Same here.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:20 schreef peaceman het volgende:
Ben erg benieuwd wat het gaat worden...
Niet heel origineel, maar ik ben ook benieuwd...quote:
Maar wel erg benieuwd.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:05 schreef Evertje het volgende:
Ik ben niet origineel
Nou, Kid A kreeg een 10 bij Pitchfork hoor!quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:52 schreef peaceman het volgende:
Och ik kan me herinneren dat de 1e reviews over Kid A ook niet echt jubelend waren...het zegt niet altijd wat, zeker niet bij Pitchfork
Da's uitzonderlijk dan. De meeste reviews die ik toen gelezen heb waren bepaald niet dolenthousiast.. maar dan hadden ze het die keer wel goedquote:Op donderdag 25 mei 2006 10:54 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Nou, Kid A kreeg een 10 bij Pitchfork hoor!
Pitchfork is vrij kritiekloos met betrekking tot Radiohead (en vaak is dat terechtquote:Op donderdag 25 mei 2006 10:52 schreef peaceman het volgende:
Och ik kan me herinneren dat de 1e reviews over Kid A ook niet echt jubelend waren...het zegt niet altijd wat, zeker niet bij Pitchfork
Ik heb em net gepre-ordered, als ie niet leuk is mag je em wel overkopenquote:
Link?quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:07 schreef nein het volgende:
pitchfork's review lijkt..niet echt enthousiast
Meen je echt dat je t belangrijk vindt hoe het frontje eruit ziet?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:50 schreef grandmommy het volgende:
ben benieuwd, ik zal hem in elk geval direct aanschaffen na de release. t frontje vind ik trouwens niet echt je van het. maar wie weet stelt dat zichzelf nog bij als ik de muziek erbij hoor.
t lijkt me meer een reactie op de post erboven...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Meen je echt dat je t belangrijk vindt hoe het frontje eruit ziet?
Ja, dat zou kunnen idd.. Persoonlijk zou het me jeuken hoe het frontje is trouwens.. als die plaat maar leuk is (heb m al gepre-ordered).quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:46 schreef Yorrit het volgende:
[..]
t lijkt me meer een reactie op de post erboven...
sssssssssssssssst!quote:Op woensdag 31 mei 2006 06:56 schreef fretclick het volgende:
ssssttt, maar hij is uit op het internet
Zeg dan ff waar ik (krijg bijna de neiging in de we-vorm te gaan typen, maar ik ben geen kuddedier) dat kan vinden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:13 schreef fretclick het volgende:
ik heb 'em pas één keer kunnen luisteren en dat was een plezier. meer ga en kan ik er niet over zeggen. alleen dat ik een aantal 'harde' tracks had verwacht á la the national anthem (om maar een voorbeeld te geven), maar die staan er niet op.
Dan wacht ik in spanning afquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:40 schreef fretclick het volgende:
ik weet niet of er users hier op oink.me.uk zitten, een torrentsite, maar daar is ie vannacht gepost. ik zit nu op stage, dus kan 'em helaas niet uploaden of iets dergelijks.. dat wordt pas vanavond
Ja, nu je het zegt... lijkt op Go To Sleep ( I`m a wicked child), van Hail to the Thiefquote:Op woensdag 31 mei 2006 13:40 schreef Tom_Tom- het volgende:
Black Swan komt me erg bekend voor. Lijkt het heel erg op en Kid A/Amnesiac nummer of ben ik gek of hebben jullie het ook?
Je bedoelt die soundtrack?quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:11 schreef Puur het volgende:
Met dank aan Fretclick.
Hij valt mij nogal tegen.. Veel dit lijkt op Radiohead maar gaat veel minder diep muziek.
Als je dit vergelijkt met het soloalbum van Jonny Greenwood dan wordt wel duidelijk wie wat bepaald in Radiohead.
ja i know, maar wel electronisch en had mooi bij dit album gepast wat mij betreft.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:13 schreef HenkBenzinetank het volgende:
15 step is een Radiohead nummer toch? Geen specifiek Yorke nummer
oja ik ookquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:50 schreef -Dries- het volgende:
Oja, deze moet ik nog steeds luisteren
Artwork van Thom zelf neem ik aan, die voorkant?quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:27 schreef paperboats het volgende:
als de voorkant lelijk zou zijn geweest zou ik alsnog even benieuwd zijn, een mooie voorkant maakt het gewoon leuker, maar als die er niet is maakt het me ook niet uit.
oeh, ik ga een poging wagen.
Die twee zijn inderdaad ook mijn favorieten. Dan gaat 'ie echt een streepje harder. De rest luistert gewoon lekker weg.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:00 schreef Longmen het volgende:
[..]
Artwork van Thom zelf neem ik aan, die voorkant?
Maar ben nog niet echt overtuigd van de CD. Black Swan en And it rained all night zijn echter wel erg goede nummers...
Ik kan niet wachten, maar ik wacht welquote:Op zondag 9 juli 2006 21:51 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Die twee zijn inderdaad ook mijn favorieten. Dan gaat 'ie echt een streepje harder. De rest luistert gewoon lekker weg.
Goede omschrijving!quote:Toch jammer, een krappe voldoende is ver beneden Yorkes stand.
haha, volkskrant heeft de wortels diep zitten. sodemieter toch op joh.quote:Als je dit zonodig toch wilt uitbrengen dan maar zonder ons Thom, lijkt de band gezegd te hebben.
vreemd hè, als het laatste radioheadalbum uit 2003 stamt.quote:Slecht is het allemaal niet, maar zo zo langzamerhand begin je toch te verlangen naar een weer ouderwets goed, degelijk, liedje.
Daar doet Radiohead al jaren niet aan
Ze schrijven normaal echt lyrisch hoor, hier over de HMH in mei:quote:Op maandag 10 juli 2006 11:41 schreef fretclick het volgende:
haha, volkskrant heeft de wortels diep zitten. sodemieter toch op joh.
Vind je The Eraser echt een topalbum?quote:Paranoid Android, ook wel Radioheads Bohemian Rhapsody genoemd vanwege de opbouw en het vocale middenstuk, wordt aangepakt. Aan het begin van het langzame tweede gedeelte, waarin drie zangmelodiën zijn verweven, dreigt zanger Thom Yorke met een schertsend 'Ah fuck it' de handdoek in de ring te gooien. Maar gitarist Jonny Greenwood speelt de koorpartij op toetsen. Yorke zingt mee met zijn ter plekke gesampelde stem, transformeert van spichtige bleke Engelsman in een transparant etherisch wezen en laat je met open mond op aarde achter.
Dat wordt even later weer overtroffen door het slepende How to Disappear Completely. Een lang aangehouden, bijna onhoorbare dissonant kondigt Yorke aan die zich halverwege het nummer overgeeft aan een falset die traploos stijgt om vervolgens mee te deinen op het trage tij van de strijkers. Het is van een intensiteit die van binnen schroeit. Als de muzikanten tot ver in het concert een groep in zichzelf gekeerde studiosi lijken waar, behalve het spastische dansje van Yorke tijdens Idioteque , niets aan te zien valt, dan komt het doordat elk grammetje concentratie aan de muziek moet worden gevoerd.
quote:Als de zanger van een grote band een soloplaat uitbrengt, rijzen vanzelfsprekend twee vragen. Wat betekent dat voor de band? En hoe klinkt het? De antwoorden zijn in dit geval simpel. The Eraser betekent niet het einde van Radiohead, en de plaat klinkt eigenlijk zo logisch als maar kan: als Thom Yorke zonder Radiohead.
Op het eerste gehoor klinkt The Eraser als een ruwe schets voor een nieuwe Radiohead-plaat, maar ongemerkt nestelen de negen liedjes zich als parasieten onder je huid, om daar een tinteling te veroorzaken die zowel prettig en verontrustend aanvoelt. Ze laten duidelijk horen dat Yorke nog niet klaar was met Radioheads sesies voor de albums Kid A en Amnesiac. Waar Radiohead als band getuige de laatste plaat en de recente tour weer meer naar de gitaren grijpt, gebruikt Yorke de laptop als basis voor alle negen liedjes.
Op het ene moment borrelt het warm en ontspannen, op het volgende moment wordt de achtergrond gekleurd door onheilspellende en hypnotiserende synths. The Eraser is niet - zoals sommigen gedacht hadden - Thom Yorke’s technoplaat, maar ligt in het verlengde van de twee genoemde en meest experimentele platen, die Radiohead maakte. De stem van Yorke krijgt nog wat meer ruimte dan normaal. Daardoor laat The Eraser zien hoe fenomenaal zijn stem is.
Zoals we van de laatste Radioheadplaten kennen, staat ook The Eraser bol van de verwijzingen naar de politiek. Dat Yorke zich zorgen maakt over de wereld is geen nieuws. Dat hij dat voor een groot deel aan zijn eigen premier wijt, bleek al uit de spotprent in de hoes van Kid A. Zijn visie is er niet bepaald rooskleuriger op geworden: het hoesontwerp verbeeldt de totale vernietiging van Londen door golven en vuur. ‘The Eraser’ verwijst naar de pogingen van de Britse regering om schandalen en fouten in het Irakconflict onder het tapijt te schuiven, met alle gevolgen van dien.
‘Harrowdown Hill’ refereert aan de plek waar het lichaam van de Britse defensie-expert David Kelly werd gevonden. Na zijn controversiële verklaring over het aandikken van rapporten over massavernietigingswapens in Irak, kwam die onder mysterieuze omstandigheden om het leven. Het prachtige ‘Atoms for Peace’ verwijst naar het motto van het Internationaal Atoomagentschap. Het zijn subtiele verwijzingen. Yorke is geen volksmenner a la Bono of Bob Geldof, maar zijn cryptisch verwoorde kritiek is des te bijtender.
Het moge duidelijk zijn: The Eraser laat zich niet opzij schuiven als een simpel tussendoortje. Het is een volwaardige plaat, en een waardevolle toevoeging aan de Radioheadcatalogus.
Geweldigquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:40 schreef Longmen het volgende:
http://live.video.rainbow(...)mYorkeWithTitles.swf
CDWOW.net is hij 12,99 incl. verzendkosten.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:06 schreef aleko het volgende:
Gisteravond op 3FM de eerste single (??) gehoord. klonk toch wel leuk. eens even op de kop gaan tikken denkik. waar istie online het goedkoopst?
Tot zover de ' echte' liefhebber aan t woord...quote:Op maandag 17 juli 2006 00:29 schreef ImPrEzA het volgende:
heb m voor 13,99 bij MediaMarkt gekocht.. maar ik voel me bekochtTotaal geen extra waarde aan het origineel ten opzichte van de gedownloade versie. Geen lyrics, geen boekje, geen bonus-shit, alleen maar een heel simpel kartonnen hoesje. Ok, leuk artwork, maar daar houdt het ook mee op
Blijkbaar niet, gezien de reacties op mijn schrijfselquote:Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef fretclick het volgende:
lol, een simpel kartonnen hoesje.. snap jij het wel?
Volgens mij is er niemand die zegt dat de CD door het art-work schitterend is..quote:Op maandag 17 juli 2006 20:14 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, gezien de reacties op mijn schrijfselOpenbaar het mij?
En kom dan alsjeblieft niet aan met de betekenis van de hoes of de beeltenis van de hoes, en waarom Yorke zulks artwork zou maken/gebruiken. Ik begrijp echter niet waarom de cd daardoor meteen schitterend moet zijn, aangezien ik dit zelf te miniem vind.
Zou best wel leuk zijn als ze dit najaar hiermee nog een kleine Europese clubtour houden. Maar ja, die kans is niet zo groot.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:10 schreef Longmen het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=IhaZc2ZlO08
Ja dit is zo'n gaaf nummer in deze uitvoering!quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Zou best wel leuk zijn als ze dit najaar hiermee nog een kleine Europese clubtour houden. Maar ja, die kans is niet zo groot.
Dit klinkt echt heel lekker![]()
Tnx, jij had toen the Eraser ook alquote:Op zondag 13 augustus 2006 12:07 schreef fretclick het volgende:
check zo je mail peter![]()
off.ben ik nou gek of is er nergens een pukkelpoptopic te bekennen? ik weet namelijk niet hoe ik er met de trein het best heen kan gaan?
Ja, vanaf het eerste Belgische station, maar alleen voor de heenreis.quote:Op zondag 13 augustus 2006 12:14 schreef fretclick het volgende:
oh oké thanks. reizen in Belgie was toch gratis met een pukkelpop-kaartje?
jup, ik had toen ook the eraser![]()
mooi!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:18 schreef VixenFromHell het volgende:
http://youtube.com/watch?v=Bo0ZxudR-B0
Clipje van Harrowdown Hill
Iemand die de live track al als los MP3-tje op de pc heeft?quote:Op zondag 13 augustus 2006 12:00 schreef Longmen het volgende:
Wat een irritante website is dat ook...
Kijk eens op finefinemusic.com Daar staat hij bovenaan!
Als iemand het nummer los op de PC kan krijgen hoor ik het graag!
Zie finefinemusic.comquote:
Hier sluit ik me bij aan. (tvp)quote:Op zondag 3 september 2006 15:13 schreef Good-for-nothing het volgende:
De titelsong bevalt me erg goed, maar eigenlijk heb ik geen uitgesproken favoriet op het album.
De aanwezigheid van Thom Yorke maakt alle nummers goed.
helemaal mee eensquote:Op zondag 23 juli 2006 16:35 schreef HAL9000S het volgende:
Ik luister 'm nu voor 't eerst en ik moet zeggen dat hij me absoluut niet tegenvalt, Black Swan vind ik zelfs super klinken!
Zo natuurlijk is dat niet?quote:Op donderdag 28 september 2006 20:02 schreef Eikelpiercing het volgende:
'he Eraser (het nummer dan) vind ik natuurlijk het beste, maar alle nummers zijn goed. Ook een erg kunstige hoes
Goeie tip!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:14 schreef peaceman het volgende:
Zaterdag op BBC 2 20.45 (Nederlandse tijd) The Culture Show, met als gast Thom Yorke.
Voor wie het kan opnemen.... graag! (zelf niet in de gelegenheid ben ik bang)
youtubequote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:
komt vast wel op youtube
EN wordt het gesampled voor een volgend project, natuurlijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:19 schreef nein het volgende:
[..]
youtube![]()
natuurlijk komt t op youtube! als thom een scheet laat komt t zelfs op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=aIaNeJ-Lo_Mquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:
komt vast wel op youtube
Nou of het zo hoort weet ik niet, maar bij mij is het iig ook zoquote:Op woensdag 1 november 2006 17:43 schreef Peter6000 het volgende:
Op het 6e nummer, zit gedurende het hele nummer een soort storingsgeluid.
Ik neem aan dat het bij het nummer hoort, of ligt het aan mijn cd-exemplaar?
Snelle reaktie, maar dan hoort het idd zo...quote:Op woensdag 1 november 2006 17:46 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Nou of het zo hoort weet ik niet, maar bij mij is het iig ook zo
Ik had em er nog in liggen, gelijk ff geluisterdquote:Op woensdag 1 november 2006 17:47 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Snelle reaktie, maar dan hoort het idd zo...
Was hier al eens getipt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:09 schreef whosvegas het volgende:
Een live uitvoering van Cymbal Rush, die ik jullie niet wil onthouden
http://www.youtube.com/watch_fullscreen?video_id=IhaZc2ZlO08&l=302&t=OEgsToPDskIKQfN6W1nS8mRnoBTVOGLY&fs=1&title=Thom Yorke - Cymbal Rush
doe eens rapid sharen!quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:09 schreef whosvegas het volgende:
Een live uitvoering van Cymbal Rush, die ik jullie niet wil onthouden
http://www.youtube.com/watch_fullscreen?video_id=IhaZc2ZlO08&l=302&t=OEgsToPDskIKQfN6W1nS8mRnoBTVOGLY&fs=1&title=Thom Yorke - Cymbal Rush
Daar heb ik wel belangstelling voorquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:26 schreef Longmen het volgende:
[..]
Was hier al eens getipt.
Maar deze versie is echt super. Indien belangstelling heb ik deze uitvoering ook nog als MP3....
Ik heb maar gestemd op Black Swan als eigen keuze.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:25 schreef Longmen het volgende:
Allemaal even Thom Yorke stemmen met Analyse (de enige keuze helaas) als beste song van 2006 voor 3voor12.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/31367109
Potdomme, keanu reevesquote:Op woensdag 4 april 2007 00:05 schreef HAL9000S het volgende:
Black Swam zit ook in de aftiteling van de film: 'A scanner Darkly', is echt perfect op z'n plek in die film, op dat moment.
Die kende ik nog niet, bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:53 schreef Longmen het volgende:
De officiele titel van het extraatje (EP) is Spitting Feathers en is een aanrader!![]()
1. The Drunkk Machine 4:07
2. A Rat's Nest 3:35
3. Jetstream 3:44
4. Harrowdown Hill [Extended mix] 7:01
5. Iluvya
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |