abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38422578
Een berichtje op de messageboard van Vault.com:

Author: carlwins
Date: May 24, 2006 4:55 PM EST

i have a 3.8 at wharton in finance, i don't really know what i want to do, i just want to be rich, what job should i go for?

pi_38425144
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:36 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Wat is jouw motivatie om in deze "bedrijfstak" te gaan werken.
Geen lange termijn planning ofzo. Puur een kwestie van een geweldige stage en het feit dat ik als ingenieur in korte tijd veel kan leren over finance. Ik vind het gewoon leuk, uit ervaring, klaar. Geen idee waar ik op de lange termijn hier mee heen wil werken....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 4 juni 2006 @ 18:25:53 #53
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_38535500
En drive-r, vergeet niet dat er een aanmerkelijke kans is dat je aan het einde van je eerste jaar een vette cheque krijgt van de baas. En een plastic tas, om je bureau op te ruimen en direct te vertrekken..
Overal verstand van.
pi_38551514
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:25 schreef macondo het volgende:
En drive-r, vergeet niet dat er een aanmerkelijke kans is dat je aan het einde van je eerste jaar een vette cheque krijgt van de baas. En een plastic tas, om je bureau op te ruimen en direct te vertrekken..
Ook erg waar. Het is moeilijk om die kans in te schatten, maar ik denk dat hij wel vrij klein is. Bij deze bank geven ze ten eerste direct contracten voor twee jaar (en komen ze deze in 99% van de gevallen na). Er zijn wel uitzonderingen, maar dan is er meestal iets geks aan de hand en mij kennen ze na een eerdere stage al vrij aardig.

Je merkt dat het verloop bij de Nederlanders lager is dan bijvoorbeeld bij de Engelsen zelf. Die zijn in de regel een stuk jonger, kijken echt alleen naar het geld en hebben het dan snel gezien. Er zijn de afgelopen jaren nauwelijks Nederlanders vertrokken, iedereen die als 1e-jaars begonnen is, werkt er nog steeds. Maar goed, ik kan natuurlijk altijd niet goed genoeg zijn.

Oh, en die bonus krijg je natuurlijk ook als je mag blijven
pi_38634720
Heeft iemand ervaring met de CFA opleiding? Ik wil die gaan doen op kosten van mijn baas (uiteraard). Volgens mij worden die papiertjes redelijk gewaardeerd.
pi_38635493
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:44 schreef Bijsmaak het volgende:
Heeft iemand ervaring met de CFA opleiding? Ik wil die gaan doen op kosten van mijn baas (uiteraard). Volgens mij worden die papiertjes redelijk gewaardeerd.
Geen enkele, ken eigenlijk niemand die dit gedaan heeft. Maar goed, wat verwacht je van een ingenieur?
  woensdag 7 juni 2006 @ 20:42:36 #57
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_38636193
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Geen enkele, ken eigenlijk niemand die dit gedaan heeft. Maar goed, wat verwacht je van een ingenieur?
ff offtopic; hoe ben jij er eigenlijk ingerold D-river? Ik kon misschien via wat recruiters wel een entry-level positie krijgen bij een grote investment bank in Canary Wharf maar ik wil toch nog ff verder studeren. Ben je via een recruiter binnengekomen of heb je die stage via het bedrijf zelf geregeld? (en wat voor opleiding heb je/doe je?)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_38636391
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:42 schreef Public_NME het volgende:

[..]

ff offtopic; hoe ben jij er eigenlijk ingerold D-river? Ik kon misschien via wat recruiters wel een entry-level positie krijgen bij een grote investment bank in Canary Wharf maar ik wil toch nog ff verder studeren. Ben je via een recruiter binnengekomen of heb je die stage via het bedrijf zelf geregeld? (en wat voor opleiding heb je/doe je?)
Vrij onbedoeld eigenlijk. Ik studeer in Delft, een bachelor werktuigbouwkunde en master offshore engineering. Vrij weinig te maken met het hele finance-gebeuren....

In mijn master heb je de keuze om een stage te lopen en onze faculteit is daar erg vrij in, iets financieels wordt ook goed gevonden. Op zich niet gek, want een beetje kennis van cashflow analyses komt zeker van pas. Maar goed, ik was eigenlijk bezig met een stage bij BP in Aberdeen. Die geven alleen stages in de zomer (net als de meeste banken in Londen) en ik moest eind januari al die formulieren via internet invullen. Toen stelde een vriend voor om dit ook voor wat banken te doen en Londen trok mij wel. Uiteindelijk ging alles vrij makkelijk, een paar weken later had ik mijn stage binnen. Na die zomerstage weet ik eindelijk wat ik wil, en dat is teruggaan naar Londen!

Ik heb niks via recruiters gedaan, er zijn maar een paar banken in Londen die hiervan gebruik maken. Op zich is het geen verkeerd manier om binnen te komen, maar je zult bij die banken toch altijd de hele assesment moeten doen. De sluitingstermijn voor de zomerstages (die eigenlijk wel het leukst zijn) is ergens in januari, die voor entry-level jobs nog eerder. Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen.

Als je nu de kans krijgt, moet je gewoon voor jezelf afwegen wat je belangrijk vindt. Als je door wilt studeren, omdat je nog geen zin hebt om te werken, vrij wilt zijn, etc... Dan moet je dat zeker doen. Als je alleen door wilt leren voor het papiertje zou ik gewoon de baan nemen. Niemand geeft daar ene zak om je papiertje als je eenmaal binnen bent en na 3 jaar werk ben je associate. Da's een mooi moment om alles op een rijtje te zetten en eventueel alsnog een MBA te doen, dan heb je alsnog je papiertje...
pi_38643124
Wat betreft de CFA:

Met de studievereniging waar ik bij zit (http://stuwww.uvt.nl/fat), willen we proberen om level 1 CFA te regelen voor onze leden. Wat ik ervan gehoord heb is de volledige opleiding (dus level 1 t/m 3) een erg sterk punt op je CV in met name Amerika. Europese landen zijn er minder bekend mee, maar het begint wel op te komen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:12:46 #60
57047 macondo
pi_38670876
In Nederland kan je eigenlijk kiezen tussen CFA en FBA (zoek maar bij de VU). Beiden komt het op hetzelfde neer, beiden internationaal erkend. Makkelijk is het niet, maar als je het kan doen op kosten van de baas zou ik het zeker doen.
Overal verstand van.
pi_38675790
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:12 schreef macondo het volgende:
In Nederland kan je eigenlijk kiezen tussen CFA en FBA (zoek maar bij de VU). Beiden komt het op hetzelfde neer, beiden internationaal erkend. Makkelijk is het niet, maar als je het kan doen op kosten van de baas zou ik het zeker doen.
Momenteel heb ik de tijd om soms op het werk en s'avonds te leren. Mijn baas vergoedt alleen de boeken en de eerste examen. Maar dat is al zo'n 1000 dollar zonder tegenprestatie. Het is niet moeilijk alleen wel veel werk had ik gehoord.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:30:17 #62
57047 macondo
pi_38689311
CFA is HBO niveau geloof ik, FBA heeft universitaire toelatingseisen.
Overal verstand van.
pi_38795275
CFA is meer internationaal dus die zal ik toch eerder doen.

Maar die VBA lijkt me hoger aangeschreven.

[ Bericht 17% gewijzigd door Bijsmaak op 12-06-2006 23:05:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')