abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 mei 2006 @ 15:48:41 #76
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38334882
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:39 schreef rudeonline het volgende:
Zoek dan even op waar dat staat, of laten we het er gewoon over eens zijn dat klokken niet gelijk hoeven te lopen. Een klok op zeeniveau loopt trager dan een klok hoog in een toren. Daar zijn we het dus over eens.
Die moeite ga ik niet doen als je het over 10 posts toch weer "vergeet"
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 29 mei 2006 @ 15:51:42 #77
45379 Phooka
not applicable
pi_38335021
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:39 schreef rudeonline het volgende:
Zoek dan even op waar dat staat, of laten we het er gewoon over eens zijn dat klokken niet gelijk hoeven te lopen. Een klok op zeeniveau loopt trager dan een klok hoog in een toren. Daar zijn we het dus over eens.
Hehehe. Zo zie ik mensen graag argumenteren.

Zeg, ehm, is je theorie er al klaar voor om d´r praktisch mee aan de slag te kunnen? Die gedachteexperimenten zijn natuurlijk hartstikke leuk, maarehm, ik schiet er als ingenieur niks mee op. Kan je je theorie niet effe wiskundig formuleren?
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
pi_38335332
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die moeite ga ik niet doen als je het over 10 posts toch weer "vergeet"
Je hoeft het ook niet op te zoeken. We zijn het gewoon met elkaar eens dat een klok op zeeniveau trager loopt dan een klok hoog in een toren. Klaar. En als je werkelijk denkt dat ik van dit standpunt af ga wijken sla deze post dan even op. Sla daar dan ook bij op dat we hier exact hetzelfde stellen.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:03:55 #79
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38335488
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:58 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet op te zoeken. We zijn het gewoon met elkaar eens dat een klok op zeeniveau trager loopt dan een klok hoog in een toren. Klaar. En als je werkelijk denkt dat ik van dit standpunt af ga wijken sla deze post dan even op. Sla daar dan ook bij op dat we hier exact hetzelfde stellen.
Je vat em ook echt niet he... Je theorie voorspelde eerst het tegenover gestelde. Dus geef je nu toe dat je theorie fout is. DUS je theorie kan de prullenbak in. Klaar. Over en sluiten.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 29 mei 2006 @ 16:05:39 #80
45379 Phooka
not applicable
pi_38335570
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:58 schreef rudeonline het volgende:

Hoe zat het ook alweer? De klok in de kerktoren loopt sneller, omdat deze zich zo'n 200 m/s dichterbij de oorsprong van het "nu" van de lichtsnelheid (300.000 km) bevond, toch? Of had het te maken met de lier van de astronaut die elke seconde per kilometer een stuk touw van één seconde lang afwikkelt, op de maat van de versnellende house-muziek?
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
pi_38335905
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je vat em ook echt niet he... Je theorie voorspelde eerst het tegenover gestelde. Dus geef je nu toe dat je theorie fout is. DUS je theorie kan de prullenbak in. Klaar. Over en sluiten.
Mijn theorie voorspelde juist niet het tegenovergestelde. En mocht dat zo zijn, dan kunnen we het er nu over eens zijn dat je gelijk hebt dat klokken niet even snel lopen als deze op zeeniveau en hoog in een toren geplaatst zijn. Als je hier nu even een bevestiging op geeft, dan kan ik misschien nog verder gaan in het verklaren daarvan volgens mijn zienswijze. Of mijn theorie daarna de vuilnisbak in kan bepalen we daarna wel.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:18:05 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38336050
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:13 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Mijn theorie voorspelde juist niet het tegenovergestelde. En mocht dat zo zijn, dan kunnen we het er nu over eens zijn dat je gelijk hebt dat klokken niet even snel lopen als deze op zeeniveau en hoog in een toren geplaatst zijn. Als je hier nu even een bevestiging op geeft, dan kan ik misschien nog verder gaan in het verklaren daarvan volgens mijn zienswijze. Of mijn theorie daarna de vuilnisbak in kan bepalen we daarna wel.
Jij voorspelde dat de klok op de toren trager zou lopen. Dag 'theorie'
Onikaan ni ov dovah
  maandag 29 mei 2006 @ 16:22:26 #83
45379 Phooka
not applicable
pi_38336193
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:13 schreef rudeonline het volgende:
Hé, uhm - wanneer kan ik een praktische toepassing van je theorie verwachten?

En ga er anders voor het gemak effe vanuit dat de zo hard gezochte bevestiging reeds gegeven is. Het lijkt je nogal dwars te zitten, en een grote belemmering om verder te gaan met je verhaal.
pi_38336331
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij voorspelde dat de klok op de toren trager zou lopen. Dag 'theorie'
quote:
1) Tijd en ruimte.

Een van de eerste dingen die u moet zien te begrijpen is het fenomeen tijd en ruimte. Men ziet deze 2 over het algemeen als 2 afzonderlijke dimensies waarbij ruimte 3 dimensionaal is en tijd slechts 1 dimensionaal. In zekere mate klopt dit wel omdat een ruimte volgens onze manier van kijken slechts 3 dimensies kent. De 4e dimensies ( tijd) is dan niets anders als het tijdstip waarop iets bestaat en staat zodoende los van de 3 andere dimensies.

Duidelijk mag zijn dat er in een volledig leeg heelal niets of niemand is om tijd te kunnen constateren. Maar betekent dit dan ook de afwezigheid van tijd? Neem bijvoorbeeld een bal. Een bal is een lege ruimte met een omhulsel. Wanneer de bal ouder wordt, en dat doet hij op het moment dat hij bestaat, dan wordt de ruimte in de bal vanzelfsprekend ook ouder.
Vergeet nu dat deze lege ruimte wordt omringd door de bal en focus u alleen op de ruimte in de bal. Zou tijd dan alleen maar hebben bestaan op het moment dat de ruimte was omhuld met een bal? Op het moment dat er ruimte is, dan is er ook tijd waarin deze ruimte zich bevindt. Tijd en ruimte bestaan dus eigenlijk gelijktijdig. Als er immers een massa is, dan neemt deze ook ruimte in. Zonder ruimte zou de bal geen plaats hebben gehad om in te bestaan. Ruimte en tijd kunnen dus nooit afzonderlijk van elkaar bestaan. Zonder ruimte is er geen tijd. Zonder tijd is er ook geen ruimte. Ze vormen samen een eenheid. Tijd is gelijk aan ruimte.
Iedereen weet dat ruimte niets anders is als een afstand. Wij meten over het algemeen afstanden van a naar b waarbij Ab de afstand is tussen 2 punten. Deze punten zijn dan b.v. verschillende massa´s. Een afstand vanaf jou huis tot aan de supermarkt is in wezen niets anders als de afstand tussen jou voordeur en de voordeur van de supermarkt.
Op het moment dat jij vanuit jouw huis naar de supermarkt gaat heb je een bepaalde weg af te leggen. Zonder dat men hierbij stil staat bestaat een afgelegde weg uiteindelijk alleen maar uit afgelegde tijd. Zonder tijd kun je immers geen weg afleggen. Jij verplaatst je weliswaar over een weg, maar de ruimte tussen jou en de supermarkt is eigenlijk niets anders dan tijd die je aflegt. Of je dit ook daadwerkelijk gaat doen is niet van belang. Op het moment dat er een afstand bestaat, bestaat er ook tijd. De afstand vanaf de aarde tot aan de maan bestaat uiteindelijk alleen maar uit tijd welke je nodig hebt om bij de maan te kunnen komen.
Hieruit zou je kunnen concluderen dat tijd en ruimte eigenlijk dezelfde zijn. Elke afstand vertegenwoordigt een stukje tijd waarbij jij zelf bepaald hoeveel tijd jij nodig hebt om deze afstand af te leggen. Op dit moment geldt dat de lichtsnelheid de hoogst haalbare snelheid is, waaruit je kunt afleiden dat de minimale tijd tussen ons en de maan, welke ook ongeveer 300.000km is, 1sec is. Zou je dus met de snelheid van het licht naar de maan vliegen dan zou je daar 1sec over doen en jij bent dan dus eigenlijk 1sec ouder.
Jouw totale afgelegde weg is dan eigenlijk 300.000km en 1 sec. Men kan onmogelijk deze afstand afleggen zonder dat er minimaal 1sec voorbij gaat.

Nou bewegen wij continue met verschillende snelheden of staan stil, de tijd lijkt altijd met een vaste snelheid voorbij te tikken. Gevoelsmatig kan een uur wel langer of korter duren, maar jou klokje trekt zich weinig aan van jou emotie. Toch kan de tijd inderdaad sneller of langzamer verlopen. Dit is al gebleken uit diverse experimenten. Tijd is gekoppeld aan een afgelegde weg. Uit een test met 3 atoomklokken is gebleken dat deze uit elkaar gaan lopen op het moment dat zij alle 3 een andere weg afleggen. Men heeft 1 klok op een vaste locatie neer gezet en vervolgens 2 andere klokken in tegengestelde richting om de aarde gevlogen.
Wat bleek nu? De klok welke met de draairichting van de aarde mee vloog liep voor op de vaste klok, en de klok welke tegen de draairichting van de aarde in werd gevlogen liep achter op de vaste klok. Stel je nou de aarde eens voor als een draaiende schijf en beeld je een vast punt voor ergens op de rand van de schijf. 1 omwenteling van de schijf stelt dan 40.000km voor.

Nu duurt 1 omwenteling precies 24 uur en laat je t.o.v. de vaste klok 2 klokken tegen elkaars richting invliegen. Deze klokken bewegen precies met dezelfde snelheid en doen beide ook 24 uur over het afleggen van 40.000km. De klok die met de draairichting van de schijf mee beweegt legt in 24uur dan 40.000km af ten opzichte van de vaste klok plus de 40.000km die de vaste klok zelf aflegde. Wat totaal dus 80.000km is. De andere klok legde 40.000km af ten opzichte van de vaste klok en legde 40.000km af minder doordat hij tegen de draairichting van aarde in ging. Hij heeft dan eigenlijk 0km afgelegd en stond stil terwijl de aarde onder hem door draaide.

Hieruit blijkt dus dat de tijd minder snel voorbij gaat op het moment dat je minder kilometers aflegt. Tijd en afgelegde weg zijn dus nauw met elkaar verbonden. Des te minder kilometers je maakt, des te trager gaat jou tijd. Dit is in tegenspraak met de relativiteitstheorie omdat deze juist bepaalt dat hoe meer kilometers je aflegt hoe trager de tijd gaat.
Bij de lichtsnelheid, waarbij je heel veel kilometers per seconde aflegt, zou jou tijd nagenoeg stil blijven staan. Daarbij vraag ik mij af wat een foton voor snelheid zou meten omdat er bij een foton na 300.000km nog helemaal geen tijd is verstreken. Wanneer er voor een foton een seconde voorbij zou zijn gegaan, dan had deze al oneindig veel kilometers afgelegd. Wat weer zou betekenen dat de werkelijke lichtsnelheid veel hoger zou moeten zijn als dat wij denken te meten.
Bron: mijn eigen theorie.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:32:52 #85
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38336509
Die theorie ligt in de prullenbak.
Onikaan ni ov dovah
pi_38336880
Lees even goed, want er staat duidelijk in waarom de klok in een kerktoren sneller zou moeten lopen. En deze tekst is relatief gezien al erg oud. Ik heb dus nooit gezegd dat de kerktoren klok langzamer zou moeten lopen. En als je echt geen zin meer hebt in deze discussie, blijf dan in WFL en volg me niet tot in TRU. Jij hoort mijn inziens mede bij de personen die daar om een slotje vroegen. Je hebt nu de unieke kans om gewoon weg te blijven.
  maandag 29 mei 2006 @ 17:14:59 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38337741
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:44 schreef rudeonline het volgende:
Lees even goed, want er staat duidelijk in waarom de klok in een kerktoren sneller zou moeten lopen. En deze tekst is relatief gezien al erg oud. Ik heb dus nooit gezegd dat de kerktoren klok langzamer zou moeten lopen. En als je echt geen zin meer hebt in deze discussie, blijf dan in WFL en volg me niet tot in TRU. Jij hoort mijn inziens mede bij de personen die daar om een slotje vroegen. Je hebt nu de unieke kans om gewoon weg te blijven.
D'r staan daar een zooi dingen die de werkelijkheid tegenspreken Klopt geen donder van dat verhaal. Feit blijft dat jij aan de hand van je theorie die voorspelling deed waarvan je nu zelf toegeeft dat het anders moet zijn. Dag 'theorie'
Onikaan ni ov dovah
pi_38338378
Er staat letterlijk in dat als iets sneller beweegt dat de tijd dan ook sneller gaat. Precies het tegenovergestelde van de RT, maar het idee over de 2 klokken blijft dan 100% overeind.

Tot straks..
  maandag 29 mei 2006 @ 17:48:53 #89
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38338705
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:37 schreef rudeonline het volgende:
Er staat letterlijk in dat als iets sneller beweegt dat de tijd dan ook sneller gaat. Precies het tegenovergestelde van de RT, maar het idee over de 2 klokken blijft dan 100% overeind.

Tot straks..
Ach het spreekt verder elke waarneming tegen over deeltjes met relativistische snelhelheden maar dat houd je vast niet tegen
Onikaan ni ov dovah
pi_38338805
Inderdaad, dat doet het niet.

Zijn we het er nu eindelijk over eens van die klokken. Dan mag jij jouw verklaring neerzetten, dan doe ik de mijne.
pi_38342563
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:22 schreef Phooka het volgende:

[..]

Hé, uhm - wanneer kan ik een praktische toepassing van je theorie verwachten?

En ga er anders voor het gemak effe vanuit dat de zo hard gezochte bevestiging reeds gegeven is. Het lijkt je nogal dwars te zitten, en een grote belemmering om verder te gaan met je verhaal.
Reageer hier eens op Rude.
En je zou ook nog met een verhaal komen hoe een spiegel volgens jou werrkt...
pi_38342923
Een praktische toepassing is dat je je gaat realiseren dat we zelf de toekomst kunnen bepalen. Al jouw acties hebben gevolgen voor je eigen toekomst. Je gaat beter begrijpen dat er geen rassenverschillen bestaan en dat wij 1 zijn met de natuur. We zullen ons niet langer als hogere wezens beschouwen als al het andere wat leeft. Men zal weer respect gaan tonen voor zijn leefomgeving zowel naar mensen als naar de rest van de natuur toe.

Wat die spiegel betreft blijft dat een lastige vraag omdat je je nog steeds niet schijnt te realiseren dat fotonen geen stuiterballetjes zijn die maar alle kanten tegelijk op bewegen.
  maandag 29 mei 2006 @ 20:08:29 #93
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_38343275
quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:55 schreef rudeonline het volgende:

Wat die spiegel betreft blijft dat een lastige vraag omdat je je nog steeds niet schijnt te realiseren dat fotonen geen stuiterballetjes zijn die maar alle kanten tegelijk op bewegen.
Maar meer een soort golfjes die in aanraking met materie stuiterballetjes rond een atoom in aangeslagen toestand brengen en wanneer deze weer in hun 'rusttoestand' terugvallen een ander golfje 'loslaten' ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  maandag 29 mei 2006 @ 23:45:37 #94
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38353526
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:52 schreef rudeonline het volgende:
Inderdaad, dat doet het niet.

Zijn we het er nu eindelijk over eens van die klokken. Dan mag jij jouw verklaring neerzetten, dan doe ik de mijne.

Waarom doe je aan wetenschap als je niet van plan bent rekening te houden met wat er waar wordt genomen
Onikaan ni ov dovah
pi_38375205
tvp, straks ff helemaal doorlezen
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_38375804
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom doe je aan wetenschap als je niet van plan bent rekening te houden met wat er waar wordt genomen
Ik houd exact rekening met wat wordt waargenomen. Uit de 2 klokken blijkt dat bewegende klokken zowel sneller als trager kunnen lopen.

Als de klok op zeeniveau trager loopt, dan loopt de klok in de kerktoren sneller.

( ik weet niet waarom je nu krom zou moeten liggen?)
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:24:51 #97
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_38376397
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:07 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik houd exact rekening met wat wordt waargenomen. Uit de 2 klokken blijkt dat bewegende klokken zowel sneller als trager kunnen lopen.

Als de klok op zeeniveau trager loopt, dan loopt de klok in de kerktoren sneller.

( ik weet niet waarom je nu krom zou moeten liggen?)
1 post geleden deed je dat niet Zie je nou zelf hoe idioot je bezig bent?
Onikaan ni ov dovah
pi_38376722
Slotje. Zie FB
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')