Begin jij hem over python? Die wordt namelijk niet echt gegroepeerd onder de programmeertalenquote:Op zondag 28 mei 2006 18:50 schreef rekenwonder het volgende:
* rekenwonder wacht met smart op de discussie script- vs. programmeertalen.
C, C++, Ruby, Python, Java.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:19 schreef myz het volgende:
[..]
Wat ik ben vergeten te vermelden is dat ik graag een taal wil leren die zowel op linux bruikbaar is als bij windows.
Dat laatste valt wel mee hoor. Het is maar gewoon hoe goed jij in zoeken bent op het internet en in jouw geval ben jij daar dus blijkbaar goed genoeg in om er mee uit de voeten te kunnen. Ik vind een boek wel makkelijk als het langs me ligt, maar anders zoek ik het net zo snel op het internet op. Programmeertechnieken veranderen niet zo snel en standaarden ook niet....quote:Op zondag 28 mei 2006 19:14 schreef snake903 het volgende:
[..]
C, C++, Ruby, Python, Java.
Ikzelf ben na PHP begonnen met C# (packet is gratis van Microsoft), en dat lukt aardig, de structuur is iets anders (met OO). Maar wil je dit niet, dan kan je altijd met Java beginnen, de tegenhanger van C#.
Python is niet zo interesant, maar dat is eerder persoonlijk.
Ruby ken ik niet
C en C++, daar zou ik mee wachten, dit zijn low-level languages, je zit dus heel dicht bij het geheuge (om even voorbeeld te geven: in C#/Java declareer je een string als : String string;
In C/C++ declareer je een string als een array van chars (weet niet meer hoe het moet) )
Iig succes, als je wat goodwill hebt zal het zeker lukken
**flamebait**: ik vind het zever van die boeken, ik heb PHP, HTML, C# van het internet geleerd, en ik kan niet zeggen dat ik iets mis. Boeken zijn vaak archaisch, waardoor je achterloopt op de standaarden
My god, jij hebt denk ik geen idee hoeveel er over te vinden is.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:11 schreef myz het volgende:
Beate allemaal,
Ik wil eigelijk een echte programmeer taal gaan leren. Ik kan tot op heden het script taaltje PHP. Nu vraag ik me alleen af wat wijs is om te gaan leren. Nu heb ik zelf aan C# zitten denken omdat dat redelijk op PHP schijnt te lijken?
Het nadeel van C# is volgens mij dat ik niet veel documentatie kan vinden over de taal zelf. Wat wel een voordeel is dat MS de ontwikkel omgeving gratis aanbied....
Heeft iemand nog sugesties en nog belangrijker waarom ik beter die taal zou kunnen leren ?
Wat ook geen directe reactie op TSquote:
Maar in die boeken staat meer dan alleen de syntax van de functies van jouw taal. Bijvoorbeeld algorithms. Bv, er zijn 100-derden efficiente boomalgorithms, maar als jij alleen maar gebruik maakt van linked-list, dan ben je inefficient bezig. Juist dat soort algorithmes maken het programmeren makkelijk en dat vind je (nog) niet zo heel erg veel op internet omdat internet meer een naslag werk is.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:14 schreef snake903 het volgende:
**flamebait**: ik vind het zever van die boeken, ik heb PHP, HTML, C# van het internet geleerd, en ik kan niet zeggen dat ik iets mis. Boeken zijn vaak archaisch, waardoor je achterloopt op de standaarden
In C wel ja, in C++ hebben we daar de klasse String voor die het netjes voor je oplostquote:Op zondag 28 mei 2006 19:14 schreef snake903 het volgende:
[..]
In C/C++ declareer je een string als een array van chars (weet niet meer hoe het moet)
Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt programmeren. Ik ben zelf bijvoorbeeld veel bezig met audio DSP en dan is Java nauwelijks een optie, omdat het gewoon te traag is.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:49 schreef adnansupernew het volgende:
Niet beginnen aan C en C++.
Pak een vrij volwaardige OOP taal zoals Java.
De keus is dus echt of java of .Net. Aangezien je ook nog is iets met linux wilt zou ikzeggen kies java.
de snelheid is vanaf 1.4.2 flink verbeterdquote:Op zondag 28 mei 2006 19:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt programmeren. Ik ben zelf bijvoorbeeld veel bezig met audio DSP en dan is Java nauwelijks een optie, omdat het gewoon te traag is.
java is een van de makkelijkste talen die er bestaan en er is zat online over java te vinden.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:59 schreef Isdatzo het volgende:
Geen java, dat is écht een rampom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Teminste ik wordt er gek vanom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Nee tis niet moeilijk nee.. maar wel frustrerendquote:Op zondag 28 mei 2006 20:05 schreef ARKON het volgende:
[..]
java is een van de makkelijkste talen die er bestaan en er is zat online over java te vinden.
voorbeeld?quote:Op zondag 28 mei 2006 20:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee tis niet moeilijk nee.. maar wel frustrerend
Lang bezig met foutjes eruit te halen die redelijk onvindbaar zijnquote:
Als je eclipse gebruikt kan je de eventuele foutmeldingen er gemakkelijk uithalenquote:Op zondag 28 mei 2006 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lang bezig met foutjes eruit te halen die redelijk onvindbaar zijnom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Java debuggen is juist erg makkelijk en goed geregeld. Tenzij je echt met concurrency problemen zit, maar dat is in alle talen kut met peren.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lang bezig met foutjes eruit te halen die redelijk onvindbaar zijnom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Goede Nederlandse tutorials ken ik niet, vrijwel alles op dit gebied is in het Engels. Wel zijn er goede Nl boeken zoals "Aan de slag met C++". Sowieso is en blijft een boek imo beter dan tutorials. Boeken bekijken de boel beter en uitgebreider en bouwen alles geleidelijk op.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:53 schreef wobbel het volgende:
Zijn er ook goede Nederlandse tutorials om C++ te leren? Ik heb net een uber simpel proggie geschreven in C++ en dat werkt...maar daar blijft het bij...
En hoe maak je de GUI?
Is niet meteen de makkelijkste taal om mee te beginnen, als eerste OO taal is het handiger om een taal te kiezen met automatische garbage collection.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:53 schreef wobbel het volgende:
Zijn er ook goede Nederlandse tutorials om C++ te leren? Ik heb net een uber simpel proggie geschreven in C++ en dat werkt...maar daar blijft het bij...
Je kiest een van de tig GUI toolkits die er voor C++ beschikbaar zijn (afhankelijk van o.a. het platform waar je voor programmeerd) en je begint je in te lezen in de documentatie ervan.quote:En hoe maak je de GUI?
Lul's niet zo moeilijk...garbage collection komt elke week langs hierquote:Op zondag 28 mei 2006 21:58 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Is niet meteen de makkelijkste taal om mee te beginnen, als eerste OO taal is het handiger om een taal te kiezen met automatische garbage collection.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop