseert het me niet zoveel als ik 19% BTW moet betalen over een gratis emailbericht.

Alle gekheid op een stokje, er wordt al veel te veel geld gestolen onder de noemer 'belasting', en het laatste wat je moet doen is dat nog erger maken. Laat die ambtenaren maar een baan zoeken en zichzelf financiëren in plaats van anderen af te persen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 29 mei 2006 @ 20:36:04 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38344187
De consument betaald toch al BTW voor internet en telefoongebruik??

Dit klinkt ech weer als burgertje pesten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38345591
gastslotje
Loopt in Pol ook al een topic over
En dan vinden ze het gek dat het niks wordt met de EU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')