Maar geld dat ook als je al (bijna) 30 bent, ik vraag het me af.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:49 schreef teigan het volgende:
Ik geloof dat je via de meeste universiteiten een gesubsidieerde kinderopvangplaats kan krijgne, maar dat weet ik niet zeker..
Voor deze dingen zou ik even de IBG bellen of mailen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:37 schreef TovenaarVanOZ het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties![]()
Heel erg fijn om andere ervaringen te lezen![]()
Het lijkt mij inderdaad mogelijk maar ook ontzettend zwaar om naast het hebben van een baby ook nog eens te gaan studeren. Wie weet moet ik maar een paar jaar wachten nu ik een keuze heb.
Nu heb ik wel nog een aantal vragen![]()
De studiefinanciering, als ik die voor mijn 30e verjaardag aanvraag heb ik die dan alsnog zeg maar voor de komende vier jaar?
En de gesubsidieerde kinderopvang, die heeft niets met mijn leeftijd te maken?
Studie, opleiding, wat boeit het welke naam je het beestje geeft. Ik denk dat de vraagstelster het een worst zal zijn of ze gesubsidieerde kinderopvang krijgt tijdens haar MBO studie of haar MBO opleiding.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:46 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Voor deze dingen zou ik even de IBG bellen of mailen.
Dan heb je tenminste gelijk zekerheid.
Desalniettemin, een studie en een baby combineren is
zeker te doen mijn moeder is het in ieder geval gelukt![]()
En aan de twee hierboven: mbo-studiesga een ander
voor het lapje houden zeg
Ik heb Bedrijfskundige Informatica gestudeerd en ik was de eerste zwangere studente ooit aan mijn opleidingquote:Op donderdag 1 juni 2006 08:44 schreef MouseOver het volgende:
Het wisselt sowieso sterk per opleiding hoe men gewend aan babies is. Opleidingen waar traditioneel veel vrouwen zitten zullen er een wat steviger beleid voor hebben. Als je bv. informatica of autotechniek zou willen doen zullen ze er wat minder op rekenen. In dat geval ben je mee afhankelijk van de welwillendheid van individuen. Maar ook in die situatie geldt dat je het waarschijnlijk prima met school geregeld krijgt, mits de studie voor de rest goed loopt.
Je hebt alleen recht op studiefinanciering als je voltijd gaat studeren. Bij deeltijd bestaat helaas geen recht, ongeacht je leeftijd...quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:37 schreef TovenaarVanOZ het volgende:
De studiefinanciering, als ik die voor mijn 30e verjaardag aanvraag heb ik die dan alsnog zeg maar voor de komende vier jaar?
Heuj, jij hier weer esquote:Op donderdag 1 juni 2006 08:27 schreef -Lotte- het volgende:
Het lijkt mij vrij pittig... maar denk dat alles mogelijk is zolang je er maar echt voor wilt gaan.
Enne... mijn motto is een beetje wat kinderen betreft dat het een point of no return is. Kind moet altijd boven de studie komen dus wordt het kind erg ziek... of in het ergste geval ongelukkig geboren, dan kan je die studie wel vergeten. Maar zo zie ik het met werk dan ook.
Dat was een grapje hoor, vanwege die kloon die hier die reactie plaatstequote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:31 schreef MaLo het volgende:
En mbt tot borstvoeding: je kunt ook afkolven en iemand anders het flesje laten geven als jij tentamens zou hebben
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |