Yep. Ik liep al veel langer met het idee om een Mac te kopen rond, maar alle stoplichten staan nu op groen, kwestie van the right notebook at the right time.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:55 schreef Tijn het volgende:
Is dit trouwens voor jullie je eerste Mac?
Ik heb 5 jaar geleden zakelijk een Mac notebook gehad, maar toen was er nog weinig uitwisselbaar met Windows en vond ik het een drama om bestanden van cliënten eerst op kantoor te moeten converteren, voor ik er mee op mijn notebook aan de slag kon.quote:
Plot Outline: Two young women, marginalised by society, go on a destructive tour of sex and violence. Breaking norms and killing men - and shattering the complacency of polite cinema audiences. (van imdb)quote:Op zondag 28 mei 2006 01:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als je Amélie leuk vond, mag je de volgende keer "Baise Moi" ook bekijken...
Oeh! Wil ik ook nog zien..quote:
quote:Op zondag 28 mei 2006 09:32 schreef nietzman het volgende:
Vrouwen, rare dingen.
Sorry!quote:Op zondag 28 mei 2006 11:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
glimmen is goed
en niet zo offtopic dames en heren.
ps. tnt, niet vergeten mijn mb op het vliegtuig te zetten maandag he ;-)
quote:Op zondag 28 mei 2006 11:22 schreef Q. het volgende:
Jammer dat je vrouwen niet bij de Apple Store kan bestellen.
Heb je zelf nog plannen om een te kopen?quote:Op zondag 28 mei 2006 12:31 schreef warrel het volgende:
Maar waar het dus allemaal om ging. Een vriend van mij heeft een MacBookje.En hij vroeg, of ik eens langs kwam om 'm te bewonderen.
Incl, op schoot houden en aaien
![]()
Ja!! Heel erg zelfs! Ik heb nu een iBookje (G3 900 MHz), en daar doe ik nu al 3 jaar mee. Ik heb er in mei net 512 mb ram in gezet. Mede daarom, én omdat ik een arme student ben, én omdat ik deze zomer op vakantie wil én m'n rijbewijs halen, koop ik m'n MacBookje in de zomer van 2007.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heb je zelf nog plannen om een te kopen?
De iBook kan er nog best mee door en in 2007 zijn de meeste kinderziektes ook wel uit de Macbook (voor zover die er al zijn) dus dat klinkt als een verstandige keuze.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:03 schreef warrel het volgende:
[..]
Ja!! Heel erg zelfs! Ik heb nu een iBookje (G3 900 MHz), en daar doe ik nu al 3 jaar mee. Ik heb er in mei net 512 mb ram in gezet. Mede daarom, én omdat ik een arme student ben, én omdat ik deze zomer op vakantie wil én m'n rijbewijs halen, koop ik m'n MacBookje in de zomer van 2007.
Jep, ik ben ook nog hartstikke blij met m'n huidige iBookje. M'n allereerste eigenste computertje! En ik ben eeen beetje huiverig om al die warmte probleempjes.. Eerst even afwachten hoe ze jullie bevallen.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De iBook kan er nog best mee door en in 2007 zijn de meeste kinderziektes ook wel uit de Macbook (voor zover die er al zijn) dus dat klinkt als een verstandige keuze.
Ik heb dus een LCIII gehad.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:55 schreef Tijn het volgende:
Ik heb het idee dat die MacBook behoorlijk veel nieuwe Mac-users aantrekt
Voor mij wel, maar Mac met een Intel platform trekt me nu wel+ de prijs is nu wel weer een stuk schappelijker dan een MacBook Pro en ongeveer gelijk aan een normale laptop. Voor bijna dezelfde prestaties..quote:Op zondag 28 mei 2006 11:55 schreef Tijn het volgende:
Ik heb het idee dat die MacBook behoorlijk veel nieuwe Mac-users aantrekt
De 1.83 versie, van de Onderwijsstore.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Welke heb je besteld? nog wat geupgrade?
Gefeli iig
Je kunt usb- of bluetooth-toetsenborden kopen, afhankelijk van hoe los je toetsenbord moet zijn. De usb variant heeft een kleine usb hub aan boord, zodat je de muis makkelijk aan kunt sluiten.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:39 schreef skiczukie het volgende:
Als ik een MacBook koop wil ik thuis trouwens wel een los toetsenbord hebben, vind ik toch prettiger typen. Zijn dta USB-toetsenborden ofzo?
quote:Op zondag 28 mei 2006 21:39 schreef skiczukie het volgende:
Als ik een MacBook koop wil ik thuis trouwens wel een los toetsenbord hebben, vind ik toch prettiger typen. Zijn dta USB-toetsenborden ofzo?
Jep, de keyboards van Apple sluit je aan via USB (of eventueel draadloos via Bluetooth).quote:Op zondag 28 mei 2006 21:39 schreef skiczukie het volgende:
met te weinig stroomquote:Op maandag 29 mei 2006 00:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep, de keyboards van Apple sluit je aan via USB (of eventueel draadloos via Bluetooth).
En mocht je denken "Euh... dat kost me een USB-port en ik heb er al zo weinig!" dan heb je het mis, want achterin het Apple keyboard zit een 2-ports USB hub
Ja, het is geen powered USB-hub natuurlijk, anders had er ook een stroomkabel naar je toetsenbord gemoeten. Apparaten die veel stroom nodig hebben moet je direct op je machine inprikken, of een powered hub kopen.quote:Op maandag 29 mei 2006 00:11 schreef oor het volgende:
[..]
met te weinig stroom, ik kan er bijvoorbeeld niet mijn ipod op aansluiten.
Er zijn mensen die beweren dat de koelpasta slecht is aangebracht door Apple. Als je je machine openmaakt, het eraf haalt en zelf beter toepast, kan de temperatuur van de behuizing wel 15 graden zakken.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:44 schreef der_Otto het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de oververhitting van de mac laptops; dat was toch met de nieuwe powerbooks zo'n probleem, is dat ondertussen al wat onder controle?
En dat je je garantie kwijt bent als je dat ding open schroeft...quote:Op maandag 29 mei 2006 02:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn mensen die beweren dat de koelpasta slecht is aangebracht door Apple. Als je je machine openmaakt, het eraf haalt en zelf beter toepast, kan de temperatuur van de behuizing wel 15 graden zakken.
Maar ik heb nog niet de moed verzameld om m'n eigen MBP onder handen te nemen
Het is ook niet echt nodig trouwens hoor. Hij kan wel aardig warm worden, maar het is nooit zo erg dat het onwerkbaar is.
Ach... niet als ik het netjes doequote:Op maandag 29 mei 2006 02:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En dat je je garantie kwijt bent als je dat ding open schroeft...
Tsja, die vier regeringen moeten betaald worden hequote:Op maandag 29 mei 2006 14:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Belgie, hebben ze daar niet een hoger BTW percentage? 21% ofzo?
Sorry, maar ik vind Pages echt kudt als simpele tekstverwerker en OpenOffice.org is (tenminste, een jaar geleden) zo traag als dikke stront op het Mac-platform. Daar komt nog bij dat het een lelijke X11-applicatie is (de native port komt pas volgende maand in alpha-vorm uit op het Intel-platform). Maar ik zie dat veel mensen voor de 1gB gaan nu, denk dat ik dat ook maar doe. Is op dit moment de beste prijs/kwaliteit-verhouding. En Q., heb jij de 60 gB harde schijf? Of ben je voor de 80 gB gegaan?quote:Op maandag 29 mei 2006 14:22 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
Wat heb je precies nodig van Office? Je kunt ook iWork gebruiken EN! openoffice.
Wat zou er niet genoeg aan moeten zijn aan 1 Gb geheugen? Ik neem aan dat Mac OS X 10.5 geen dubbele geheugen upgrade vraagt en Photoshop kan er ook nog wel mee uit te voeten.quote:Op maandag 29 mei 2006 14:23 schreef Q. het volgende:
Ik heb de 2 GHz besteld ook, met SuperDrive dus en met 1 Gig geheugen. Voorlopig is dat even genoeg, als dat niet genoeg blijkt te zijn ga ik wel naar de 2 Gig.
Was dat niet NeoOffice? Oo.o is volgens mij in zijn X11-loze versie nog lange niet aan een eerste release toe.quote:Op maandag 29 mei 2006 14:59 schreef FLIPNEUS het volgende:
Daar komt nog bij dat het een lelijke X11-applicatie is (de native port komt pas volgende maand in alpha-vorm uit op het Intel-platform).
Inderdaad, die lelijke Java-wrapper om OO.o heen om het een 'native' applicatie te laten zijn.quote:
Ik weet niet wanneer je het voor het laatst heb geprobeerd, maar OpenOffice 2.0 is niet langzamer met het openen oid op m'n PC dan MS Office. Weet niet hoe ver ze met de Mac versie zijn, maar ik neem aan dat het ongeveer hetzelfde moet zijn als de Linux variant, die ook best snel is.quote:Op maandag 29 mei 2006 14:59 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind Pages echt kudt als simpele tekstverwerker en OpenOffice.org is (tenminste, een jaar geleden) zo traag als dikke stront op het Mac-platform. Daar komt nog bij dat het een lelijke X11-applicatie is (de native port komt pas volgende maand in alpha-vorm uit op het Intel-platform). Maar ik zie dat veel mensen voor de 1gB gaan nu, denk dat ik dat ook maar doe. Is op dit moment de beste prijs/kwaliteit-verhouding. En Q., heb jij de 60 gB harde schijf? Of ben je voor de 80 gB gegaan?
Ik ga woensdag een weekje op vakantie dus dan duurt het nog een week langerquote:Op maandag 29 mei 2006 15:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En trouwens geduld is een schone zak..
Mooi, kun je een keertje afkicken van je computerverslaving..quote:Op maandag 29 mei 2006 15:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ga woensdag een weekje op vakantie dus dan duurt het nog een week langer![]()
Onder Linux en Windows vind ik OO.o ook heel traag. Office 2003, en zelfs 2007 verschijnen na het aanklikken van het betreffende icoontje direct op mijn desktop. OO.o doet er minsten 15 seconden over. Maar dat is een geheel andere discussie. Ik probeer OO.o gewoon zoveel mogelijk te vermijden. Het enige fatsoenlijke pakket voor de Mac is IMHO Microsoft Office. Keynote steekt mijlenver boven PowerPoint uit, maar Pages vind ik meer een eenvoudige DTP-pakket dan een tekstverwerker (of ze moeten dat in 2.0 drastisch veranderd hebben, daar heb ik nog geen ervaring mee).quote:Op maandag 29 mei 2006 15:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je het voor het laatst heb geprobeerd, maar OpenOffice 2.0 is niet langzamer met het openen oid op m'n PC dan MS Office.
Ik heb hem nu gereserveerd en als het goed is krijg ik hem eind deze week. De levering gaat vrij snel.quote:
Hij deed onaardig tegen Slarioux.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:35 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Verzenddatum: 5 juni.
Weet iemand trouwens waarom editor2 is geband?
Ehum. Bij mij niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:10 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Duurt dat verzenden echt maar 2 dagen? Dat kreng moet toch uit Uruguay komen ofzo?
Ik heb hem vorige week zaterdag gereserveerd en ik heb nog niets gehoord, zaterdag bij A-Mac geweest waar ik hem gereserveerd had en "het duurde wat langer". Of het duurt gewoon lang of het zijn lame sukkels daar.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:58 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Ik heb hem nu gereserveerd en als het goed is krijg ik hem eind deze week. De levering gaat vrij snel.
Waar staat jou reservering?
Bij Mexpert in Enschede staat er een in de showroom, althans laatst, als ze 'm nog niet verkocht hebbenquote:Op maandag 29 mei 2006 17:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik denk dat ik komende week nog wel even bij de Mexpert langs drop om de nieuwe MacBook te bekijken/aanraken, ik neem aan dat ze em nu wel in de etalage hebben staan. Tegen de tijd dat ik een MacBook koop moeten ze em toch wel allang op voorraad hebben..
Heb jij hem nog sneller dan ik. Ik had hem ook online moeten bestellen. Dom!quote:Op maandag 29 mei 2006 21:07 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Bij Mexpert in Enschede staat er een in de showroom, althans laatst, als ze 'm nog niet verkocht hebbenHet was een 1.83 met 512 MB RAM, hopelijk hebben ze naar m'n advies geluisterd en er 1 GB in gestopt. Ohja, mijne komt morgen! Hij is nu in Arnhem. Jottump!
Enige puntje is dat ze ook nooit maar dan ook nooit een voorraadje hebben...quote:Op maandag 29 mei 2006 21:26 schreef Q. het volgende:
Mexpert is een Apple Center in Enschede.
1. Online besteld?quote:Op maandag 29 mei 2006 21:07 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Bij Mexpert in Enschede staat er een in de showroom, althans laatst, als ze 'm nog niet verkocht hebbenHet was een 1.83 met 512 MB RAM, hopelijk hebben ze naar m'n advies geluisterd en er 1 GB in gestopt. Ohja, mijne komt morgen! Hij is nu in Arnhem. Jottump!
...quote:Op maandag 29 mei 2006 21:47 schreef Q. het volgende:
Reken maar op 2 tot 3 weken bij BTO denk ik.
Wij willen foto's zien als ie binnen is..quote:Op maandag 29 mei 2006 23:58 schreef Adelante het volgende:
Ik heb 25 mei besteld en vandaag issie al verzonden
kom maar, kom maar, kom maar, kom maar
Ik ben ook wel bereid foto's te maken als ik de mijne binnen hebquote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wij willen foto's zien als ie binnen is..
Welke heb je eigenlijk besteld?quote:Op maandag 29 mei 2006 23:58 schreef Adelante het volgende:
Ik heb 25 mei besteld en vandaag issie al verzonden
kom maar, kom maar, kom maar, kom maar
2.0Ghz MacBook whitequote:
Nee.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:17 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Krijg je een mailtje als ze de verzenddatum aanpassen?
Dus ik moet gewoon tot 5 juni wachten tot ik weer wat van ze hoorquote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb totaal 3 mailtjes gekregen.
Toen ik besteld had met een verwachtte verzend- en ontvangstdatum
Toen ze mijn betaling hadden met (dezelfde) verwachtte verzend- en ontvangstdatum.
Toen ze hem verzonden vanuit ShangHai deze keer met een aangepaste ontvangstdatum.
hoeveel ben je er voor kwijt? Ik zat net ff op een folder van de Applestore te kijken en daarop staat alleen dat de zwarte leverbaar is met 80 GB HDDquote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:51 schreef Adelante het volgende:
[..]
2.0Ghz MacBook white
1.0Gb memory
80GB HDD
Klik op bestellen, en dan kun je hem upgraden.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
hoeveel ben je er voor kwijt? Ik zat net ff op een folder van de Applestore te kijken en daarop staat alleen dat de zwarte leverbaar is met 80 GB HDD
¤ 1362,- incl btw en verzenden (en onderwijskorting)quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:01 schreef Beathoven het volgende:
hoeveel ben je er voor kwijt? Ik zat net ff op een folder van de Applestore te kijken en daarop staat alleen dat de zwarte leverbaar is met 80 GB HDD
Ik kan een goede inruilprijs krijgen voor m'n iBook dus ik denk dat ik van de week ook maar langs ga voor een Macbook.
Een Macbook bestellen, op vakantie gaan, en nog zeiken...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:30 schreef Q. het volgende:
Ik heb nog niets. Wordt dinsdag pas, dan ben ik terug van vakantie. Als ie er dan nog niet is ga ik mensen dood maken.
Het duurt me gewoon te lang.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Een Macbook bestellen, op vakantie gaan, en nog zeiken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |