abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:37:00 #31
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_38182043
Ik heb wel verbondenheid met gasten als Jaliens en Babel. Leer de vaderlandse geschiedenis kennen en je weet dat ze inmiddels bij het interieur van Nederland horen. Voor mij zijn zij 100% Nederlanders.
pi_38182239
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vergeet de mannen met een raar loopje ook niet!
ja en de kalende linksbuitens ook niet vergeten
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_38182350
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Zou ForzaRob zich verbazen over het grote aantal blanken in de selectie ?
Zuid-Afrika werd voor de komst van de Nederlanders in 1652 bewoond door verschillende inheemse stammen. De Nederlandse, Franse en Duitse kolonisten hebben de inheemse stammen verjaagd uit het huidige Zuid-Afrika. De Engelse kwamen in 1795 naar Zuid-Afrika om te voorkomen dat Zuid-Afrika een Franse kolonie zou worden.
Op dit moment is Zuid-Afrika verdeeld over Europese boeren, Nageslacht van slaven (die in de tijd van de kolonisatie uit oa India en Indonesie kwamen) en de inheemse stammen. Je ziet wat een zootje het op dit moment nog steeds is in Zuid-Afrika. En als ik een inheemse inwoner van Zuid-Afrika zou zijn zou ik het liefst een team van voetballers uit mijn inheemse stam zien
pi_38182403
ik denk dat 90 procent van de nederlanders jou uit de stam zouden verstoten
You ask me the time
And I would like to give
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:49:50 #35
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_38182564
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:44 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

Zuid-Afrika werd voor de komst van de Nederlanders in 1652 bewoond door verschillende inheemse stammen. De Nederlandse, Franse en Duitse kolonisten hebben de inheemse stammen verjaagd uit het huidige Zuid-Afrika. De Engelse kwamen in 1795 naar Zuid-Afrika om te voorkomen dat Zuid-Afrika een Franse kolonie zou worden.
Op dit moment is Zuid-Afrika verdeeld over Europese boeren, Nageslacht van slaven (die in de tijd van de kolonisatie uit oa India en Indonesie kwamen) en de inheemse stammen. Je ziet wat een zootje het op dit moment nog steeds is in Zuid-Afrika. En als ik een inheemse inwoner van Zuid-Afrika zou zijn zou ik het liefst een team van voetballers uit mijn inheemse stam zien
De blanken nemen een belangrijke rol in de Zuid Afrikaanse geschiedenis. Ze leven er al honderden jaren (!). De blanken daar zijn Zuid-Afrikaan in hart en nieren.

Jouw redenatie; Omdat de negers er toevallig eerder waren daar, mogen er alleen negers spelen in het team.
pi_38182803
Met die redenatie kan je Seedorf, Davids, Kluivert etc. ook niet kwijt in het Surinaams elftal .. want de Indianen zijn de oorspronkelijke bewoners van Suriname
[♣].... Je op trots ben ik. Door signature mijn hebt jij zo.....[♣]
pi_38182805
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:49 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

De blanken nemen een belangrijke rol in de Zuid Afrikaanse geschiedenis. Ze leven er al honderden jaren (!). De blanken daar zijn Zuid-Afrikaan in hart en nieren.

Jouw redenatie; Omdat de negers er toevallig eerder waren daar, mogen er alleen negers spelen in het team.
Je begrijpt mij niet helemaal, als ik een inheemse inwoner was...ALS!
Want als ik zou zeggen als ik een Zuid-Afrikaanse boer was zou ik alleen maar blanke boeren in het team willen hebben omdat ik mij daarmee kan identificeren en een warm gevoel bij krijg als ik ze het veld op zie komen, dan maakt iedereen hier mij uit voor racist.
pi_38182853
ja, euh, je bent ook gewoon een racist als je iemand met een kleurtje niet als Nederlander ziet ook al is ie hier geboren en lust ie boerenkool.
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:59:09 #39
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_38182901
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:56 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

Want als ik zou zeggen als ik een Zuid-Afrikaanse boer was zou ik alleen maar blanke boeren in het team willen hebben omdat ik mij daarmee kan identificeren en een warm gevoel bij krijg als ik ze het veld op zie komen, dan maakt iedereen hier mij uit voor racist.
Maar je kunt je wel goed identificeren met blanke voetbalmiljonairs?
pi_38182949
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:59 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Jij niet dan?

Ik kan me ook heel goed identificeren met donkere voetbalmiljonairs.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:01:29 #41
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_38182996
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:00 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Jij niet dan?

Ik kan me ook heel goed identificeren met donkere voetbalmiljonairs.
Ik met geen van beide
pi_38183140
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:56 schreef pinkplatinum het volgende:
Met die redenatie kan je Seedorf, Davids, Kluivert etc. ook niet kwijt in het Surinaams elftal .. want de Indianen zijn de oorspronkelijke bewoners van Suriname
De Surinamer opzich bestaat niet, maar in 1980 is Suriname wel degelijk onafhankelijk geworden en hierdoor zijn er duizenden "inwoners van Suriname" naar Nederland gevlucht. De meeste Surinamers zijn politieke vluchtelingen geweest en het is logisch dat deze mensen naar haar ex-kolonist Nederland zijn gevlucht. Zij zijn niet vrijwillig uit Suriname vertrokken en hebben zeker nog een binding met hun land. Dat ik geen binding met Suriname en haar ex-inwoners heb dat is mijn mening en daarom zal ik nooit een warm gevoel krijgen van een Nederlands elftal met een meerderheid aan Surinamers.

Maar goed dit behoorlijk off-topic! Het gaat er mij gewoon om in het algemeen dat de inwoners van bepaalde landen zich niet meer kunnen identificeren met hun eigen Nationale voetbal team en dat vind ik jammer
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:05:42 #43
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_38183150
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:56 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

We zouden je ook een homoseksuele voetbalfan met een Zuid-Afrikaanse boeren fetish kunnen noemen, als je dat liever hebt?
pi_38183184
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:05 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

De Surinamer opzich bestaat niet, maar in 1980 is Suriname wel degelijk onafhankelijk geworden en hierdoor zijn er duizenden "inwoners van Suriname" naar Nederland gevlucht. De meeste Surinamers zijn politieke vluchtelingen geweest en het is logisch dat deze mensen naar haar ex-kolonist Nederland zijn gevlucht. Zij zijn niet vrijwillig uit Suriname vertrokken en hebben zeker nog een binding met hun land. Dat ik geen binding met Suriname en haar ex-inwoners heb dat is mijn mening en daarom zal ik nooit een warm gevoel krijgen van een Nederlands elftal met een meerderheid aan Surinamers.

Maar goed dit behoorlijk off-topic! Het gaat er mij gewoon om in het algemeen dat de inwoners van bepaalde landen zich niet meer kunnen identificeren met hun eigen Nationale voetbal team en dat vind ik jammer
1975
You ask me the time
And I would like to give
pi_38183216
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:59 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

dat is een ander verhaal...maar meer met een miljonair als v Nistelrooy dan een miljonair als Seedorf.
pi_38183219
Heb je nog nooit van een kolonie gehoord ofzo?
pi_38183254
Surinamers politieke vluchtelingen ?? De meesten wonen hier al wat langer....
pi_38183275
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:05 schreef DivineJester het volgende:

[..]

We zouden je ook een homoseksuele voetbalfan met een Zuid-Afrikaanse boeren fetish kunnen noemen, als je dat liever hebt?
of anders een Inheems ballenlikker met een fetish voor de lul van het stamhoofd??
pi_38183315
De surinamer bestaat wel degelijk.. Het is gewoon heel multicultureel..
Ik als halve surinamer zou wel graag willen weten waarom je geen binding hebt met suriname en haar ex-inwoners..

en om ontopic te reageren.. Ik vind het echt belachelijk om zo iets ze zeggen.. Ja ok, als er 10 "Kalou" spelers in het Nederlands elftal zouden zitten, maar zelfs Kalou doet niet mee...
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:11:55 #50
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_38183326
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:07 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

dat is een ander verhaal...maar meer met een miljonair als v Nistelrooy dan een miljonair als Seedorf.
Heb je ook nog moeite met Friese voetballers?
pi_38183436
Maar ForzaRob waarom mag niemand van buitenlandse afkomst in Oranje spelen, grote kans dat iedereen van ons wel ergens buitenlands bloed heeft.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_38183463
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:14 schreef Bos81 het volgende:
Maar ForzaRob waarom mag niemand van buitenlandse afkomst in Oranje spelen, grote kans dat iedereen van ons wel ergens buitenlands bloed heeft.
Duits bloed?
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:16:21 #53
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_38183503
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:15 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Duits bloed?
Volkslied ook maar niet meer zingen dan...
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:18:32 #54
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_38183568
Of we kunnen samengaan met de Duitsers en weer als 1 groot Germaniė naar het WK... hebben we achteraf de finale in 74 tóch nog gewonnen
pi_38183586
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:11 schreef pinkplatinum het volgende:
De surinamer bestaat wel degelijk.. Het is gewoon heel multicultureel..
Ik als halve surinamer zou wel graag willen weten waarom je geen binding hebt met suriname en haar ex-inwoners..

en om ontopic te reageren.. Ik vind het echt belachelijk om zo iets ze zeggen.. Ja ok, als er 10 "Kalou" spelers in het Nederlands elftal zouden zitten, maar zelfs Kalou doet niet mee...
Vertel mij dan waarom ik wel een binding met Suriname zou moeten hebben? En wat vind jij belachelijk? Dat ik liever niet heb dat Nederland een soort Frankrijk wordt over een paar jaar? Dat is toch mijn goed recht? En laten we stoppen met het Surinamers in het Nederlands elftal. Ik heb allang geaccepteerd dat zij in het NL-elftal spelen alleen ik kan mij niet met hun identificeren. Maar ik kan mij nog veel minder identificeren met spelers uit Marokko, Turkije, Rusland, Ghana, Servie of wat dan ook in het Nederlands elftal.
pi_38183609
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:14 schreef Bos81 het volgende:
Klopt, de "autochtone" Nederlander stamt vooral af van de Engelsen en Duitsers..
pi_38183679
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:19 schreef ForzaRob het volgende:

[..]

Vertel mij dan waarom ik wel een binding met Suriname zou moeten hebben? En wat vind jij belachelijk? Dat ik liever niet heb dat Nederland een soort Frankrijk wordt over een paar jaar? Dat is toch mijn goed recht? En laten we stoppen met het Surinamers in het Nederlands elftal. Ik heb allang geaccepteerd dat zij in het NL-elftal spelen alleen ik kan mij niet met hun identificeren. Maar ik kan mij nog veel minder identificeren met spelers uit Marokko, Turkije, Rusland, Ghana, Servie of wat dan ook in het Nederlands elftal.
Ik heb niet gezegd dat je dat moest hebben.. Ik vroeg je waarom je het niet had.. Groot verschil.
Maarja.. Stuur een bezwaarschrift naar de KNVB zou ik zeggen
pi_38183733
Waarin verschilt een Babel dan met willekeurig welke andere autochtone voetbalprof Rob ?
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:25:20 #59
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_38183777
Sowieso kan je niet zeggen dat Nederland alleen van de blanken is. Netzo als je niet kan zeggen dat Zuid-Afrika, Zimbabwe of Aruba alleen van de negers is. De hele wereld is nu eenmaal multraciaal op Japan en China mischien na.
pi_38183789
Hoewel ik het beledigend vind voor surinamers die hier hun hele leven wonen om allochtoon genoemd te worden enkel omdat pa en ma uit Suriname kwamen en ze niet blank zijn. Voor willekeurig elke allochtoon waarvoor dit geldt trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')