Kan misschien alsnog. Zou best kunnen dat de Xbox 360 in een later stadium een firmware upgrade krijgt met een universele emulator.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:30 schreef Tain het volgende:
Bij de 360 snap ik die problemen ook niet eigenlijk, je emuleert het apparaat en dat zou je maar 1x hoeven doen en dan moeten alle spellen werken in theorie
Misschien handig als je eerst even opzoekt wat real-time betekent.quote:
Chibibo ftwquote:Op donderdag 1 juni 2006 19:44 schreef chibibo het volgende:
[..]
Misschien handig als je eerst even opzoekt wat real-time betekent.Star Fox is gewoon real-time 3D; dat je bewegingsvrijheid beperkt is doet daar niks aan af.
Bij starfox werden alleen sommige object 3D berekend. Het liep echt niet op een real-time 3D enginequote:Op donderdag 1 juni 2006 19:44 schreef chibibo het volgende:
[..]
Misschien handig als je eerst even opzoekt wat real-time betekent.Star Fox is gewoon real-time 3D; dat je bewegingsvrijheid beperkt is doet daar niks aan af.
De meeste objecten in het spel zijn 3D-modellen, en de weergave ervan wordt real-time berekend. Dan spreek je dus van een 3D engine, ondanks alle beperkingen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:32 schreef Diablos79 het volgende:
Bij starfox werden alleen sommige object 3D berekend. Het liep echt niet op een real-time 3D engine.. Starfox is gewoon pseudo-3D, want de objecten mogen dan wel 3D zijn, de omgeving is dat niet.
Het kan me geen hol interesseren of Nintendo de eerste was of niet. Waar het mij om gaat is dat je onzin verkoopt als je beweert dat een spel als Star Fox geen (real-time) 3D is.quote:En hoe graag je ook zou willen dat Nintendo de eerste was met 3d graphics, Sega was ze toch zeker een jaar voor
Tsja, Sony heeft het op dat gebied een stuk beter geregeld. Microsoft moet voor elke game een emu beschikbaar stellen. Kost tijd en geld en levert niks op.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Diablos79 het volgende:
Bij de xbox360 is dat backwards compatibility echt slecht gedaan gewoon, beetje prutswerk van MS op dat gebied. Neem aan dat het bij de PS3 wel goed zal lopen, de ps2 deed dat ook prima.
Het is onzin om te beweren dat het een compleet 3D spel was, want dat was het niet. De achtergrond was gewoon gemaakt met mode 7, wat dus 2d is. En veel objecten waren gewoon gemaakt met bitmaps.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:45 schreef chibibo het volgende:
[..]
De meeste objecten in het spel zijn 3D-modellen, en de weergave ervan wordt real-time berekend. Dan spreek je dus van een 3D engine, ondanks alle beperkingen.
[..]
Het kan me geen hol interesseren of Nintendo de eerste was of niet. Waar het mij om gaat is dat je onzin verkoopt als je beweert dat een spel als Star Fox geen (real-time) 3D is.
Dat klopt, de 3D was erg beperkt. Echter, real-time 3D is real-time 3D, of het nu op een enkel object wordt toegepast of op een complete omgeving.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:06 schreef Diablos79 het volgende:
Het is onzin om te beweren dat het een compleet 3D spel was, want dat was het niet. De achtergrond was gewoon gemaakt met mode 7, wat dus 2d is. En veel objecten waren gewoon gemaakt met bitmaps.
De IO-chip van de PS2 is toch gewoon een PS1 chip? Vandaar dat het emuleren zo gemakkelijk gingquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Diablos79 het volgende:
Bij de xbox360 is dat backwards compatibility echt slecht gedaan gewoon, beetje prutswerk van MS op dat gebied. Neem aan dat het bij de PS3 wel goed zal lopen, de ps2 deed dat ook prima.
Idd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:32 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
De IO-chip van de PS2 is toch gewoon een PS1 chip? Vandaar dat het emuleren zo gemakkelijk ging
Klopt. Al moest de GPU wel geėmuleerd worden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:32 schreef SToRM81 het volgende:
De IO-chip van de PS2 is toch gewoon een PS1 chip? Vandaar dat het emuleren zo gemakkelijk ging
Zeker niet, Cell is net zo krachtig als een fucking atoombom!quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef SToRM81 het volgende:
Het emuleren van de PS2 gaat wel moeilijker zijn denk ik
voorlopig hebben we van de PS3 nog niks gezien qua Backwards Compabatility... eerst zien dan gelovenquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:53 schreef Morthill het volgende:
[..]
Tsja, Sony heeft het op dat gebied een stuk beter geregeld. Microsoft moet voor elke game een emu beschikbaar stellen. Kost tijd en geld en levert niks op.
Kom op, niet zo naiefquote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:28 schreef kepler het volgende:
[..]
voorlopig hebben we van de PS3 nog niks gezien qua Backwards Compabatility... eerst zien dan geloven
De PS2 had gewoon de chip van de PS1 als I/O processor, dus dat scheelt al een stuk voor de emulatie. PS3 moet het doen met pure softwarematige emulatie net zoals de 360quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Kom op, niet zo naiefOp de PS2 werkte ook zo goed als ELKE PSOne game, ik zie niet in waarom de PS3 ineens niet goed met BC om zou kunnen gaan.
Ben het met je eens dat ze er gewoon moeite voor moeten doen, maar Sony krijgt het bij de PS3 wel een heel stuk moeilijker om de BC op orde te krijgen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, dan nogMet een beetje moeite werkt het gewoon. Maar dan moet je wel bereid zijn er moeite voor te doen
en dat vraag ik me een beetje af, ik verwacht dat ze net als bij de 360 gewoon de grootste titels BC maken. Alleen dan wel veel meer dan op de 360, echter lang niet alle games.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, dan nogMet een beetje moeite werkt het gewoon. Maar dan moet je wel bereid zijn er moeite voor te doen
Burnout 3 werkt ook niet op de 360quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:11 schreef SocialDisorder het volgende:
De grootste titels BC:
Wel BC: Barbie Horse Adventures
Niet BC: Splinter Cell, Prince of Persia
of is dat inmiddels opgelost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |