over een paar jaar ofzo heeft onze AH ze ook. Ze gaan uitbreiden, over een jaar ofzo, dan wordt het ook EEN GROTE.
Lekkere oreo's met chocola en peanut butter. Ik kijk er nu al naar uit.
Ik heb trouwens een heerlijk recepr met oreo's, helemaal niet ongezond en vet.
Komt uit de Tip Culinair van deze maand:
cookies and cream
Tip: je kunt het beste een dag vantevoren met dit recept beginnen, omdat het in de koelkast moet om op te stijven.
Voor 12 stuks:
350 g oreokoekjes (een pak van 4x2 is 176 g ofzoiets)
150 g ongezouten boter, gesmolten
2 tl poedergelatine (bakafdeling supermarkt)
400 g roomkaas
300 ml slagroom
1 tl vanille-extract
110 g fijne kristalsuiker
200 g witte chocolade, gesmolten
gesmolten pure chocolade voor de versiering
-----------------------------
Bekleed een 4 cm diepe bakvorm van 18x25 cm met plasticfolie. Doe 250 g van de koekjes in de keukenmachine en maal ze tot fijne kruimels. Voeg de boter toe en mix die door de koekkruimels. Druk het mengsel uit in de bakvorm en zet deze 30 min. in de koelkast.
Strooi de gelatine in een hittebestendige beker met 60 ml (= 3 el) koud water. Zet de beker in een pan met zachtjes kokend water en roer tot de gelatine is opgelost (je kunt ook blaadjes gebruiken, 2 of 3, zacht laten worden in beetje water, effe opwarmen in de magnetron, wel roeren, tot gelatine opgelost is) Verwerk verder zoals in het recept staat beschreven.
Klop in een kom de roomkaas, room, vanille en suiker met een handmixer tot een glad mengsel. Roer er de opgeloste gelatine door en de gesmolten witte chocolade door. Breek de resterende koekjes in grove stukken en roer ze door het roomkaasmengsel. Schenk de roomkaas over de afgekoelde bodem. Dek af met plasticfolie en laat het gebak een nacht in de koelkast staan. Versier het gebak vlak voor het serveren met de gesmolten pure chocolade en snijd het in stukken.
Smakelijk
Ik heb het ook gemaakt en het was HEERLIJK!!!!!!
Absoluut niet vet, hoe kom je erbij
Alleen zorgen dat de gelatineblaadjes helemaal zijn opgelost, ander heb je stukjes gelatineblaadjes
![]()
in je gebak en dat is echt niet lekker, ziet er ook niet lekker uit.
Maar lekker.......
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:08 schreef shiNinG_staR het volgende:[..]
Nou de AH op het Savornin Lohmanplein heeft ze iig wel
![]()
. Die met die laag witte of bruine chocolade eromheen.