Dit is wat er moet gebeuren:
Remblokken en schijven voor
De wielremcylinders achter lekken, de cupjes (
![]()
) De cupjes kunnen evt. vervangen worden, maar goedkoper is het om de hele cylinders te vervangen.
4 nieuwe banden (links achter is afgekeurd, rechts voor en achter zijn echt op het randje, doordat voor en achter een afwijkende wielmaat heeft kan je ook niet wisselen)
Als het wiel draait kom je tegen de kast aan dus dat moet eigenlijk aangepast worden
Handremkabel moet vernieuwd
En de remslangen zijn volledig versleten.
Met de banden alleen al ben je 500 euro kwijt en dan dus nog al die kosten van de remmen.
Het enige wat echt streng is, is volgens mij dat wiel-raakt-wielkast verhaal. Verder is het echt allemaal nodig. Ik had speciaal gevraagd of ze naar de remmen wilden kijken want die klonken wat vreemd.
Maar goed, mss dat ik hem nog wel ergens anders laat keuren. (Hoewel ik dan ook wel weer zo'n muts ben dat ik 'eng' vind dat het mss niet veilig is.)
We hebben nog niks gehoord van de verzekering Bix. Even afwachten dus nog.
Lieve TT.
En ik baal eigenlijk echt wel heel erg. Geef ik ook eens wat meer geld uit aan een auto en dan nog heb je niks. En dan voel me weer zo'n naieve trut dat ik me deze auto aan heb laten smeren en ik zie de hoofdschuddende bewegingen van oa. mijn ouders en de lachjes van een aantal vrienden (wie koopt er nou een alfa) al weer voor me...