Gefeliciteerd met je nieuwe hondje, ziet er leuk uit!quote:Op maandag 29 mei 2006 08:39 schreef ymme het volgende:
Ja het gaat geweldig goed.
Je ziet hem met sprongen vooruit gaan.
Hij vertrouwd ons al helemaal.Ik kan hem nooit meer missen. Vanmiddag ga ik foto's maken.
Alleen het poepen. Hij doet niets, maar dan ook niets in huis. Maar omdat hij van een boederij af komt, snapt hij nog niet helemaal waar hij mag poepen.
Dus als hij begint met poepen dan wil ik hem of het gras op trekken, of langs de goot van de weg, maar dan houdt hij gelijk zjin behoefte op, en loopt bang verder.
Ik wilde hem dan flink belonen als hij deed poepen op het gras, maar ja ik moet natuurlijk ook geduld hebben
Hoe kan ik hem dit het beste aanleren.
Verder gaat z'n staart steeds vaker de lucht in. Hij is al wat waaks hier thuis.
Daar heb ik inderdaad na gevraagt, maar deze hadden zowel in Zevenaar/Didam als Arnhem nergens. Dus toen maar gewone meegenomen. Als puk het vlees vanavond nog niet op heeft, dan ga ik samen met vriendje lief maar eens proberen de pillen zo direct in z'n bek te geven.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:16 schreef Uhmmie het volgende:
die pootjes strak naar voren![]()
schattig hoor
enneh.. voor katten ehb je speciale wormtabletjes die lekker zijn
die hebben ze vast ook wel voor honden
Dat snap ik, is ook veel beter. Maar in de berm e.d. kun je niet lopen?quote:Op maandag 29 mei 2006 10:40 schreef ymme het volgende:
Dat is inderdaad wel een idee van je kantoorslaaf.
Maar dan poept hij op de straat wat nou ook weer niet echt de bedoeling is.
Het is natuurlijk beter dan de stoep, maar het liefst wil ik het gewoon in het gras in de berm naast de weg, etc hebben.
Bedankt.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:29 schreef Melusine het volgende:
Ik ben totaal geen hondenmens, maar wat een zoet koppetje heeft ie zeg!Veel plezier met Pukkie!
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef ymme het volgende:
Ik heb net een kauwbot gekocht.
Hier wil hij niets van weten, ook niet als ik het spelend weggooi. Dat vind hij dan weer eng.
Wat zijn de beste manieren om een hond van 2 jaar weer speels en niet bang te krijgen.
Waarom hij zo bang is weet ik niet, daar moet ook een reden voor zijn.
Ach ja, met geduld kom je al heel ver. Vanmiddag een halsband kopen en een riem, en dan eerst het wandelen maar eens bekijken hoe dat gaat. Hij heeft als pup zijnde wel aan de riem meegelopen hij weet dus wat het is. Op de boederij kon hij hele dagen naar buiten, maar hij bleef liever binnen bij de mensen. En dan toch dat bange, ik snap het niet. Maar ik hoop wel dat het goed komt, voor hemzelf is het natuurlijk veel fijner een hoop zelfvertrouwen te hebben. En dat moet hij nou leren, zelfvertrouwen krijgen.
Overigens heeft hij al een lekker bakje pedigri brokjes op met 30% minder vet. Er mag wel een beetje vet vanaf bij hem, en iets meer spieren d;'r bij. Maar dat heeft hij zo bij ons. Wij houden van wandelen, in het begin natuurlijk rustig opbouwen niet meteen door de natuur lopen een 1,5 tot 2 uur. Zoals wij eerder elke dag deden met onze andere hond.Maar over een poosje.
Hij is ook grappig.quote:
Da's vlot !!! mijn cocker Nell kreeg er zaterdag één en die is pas een voor 1/3 opquote:
Ik zie het al helemaal voor mequote:Op woensdag 31 mei 2006 19:19 schreef deedeetee het volgende:
Ja mijn hond had de kop er ook vanaf gebeten en zat toen met van die bolle wangen te proberen om dat ding naar binnen te werken.
Toen ik dat zag kwam ik meteen aangelopen om 't er af te nemen en zij schoof gauw onder de eetkamer tafel met d'r bolle snoet. Ik ben dan altijd bang om haar op te jagen omdat dat ding dan mss achter in haar keel schiet, dus we zijn met z'n tweetjes een paar keer om die tafel heen geschoven- zij er onder door - voor ik haar kon pakken en dat ding uit d'r bek kon vissen.
Het was een komisch gezicht dat beest met een uitpuilende bek voorzichtig wegschuivelen en ik maar om die tafel heen wandelen met een uitgestreken gezicht om haar niet te laten schrikken....![]()
Ze laat zich gelukkig zonder problemen iets uit haar bek vissen al kijkt ze dan wel sip als ik 't weg gooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |