abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:52:31 #176
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39032258
quote:
Onderzoek Italiaans voetbal af

Het onderzoek naar mogelijke fraude in het Italiaanse voetbal is maandag afgerond.

Francesco Borrelli, de leider van het onderzoek, leverde de resultaten van zijn bevindingen in bij de aanklager van de Italiaanse voetbalbond. Hij verklaarde wel fraude te zijn tegengekomen, maar dat het Italiaanse voetbal niet volledig rot en corrupt was.

Het Italiaanse voetbal kwam in opspraak, toen media weergaves van telefoongesprekken afdrukten tussen een voormalig directeur van Juventus en officials van de Italiaanse voetbalbond.

Juventus zou bevoordeeld zijn bij de aanstelling van arbiters. Inmiddels richt het onderzoek zich op meer zaken en zijn ook clubs als AC Milan, Fiorentina en Lazio genoemd in het schandaal.

Borrelli gaf aan dat zijn rapport zo'n 180 tot 190 pagina's telt. Verdere details wilde hij niet kwijt. "De Italiaanse voetbalwereld is echt niet helemaal rot, sommige onderdelen van de branche wel", verklaarde de onderzoeker, die in de jaren negentig al naam maakte met de operatie 'Schone handen'. Borrelli ondervroeg officials, spelers, trainers en scheidsrechters in de afgelopen zes weken.

Naar verwachting zal voor vrijdag duidelijk zijn wie zich voor de rechtbank moeten verantwoorden. De rechtszaken beginnen waarschijnlijk op 26 of 27 juni. Die worden onderbroken tussen 7 en 9 juli, het weekeinde van de WK-finale.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_39032456
Dat bericht hierboven vergeet Sampdoria te noemen, is er later bijgekomen als club waarbij ook onrechtmatigheden ontdenkt zijn.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:11:15 #178
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_39056008
Gaat Viola er ook uit?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:30:03 #179
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39057096
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:11 schreef Dylan Dog het volgende:
Gaat Viola er ook uit?
Als er een club moet degraderen, is het Juventus wel. Fiorentina, Lazio, AS en Sampdoria hoeven zich volgens mij geen zorgen te maken of wel, DIGGER?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:43:58 #180
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_39057773
Zal wel allemaal met wat boetes, individuele schorsingen en een flinke sisser aflopen.
Zo corrupt is het wsl daar. .
-
pi_39062792
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:30 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als er een club moet degraderen, is het Juventus wel. Fiorentina, Lazio, AS en Sampdoria hoeven zich volgens mij geen zorgen te maken of wel, DIGGER?
Juve hangt 100% zeker degradatie boven het hoofd (dwz dat zal wel 1 van de eisen zijn). De eerstvolgende kandidaat voor zo'n zware sanctie lijkt Fiorentina.

De andere clubs (AS Roma niet, Milan wel Montana) hoeven zich over degradatie geen zorgen te maken.
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:09:18 #182
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39063781
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 07:51 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Juve hangt 100% zeker degradatie boven het hoofd (dwz dat zal wel 1 van de eisen zijn). De eerstvolgende kandidaat voor zo'n zware sanctie lijkt Fiorentina.

De andere clubs (AS Roma niet, Milan wel Montana) hoeven zich over degradatie geen zorgen te maken.
Die vergat ik inderdaad te noemen, AC Milan zal ook gestraft worden, maar daar verwacht ik geen terugplaatsing naar de Serie B/C. Bij Juventus wel, ook al ben ik bang dat het procederen doorgaat tot na aanvang van de competitie, waardoor de straf alleen maar uit een geldboete en puntaftrek zal bestaan.
pi_39069480

Veel in de krant over Moggipoli/Calciopoli.

Volgens de Tuttosport dreigt ook degradatie voor Milan, maar goed, met een flinke korrel zout nemen dit soort stemmingmakerij.
De krant poogt ook Totti uit de ploeg te krijgen door te stellen dat 'alles en iedereen' hem eruit wil en Del Piero erin.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:10:45 #184
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39069679
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:05 schreef DIGGER het volgende:

De krant poogt ook Totti uit de ploeg te krijgen door te stellen dat 'alles en iedereen' hem eruit wil en Del Piero erin.
Vond jij Francesco Totti goed spelen dan, de eerste twee wedstrijden? Al voor het WK riep ik dat Italië zónder hem een stuk beter af is dan met hem, hij is gewoon zwaar overschat in mijn ogen en dat heeft niets met mijn liefde voor Lazio te maken.
pi_39069741
Fiorentina heeft Blasi trouwens gestrikt, 1 jaar p huurbasis met optie tot koop.
Jimenez is weer terug naar Ternana, maar zxal echt niet in de Serie C gaan ballen na de degradatie. Transferdoelwit dus.

Samp heeft Kutuzov verkocht aan Parma, waar hij de plek moet innemen van Corradi, die graag naar Torino zou willen.

Valancia zou verder Martins willen, Inter wil daarvoor Fiore terug plus nog eens 14 miljoen Euro.

Dabo stapt over van Lazio naar Man. City
pi_39069815
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:10 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Vond jij Francesco Totti goed spelen dan, de eerste twee wedstrijden? Al voor het WK riep ik dat Italië zónder hem een stuk beter af is dan met hem, hij is gewoon zwaar overschat in mijn ogen en dat heeft niets met mijn liefde voor Lazio te maken.
Ik vond hem in de 1e wedstrijd heel behoorlijk spelen, veel beweging in de tridente.
Over de 2e match is het lastig oordelen, heel Italie begon slecht en hij werd direct vervangen na de Rossi z'n rode prent. Goed vond ik hem niet over 2 wedstrijden, dat predikaat verdienen alleen Pirlo, Cannavaro en Nesta, maar hij was ook zeker niet 1 van de slechtsten.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:16:03 #187
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39069887
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:12 schreef DIGGER het volgende:

Samp heeft Kutuzov verkocht aan Parma, waar hij de plek moet innemen van Corradi, die graag naar Torino zou willen.
Corradi staat ook (weer) in de belangstelling van Lazio, mag van mij terugkomen!
quote:
Valancia zou verder Martins willen, Inter wil daarvoor Fiore terug plus nog eens 14 miljoen Euro.
Ook zwaar overschat, Obafemi Martins. Zou een goede deal zijn voor Internazionale, Stefano Fiore binnenhalen en het bod op Luca Toni verhogen.
quote:
Dabo stapt over van Lazio naar Man. City
Jammer, maar het was zijn droom om ooit nog in de PL te voetballen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:18:24 #188
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39069995
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:14 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik vond hem in de 1e wedstrijd heel behoorlijk spelen, veel beweging in de tridente.
Over de 2e match is het lastig oordelen, heel Italie begon slecht en hij werd direct vervangen na de Rossi z'n rode prent. Goed vond ik hem niet over 2 wedstrijden, dat predikaat verdienen alleen Pirlo, Cannavaro en Nesta, maar hij was ook zeker niet 1 van de slechtsten.
Van een voetballer op zijn positie mag je wat verwachten tijdens een WK, maar Francesco Totti speelt te onopvallend. Tijdens dit soort toernooien wil Francesco Totti zich altijd dolgraag bewijzen, maar valt altijd door de mand. Vervang hem maar door Alessandro Del Piero, misschien dat een wedstrijd vanaf de bak beginnen hem scherp maakt?
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:34:01 #189
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_39075473
Ik ben benieuwd wat er met de oude dame gaat gebeuren..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_39075588
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:34 schreef TimoBasso het volgende:
Ik ben benieuwd wat er met de oude dame gaat gebeuren..
Euthanasie
pi_39086700
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:12 schreef DIGGER het volgende:
Jimenez is weer terug naar Ternana, maar zxal echt niet in de Serie C gaan ballen na de degradatie. Transferdoelwit dus.
Was die gehuurd of 50 % ownership?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 22 juni 2006 @ 00:43:03 #192
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_39098901
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:37 schreef VoreG het volgende:

[..]

Euthanasie
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_39101324
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:28 schreef methodmich het volgende:

[..]

Was die gehuurd of 50 % ownership?
Dat 1e.

Zeman is (weer) de nieuwe coach van Lecce.
pi_39108029
Ruil Mutu - Bojinov op komst?

En de aanklachten in Moggipoli vanavond na de beurssluiting en Italie - Tsjechie
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:13:26 #195
127004 maril
Smeetsfan
pi_39126082
Vier Italiaanse clubs aangeklaagd in corruptieschandaal
AP

ROME - Juventus, AC Milan, Fiorentina en Lazio Roma zijn donderdag aangeklaagd wegens competitievervalsing. De voetbalclubs en vertegenwoordigers ervan worden verdacht van het manipuleren van uitslagen van wedstrijden, het mogelijk omkopen van scheidsrechters en het illegaal wedden op wedstrijden.

UitlegDe clubs, alle grootmachten in het Italiaanse voetbal, riskeren zware straffen, waaronder degradatie naar de Serie B of C. Juventus, dat de afgelopen twee jaar kampioen werd, raakt mogelijk zijn titels kwijt. Het proces tegen de clubs zal gevoerd worden voor een sporttribunaal in Rome en begint volgende week woensdag. De verwachting is dat uitspraak zal worden gedaan nog voor het einde van het WK in Duitsland op 9 juli.

De beslissing de vier clubs en 26 officials te vervolgen werd op verzoek van de Italiaanse beurstoezichthouder pas bekendgemaakt na het sluiten van de markten omdat Juventus en Lazio Roma een beursnotering hebben.

Juventus wordt gezien als de spil in het grootste corruptieschandaal in de geschiedenis van het Italiaanse voetbal. In mei trad de volledige directie van de club af.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_39133854
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:13 schreef maril het volgende:
Vier Italiaanse clubs aangeklaagd in corruptieschandaal
AP

ROME - Juventus, AC Milan, Fiorentina en Lazio Roma zijn donderdag aangeklaagd wegens competitievervalsing. De voetbalclubs en vertegenwoordigers ervan worden verdacht van het manipuleren van uitslagen van wedstrijden, het mogelijk omkopen van scheidsrechters en het illegaal wedden op wedstrijden.

UitlegDe clubs, alle grootmachten in het Italiaanse voetbal, riskeren zware straffen, waaronder degradatie naar de Serie B of C. Juventus, dat de afgelopen twee jaar kampioen werd, raakt mogelijk zijn titels kwijt. Het proces tegen de clubs zal gevoerd worden voor een sporttribunaal in Rome en begint volgende week woensdag. De verwachting is dat uitspraak zal worden gedaan nog voor het einde van het WK in Duitsland op 9 juli.

De beslissing de vier clubs en 26 officials te vervolgen werd op verzoek van de Italiaanse beurstoezichthouder pas bekendgemaakt na het sluiten van de markten omdat Juventus en Lazio Roma een beursnotering hebben.

Juventus wordt gezien als de spil in het grootste corruptieschandaal in de geschiedenis van het Italiaanse voetbal. In mei trad de volledige directie van de club af.
zo, dat klinkt heftig.. ben benieuwd!
pi_39138303
Juve, Milan, Lazio, Fiorentina zijn aangeklaagd voor dezelfde vergrijpen (o.a. overtreding artikel 6), maar bij de ene club in grotere mate dan de andere. Media gisteravond gaf dan ook aan dat de verwachte strafeis wel eens zo zou kunnen luiden:

Juve --> Serie C
Lazio --> Serie B
Fiorentina --> Serie B
Milan --> Puntenaftrek
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:24:26 #198
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39139488
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 07:41 schreef DIGGER het volgende:
Juve, Milan, Lazio, Fiorentina zijn aangeklaagd voor dezelfde vergrijpen (o.a. overtreding artikel 6), maar bij de ene club in grotere mate dan de andere. Media gisteravond gaf dan ook aan dat de verwachte strafeis wel eens zo zou kunnen luiden:

Juve --> Serie C
Lazio --> Serie B
Fiorentina --> Serie B
Milan --> Puntenaftrek
Wanneer deze verwachting uitkomt, zou Internazionale eindelijk de scudetto weer eens binnen kunnen halen! Wie zullen er meestrijden? AS Roma?
pi_39144036
Zelfs met 9 punten mindering voor Milan zie ik Inter er nog in slagen geen kampioen te spelen
pi_39187547
quote:
Juventus wordt teruggezet naar de Serie B, AC Milan komt er vanaf met een boete en Internazionale mag zich kampioen van Italië 2005/2006 noemen. Dit zijn volgens de grootste sportkrant van Italië, La Gazzetta dello Sport, de uitkomsten van het omkopingsschandaal. De uitspraak van de rechtbank volgt binnen een maand.

Dit jaar lekte uit dat Juventus-voorzitter Luciano Moggi de hand zou hebben gehad in de aanstelling van arbiters. Dit bleek uit afgeluisterde telefoongesprekken tussen Moggi en scheidsrechtersbaas Pierluigi Pairetto. De club uit Turijn mag hierdoor eveneens komende seizoen niet deelnemen aan de Champions League.

AC Milan kan wel in het miljoenenbal uitkomen, maar Fiorentina zou zijn plek in het Europa Cup I-toernooi kwijtraken. De andere Italiaanse deelnemers zijn Inter, AS Roma en Chievo Verona. Daarnaast is ook Lazio schuldig bevonden. De club uit Rome zou daarentegen niet mogen deelnemen aan het UEFA Cup.
Bron is dan wel Voetbalzone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')