Ik zou het juist deframen via de achterste inlaatdrain. En dan de rode in de zwarte proberen te doen. Die witte lijnen op het scherm staan er namelijk niet voor niks. Die duiden op oververhitting van de beeldbuis-drachduider. Je moet het zelf weten, maar als je het anders probeert op te lossen, heb je kans dat de twin-plug er niet meer uitgaat. En dan bedoel ik nooit meer.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:44 schreef tong80 het volgende:
Heb je een kwart of een duxel-draad in je aflater ? Heb je een glide-systeem dat is het belangrijkste.
Zo ja moet je de achterste plaindriver herprogrammeren en over zetten op de nieuwe tuner. Heb je een oude tuner gewoon even deframen op de statische balk onderin. Daarna de plug niet in rood doen natuurlijk.
Is het nog niet verholpen moet je hem juist wel in de rode doen maar de amplitude in het scatraam veruimen.
Van het openschroeven (als ie uitstaat) krijg je geen schok hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:19 schreef Lkw het volgende:
Overigens, ik zou niet zelf die tv openschroeven. Je kunt dan namelijk een enorme schok krijgen. En dit meen ik wél serieus
Nog een tipje dan maar voor de 'reperateur'. Hij kan 'testen' op sluiting in de beeldbuis, door voorzichtig met een schroevendraaier aan de achterkant tegen de hals van de beeldbuis te tikken als het toestel speelt. Als die terugslaglijnen verdwijnen, en het beeld even goed is mag je er op rekenen dat het in de beeldbuis zitquote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:28 schreef Sh0g het volgende:
Ik zal alle tips uitprinten en meegeven aan de gelukkige reparateur![]()
Ik heb eigenlijk totaal geen verstand van TV's, maar wat ik er nu van begrijp zal er wel het één en ander in het ding vervangen moeten worden. Ik zal met mijn huisgenote overleggen, maar waarschijnlijk moet ik hem toch laten repareren. Tenzij het zo duur uitpakt dat een nieuwe TV kopen beter is.
In ieder geval bedankt voor de info allen![]()
Dat is een andere vorm van blauw beeldquote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:35 schreef Ole het volgende:
Ik zou het gewoon morgen nog eens proberen..
Weet je zeker dat het niet gewoon de kabel is die er uit ligt?
Preciesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:42 schreef SpiceP het volgende:
Even beter lezen voordat je een reactie geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |