abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:35:26 #201
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38445818
Bij de xbox360 is dat backwards compatibility echt slecht gedaan gewoon, beetje prutswerk van MS op dat gebied. Neem aan dat het bij de PS3 wel goed zal lopen, de ps2 deed dat ook prima.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_38446874
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:30 schreef Tain het volgende:
Bij de 360 snap ik die problemen ook niet eigenlijk, je emuleert het apparaat en dat zou je maar 1x hoeven doen en dan moeten alle spellen werken in theorie
Kan misschien alsnog. Zou best kunnen dat de Xbox 360 in een later stadium een firmware upgrade krijgt met een universele emulator.

Het blijft nou eenmaal moeilijk om een vlekkeloos werkende emulator te maken hoe krachtig de hardware ook is, die het emuleert. Ik hoop op de TGS toch wel voorbeelden te zien van de PS3 die PS2 en PS1 games draait.
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:03:40 #203
100496 H.Flick
Turn-based
pi_38446921
MS heeft al zo ongeveer aangekondigd dat ze zich niet meer met de BC van de Xbox 360 bezig gaan houden, dus ik denk het niet.
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:44:40 #204
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_38448273
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:36 schreef Diablos79 het volgende:
Het is ook 3d, maar het is REALTIME 3D
Misschien handig als je eerst even opzoekt wat real-time betekent. Star Fox is gewoon real-time 3D; dat je bewegingsvrijheid beperkt is doet daar niks aan af.
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:40:20 #205
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_38450840
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:44 schreef chibibo het volgende:

[..]

Misschien handig als je eerst even opzoekt wat real-time betekent. Star Fox is gewoon real-time 3D; dat je bewegingsvrijheid beperkt is doet daar niks aan af.
Chibibo ftw
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:32:42 #206
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38453291
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:44 schreef chibibo het volgende:

[..]

Misschien handig als je eerst even opzoekt wat real-time betekent. Star Fox is gewoon real-time 3D; dat je bewegingsvrijheid beperkt is doet daar niks aan af.
Bij starfox werden alleen sommige object 3D berekend. Het liep echt niet op een real-time 3D engine .. Starfox is gewoon pseudo-3D, want de objecten mogen dan wel 3D zijn, de omgeving is dat niet.

En hoe graag je ook zou willen dat Nintendo de eerste was met 3d graphics, Sega was ze toch zeker een jaar voor

[ Bericht 19% gewijzigd door Diablos79 op 01-06-2006 21:37:50 ]
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:45:34 #207
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_38456725
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:32 schreef Diablos79 het volgende:
Bij starfox werden alleen sommige object 3D berekend. Het liep echt niet op een real-time 3D engine .. Starfox is gewoon pseudo-3D, want de objecten mogen dan wel 3D zijn, de omgeving is dat niet.
De meeste objecten in het spel zijn 3D-modellen, en de weergave ervan wordt real-time berekend. Dan spreek je dus van een 3D engine, ondanks alle beperkingen.
quote:
En hoe graag je ook zou willen dat Nintendo de eerste was met 3d graphics, Sega was ze toch zeker een jaar voor
Het kan me geen hol interesseren of Nintendo de eerste was of niet. Waar het mij om gaat is dat je onzin verkoopt als je beweert dat een spel als Star Fox geen (real-time) 3D is.
pi_38457040
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Diablos79 het volgende:
Bij de xbox360 is dat backwards compatibility echt slecht gedaan gewoon, beetje prutswerk van MS op dat gebied. Neem aan dat het bij de PS3 wel goed zal lopen, de ps2 deed dat ook prima.
Tsja, Sony heeft het op dat gebied een stuk beter geregeld. Microsoft moet voor elke game een emu beschikbaar stellen. Kost tijd en geld en levert niks op.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:06:17 #209
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38457584
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:45 schreef chibibo het volgende:

[..]

De meeste objecten in het spel zijn 3D-modellen, en de weergave ervan wordt real-time berekend. Dan spreek je dus van een 3D engine, ondanks alle beperkingen.
[..]

Het kan me geen hol interesseren of Nintendo de eerste was of niet. Waar het mij om gaat is dat je onzin verkoopt als je beweert dat een spel als Star Fox geen (real-time) 3D is.
Het is onzin om te beweren dat het een compleet 3D spel was, want dat was het niet. De achtergrond was gewoon gemaakt met mode 7, wat dus 2d is. En veel objecten waren gewoon gemaakt met bitmaps.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:24:49 #210
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_38458299
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:06 schreef Diablos79 het volgende:
Het is onzin om te beweren dat het een compleet 3D spel was, want dat was het niet. De achtergrond was gewoon gemaakt met mode 7, wat dus 2d is. En veel objecten waren gewoon gemaakt met bitmaps.
Dat klopt, de 3D was erg beperkt. Echter, real-time 3D is real-time 3D, of het nu op een enkel object wordt toegepast of op een complete omgeving.
pi_38458616
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Diablos79 het volgende:
Bij de xbox360 is dat backwards compatibility echt slecht gedaan gewoon, beetje prutswerk van MS op dat gebied. Neem aan dat het bij de PS3 wel goed zal lopen, de ps2 deed dat ook prima.
De IO-chip van de PS2 is toch gewoon een PS1 chip? Vandaar dat het emuleren zo gemakkelijk ging
PSN id: NL_SToRM
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:34:53 #212
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_38458686
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:32 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

De IO-chip van de PS2 is toch gewoon een PS1 chip? Vandaar dat het emuleren zo gemakkelijk ging
Idd.

Xbox 1 en 360 hebben heel verschillende hardware, daarom is het zo moeilijk op de 360.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_38458739
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:32 schreef SToRM81 het volgende:
De IO-chip van de PS2 is toch gewoon een PS1 chip? Vandaar dat het emuleren zo gemakkelijk ging
Klopt. Al moest de GPU wel geėmuleerd worden.
pi_38459166
Het emuleren van de PS2 gaat wel moeilijker zijn denk ik
PSN id: NL_SToRM
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:59:59 #215
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_38459465
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef SToRM81 het volgende:
Het emuleren van de PS2 gaat wel moeilijker zijn denk ik
Zeker niet, Cell is net zo krachtig als een fucking atoombom!




Microsoft am cry




[ Bericht 9% gewijzigd door MMaRsu op 02-06-2006 00:19:20 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 02:28:52 #216
34586 kepler
No bounce, no play
pi_38463040
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:53 schreef Morthill het volgende:

[..]

Tsja, Sony heeft het op dat gebied een stuk beter geregeld. Microsoft moet voor elke game een emu beschikbaar stellen. Kost tijd en geld en levert niks op.
voorlopig hebben we van de PS3 nog niks gezien qua Backwards Compabatility... eerst zien dan geloven
The line is a dot to you!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:13:07 #217
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_38466267
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 02:28 schreef kepler het volgende:

[..]

voorlopig hebben we van de PS3 nog niks gezien qua Backwards Compabatility... eerst zien dan geloven
Kom op, niet zo naief Op de PS2 werkte ook zo goed als ELKE PSOne game, ik zie niet in waarom de PS3 ineens niet goed met BC om zou kunnen gaan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_38466308
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Kom op, niet zo naief Op de PS2 werkte ook zo goed als ELKE PSOne game, ik zie niet in waarom de PS3 ineens niet goed met BC om zou kunnen gaan.
De PS2 had gewoon de chip van de PS1 als I/O processor, dus dat scheelt al een stuk voor de emulatie. PS3 moet het doen met pure softwarematige emulatie net zoals de 360
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:18:42 #219
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_38466390
Ja, dan nog Met een beetje moeite werkt het gewoon. Maar dan moet je wel bereid zijn er moeite voor te doen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_38466528
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, dan nog Met een beetje moeite werkt het gewoon. Maar dan moet je wel bereid zijn er moeite voor te doen
Ben het met je eens dat ze er gewoon moeite voor moeten doen, maar Sony krijgt het bij de PS3 wel een heel stuk moeilijker om de BC op orde te krijgen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:25:42 #221
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_38466569
Ik hoop op een EE-Cell software-interface. Dat zou ideaal zijn, dat betekenen dat zonder enige moeite 99,9% van de spellen het moeiteloos zou doen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 12:46:44 #222
34586 kepler
No bounce, no play
pi_38471478
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, dan nog Met een beetje moeite werkt het gewoon. Maar dan moet je wel bereid zijn er moeite voor te doen
en dat vraag ik me een beetje af, ik verwacht dat ze net als bij de 360 gewoon de grootste titels BC maken. Alleen dan wel veel meer dan op de 360, echter lang niet alle games.
The line is a dot to you!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:11:21 #223
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_38472249
De grootste titels BC:
Wel BC: Barbie Horse Adventures
Niet BC: Splinter Cell, Prince of Persia

of is dat inmiddels opgelost?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:17:42 #224
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38472447
Zover ik heb gelezen doen ze een combinatie van hardware en software emulatie, dus waarschijnlijk zal er wel een chipje inkomen die de emulatie helpt.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_38472485
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:11 schreef SocialDisorder het volgende:
De grootste titels BC:
Wel BC: Barbie Horse Adventures
Niet BC: Splinter Cell, Prince of Persia

of is dat inmiddels opgelost?
Burnout 3 werkt ook niet op de 360
PSN id: NL_SToRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')