ja maar dat kan jij dus niet opmaken zo 1,2,3 voor bv Katje... the proof of the pudding is in the eating, zij weet zelf denk ik beter dan jij of het voor haar de juiste methode is, dat bedoel ik te zeggen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:35 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Voor iemand met ptss klachten juist niet.. Dat is juist de instandhouding van het probleem... Onderdrukking is een mogelijkheid, maar bij bepaalde pathologie juist HET probleem..
Je gaat een kind gewoon niet het gevoel geven dat ze ongewenst was op deze wereld en dat is ze ook niet!! want ze is een lief en mooi meisje waar ik heel veel van hou.. Als ze later de leeftijd heeft van mij (laten we zeggen 20 jaar) dan zal ze het misschien wel begrijpen, maar voor die tijd zal het zijn dat mama veel gedronken heeft in die tijd en nooit meer heeft kunnen achterhalen wie de papa is.. Zoals ik al eerder aangaf als jij een kind gaat vertellen dat ze ongewenst is geweest krijgt ze die problemen wel.. en ik zal er alles aan doen om te zorgen dat dat niet gebeurt.. Zij hoeft niet het slachtoffer te zijn van wat er met mij gebeurt is..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:37 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Ja en je dochter zal nooit zelf gaan nadenken natuurllijk en met dat zeer naieve antwoord meteen tevreden zijn... En er is verder niemand die het weet en het haar mogelijk kan vertellen? En wat zeg je als ze vraagt naar haar vader? En ze die per ce wilt zien?
Sorry, met die ptss klachten bedoel ik TS.. niet katje.. Punt blijft dat onderdrukken niet de beste manier is, en zeker niet de veiligste.. Maar wel menselijk en iets dat iedereen doet.. Natuurlijk wordt niet iedereen daar ziek van.. Maar als het probleem ernstig is, is die kans wel zeer grootquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:41 schreef milagro het volgende:
[..]
ja maar dat kan jij dus niet opmaken zo 1,2,3 voor bv Katje... the proof of the pudding is in the eating, zij weet zelf denk ik beter dan jij of het voor haar de juiste methode is, dat bedoel ik te zeggen.
ik onderschrijf haar methode, maar dat maakt het geen goede methode voor iedereen.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:18 schreef Horsemen77 het volgende:
EDIT
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat een lulverhaal. Ik geloof er geen reet van. Wel knap alle problemen rond hervonden herinneringen erin verwerkt.
Mee eens, maar dat betekent niet dat ze geen vragen gaat stellen, omdat ze niet tevreden is met jou antwoord.. En oh ja, ik heb toen geneukt met een man en ik was dronken, weet niet meer wie geeft het kind nou ook niet echt het idee dat ze gewenst is he? En die vragen komen voordat ze 20 is..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:42 schreef katje het volgende:
[..]
Je gaat een kind gewoon niet het gevoel geven dat ze ongewenst was op deze wereld en dat is ze ook niet!! want ze is een lief en mooi meisje waar ik heel veel van hou.. Als ze later de leeftijd heeft van mij (laten we zeggen 20 jaar) dan zal ze het misschien wel begrijpen, maar voor die tijd zal het zijn dat mama veel gedronken heeft in die tijd en nooit meer heeft kunnen achterhalen wie de papa is.. Zoals ik al eerder aangaf als jij een kind gaat vertellen dat ze ongewenst is geweest krijgt ze die problemen wel.. en ik zal er alles aan doen om te zorgen dat dat niet gebeurt.. Zij hoeft niet het slachtoffer te zijn van wat er met mij gebeurt is..
Boeiendquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:44 schreef milagro het volgende:
[..]
ja de OP is ook wel wat verdacht al, maar ja de discussie is er niet minder om, zeg maar
Door de absurditeit en de serieuze reacties van bepaalde users levert dit idd wel vaak de leukste discussies opquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:44 schreef milagro het volgende:
[..]
ja de OP is ook wel wat verdacht al, maar ja de discussie is er niet minder om, zeg maar
Dat weet ik ben ik me ook zeker van bewust.. en het zal misschien ook niet makkelijk zijn en dat zeg ik ook absoluut niet! Maar ik denk dat het beter is als ze mij de schuld kan geven dan dat ze iemand de schuld geeft waar ze niks mee kan en er dan dus inderdaad mee blijft rondlopen.. Ik ben zelf geen makkelijk meisje en dat is zij ook zeker niet.. maar ik denk wel dat we er uit komen.. tijd zal het leren..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:45 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat betekent niet dat ze geen vragen gaat stellen, omdat ze niet tevreden is met jou antwoord.. En oh ja, ik heb toen geneukt met een man en ik was dronken, weet niet meer wie geeft het kind nou ook niet echt het idee dat ze gewenst is he? En die vragen komen voordat ze 20 is..
Jij zegt hardop wat ik meteen dacht, maar toch niet durfde te posten, en nu doe ik het toch. Wat ben ik toch zwak ook he?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat een lulverhaal. Ik geloof er geen reet van. Wel knap alle problemen rond hervonden herinneringen erin verwerkt.
Ja, dat maakt je een achterbaks wijf dat niet voor haar mening durft uit te komen...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij zegt hardop wat ik meteen dacht, maar toch niet durfde te posten, en nu doe ik het toch. Wat ben ik toch zwak ook he?
"onderdrukken" is voor sommigen dus wel beterquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:43 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Sorry, met die ptss klachten bedoel ik TS.. niet katje.. Punt blijft dat onderdrukken niet de beste manier is, en zeker niet de veiligste.. Maar wel menselijk en iets dat iedereen doet.. Natuurlijk wordt niet iedereen daar ziek van.. Maar als het probleem ernstig is, is die kans wel zeer groot
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij zegt hardop wat ik meteen dacht, maar toch niet durfde te posten, en nu doe ik het toch. Wat ben ik toch zwak ook he?
Ik dat dacht ik zelf al, maar vond het niet nodig mezelf zo te noemenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:49 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ja, dat maakt je een achterbaks wijf dat niet voor haar mening durft uit te komen...![]()
Veel sterkte toegewenst tegen die tijd.. Ik hoop alleen niet dat als ze je alles gaat verwijten, je zelf niet weer in de knoop raakt..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:47 schreef katje het volgende:
[..]
Dat weet ik ben ik me ook zeker van bewust.. en het zal misschien ook niet makkelijk zijn en dat zeg ik ook absoluut niet! Maar ik denk dat het beter is als ze mij de schuld kan geven dan dat ze iemand de schuld geeft waar ze niks mee kan en er dan dus inderdaad mee blijft rondlopen.. Ik ben zelf geen makkelijk meisje en dat is zij ook zeker niet.. maar ik denk wel dat we er uit komen.. tijd zal het leren..
mee eenschquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:49 schreef milagro het volgende:
[..]
"onderdrukken" is voor sommigen dus wel beter
en dan onderdrukken dus niet zien als er NOOIT over praten, maar gewoon niet steeds weer het aanhalen en teveel in details blijven treden, over en over, met de psych, maar ook met vrienden , kennissen, op fora, van alles en iedereen je uitlaatklep maken.
je kan er ook téveel over praten namelijk, en een therapie die jaaaaaaaaren duurt vanwege 1 nare ervaring, is in mijn ogen een falende therapie, die het trauma juist vers houdt en zo het een kapstok maakt.
Ik heb niks verdrongen hoorquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
wat heb je verdrongen dat je je niet durft te uiten? Dat je vader de wortel die je aan het paard van Sinterklaas wilde geven stiekem zelf heeft opgegeten?
neej dat hoop ik ook.. tegen de tijd dat de vragen daadwerkelijk gaan komen met standvast dan zal ze in d4e pubertijd zijn.. wie weet is ze tegen die tijd pienter genoeg om het goed te kunnen relativeren.. het is af te wachten..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:50 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Veel sterkte toegewenst tegen die tijd.. Ik hoop alleen niet dat als ze je alles gaat verwijten, je zelf niet weer in de knoop raakt..
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:52 schreef katje het volgende:
[..]
neej dat hoop ik ook.. tegen de tijd dat de vragen daadwerkelijk gaan komen met standvast dan zal ze in d4e pubertijd zijn.. wie weet is ze tegen die tijd pienter genoeg om het goed te kunnen relativeren.. het is af te wachten..
goeie discussie trouwens
Je wilt me een trauma aanpraten?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat zeg je nu. Na een flinke sessie weet je wel beter![]()
Welkom op Fok!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:06 schreef masterlijk het volgende:
die bashes zijn zeer jammer
Je lult uit je nek, zwetsjanus. Je bent niet geloofwaardig met zo'n postgeschiedenis. En dat je na 10 posts zo'n verhaal neerknalt. Kloon, slotjequote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:21 schreef masterlijk het volgende:
ik ben vroeger op me 7e seksueel misbruikt. Het was 1 malig, maar het heeft een niet te onderschatten grote impact op mijn leven. Ik ben er pas op mijn 16e echt 'achtergekomen' en sindsdien gaat het niet goed met mij. Ik heb het al die jaren gemaskeerd met alcohol en nu, op mijn 22e, heb ik nogsteeds geen idee hoe ik er mee om moet gaan. Op mijn 21e 2 maanden in een alcoholkliniek gezeten en pas op mijn 22e erachtergekomen dat het seksueel misbruik overal voor verantwoordelijk is. Ik slik nu seroxat en risperdal en het gaat nu beter.
Ik kan het alleen niet vergeten. De misdader woont ongeveer 500m van mij vandaan en iedere keer als ik hem zie word ik bang. Het rare is dat ik hem makkelijk inelkaar sla, maar ik ben gewoon bang.
Vroeger was ik heel outgoing en extravert, maar nu ben ik niets meer dan een inelkaar gestort hoopje.
Mijn leven is getekend
ik ben een kloon ja...so what?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je lult uit je nek, zwetsjanus. Je bent niet geloofwaardig met zo'n postgeschiedenis. En dat je na 10 posts zo'n verhaal neerknalt. Kloon, slotje![]()
Dan moet je niet van die debiele topics openen met je kloon. Je bent gewoon een sensatiemakerquote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:19 schreef masterlijk het volgende:
[..]
ik ben een kloon ja...so what?
Wil nog niet zeggen dat ik me lekker voel, ik denk een keer echt te zeggen wat me op het hart zit.
Nee, da's zielig..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je lult uit je nek, zwetsjanus. Je bent niet geloofwaardig met zo'n postgeschiedenis. En dat je na 10 posts zo'n verhaal neerknalt. Kloon, slotje![]()
Doe niet zo labiel.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:37 schreef masterlijk het volgende:
moet ik godverdomme kwaad worden?
Doe nou eens normaal, debielquote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:37 schreef masterlijk het volgende:
moet ik godverdomme kwaad worden?
Al dat gescheld, gedraag je eens volwassen man. En smijt niet zo met ziektes aubquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:00 schreef masterlijk het volgende:
ben jij weer zo'n kankermoeder dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |