abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38241845
Ik heb gisteravond voor het eerst kennis gemaakt met ons holle plafond in ons nieuwe huisje:

ik moest een lamp ophangen en dacht dat het een houten plafond was, dus ik wil er een schroef in draaien. Huppa, na een paar slagen schiet hij er zo doorheen. Ik denk : " ah hol plafond, laten we een holle wand plug gebruiken". Ik druk dus die plug erin, en druk dus zo de hele plug door het plafond heen. En een mooi gat erbij in het plafond

Vervolgens gisteravond even laten rusten. Vandaag zojuist boven bezig geweest in de slaapkamer. Precies hetzelfde verhaal dus ! Alleen heb ik nu de holle wand plug er maar niet ingedrukt om een groter gat te voorkomen

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken ? Het is dus een dun en hol plafond. zijn hier truukjes voor of speciale pluggen ?
pi_38242976
Speciale pluggen ja, maar hoe die krengen heten weet ik niet..
Maar ik zie dat het om een klein/licht dingetje gaat, dus eigenlijk zou een huis tuin en keuken hollewand plug ook wel moeten werken.. gewoon met beleid klussen
pi_38243131
Kit een dun houten plaatje oid op je plafond en draai daar je schroef in
pi_38243239
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:55 schreef Grotezwans het volgende:
Kit een dun houten plaatje oid op je plafond en draai daar je schroef in
Daar word het ook niet mooier op he
pi_38243300
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:58 schreef enzoronald het volgende:

[..]

Daar word het ook niet mooier op he
Je moet het natuurlijk wel kleiner houden dan het op te hangen voorwerp natuurlijk...
pi_38243320
Wat voor materiaal is het plafond, het klinkt als zachtboard als je er al met een hollewand plug doorheen gaat.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_38243476
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:00 schreef Lucille het volgende:
Wat voor materiaal is het plafond, het klinkt als zachtboard als je er al met een hollewand plug doorheen gaat.
ik denk inderdaad dat het zachtboard is. enig idee ?
pi_38243821
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:04 schreef enzoronald het volgende:

[..]

ik denk inderdaad dat het zachtboard is. enig idee ?
Volgens is is zachtboard gewoon te slap om er iets aan te hangen. Kan je niet iets bevestigen aan het rachelwerk wat er achter zit.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_38244086
Enige echte optie lijkt me inderdaad zoals Lucille al zegt de rachel opzoeken en het daarop bevestigen.
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_38245205
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:18 schreef twixx het volgende:
Enige echte optie lijkt me inderdaad zoals Lucille al zegt de rachel opzoeken en het daarop bevestigen.
Ik denk opzich dat het idee om een klein houten blokje op het plafond te kitten ook wel gaat werken toch ? In mijn geval komt er een lampenkamp overheen te hangen, dus dat zou moeten werken..
Wel erg erg irritant dat plafond
pi_38245678
gewoon paraplu-geval erin zetten....

zal evebn plaatje zoeken

check deze link:

http://www.fischer.nl/befestigung/katalog2005/pub/pdf/57%20K.pdf
pi_38249891
Op grond van het huidige Bouwbesluit mogen zachtboard
plafonds in de huizen blijven. Dit in tegenstelling tot de plafonds van de benedenverdieping
waar, bij brand of een andere calamiteit, het gevaar, op het ontstaan daarvan en het
neerstorten van het plafond, groter is dan op de bove nverdieping. Wordt er gerenoveerd dan
wordt wel geadviseerd om ook de plafonds op de bovenverdieping te vervangen. Dit is dus
niet meer dan een advies.

Veel huur huizen en ook oudere koopwoningen hebben nog van die ouderwets zachtboard plafonds, de plafonds zijn afgekeurd, omdat er formaldehyde gas uit de oude plafonds wasemd, dit gas wordt verdacht dat het kankerverwekkend kan zijn, veel huizen hebben ook nog geen geforceerd ventilatie afzuigsysteem.
pi_38250259
ps schroefankers werken hier ook wel, vraag erna bij de bouwmarkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')