Waarom zet je er bij C# nog een Console.Readline() achter?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:21 schreef wipes66 het volgende:
Java
[ code verwijderd ]
c++
[ code verwijderd ]
c#
[ code verwijderd ]
Pascal
[ code verwijderd ]
phpom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
[ code verwijderd ]
Ik ben alleen bekend met php, maar zo op het eerste gezicht lijkt java toch nog het meeste op phpom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Wel eens van het Mono project gehoord..? http://www.mono-project.com/Main_Pagequote:Op zondag 28 mei 2006 18:30 schreef Jump het volgende:
C# heeft het nadeel dat je het framework moet geïnstalleerd hebben. Eenmaal Vista uit is, zal dat geen probleem zijn, daar zal het standaard aanwezig zijn. Het voordeel, vind ik dan, is dat het makkelijk aan te leren is. Makkelijker als C++ ofzo.
En een boek is een must, vind je vaak meer uitleg in dan online. En sneller de juiste uitleg.
Ajax heeft vaak een server-side component, dit kan prima in J2EEquote:Op maandag 29 mei 2006 12:06 schreef Nietmachine het volgende:
[..]
Java en Ajax hebben niets met elkaar te maken. Ajax maakt gebruik van Javascript, wat iets anders is dan Java.
Dat is niet de reden dat een JiT compiler sneller kan zijn dan native code. De compile slag zorgt nl. altijd voor vertraging. De reden dat een JiT-compiler (in theorie( sneller kan zijn, is dat de meeste native gecompileerde code niet geoptimaliseerd is voor de processor die je gebruik, omdat het op een hele reeks machines moet draaien. Veel code is b.v. nog gecompileerd voor een 386. Een JiT-compiler kan wel optimaliseren voor de specifieke CPU waar op dat moment op gedraait wordt, omdat deze native code toch alleen door die ene machine hoeft te worden uitgevoerd.quote:In theorie ja, Microsoft beweert dat ze met hun .NET framework sneller zijn dan normale programma's daar code pas gecompiled wordt als het echt nodig is.
Klok, klepel.quote:Java taal en dan compilen naar native code gaat niet werken. Java moet een VM hebben vanwege b.v. de garbage collection. Dat Java traag is komt omdat Java dan weer niet gebruikt wordt waar het echt voor bedoelt wordt en waar z'n krachten liggen, namelijk bij server side applicaties.
Klopt. Ik ging meer uit dat de poster bedoelde dat je Java gebruikt in AJAX, wat dus niet het geval is daar je Javascript gebruikt. En een aardig aantal mensen denkt nog altijd Java == Javascriptquote:Op maandag 29 mei 2006 12:57 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ajax heeft vaak een server-side component, dit kan prima in J2EE
Klopt klopt. Maar zover ik het me herinner wat ik toen gelezen heb zegt MS dat .NET sneller is / kan zijn vooral komt door wat ik in m'n eerdere post zei. Daar komt dit natuurlijk nog bij.quote:[..]
Dat is niet de reden dat een JiT compiler sneller kan zijn dan native code. De compile slag zorgt nl. altijd voor vertraging. De reden dat een JiT-compiler (in theorie( sneller kan zijn, is dat de meeste native gecompileerde code niet geoptimaliseerd is voor de processor die je gebruik, omdat het op een hele reeks machines moet draaien. Veel code is b.v. nog gecompileerd voor een 386. Een JiT-compiler kan wel optimaliseren voor de specifieke CPU waar op dat moment op gedraait wordt, omdat deze native code toch alleen door die ene machine hoeft te worden uitgevoerd.
Bovendien kan een virtual-machine een draaiende applicatie analyseren en runtime optimalisaties uitvoeren.
Klopt, klepel verhaal valt wel meequote:[..]
Klok, klepel.
Voor GC heb je echt geen VM nodig, GC is een feature van de runtime. Zo komt er b.v. in Objective-C voor volgende versie van OSX ook support voor GC. En er zijn gewoon garbage collectors beschikbaar voor C en C++.
Je hebt altijd GC nodig, er is geen manier om dit handmatig te doen voor Java objecten. (Java objecten die een wrapper vormen om JNI objecten hebben vaak wel een dispose() methode oid, maar die is alleen om het native object op te ruimen, niet de java wrapper class)quote:Op maandag 29 mei 2006 14:05 schreef Nietmachine het volgende:
Klopt, klepel verhaal valt wel meeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik wist niet echt dat je Java wel degelijk echt naar x86 code kunt compilen. Maar dan nog vraag ik me af wat het voor nut heeft. GC heb je dan niet meer, of je moet er alsnog weer wat bij gaan draaien zodat dat de GC verzorgt of je moet het zelf gaan regelen in je programma's. En ik weet niet of dat kan? Goede "destructors" heeft Java iig al niet echt.
Die functionaliteit zit dan ook in de native runtimequote:Daarnaast smijt je een GC weg die meer doet dan alleen oude objecten wegsmijten, hij optimaliseerd b.v. ook het spul wat nog in het geheugen blijft.
Hoezo ? Vind ik een vreemde redenatie, er zijn een heleboel redenen om in C/C++/ObjC te programmeren, het feit dat je zelf geheugenbeheer mag/moet doen is maar in een HEEL klein deel v/d gevallen een reden om voor C/C++ te kiezen. Meestal is dit alleen maar lastig, de kans op bugs is erg groot. Het is alleen zinvol als je precies controle wilt hebben over het moment waarop je geheugen vrijgegeven word, en dat is eigenlijk alleen in realtime toepassingen.quote:GC's voor C en C++ snap ik ook niet, daar zijn deze talen niet voor bedoeld geweest in 1e instantie en als je je niet druk wilt maken om geheugen management moet je in Java of .NET gaan coden imoom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
hehe assembler, dat vindt ik toch een stuk moeilijker dan c..quote:Op maandag 29 mei 2006 17:12 schreef McCarthy het volgende:
waarom gaat TS gewoon niet assembler doenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Java is C++ met een condoom, zei iemand laatst tegen mij in de kroeg.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:23 schreef vintrax het volgende:
C++om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Maar Java schijnt technisch wat beter in elkaar te zitten, of zoiets dergelijks.
Geen idee, zei mijn vader.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Zodat het venster niet onmiddelijk verdwijntquote:Op maandag 29 mei 2006 12:25 schreef Jump het volgende:
[..]
Waarom zet je er bij C# nog een Console.Readline() achter?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Over programmeren praten in de kroegquote:Op maandag 29 mei 2006 20:58 schreef thabit het volgende:
[..]
Java is C++ met een condoom, zei iemand laatst tegen mij in de kroeg.
Praten over programmeren met bier erbij is beter dan praten over programmeren zonder bier erbij.quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:45 schreef existenz het volgende:
[..]
Over programmeren praten in de kroegom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Over programmeren praten wil je inderdaad niet doen terwijl je nuchter bent.quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Praten over programmeren met bier erbij is beter dan praten over programmeren zonder bier erbij.
Het is niet 'een soort' Object Pascal. Object Pascal was de naam van de programmeertaal die Delphi gebruikt. In de nieuwere versies heet de taal ook gewoon Delphi (is nog steeds dezelfde programmeertaal).quote:Op maandag 29 mei 2006 01:27 schreef McCarthy het volgende:
ik denk minder dicht op de hardware
ken het ook niet zo goed
is een soort object pascal is ik het goed begrijp
gaat ook een stuk makkelijker enzoquote:Op donderdag 1 juni 2006 19:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Praten over programmeren met bier erbij is beter dan praten over programmeren zonder bier erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop