abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38129365
quote:
Elke maand verhuist het Europees Parlement met alle medewerkers en het grootste gedeelte van het kantoormubilair éénmaal van Brussel naar Straatsburg. Deze operatie kost Europa, de Europese burger dus, 200 miljoen Euro per jaar.

Cecilia Malmström, lid van de Zweedse liberalen en van het Europees Parlement, wil hier nu een eind aan maken. Samen met 13 andere parlementsleden, waaronder Lousewies van der Laan die voor D66 zetelt in het Europees Parlement, wil ze dit thema op de agenda van de Europese Commissie zetten. Hiervoor is ze momenteel op zoek naar 1 miljoen handtekeningen .

De petitie is te vinden op www.oneseat.eu.
Wat vinden jullie van deze actie?

Ik denk dat het geld in ieder geval een héél stuk beter besteed kan worden (en nee, niet aan het gelukkig maken van nog een paar landbouwers) dan aan het permanent verhuizen. Het zou ook een stuk efficiënter werken moest de zetel gewoon in Brussel blijven...
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:27:42 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_38129437
De petitie is hier ook al langs gekomen. UIteraard heb ik getekend.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_38147555
Dergelijke discussie liep ook al in [POL]

Hier --> Stop verspilling Europese parlement van 200 miljoen per jaar en,
Hier --> Straatsburg op de schop (Parent topic)

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 24-05-2006 01:14:10 ]
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')