quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:03 schreef masterlijk het volgende:
je bedoelt dat ik een verkeerde kijk op de causaliteit heb qua comorbiditeit?
Hij bedoelt dat je misschien niet misbruikt bent..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:03 schreef masterlijk het volgende:
je bedoelt dat ik een verkeerde kijk op de causaliteit heb qua comorbiditeit?
En dat klopt voor 100%. Niemand begrijpt je ook helemaal hoe jij je voelt. Regeltjes en woorden betekeken in principe niets, als je het nog niet zelf hebt meegemaakt. Maar deskundigen kunnen je er wel bij helpen om jezelf vooral te begrijpen, en te ondersteunen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:27 schreef masterlijk het volgende:
Ik heb alleen het idee dat niemand begrijpt hoe erg het voor iemand kan zijn.
Bij ons heeft meer dan de helft wel iets.. depressie, anorexia nervosa, hypochondrie enz..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:09 schreef NiteSpeed het volgende:
En toch blijft het me opvallen hoeveel mensen met stoornissen zélf psycholoog, psychotherapeut of andere soortgelijke beroepen worden.
en waar moet ik dan keiken? hoofdstuk 3?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:08 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
ok ik zal rustig praten..
Doe...Es... Woortenbeok koopen...
wat vind je beter: mensen die weten hoe het is of mensen die altijd alles voor de wind krijgen?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:09 schreef NiteSpeed het volgende:
En toch blijft het me opvallen hoeveel mensen met stoornissen zélf psycholoog, psychotherapeut of andere soortgelijke beroepen worden.
Prachtig adviesquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:11 schreef katje het volgende:
Ik zelf ben eenmaal toen ik een jaar of 7 was aangerand en later toen ik vijftien was ben ik verkracht en daar is een kind uit voortgekomen.. (gelukkig) heb ik toen ik verkracht werd er weinig van mee gekregen want ik was gedrogeerd. (dat betekent dat je dus iets in je drankje gemieterd krijgt, in mijn geval GHB) Ik heb de tijd dat ik zwanger was geestelijk en lichamelijk verdrongen. Ik werd niet dikker en wist voor mezelf niet dat ik zwanger was. Tot een uurtje voor de bevalling toen ik ineens bloed en vocht begon te verliezen en me dochtertje indaalde en ik ineens een buik had.. Ja toen was het nog moeilijk verzwijgen. Ik was net twee weken 16 toen ik haar kreeg.. In het begin geprobeerd voor haar te kunnen zorgen, maar dat leverde veel spanningen en moeilijkheden met mijn ouders op. Uiteindelijk weggelopen van huis omdat ik het niet meer aankon. Mijn moeder heeft toen de zorg voor Shealyn op zich genomen en ik ben zelf een huisje gaan zoeken.. Tegenwoordig gaat het allemaal een stuk beter met mij en zie ik mijn dochter ook bijna iedere dag.. Ik kan niet zeggen of ik ooit de zorg compleet op mij zal nemen, misschien als ze iets ouder is.. Ze is nou vier jaar oud en het mooiste meisje dat ik ooit gezien heb en ik ben verdomde trots op haar! Inmiddels ben ik zelf ook wat ouder en ben ik erover gaan leren praten.. maar ik ben nooit naar een psychiater gegaan of psycholoog.. Ik denk dat die het alleen maar moeilijker voor je maken omdat ze je constant confronteren met het feit dat je er niks tegen kan doen.. Mijn advies aan jou is laat die medicijnen zitten en die psych's ook en los het lekker zelf op.. praat er met vrienden over, ga naar de kroeg (drink jezelf niet helemaal lazerus) maak plezier (hoe moeilijk dat ook is) maak nieuwe vrienden en laat het idee dat je misbruikt bent vallen.. Het klinkt misschien moeilijk en stom maar je kan er weinig aan veranderen nu nog.. Als je iemand zoekt om erover te praten mag je naar me toekomen.. katjem1234@hotmail.com
groetjes
Mensen die weten wat ze doen..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:14 schreef masterlijk het volgende:
[..]
wat vind je beter: mensen die weten hoe het is of mensen die altijd alles voor de wind krijgen?
(drink jezelf niet helemaal lazerus)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:16 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Prachtig adviesHij heeft toch al een alcohol probleem, dus waarom niet ook nog zijn problemen verdrinken! Gewelidg plan!!
Mensen die ervaring hebben kunnen waarschijnlijk veel beter helpen, mochten ze het zelf overwonnen hebben, maar tegelijkertijd wil ik liever mensen hebben die mij helpen die wel voor 100% gezond in hun koppie zijn. Je legt wel voor je gevoel jouw mogelijke progressie in hun handen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:14 schreef masterlijk het volgende:
[..]
wat vind je beter: mensen die weten hoe het is of mensen die altijd alles voor de wind krijgen?
Zoals hierboven ook al staat, moeilijk om te bepalen of het goed of slecht is, maar het is echt enorm opvallend, dat valt niet te ontkennen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:10 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Bij ons heeft meer dan de helft wel iets.. depressie, anorexia nervosa, hypochondrie enz..
Vind je dat slecht?
Dat is nou net het vervelende aan mensen die zelf ook hun mankementen hebben op dat soort gebieden. Ze hebben er ervaring mee, maar weten zij objectief te handelen, en hebben zij zelf wel door als ze door een storing dingen verkeerd doen of slecht opmerken. Mwoah.quote:
Ja, het is misschien goed bedoeld, maar als je een alcohol probleem hebt, ligt het niet zo makkelijk... De verleiding is dan heel groot om de alcohol erbij te nemen...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:17 schreef katje het volgende:
[..]
(drink jezelf niet helemaal lazerus)
kweet niet hoor maar mijn visie was meer lol gaan maken.. het lijkt mij dat je daarvoor niet hoeft te gaan drinken toch?
Niemand is helemaal 100% bij zijn koppiequote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:20 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat is nou net het vervelende aan mensen die zelf ook hun mankementen hebben op dat soort gebieden. Ze hebben er ervaring mee, maar weten zij objectief te handelen, en hebben zij zelf wel door als ze door een storing dingen verkeerd doen of slecht opmerken. Mwoah.
Het probleem wat ik heb is niet op te lossen door een psych.. Mijn idee is dat diegene het alleen maar erger zou maken.. Is het niet veel belangrijker om gewoon verder te kunnen leven? Om niet je hele leven met een kutgevoel rond te lopen en gewoon de zorg voor je dochter op je te kunnen nemen in plaats van haar de schuld geven van wat er gebeurt is?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:20 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Ja, het is misschien goed bedoeld, maar als je een alcohol probleem hebt, ligt het niet zo makkelijk... De verleiding is dan heel groot om de alcohol erbij te nemen...
Het plezier maken zorgt ervoor dat je het echte probleem onderdrukt, dus niet verwerkt.. Zeker met zijn ptss klachten werkt dit juist averechts en zal het dus alleen erger worden.. Het klinkt trouwens alsof je het zelf ook niet verwerkt hebt, aangezien je er niet tegen kan als een psycholoog je confronteert met je probleem.
Nou, zegquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:21 schreef masterlijk het volgende:
ik ben vroeger op me 7e seksueel misbruikt. Het was 1 malig, maar het heeft een niet te onderschatten grote impact op mijn leven. Ik ben er pas op mijn 16e echt 'achtergekomen' en sindsdien gaat het niet goed met mij. Ik heb het al die jaren gemaskeerd met alcohol en nu, op mijn 22e, heb ik nogsteeds geen idee hoe ik er mee om moet gaan. Op mijn 21e 2 maanden in een alcoholkliniek gezeten en pas op mijn 22e erachtergekomen dat het seksueel misbruik overal voor verantwoordelijk is. Ik slik nu seroxat en risperdal en het gaat nu beter.
Ik kan het alleen niet vergeten. De misdader woont ongeveer 500m van mij vandaan en iedere keer als ik hem zie word ik bang. Het rare is dat ik hem makkelijk inelkaar sla, maar ik ben gewoon bang.
Vroeger was ik heel outgoing en extravert, maar nu ben ik niets meer dan een inelkaar gestort hoopje.
Mijn leven is getekend
Door je probleem te onderdrukken los je het niet op.. Zie het als een stoomketel, op een gegeven moment kun je niet meer onderdrukken, omdat het probleem steeds omhoog wil... En dan ben je pas echt een wrak, omdat je er jaren mee gelopen hebt zonder er iets aan te doen.. Maar goed het is jouw keuze, maar het lijkt me niet de beste..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:24 schreef katje het volgende:
[..]
Het probleem wat ik heb is niet op te lossen door een psych.. Mijn idee is dat diegene het alleen maar erger zou maken.. Is het niet veel belangrijker om gewoon verder te kunnen leven? Om niet je hele leven met een kutgevoel rond te lopen en gewoon de zorg voor je dochter op je te kunnen nemen in plaats van haar de schuld geven van wat er gebeurt is?
Dat is wel iets wat ik mezelf heb aangeleerd zonder psych.. Ik denk dat wanneer je naar een psych gaat de kans dat je van een gebouw afspringt veel hoger is.. Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar dat is mijn idee..
Hoezee! Er zijn nog mensen die kunnen relativeren in R&P!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:25 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, zeg
Je zegt dat het misbruik OVERAL voor verantwoordelijk is.
Ik denk dat je hetzelf te makkelijk en ms ook te graag als kapstok gebruikt.
Natuurlijk neem je het mee, iedere nare gebeurtenis, maar in hoeverre je het je leven laat beinvloeden is tot op zekere hoogte een keuze, hoor.
Als je zelf konstant alles wat niet lekker loopt in je leven herleidt terug naar die ene gebeurtenis, dan is het niet die gebeurtenis die verantwoordelijk is, maar jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |