abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 mei 2006 @ 17:15:10 #1
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38337745
Als ik de zwarte was uit de machine haal, vind ik dat deze vaak niet lekker ruikt.

Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Ik heb al diverse wasmiddelen gebruikt (met en zonder wasverzachter):
- Speciaal voor de zwarte was (div. merken)
- Color
- Wol
- Speciaal wasmiddel voor syntetische materialen (Fleuril Fresh Magic)

Als ik zwarte syntetische kleding met een speciaal wasmiddel voor syntetische kleding was (zonder wasverzachter), dan ruikt het wel goed.
pi_38337951
pi_38338327
En bij andere was soorten is het niet?

Of hoeveel graden was je het?
Zit er werkkleding bij? Zo ja, moet je deze nooit op kortprogramma doen, maar lang programma.

Ligt het aan je wasmachine, laat deze een keer draaien met poeder (leeg dus zonder was) en op hoogste niveau kwa graden.
  maandag 29 mei 2006 @ 18:03:46 #4
16715 Mylene
*schatje*
pi_38339090
Misschien heb je wat aan de volgende topics:

Help, stinkende handdoeken!
Stinkende gewassen kleding
  maandag 29 mei 2006 @ 18:41:15 #5
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_38340258
ik was mijn zwarte kleding altijd met shampoo
gewoon de allergoedkoopste die ik kan vinden. Op die manier ruikt mijn was lekker en blijven mijn kleren langer mooi zwart
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 29 mei 2006 @ 20:11:54 #6
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38343367
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:35 schreef ymme het volgende:
En bij andere was soorten is het niet?

Of hoeveel graden was je het?
Zit er werkkleding bij? Zo ja, moet je deze nooit op kortprogramma doen, maar lang programma.

Ligt het aan je wasmachine, laat deze een keer draaien met poeder (leeg dus zonder was) en op hoogste niveau kwa graden.
Klopt, de andere was ruikt lekker fris.

Ik was meestal alles op 30 graden.

En er zit geen werkkleding bij, en alles was ik op het normale (circa 95 minuten) programma.
  maandag 29 mei 2006 @ 20:13:51 #7
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38343425
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:03 schreef schatje het volgende:
Misschien heb je wat aan de volgende topics:

Help, stinkende handdoeken!
Stinkende gewassen kleding
Ik ga meteen kijken! Thanks!
  maandag 29 mei 2006 @ 22:51:14 #8
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38350894
Kijk eens onder de rubberen afsluitring. Daar zit vaak opgehoopte troep omdat er teveel waspoeder gebruikt wordt. Dit kan erg gaan stinken.

Even een kookwas doen en voortaan de hoeveelheid zeep halveren.
  maandag 29 mei 2006 @ 23:19:24 #9
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38352359
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:51 schreef Richie_Rich het volgende:
Kijk eens onder de rubberen afsluitring. Daar zit vaak opgehoopte troep omdat er teveel waspoeder gebruikt wordt. Dit kan erg gaan stinken.

Even een kookwas doen en voortaan de hoeveelheid zeep halveren.
De rand maak ik regelmatig schoon (net als het zeepbakje en de plek waar het zeepbakje in de machine zit).
pi_38356755
Een keer per twee maanden een leeg programma draaien op 90 graden met paar scheppen soda.

Als je zwarte was stinkt issie gewoon viezer en moet je je zwarte spullen heter wassen en niet zo lang aanhouden voor je ze in de machine gooit. En ze er daarna asap uithalen en ophangen. Het ligt niet aan de kleur, dat je het weet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 30-05-2006 03:15:36 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:25:41 #11
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38359376
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 01:47 schreef Manono het volgende:
Een keer per twee maanden een leeg programma draaien op 90 graden met paar scheppen soda.

Als je zwarte was stinkt issie gewoon viezer en moet je je zwarte spullen heter wassen en niet zo lang aanhouden voor je ze in de machine gooit. En ze er daarna asap uithalen en ophangen. Het ligt niet aan de kleur, dat je het weet.
Ik heb gisteravond een programma op 90 graden gedraaid met een flinke schep soda.

Op dit moment draait een machine handdoeken op het E-programma (max temp. 80 graden).

Ben benieuwd.

En ... ik draag de meeste kleding maar 1 dag en dan gaat het de was in. Kan inderdaad zijn dat ik soms de was iets te lang in de machine laat.
pi_38359440
Te lang in de wasmachine laten zitten, is uberhaut niet goed. Zo kan het 'weer' in je was gaan zitten. En inderdaad, daar gaat het 'muf' van ruiken.

Je bent op het moment benieuwd naar de was die nu draait.
Maar het ging jouw toch juist om de zwarte was, de rest stonk toch niet?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 10:38:32 #13
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38361451
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:28 schreef ymme het volgende:
Te lang in de wasmachine laten zitten, is uberhaut niet goed. Zo kan het 'weer' in je was gaan zitten. En inderdaad, daar gaat het 'muf' van ruiken.

Je bent op het moment benieuwd naar de was die nu draait.
Maar het ging jouw toch juist om de zwarte was, de rest stonk toch niet?
Klopt, alleen de zwarte was stonk. Ik heb nu een machine draaien op een hoge temperatuur, vanavond ga ik een machine zwarte was draaien. Dan ben ik pas echt benieuwd.
pi_38371264
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:38 schreef pdiscs het volgende:

Klopt, alleen de zwarte was stonk. Ik heb nu een machine draaien op een hoge temperatuur, vanavond ga ik een machine zwarte was draaien. Dan ben ik pas echt benieuwd.
weet niet wat voor stoffen erbij zitten maar als je je zwarte was nou deze keert wat heter wast, op 50 graden bijv ipv van 30, heb je kans dat die muffe geur er helemaal uit is.
pi_38371706
Hm, ik heb al jaren hetzelfde probleem. Alles wat hier geopperd is doe ik al. Rand regelmatig schoonmaken, zeepbakje schoonmaken, geregeld een lege wasmachine laten draaien op 90 graden, de zwarte was wassen op 60 graden, niet teveel wasmiddel, diverse wasmiddelen uitgeprobeerd, en ik haal het direct uit de machine als het klaar is. Maar het helpt niks! En het is dus alleen met de zwarte was. Nu draag ik maar gewoon zo min mogelijk zwart

Het is me een raadsel...

Als het droog is, is die muffe lucht trouwens weg. Desondanks vind ik het toch geen fris idee.
pi_71469068
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die wel een frisse donkere was hebben.
Ik heb dus ook precies hetzelfde euvel dat alleen mijn donkere was niet fris ruikt niet als het uit de wasmachine komt en ook niet als het een tijdje in de kast ligt.
Met mijn andere wassen heb ik geen last die ruiken altijd lekker.
Ik heb zelf het idee dat de wasmiddelen voor donkere was niet helemaal jofel zijn en dus heb ik net een donkere was in de wasmachine gedaan met een gewoon fijnwasmiddel.
Ik draai ook af en toe een was op 90 graden en ik hou mijn wasmachine ook schoon dus daar ligt het niet aan .
pi_71470697
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:16 schreef wimmers het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die wel een frisse donkere was hebben.
Ik heb dus ook precies hetzelfde euvel dat alleen mijn donkere was niet fris ruikt niet als het uit de wasmachine komt en ook niet als het een tijdje in de kast ligt.
Met mijn andere wassen heb ik geen last die ruiken altijd lekker.
Ik heb zelf het idee dat de wasmiddelen voor donkere was niet helemaal jofel zijn en dus heb ik net een donkere was in de wasmachine gedaan met een gewoon fijnwasmiddel.
Ik draai ook af en toe een was op 90 graden en ik hou mijn wasmachine ook schoon dus daar ligt het niet aan .
ja hoor veel zwarte was vanwege werk rondom podia maar ruikt altijd fris op 40-50 graden met ariel color

omdat je op donkere kleding geen vlekken ziet wachten mensen misschien ook te lang met in de was gooien
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:09:55 #18
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_71477191
Ik had dit probleem dus ook (ben de TS).

Opgelost door de wasmachine met speciaal schoonmaakspul te reinigen. Dat spul heet "vloeibare monteur" of "wasmachine reiniger" of iets dergelijks.

Verder gebruik ik voor de zwarte was alleen nog maar Robijn voor zwarte was (doseren in het bolletje).
pi_71477307
Scheutje azijn in het wasverzachterbakje al geprobeerd?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')