ja en de kalende linksbuitens ook niet vergetenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vergeet de mannen met een raar loopje ook niet!
Zuid-Afrika werd voor de komst van de Nederlanders in 1652 bewoond door verschillende inheemse stammen. De Nederlandse, Franse en Duitse kolonisten hebben de inheemse stammen verjaagd uit het huidige Zuid-Afrika. De Engelse kwamen in 1795 naar Zuid-Afrika om te voorkomen dat Zuid-Afrika een Franse kolonie zou worden.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Zou ForzaRob zich verbazen over het grote aantal blanken in de selectie ?
De blanken nemen een belangrijke rol in de Zuid Afrikaanse geschiedenis. Ze leven er al honderden jaren (!). De blanken daar zijn Zuid-Afrikaan in hart en nieren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:44 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
Zuid-Afrika werd voor de komst van de Nederlanders in 1652 bewoond door verschillende inheemse stammen. De Nederlandse, Franse en Duitse kolonisten hebben de inheemse stammen verjaagd uit het huidige Zuid-Afrika. De Engelse kwamen in 1795 naar Zuid-Afrika om te voorkomen dat Zuid-Afrika een Franse kolonie zou worden.
Op dit moment is Zuid-Afrika verdeeld over Europese boeren, Nageslacht van slaven (die in de tijd van de kolonisatie uit oa India en Indonesie kwamen) en de inheemse stammen. Je ziet wat een zootje het op dit moment nog steeds is in Zuid-Afrika. En als ik een inheemse inwoner van Zuid-Afrika zou zijn zou ik het liefst een team van voetballers uit mijn inheemse stam zien![]()
Je begrijpt mij niet helemaal, als ik een inheemse inwoner was...ALS!quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:49 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De blanken nemen een belangrijke rol in de Zuid Afrikaanse geschiedenis. Ze leven er al honderden jaren (!). De blanken daar zijn Zuid-Afrikaan in hart en nieren.
Jouw redenatie; Omdat de negers er toevallig eerder waren daar, mogen er alleen negers spelen in het team.![]()
Maar je kunt je wel goed identificeren met blanke voetbalmiljonairs?quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:56 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
Je begrijpt mij niet helemaal, als ik een inheemse inwoner was...ALS!
Want als ik zou zeggen als ik een Zuid-Afrikaanse boer was zou ik alleen maar blanke boeren in het team willen hebben omdat ik mij daarmee kan identificeren en een warm gevoel bij krijg als ik ze het veld op zie komen, dan maakt iedereen hier mij uit voor racist.
![]()
Jij niet dan?quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:59 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar je kunt je wel goed identificeren met blanke voetbalmiljonairs?
Ik met geen van beidequote:Op woensdag 24 mei 2006 23:00 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Jij niet dan?
Ik kan me ook heel goed identificeren met donkere voetbalmiljonairs.
De Surinamer opzich bestaat niet, maar in 1980 is Suriname wel degelijk onafhankelijk geworden en hierdoor zijn er duizenden "inwoners van Suriname" naar Nederland gevlucht. De meeste Surinamers zijn politieke vluchtelingen geweest en het is logisch dat deze mensen naar haar ex-kolonist Nederland zijn gevlucht. Zij zijn niet vrijwillig uit Suriname vertrokken en hebben zeker nog een binding met hun land. Dat ik geen binding met Suriname en haar ex-inwoners heb dat is mijn mening en daarom zal ik nooit een warm gevoel krijgen van een Nederlands elftal met een meerderheid aan Surinamers.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:56 schreef pinkplatinum het volgende:
Met die redenatie kan je Seedorf, Davids, Kluivert etc. ook niet kwijt in het Surinaams elftal .. want de Indianen zijn de oorspronkelijke bewoners van Suriname
We zouden je ook een homoseksuele voetbalfan met een Zuid-Afrikaanse boeren fetish kunnen noemen, als je dat liever hebt?quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:56 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
Je begrijpt mij niet helemaal, als ik een inheemse inwoner was...ALS!
Want als ik zou zeggen als ik een Zuid-Afrikaanse boer was zou ik alleen maar blanke boeren in het team willen hebben omdat ik mij daarmee kan identificeren en een warm gevoel bij krijg als ik ze het veld op zie komen, dan maakt iedereen hier mij uit voor racist.
![]()
1975quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:05 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
De Surinamer opzich bestaat niet, maar in 1980 is Suriname wel degelijk onafhankelijk geworden en hierdoor zijn er duizenden "inwoners van Suriname" naar Nederland gevlucht. De meeste Surinamers zijn politieke vluchtelingen geweest en het is logisch dat deze mensen naar haar ex-kolonist Nederland zijn gevlucht. Zij zijn niet vrijwillig uit Suriname vertrokken en hebben zeker nog een binding met hun land. Dat ik geen binding met Suriname en haar ex-inwoners heb dat is mijn mening en daarom zal ik nooit een warm gevoel krijgen van een Nederlands elftal met een meerderheid aan Surinamers.
Maar goed dit behoorlijk off-topic! Het gaat er mij gewoon om in het algemeen dat de inwoners van bepaalde landen zich niet meer kunnen identificeren met hun eigen Nationale voetbal team en dat vind ik jammer
dat is een ander verhaal...maar meer met een miljonair als v Nistelrooy dan een miljonair als Seedorf.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:59 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar je kunt je wel goed identificeren met blanke voetbalmiljonairs?
of anders een Inheems ballenlikker met een fetish voor de lul van het stamhoofd??quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:05 schreef DivineJester het volgende:
[..]
We zouden je ook een homoseksuele voetbalfan met een Zuid-Afrikaanse boeren fetish kunnen noemen, als je dat liever hebt?
Heb je ook nog moeite met Friese voetballers?quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:07 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
dat is een ander verhaal...maar meer met een miljonair als v Nistelrooy dan een miljonair als Seedorf.
Duits bloed?quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:14 schreef Bos81 het volgende:
Maar ForzaRob waarom mag niemand van buitenlandse afkomst in Oranje spelen, grote kans dat iedereen van ons wel ergens buitenlands bloed heeft.
Vertel mij dan waarom ik wel een binding met Suriname zou moeten hebben? En wat vind jij belachelijk? Dat ik liever niet heb dat Nederland een soort Frankrijk wordt over een paar jaar? Dat is toch mijn goed recht? En laten we stoppen met het Surinamers in het Nederlands elftal. Ik heb allang geaccepteerd dat zij in het NL-elftal spelen alleen ik kan mij niet met hun identificeren. Maar ik kan mij nog veel minder identificeren met spelers uit Marokko, Turkije, Rusland, Ghana, Servie of wat dan ook in het Nederlands elftal.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:11 schreef pinkplatinum het volgende:
De surinamer bestaat wel degelijk.. Het is gewoon heel multicultureel..
Ik als halve surinamer zou wel graag willen weten waarom je geen binding hebt met suriname en haar ex-inwoners..
en om ontopic te reageren.. Ik vind het echt belachelijk om zo iets ze zeggen.. Ja ok, als er 10 "Kalou" spelers in het Nederlands elftal zouden zitten, maar zelfs Kalou doet niet mee...
Klopt, de "autochtone" Nederlander stamt vooral af van de Engelsen en Duitsers..quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:14 schreef Bos81 het volgende:
Maar ForzaRob waarom mag niemand van buitenlandse afkomst in Oranje spelen, grote kans dat iedereen van ons wel ergens buitenlands bloed heeft.
Ik heb niet gezegd dat je dat moest hebben.. Ik vroeg je waarom je het niet had.. Groot verschil.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:19 schreef ForzaRob het volgende:
[..]
Vertel mij dan waarom ik wel een binding met Suriname zou moeten hebben? En wat vind jij belachelijk? Dat ik liever niet heb dat Nederland een soort Frankrijk wordt over een paar jaar? Dat is toch mijn goed recht? En laten we stoppen met het Surinamers in het Nederlands elftal. Ik heb allang geaccepteerd dat zij in het NL-elftal spelen alleen ik kan mij niet met hun identificeren. Maar ik kan mij nog veel minder identificeren met spelers uit Marokko, Turkije, Rusland, Ghana, Servie of wat dan ook in het Nederlands elftal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |