Je gaat nu een beetje aan de vraag voorbij. Mensen die je al kent kun je ook spreken via msn of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:53 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat de meesten wel eens vergeten dat internet heel sociaal kan zijn. En heb inderdaad via meets leuke mensen onmoet.
Het klinkt allemaal prachtig zoals je het nu zegt, en toch zou ik het vreemd vinden om tegen irl vrienden te zeggen dat je naar een meet van een forum gaat.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:57 schreef Isabeau het volgende:
En waarom zouden internetmeetings geen onderdeel kunnen zijn van een sociaal leven? Het is niet zo dat die mensen allemaal een laptop meebrengen en zo met elkaar communiceren
En er zijn inmiddels al zo verschrikkelijk veel relaties en vriendschappen (en kinderen) via meetings ontstaan...dat zou ik niet willen afdoen als 'geen sociaal leven hebben'. Dan zou je ook kunnen zeggen dat mensen die bij een tennisclub gaan en daar allemaal leuke dingen meedoen blijkbaar ook geen sociaal leven hebben.
Daarbij heb ik geloof ik nog nooit iemand op een fokmeet ontmoet die wanhopig op zoek was naar menselijk contact en/of vriendenGewoon allemaal leuke relaxte mensen die een avondje besteden met mensen die ze van het internet kennen. Ook wel eens leuk
![]()
Ik heb zelfs in het echt vriendenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:55 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Je gaat nu een beetje aan de vraag voorbij. Mensen die je al kent kun je ook spreken via msn of iets dergelijks.
Maar mensen die je ziet via een forum, en 1 keer per jaar tijdens een meet ziet kun je toch geen vrienden noemen?![]()
Ik heb zelfs mijn beste vriendin een paar keer meegesleeptquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:59 schreef RobertvanWinkle het volgende:
Het klinkt allemaal prachtig zoals je het nu zegt, en toch zou ik het vreemd vinden om tegen irl vrienden te zeggen dat je naar een meet van een forum gaat.![]()
Al die relaties, vriendschappen en kinderen via het forum komen NA zo'n meet, TS vraagt niet hoe gezellig het wel niet is en wat het je wel niet op kan leveren, maar of je zonder die meets OOK relaties en met name vriendschappen hebt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:57 schreef Isabeau het volgende:
En er zijn inmiddels al zo verschrikkelijk veel relaties en vriendschappen (en kinderen) via meetings ontstaan...dat zou ik niet willen afdoen als 'geen sociaal leven hebben'. Dan zou je ook kunnen zeggen dat mensen die bij een tennisclub gaan en daar allemaal leuke dingen meedoen blijkbaar ook geen sociaal leven hebben.
iddquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:59 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal prachtig zoals je het nu zegt, en toch zou ik het vreemd vinden om tegen irl vrienden te zeggen dat je naar een meet van een forum gaat.![]()
Juist, dat is precies wat ik bedoelde! Dankjewel Furia!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:09 schreef Furia het volgende:
[..]
Al die relaties, vriendschappen en kinderen via het forum komen NA zo'n meet, TS vraagt niet hoe gezellig het wel niet is en wat het je wel niet op kan leveren, maar of je zonder die meets OOK relaties en met name vriendschappen hebt.
Ik denk of weet wel zeker dat je helemaal gelijk hebt. Internet is namelijk een geweldige manier ook om je sociale contacten te onderhouden. Denk bijvoorbeeld aan mensen die in het buitenland zitten. Met MSN en met Skype zijn die contacten prima te onderhouden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:57 schreef Isabeau het volgende:
En waarom zouden internetmeetings geen onderdeel kunnen zijn van een sociaal leven? Het is niet zo dat die mensen allemaal een laptop meebrengen en zo met elkaar communiceren
Daarbij heb ik geloof ik nog nooit iemand op een fokmeet ontmoet die wanhopig op zoek was naar menselijk contact en/of vriendenGewoon allemaal leuke relaxte mensen die een avondje besteden met mensen die ze van het internet kennen. Ook wel eens leuk
![]()
Natuurlijk uitgaan je werk enz. Maar de TS lokt met zijn topic wel een beetje de vraag uit hebben mensen via internet geen sociaal leven.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:31 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Juist, dat is precies wat ik bedoelde! Dankjewel Furia!![]()
De vraagstelling in de OP was vrij duidelijk, niet?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Natuurlijk uitgaan je werk enz. Maar de TS lokt met zijn topic wel een beetje de vraag uit hebben mensen via internet geen sociaal leven.
Niet direct, maar die kunnen het wel degelijk worden. Ik ken zelfs al een aantal huwelijken dat hieruit voortgevloeid is. Het kan soms raar lopen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:55 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Je gaat nu een beetje aan de vraag voorbij. Mensen die je al kent kun je ook spreken via msn of iets dergelijks.
Maar mensen die je ziet via een forum, en 1 keer per jaar tijdens een meet ziet kun je toch geen vrienden noemen?![]()
Nee.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:00 schreef PLAE@ het volgende:
Verkapt mag ik ook eens komen want ik wil vriendjes maken topique![]()
Ik zou zeggen.. probeer het zelf eens.. laat het je gebeuren en kom dan met een conclusie..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:50 schreef RobertvanWinkle het volgende:
Hebben jullie gewoon normale vrienden irl, of gewoon niet en heb je dus een meet nodig om vrienden te krijgen?
Sommige mensen hangen hier namelijk hele dagen rond, ik kan me dan voorstellen dat je bijna geen sociaal leven kan opbouwen.
Het is dus een serieus topic.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |