abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38308658
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:50 schreef rekenwonder het volgende:
* rekenwonder wacht met smart op de discussie script- vs. programmeertalen.
Begin jij hem over python? Die wordt namelijk niet echt gegroepeerd onder de programmeertalen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_38308855
c# heeft natuurlijk als voordeel dat je dan heel php overboord kan gooien want dan kan je zowel je applicaties als je websites met c# maken. Dat is niet mogelijk met c++... of je moet c++.net gaan leren
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_38308939
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:19 schreef myz het volgende:

[..]

Wat ik ben vergeten te vermelden is dat ik graag een taal wil leren die zowel op linux bruikbaar is als bij windows.
C, C++, Ruby, Python, Java.

Ikzelf ben na PHP begonnen met C# (packet is gratis van Microsoft), en dat lukt aardig, de structuur is iets anders (met OO). Maar wil je dit niet, dan kan je altijd met Java beginnen, de tegenhanger van C#.
Python is niet zo interesant, maar dat is eerder persoonlijk.
Ruby ken ik niet
C en C++, daar zou ik mee wachten, dit zijn low-level languages, je zit dus heel dicht bij het geheuge (om even voorbeeld te geven: in C#/Java declareer je een string als : String string;
In C/C++ declareer je een string als een array van chars (weet niet meer hoe het moet) )

Iig succes, als je wat goodwill hebt zal het zeker lukken

**flamebait**: ik vind het zever van die boeken, ik heb PHP, HTML, C# van het internet geleerd, en ik kan niet zeggen dat ik iets mis. Boeken zijn vaak archaisch, waardoor je achterloopt op de standaarden
dead
pi_38309053
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:14 schreef snake903 het volgende:

[..]

C, C++, Ruby, Python, Java.

Ikzelf ben na PHP begonnen met C# (packet is gratis van Microsoft), en dat lukt aardig, de structuur is iets anders (met OO). Maar wil je dit niet, dan kan je altijd met Java beginnen, de tegenhanger van C#.
Python is niet zo interesant, maar dat is eerder persoonlijk.
Ruby ken ik niet
C en C++, daar zou ik mee wachten, dit zijn low-level languages, je zit dus heel dicht bij het geheuge (om even voorbeeld te geven: in C#/Java declareer je een string als : String string;
In C/C++ declareer je een string als een array van chars (weet niet meer hoe het moet) )

Iig succes, als je wat goodwill hebt zal het zeker lukken

**flamebait**: ik vind het zever van die boeken, ik heb PHP, HTML, C# van het internet geleerd, en ik kan niet zeggen dat ik iets mis. Boeken zijn vaak archaisch, waardoor je achterloopt op de standaarden
Dat laatste valt wel mee hoor. Het is maar gewoon hoe goed jij in zoeken bent op het internet en in jouw geval ben jij daar dus blijkbaar goed genoeg in om er mee uit de voeten te kunnen. Ik vind een boek wel makkelijk als het langs me ligt, maar anders zoek ik het net zo snel op het internet op. Programmeertechnieken veranderen niet zo snel en standaarden ook niet....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_38309192
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:11 schreef myz het volgende:
Beate allemaal,

Ik wil eigelijk een echte programmeer taal gaan leren. Ik kan tot op heden het script taaltje PHP. Nu vraag ik me alleen af wat wijs is om te gaan leren. Nu heb ik zelf aan C# zitten denken omdat dat redelijk op PHP schijnt te lijken?

Het nadeel van C# is volgens mij dat ik niet veel documentatie kan vinden over de taal zelf. Wat wel een voordeel is dat MS de ontwikkel omgeving gratis aanbied....

Heeft iemand nog sugesties en nog belangrijker waarom ik beter die taal zou kunnen leren ?
My god, jij hebt denk ik geen idee hoeveel er over te vinden is.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik lees me elke avond tot slapens toe met C#..... Zat te vinden:

http://www.thecodeproject.com/
http://www.asp.net/
http://msdn.microsoft.com/vcsharp/
http://www.csharp-station.com/
http://www.c-sharpcorner.com/

etc etc
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_38309689
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat wil 'ie alleen niet:
[..]
Wat ook geen directe reactie op TS
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
konuşma!, yap!
pi_38309771
quote:
Maar in die boeken staat meer dan alleen de syntax van de functies van jouw taal. Bijvoorbeeld algorithms. Bv, er zijn 100-derden efficiente boomalgorithms, maar als jij alleen maar gebruik maakt van linked-list, dan ben je inefficient bezig. Juist dat soort algorithmes maken het programmeren makkelijk en dat vind je (nog) niet zo heel erg veel op internet omdat internet meer een naslag werk is.

Leren programmeren met alleen internet als bron levert slechte programmeurs af
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

En standaarden worden niet zo vaak veranderd hoor, dus tenzij je een reference manual van 95 neemt, valt dat best mee
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_38309802
quote:

[..]
In C/C++ declareer je een string als een array van chars (weet niet meer hoe het moet)
In C wel ja, in C++ hebben we daar de klasse String voor die het netjes voor je oplost
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
konuşma!, yap!
pi_38309907
Ja, waar was C++ zonder de STL
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zondag 28 mei 2006 @ 19:49:14 #35
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_38309984
Niet beginnen aan C en C++.

Pak een vrij volwaardige OOP taal zoals Java.
De keus is dus echt of java of .Net. Aangezien je ook nog is iets met linux wilt zou ikzeggen kies java.
  zondag 28 mei 2006 @ 19:55:39 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38310205
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:49 schreef adnansupernew het volgende:
Niet beginnen aan C en C++.

Pak een vrij volwaardige OOP taal zoals Java.
De keus is dus echt of java of .Net. Aangezien je ook nog is iets met linux wilt zou ikzeggen kies java.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt programmeren. Ik ben zelf bijvoorbeeld veel bezig met audio DSP en dan is Java nauwelijks een optie, omdat het gewoon te traag is.
pi_38310285
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt programmeren. Ik ben zelf bijvoorbeeld veel bezig met audio DSP en dan is Java nauwelijks een optie, omdat het gewoon te traag is.
de snelheid is vanaf 1.4.2 flink verbeterd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zondag 28 mei 2006 @ 19:59:56 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_38310391
Geen java, dat is écht een ramp
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Teminste ik wordt er gek van
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Huilen dan.
pi_38310551
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:59 schreef Isdatzo het volgende:
Geen java, dat is écht een ramp
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Teminste ik wordt er gek van
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
java is een van de makkelijkste talen die er bestaan en er is zat online over java te vinden.
  zondag 28 mei 2006 @ 20:08:22 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_38310649
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:05 schreef ARKON het volgende:

[..]

java is een van de makkelijkste talen die er bestaan en er is zat online over java te vinden.
Nee tis niet moeilijk nee.. maar wel frustrerend
Huilen dan.
pi_38310769
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee tis niet moeilijk nee.. maar wel frustrerend
voorbeeld?
  zondag 28 mei 2006 @ 20:22:17 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_38311091
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:12 schreef ARKON het volgende:

[..]

voorbeeld?
Lang bezig met foutjes eruit te halen die redelijk onvindbaar zijn
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Huilen dan.
pi_38311156
Ik zou voor java gaan. Het is geen moeilijke taal en het leert je object georienteerd programmeren. En je kunt er van alles mee maken, van server dingetjes tot applicaties voor mobiele telefoons.
pi_38311240
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Als je eclipse gebruikt kan je de eventuele foutmeldingen er gemakkelijk uithalen
  zondag 28 mei 2006 @ 21:42:43 #45
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_38314409
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Java debuggen is juist erg makkelijk en goed geregeld. Tenzij je echt met concurrency problemen zit, maar dat is in alle talen kut met peren.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 28 mei 2006 @ 21:53:34 #46
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_38315029
Zijn er ook goede Nederlandse tutorials om C++ te leren? Ik heb net een uber simpel proggie geschreven in C++ en dat werkt...maar daar blijft het bij...
En hoe maak je de GUI?
pi_38315162
Ik zou gaan voor Java dan, iig om een OO taal te leren. Je kunt later nog altijd overschakelen op C++. Voordelen van Java zijn dat het OO (object orientated) is, niet zo moeilijk aan te leren is als C++ en ook lang niet zo complex is als C++. Toch kun je heel veel met Java, alleen de zeer snelheidskritische apps zul je in een andere taal moeten ontwikkelen, of zoals Tijn al aanhaalde, zaken met audio e.d.. Verder is het zo dat er online genoeg documentatie staat, op de site van Sun staat de gehele api documentatie en hebben ze tutorials. Ook is Java dus platform onafhankelijk (voor zover je dat nog niet door had). Succes ermee
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:53 schreef wobbel het volgende:
Zijn er ook goede Nederlandse tutorials om C++ te leren? Ik heb net een uber simpel proggie geschreven in C++ en dat werkt...maar daar blijft het bij...
En hoe maak je de GUI?
Goede Nederlandse tutorials ken ik niet, vrijwel alles op dit gebied is in het Engels. Wel zijn er goede Nl boeken zoals "Aan de slag met C++". Sowieso is en blijft een boek imo beter dan tutorials. Boeken bekijken de boel beter en uitgebreider en bouwen alles geleidelijk op.

De GUI maken, in Windows dan, kun je doen door direct de WIN32 api te gebruiken (zie voor tutorials in het Engels http://www.winprog.net/) of MFC (een wrapper rondom de WIN32 api) te gebruiken. Maar als je nog maar net begint met C++ kun je jezelf beter eerst dat eigen maken voordat je begint met GUI's. Anders krijg je het misschien wel voor elkaar een simpele GUI te maken, maar je hebt werkelijk waar geen idee wat je nou eigenlijk doet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
  zondag 28 mei 2006 @ 21:58:48 #48
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_38315324
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:53 schreef wobbel het volgende:
Is niet meteen de makkelijkste taal om mee te beginnen, als eerste OO taal is het handiger om een taal te kiezen met automatische garbage collection.
quote:
En hoe maak je de GUI?
Je kiest een van de tig GUI toolkits die er voor C++ beschikbaar zijn (afhankelijk van o.a. het platform waar je voor programmeerd) en je begint je in te lezen in de documentatie ervan.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 28 mei 2006 @ 22:05:18 #50
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_38315665
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:58 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Is niet meteen de makkelijkste taal om mee te beginnen, als eerste OO taal is het handiger om een taal te kiezen met automatische garbage collection.
Lul's niet zo moeilijk...garbage collection komt elke week langs hier
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ik kan aardig php'en enzo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
dus daar ben ik nu wel op uitgekeken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

En nu wil ik C++...geen JAVA (java komt never nooit niet op mijn machientje) en geen visual basic ofzo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop