abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2006 @ 03:56:40 #176
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38258546
Heee, kweetnie waar 't aan ligt maar opeens doet de internetstream het! +O+
Het CD rippen lukt nu ook

kijk zaterdag ff naar skype en de TV kaart

dank voor al uw hulp
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zaterdag 27 mei 2006 @ 08:16:16 #177
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38259221
Graag gedaan

Maarre je deed het allemaal zelf hoor.
Zowel de fouten als ook het oplossen

Enne mijn TV Kaart (een oude bt848 van pinnacle) wil geen zenders vinden
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_38261236
Denk dat ik ff een tvkaartje ga kopen en mythtv proberen.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:52:17 #179
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38266105
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 08:16 schreef wdn het volgende:
Graag gedaan

Maarre je deed het allemaal zelf hoor.
Zowel de fouten als ook het oplossen

Enne mijn TV Kaart (een oude bt848 van pinnacle) wil geen zenders vinden
Dat heb ik op mijn windows machine ook
daar zit een 6 jaar oude kaart in. Als ik de kabel in de antenne ingang steek en in het menu antenne sellecteer, krijg ik kabel
"ja, das logisch" hoor ik Cruif zeggen

Maar mijn To do list is nu:
- Skype goed configureren
- TV kaart instellem
- Boxen op 5.1 surround zetten (hij gebruikt nu de 2 frontboxen en volgens mij mono)
- zo instellem dat ik ook windows media kan kijken

en daarna een goeie scanner/printer kopen die goed met linux werkt
en ik wil die comando's voor in die terminal ook kunnen

[ Bericht 3% gewijzigd door Karzeuler op 27-05-2006 13:59:17 ]
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:08:25 #180
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38266654
oja nog iets
ik heb die flashplugin gedownload en geinstalleert, maar zie nog steeds niks
tijdens het installeren zag ik wel iets staan over mozilla firefox, alleen gebruik ik konqueror (firefox kreeg ik niet geinstalleert, die schijnt niet te werken op Dapper las ik ergens

en oja, hoe krijg ik Skype in het startmenu? Hij staat nu nog in de root folder
pi_38272573
Flash non free zoeken, en mozilla flash ook doen.

Rechtermuis > menubewerken en dan kan je toevoegen en verwijderen.

Firfox moet werken en zit ook gewoon in de lijsten.
pi_38272631
5.1 van creative moet je met mixer gaan spellen, pcm en wave gedeelte uit me hoofd. die regelen het 5.1 gedeelte van een creative krt.

Mythtv zit trouwens in de lijsten, ben nu bezig om te kijken of me nieuwe tv krt werkt.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:42:31 #183
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38278497
ik heb zo net ff geprobeert tvtime-1.0.1 te instaleren, maar ik kwam niet verder dan het configureren
het comando "make" werkte ook hier niet, Hij zegt dat er geen make files zijn, terwijl die er wel zijn. Heb nog met sudo geprobeert en make files in de terminal gesleept, maar zonder resultaat.
Kan het zijn dat tvtime-1.0.1 Dapper niet ondersteunt?

maar het comando sudo apt-get install tvtime leverde wel resultaat op
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:45:45 #184
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38278607
tvtime 1.0.1 zit in de repositories dus ik neem aan van wel.

Niet moeilijk doen gewoon vanuit synaptic installeren
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_38279359
http://hyams.webhop.net/mythtv/myth_ubuntu.html

Driver van mij Haupage tv-pvr-500 zit er natuurlijk weer niet standaard in. Grrrrr.

Mythtv is een klus maar het zal werken.

En anders pleur ik dit erop http://www.knoppmyth.net/
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:11:04 #186
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38279510
ik heb tvtime aan de praat

maar wat voor standaart hebben we hier in NL? Pal, secam, ntsj, etc???

edit: Ben er al uit: Pal-B
pi_38279605
Hehe, mede dankzij dit topic ben ik ook weer overgestapt naar Linux (Ubuntu).

Heerlijk om van windows af te zijn...jammer dat het soms een beetje kut is om bepaalde dingen aan de praat te krijgen (mijn onboard ethernetkaart wordt niet ondersteund, dus dan maar een pci-kaartje gebruiken).
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:18:07 #188
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38279766
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:13 schreef CasB het volgende:
Hehe, mede dankzij dit topic ben ik ook weer overgestapt naar Linux (Ubuntu).
Kijk, was mijn geklungel toch nog ergens goed voor
quote:
Heerlijk om van windows af te zijn...
hadde gij dat gevoel ook al

Ik denk dat dat knutselen aan linux een beetje voortborduurt op het bromfietsensyndroom waar de meeste jongens last van hebben
Jongens vinden dat bromfietsen in de eerste plaats bedoelt zijn om aan te sleutelen, dat je er daarnaast ook op kan rijden is mooi meegenomen.
Als de jongens ouder worden vervangen ze de bromfiets voor een pc.
Een PC is tenslotte bedoelt om aan te sleutelen, dat je er daarnaast ook mee kan internetten of documenten maken of spelletjes mee kan spelen is mooi meegenomen.

en als je homo, vrouw of artiest bent, dan neem je een mac
pi_38279879
Het is gewoon leuk om soms weer een beetje te kutten en nieuwe dingen te leren, net of je de eerste stappen op je pc opnieuw doet soms.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:25:06 #190
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38280052
sheize, Pal-B staat er niet bij

wat is het alternatief?
pi_38280628
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:08 schreef Karzeuler het volgende:
oja nog iets
ik heb die flashplugin gedownload en geinstalleert, maar zie nog steeds niks
tijdens het installeren zag ik wel iets staan over mozilla firefox, alleen gebruik ik konqueror (firefox kreeg ik niet geinstalleert, die schijnt niet te werken op Dapper las ik ergens
Onzin, firefox 1.5 zit gewoon in dapper. Dat is wel een speciale ubuntu versie, maar je kan ook zonder problemen de standaard versie van firefox installeren onder ubuntu. Die is iets sneller en je hebt met de ubuntu versie wel het probleem dat bijv Foxytunes niet werkt. Dat zijn van die dingen waar je maar achter moet zien te komen, en waarom het niet werkt in de ubuntu versie, of waarom ze in godsnaam een aparte ubuntu versie moeten maken, beats me...
Unox, the worst operating system.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:45:14 #193
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38280753
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:39 schreef dryfit het volgende:
pal gewoon?
okay
kan ik ook handmatig kanalen invoeren? zoals 607.000 mhz?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 21:10:01 #194
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38281699
ik krijg dat beeld maar niet scherp en in kleur
lijkt wel of ik naar een gedecodeert filmkanaal zit te kijken
  zaterdag 27 mei 2006 @ 21:17:08 #195
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38281936
ik heb het beeld nu redelijk scherp, maar niet in kleur
pi_38283298
Die mythtv is een ramp, ik geef het ff op. Brand die knoppix cd met mythtv wel. en installeer die.

MCE tv kaartjes zijn ook een ramp, moet je ook nog windows mediacenter hebben wil je tv kijken op windows.
pi_38284204
Ik gebruik mythtv op een dedicated media pc en ik heb niet echt problemen er mee gehad. Alleen is mythmusic een beetje primitief als je een hoop mp3s hebt. Ik had in het begin alleen wat gekloot met de ivtv driver (ik heb een hauppage 150 & 250, de 500 die jij hebt is "2x een 150 op 1 kaart", bij wijs van spreke).

Ik gebruik trouwens gentoo op die machine
pi_38284802
De howto's die ik heb zijn van een oudere versie van ubuntu en ze zijn zo vriendelijk geweest om bij de nieuwe versie wat directory's te verplaatsen zodat de howto weer niet werkt. en heb niet echt zin om te zoeken waar ik de firmware nu moet plaatsen. Die knoppix cd werkt ook niet heeft een fout bij laden. Gaat lekker, Moet ik op werk ook ff win mce vragen.

Ik zoek wel ff op een arch howto en anders zal ik gentoo eens proberen. Weet alleen niet of ik daar al aantoe ben.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:45:37 #199
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38285371
IK heb momenteel een probleem met TvTime dat het beeld zwart-wit is en de inderkant wegvalt.
als iemand een oplossing weet?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:39:16 #200
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38287529
he, dat commando sudo apt-get install 'naam' werkt ook bij kdetv
met welke progs werkt dat wel en met welke niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')