Er zijn meerdere mensen die Maria heten, eentje maagd de ander hoer.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:21 schreef Birj het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat Maria de moeder van Jezus is, en Jozef de vader...
maar in de film the da vinci code zag ik dat Maria als de vrouw van Jezus werd beschouwd... en nu ook op internet kom ik verschillende verhalen tegen...
was ze nu de vrouw of de moeder ?
Maria Magdalena volgens de Da Vinci code de vrouw van Jezusquote:Op maandag 22 mei 2006 18:21 schreef Birj het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat Maria de moeder van Jezus is, en Jozef de vader...
maar in de film the da vinci code zag ik dat Maria als de vrouw van Jezus werd beschouwd... en nu ook op internet kom ik verschillende verhalen tegen...
was ze nu de vrouw of de moeder ?
Maar we praten wel over twee verschillende vrouwen hier ?quote:Op maandag 22 mei 2006 18:27 schreef Ratelslangetje het volgende:
Maria Magdalena was geen hoer.![]()
Dat heeft de katholieke kerk ervan gemaakt. Want een vrouw die belangrijk was mocht dus niet.
Maria van Jozef is de moeder van Jezus en Maria Magdalena was de vrouw van Jezus en waarschijnlijk ook de moeder van zijn kinderen.
Maar dat is weer een ander verhaal.![]()
Ja zijn 2 verschillende personen.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:29 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Maar we praten wel over twee verschillende vrouwen hier ?
Dat zeg jijquote:Op maandag 22 mei 2006 18:23 schreef Reinigung het volgende:
Je weet dat de film fictie is?
quote:Op maandag 22 mei 2006 18:23 schreef Reinigung het volgende:
Je weet dat godsdienst fictie is?
Beiden niet waar.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:22 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Er zijn meerdere mensen die Maria heten, eentje maagd de ander hoer.
Niet alleen volgens Brown (Da Vinci Code) maar ook volgens de RK. De RK probeert echter sinds eeuwen hier een andere wending aan te geven.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:23 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Maria Magdalena volgens de Da Vinci code de vrouw van Jezus
En vreemd genoeg was de maagd z'n moeder en de hoer niet...quote:Op maandag 22 mei 2006 18:22 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Er zijn meerdere mensen die Maria heten, eentje maagd de ander hoer.
Maria de moeder dook ook met de eerste de beste engel de koffer in.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:45 schreef Dante_A het volgende:
[..]
En vreemd genoeg was de maagd z'n moeder en de hoer niet...
Bronquote:Op maandag 22 mei 2006 18:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maria de moeder dook ook met de eerste de beste engel de koffer in.
quote:
Meneer pastoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 mei 2006 19:41 schreef murp het volgende:
maria isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eindelijk duidelijkheid!!!
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |