Klopt, de andere was ruikt lekker fris.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:35 schreef ymme het volgende:
En bij andere was soorten is het niet?
Of hoeveel graden was je het?
Zit er werkkleding bij? Zo ja, moet je deze nooit op kortprogramma doen, maar lang programma.
Ligt het aan je wasmachine, laat deze een keer draaien met poeder (leeg dus zonder was) en op hoogste niveau kwa graden.
Ik ga meteen kijken! Thanks!quote:Op maandag 29 mei 2006 18:03 schreef schatje het volgende:
Misschien heb je wat aan de volgende topics:
Help, stinkende handdoeken!
Stinkende gewassen kleding
De rand maak ik regelmatig schoon (net als het zeepbakje en de plek waar het zeepbakje in de machine zit).quote:Op maandag 29 mei 2006 22:51 schreef Richie_Rich het volgende:
Kijk eens onder de rubberen afsluitring. Daar zit vaak opgehoopte troep omdat er teveel waspoeder gebruikt wordt. Dit kan erg gaan stinken.
Even een kookwas doen en voortaan de hoeveelheid zeep halveren.
Ik heb gisteravond een programma op 90 graden gedraaid met een flinke schep soda.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:47 schreef Manono het volgende:
Een keer per twee maanden een leeg programma draaien op 90 graden met paar scheppen soda.
Als je zwarte was stinkt issie gewoon viezer en moet je je zwarte spullen heter wassen en niet zo lang aanhouden voor je ze in de machine gooit. En ze er daarna asap uithalen en ophangen. Het ligt niet aan de kleur, dat je het weet.
Klopt, alleen de zwarte was stonk. Ik heb nu een machine draaien op een hoge temperatuur, vanavond ga ik een machine zwarte was draaien. Dan ben ik pas echt benieuwd.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:28 schreef ymme het volgende:
Te lang in de wasmachine laten zitten, is uberhaut niet goed. Zo kan het 'weer' in je was gaan zitten. En inderdaad, daar gaat het 'muf' van ruiken.
Je bent op het moment benieuwd naar de was die nu draait.
Maar het ging jouw toch juist om de zwarte was, de rest stonk toch niet?
weet niet wat voor stoffen erbij zitten maar als je je zwarte was nou deze keert wat heter wast, op 50 graden bijv ipv van 30, heb je kans dat die muffe geur er helemaal uit is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:38 schreef pdiscs het volgende:
Klopt, alleen de zwarte was stonk. Ik heb nu een machine draaien op een hoge temperatuur, vanavond ga ik een machine zwarte was draaien. Dan ben ik pas echt benieuwd.
ja hoor veel zwarte was vanwege werk rondom podia maar ruikt altijd fris op 40-50 graden met ariel colorquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:16 schreef wimmers het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die wel een frisse donkere was hebben.
Ik heb dus ook precies hetzelfde euvel dat alleen mijn donkere was niet fris ruikt niet als het uit de wasmachine komt en ook niet als het een tijdje in de kast ligt.
Met mijn andere wassen heb ik geen last die ruiken altijd lekker.
Ik heb zelf het idee dat de wasmiddelen voor donkere was niet helemaal jofel zijn en dus heb ik net een donkere was in de wasmachine gedaan met een gewoon fijnwasmiddel.
Ik draai ook af en toe een was op 90 graden en ik hou mijn wasmachine ook schoon dus daar ligt het niet aan .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |