En hier mijn verhaal:
Woensdag 28 december, een avondje Children of Bodom in de 013 en vele pinten pakken in Tilburg. Over het concert ga ik niet hebben, noch over café de Extase.
Het was half 4 's nachts en wij, Hans, Mik, Sven, Manon en ik gingen maar eens slapen. De locatie was een ranzig studentengebouw. Sven en Manon kropen gezellig samen onder de dekens in het bed van een zekere Jelle, die vrij spoorloos was aangezien ik hem nog nooit had gezien. Hans en Mik lagen op de grond en ik mocht op een smerige, naar pis meurende bank plaatsnemen.
Op een gegeven moment ben ik blijkbaar gaan slaapwandelen, en daar, lieve kijkbuiskindertjes, wil het eigenlijk over hebben in deze log. Ik lag te slapen, en Hans, die nog koppijn had van CoB, hoorde mij in een vage buitenaardse taal dingen brabbelen. Vervolgens ben ik opgestaan, ging tussen Hans en Mik staan en liep schuin over Mik naar rechts, richting het raam. Vanaf daar weer schuin de andere kant op om bij de kamerdeur te komen. Tijdens deze actie ging ik nogal hard tegen de vlakte. Ik stond meteen weer op en zwalkte richting de deur. Deze trok ik met een ferme ruk open en draaide naar links om richting WC te gaan.
Daar ben ik echter nooit aangekomen, want tegen die tijd had ik mijn ogen open en bleek in een andere kamer te staan. Deze stond leeg op een grote kast na. Ik had echt het gevoel dat ik in een andere werkelijkheid terechtgekomen was, waar dingen er anders uitzien dan ze behoren te doen. Nadat ik had besloten dat de kast nog gewoon de slaapbank was, heb ik het plastic (wat om de kast heen zat) stukje bij beetje losgetrokken en ben in de kast gaan staan. Aangezien dit niet zo heel comfortabel was, stapte ik de kamer weer in en ging in foetushouding op de grond liggen, vlakbij een gloeiend hete verwarming. Door de hitte dacht ik dat het zomer was, en toen ik opstond om eens naar buiten te kijken, zag ik inderdaad zomerse taferelen: de zon scheen vrolijk, mensen liepen in t-shirt of topje rond en aan de bomen zaten groene bladeren. Na dit een tijdje te hebben aanschouwd besloot ik maar weer op de grond te gaan liggen om verder te slapen.
Na ongeveer een kwartier deed ik mijn ogen maar weer open, en besefte dat het toch vrij vaag was dat de kamer door een reality-shift heen was gegaan, speciaal om mij te kutten. Ik stond op, keek nog een keer naar buiten (daar stond inmiddels een kleuterklasje bij een stoplicht - die op de kop stond - te wachten, allemaal in korte broek en rugzakjes bij), draaide me naar de deur en liep daar maar weer naartoe. Eenmaal bij de deur aangekomen keek ik eens naar links. Daar was de WC. Toen kwam ik er een keer achter dat ik missschien toch wel gewoon een andere kamer binnen was gelopen en ging weer naar m'n homies toe. Daar viel ik nogmaals op mn bek, kroop naar de bank toe, ging liggen, gruntte nog iets onverstaanbaars en viel weer in slaap.
Heersch.
vrij van mn eigen weblog gekopieërd
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >
https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]