oke oke oke ik snap je punt rustigquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijn vrouw is Amerikaanse, ik ben dus voor de liefde gegaan. Of eigenlijk voor de heimwee die mijn vrouw had na jaren in Nederland gewoond te hebben.
Ik ben in ieder geval niet vertrokken uit Nederland vanwege de Marokkanen problematiek, en ik wil nogmaals bestempelen dat ik dat ook een echt totaal onzinnige reden vind om uit een land te vertrekken.
Je verlaat een land omdat je de mogelijkheid hebt tot een betere baan, wellicht omdat het belastingklimaat beter is, (of het klimaat algemeen met al die regen in Nederland), mischien verlaat je Nederland omdat je in Duitsland of België nog echt een huis kunt betalen, maar je vertrekt niet omdat een minderheid problemen in Nederland veroorzaakt, want immigrantenminderheden zul je overal tegenkomen.
Of je gaat gewoon in een dorp buiten de randstand wonen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:33 schreef maartena het volgende:
Maar zoals ik eigenlijk al zei is de aanwezigheid van een minderheid in een land echt een KUL argument om te emigreren. Als je daar echt mee zit moet je in een klein dorpje op IJsland gaan wonen ofzo, of mischien het noorden van Finland ofzo.
Ik wil je alleen maar waarschuwen dat de Verenigde Staten niet het juiste land is als dat een van je redenen is om uit Nederland te vertrekken. Je zult dezelfde problemen hier net zo hard tegenkomen namelijk....alleen is de immigrant van een andere afkomst en maken ze in plaats van lekkere shoarma nu lekkere burrito's.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef sitting_elfling het volgende:
oke oke oke ik snap je punt rustig, laten we het zo zeggen dat het een opsommig van problemen is waarom ik uit nederland ga
waaronder die marrokanen problematiek een druppel teveel zou kunnen zijn in een al overvolle bak.
whehe, agh amerika heeft voor mij genoeg voordelen. Of heb jij het daar niet zo naar je zin of weet je nu nog wat nadelen op te noemen waar je nu problemen mee hebt?quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik wil je alleen maar waarschuwen dat de Verenigde Staten niet het juiste land is als dat een van je redenen is om uit Nederland te vertrekken. Je zult dezelfde problemen hier net zo hard tegenkomen namelijk....alleen is de immigrant van een andere afkomst en maken ze in plaats van lekkere shoarma nu lekkere burrito's.
Ik heb het hier prima naar mijn zin. En elk land heeft zo zijn voordelen en nadelen, geen enkel land is perfect, en dat geld ook zeker voor de VS. D'r zijn hele waslijsten aan nadelen (en voordelen) en ik ga daar nu geen lijst van maken. Het grootste nadeel van in een ander land wonen is dat ik mijn familie mis. Anders dan dat, kun je met de juiste instelling overal wel een mooi leventje opbouwen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:40 schreef sitting_elfling het volgende:
whehe, agh amerika heeft voor mij genoeg voordelen. Of heb jij het daar niet zo naar je zin of weet je nu nog wat nadelen op te noemen waar je nu problemen mee hebt?
whehe, agh .. NY is voldoendequote:Op woensdag 24 mei 2006 19:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb het hier prima naar mijn zin. En elk land heeft zo zijn voordelen en nadelen, geen enkel land is perfect, en dat geld ook zeker voor de VS. D'r zijn hele waslijsten aan nadelen (en voordelen) en ik ga daar nu geen lijst van maken. Het grootste nadeel van in een ander land wonen is dat ik mijn familie mis. Anders dan dat, kun je met de juiste instelling overal wel een mooi leventje opbouwen.
Persoonlijk erger ik me niet zo aan de Mexicanenproblematiek hier, maar als je in Nederland al problemen hebt met de Marokkanen dan kan ik je zo goed als garanderen dat je hier ook problemen gaat krijgen met de Mexicanen.Tenzij je ergens in the middle of nowhere gaat wonen in het midden/noorden van de VS.
Welcome to Puerto Rico.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
whehe, agh .. NY is voldoendeIk hoef echt niet helemaal naar het westen
Zolang ik maar beetje dicht bij nyse woon
En daar komt Nederland met zijn 10% allochtonen..... Je gaat naar een van de grootste multi-culturele aglomeraties van de Verenigde Staten, waar minder dan de helft van de inwoners blank zijn en 1/3e buiten de VS is geboren. Dat is natuurlijk helemaal geen probleem, ware het niet dat de problemen die zich voordoen rondom New York een stuk erger zijn dan wat de straatmarokkaantjes in Den Haag of Amsterdam uitvreten.quote:The racial makeup of the city was 44.66% White, 26.59% Black or African American, 0.52% Native American, 9.83% Asian, 0.07% Pacific Islander, 13.42% from other races, and 4.92% from two or more races. Hispanic or Latino of any race were 26.98% of the population. 35.9% of the population was born outside the United States of America (18.9% born in Latin America, 8.6% Asia, 7.0% Europe). The ethnic makeup was 11.9% Jewish, 11.5% African-American, 9.8% Puerto Rican, 8.7% Italian, 5.3% Irish, 5.1% Dominican, 4.5% Chinese, 2.1% Asian Indian, 1.8% Filipino and 1.6% Korean.
whehe ik was niet veel van plan om rond rivaliserende bende's te lopen elke nachtquote:Op woensdag 24 mei 2006 20:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Welcome to Puerto Rico.In New York City, met zijn 8 miljoen inwoners, wonen bijna 2 miljoen mensen van "Latino" afkomst, waarvan het grootste deel afkomstig uit Puerto Rico.
[..]
En daar komt Nederland met zijn 10% allochtonen..... Je gaat naar een van de grootste multi-culturele aglomeraties van de Verenigde Staten, waar minder dan de helft van de inwoners blank zijn en 1/3e buiten de VS is geboren. Dat is natuurlijk helemaal geen probleem, ware het niet dat de problemen die zich voordoen rondom New York een stuk erger zijn dan wat de straatmarokkaantjes in Den Haag of Amsterdam uitvreten.
Wees dus voorbereid....Je moet heel erg Multi-cultureel zijn (of zoals sommigen het in Nederland bestempelen: Mulit-kul) om in de grotere steden van de Verenigde Staten zonder dat je je ergerd aan dingen te kunnen leven, want je krijgt er dagelijks mee te maken. Dat merk je mischien niet bij een maandje vakantie, maar wel als je er een jaar woont.....;)
quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:30 schreef RM-rf het volgende:
dat mensen in nederland wel degelijk gewoon eigen verantwoordelijkheid hebben en dat je ook in nederland gewoon _zelf_ beschikt over of je succesvol bent ....
Dat weet jij als student natuurlijk gewoon? Uit jarenlange ervaring neem ik aan?quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Dezz het volgende:
[..]
Yeah sure, de gemiddelde kwaliteit van leven is in de VS hoger, laat me niet lachen![]()
Aangezien je ook niet zo van werken houdt, zou ik daar zeker niet heengaan. Veel minder vakantiedagen dan in Nederland!
Onzin. Voor goede studenten zijn er in de VS beurzen en het niveau van highschool en college is hier bedroevend laag, dus elke Jan Lul met doorzettingsvermogen kan een hoog genoeg GPA opbouwen om voor zo'n beurs in aanmerking te komen. Verder is het de normaalste zaak van de wereld om een student loan te nemen als je en geen beurs krijgt en geen rijke ouders hebt. Bovendien denk jij bij "rijk" waarschijnlijk nog volgens Nederlandse normen, maar de salarissen in de VS liggen toch zeker 2x zo hoog waardoor een collegegeld van 10000$ veel makkelijker op te hoesten is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:13 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dus als je ouders geen ruk hadden gedaan, dan was je zelf ook afgeschreven in jouw ideale wereld? Aangezien je loon niet hoog ligt zonder opleiding, je collegegeld + boeken + levensonderhoud + verzekeringen + huur zal moeten ophoesten elke maand, een fulltime studie zal moeten volgen.....jij kan dat makkelijk waarschijnlijk, maar ikzelf zou toch wel afgeschreven zijn op mijn 35e. En dan ben ik zelf nog cum laude door twee opleidingen gerolt. Denk even na voor dat je iets uitkraampt, dat ben je je ouders wel verschuldigd die ervanuit gaan dat je slim bent geworden door die door hun betaalde opleiding!
edit: in jouw wereld bepalen de geldvoorraden van de pappie en de mammie de kansen van slagen in het leven voor het kind. Echt eerlijkheid troef joh.
Hoe het in Duistsland zit weet ik niet maar ik heb ervaring met de EUR, UVA, UU in NL en met universiteiten in Engeland, de VS en Frankrijk en daar steken de Nederlandse niet zo best tegen af. Ook vrienden die na een NL-HBO naar Belgie/ Engeland gingen voor een vervolgopleiding schrokken van het niveau.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:34 schreef Igen het volgende:
Nederland haalt anders wel topscores bij de PISA-onderzoeken. Dit in tegenstelling tot Duitsland, waar men dan ook vaak jaloers naar het Nederlandse schoolsysteem kijkt.
Het is een citaat, daar kan ik moeilijk in gaan strepen is het niet?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:34 schreef Igen het volgende:
* Napalm: Kijk eens naar je sig: Rijnland Westfalen bestaat niet. Rijnland-Palts en Noordrijn-Westfalen wel.
Vergeet niet dat Harvard e.d. duur (MIT=30.ooo) zijn maar dat zijn de Top-masters hier dadelijk ook. Een gewone state-university is helemaal niet zo duur.quote:Op donderdag 25 mei 2006 01:55 schreef StefanP het volgende:
.
Klinkklare onzin: zoek de Deense regels er maar eens op na: je moet over een behoorlijke slok met geld beschikken, ouder zijn dan 24 en minimaal x jaar een relatie hebben. Noorwegen is nog moeilijker...quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:22 schreef maartena het volgende:
...
Raar? Nederland is het enigste westerse land ter wereld dat deze eis stelt aan huwelijks immigranten.
...
Ahhh u zit er pas 2 maanden, dat verklaart het e.e.a.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:02 schreef Panzerknacker het volgende:
....
....
Het enige dat me echt tegenstaat aan Canada is poutine!http://en.wikipedia.org/wiki/Poutine
Dat is een heel normaal proces waar bijna iedereen door heen gaat. Eerst is alles heel mooi, net een vakantie, dan gaan je dingen tegen staan en dan komt het breekpunt, kun je je mentaal aanpassen of krijg je heimwee. Als je dit trouwens allemaal van te voren weet gaat het een stuk makkelijker. Vaak heeft het namelijk te maken dat je allerlei gevoelens en irritaties krijgt die je niet begrijpt en waar je je tegen gaat verzetten waardoor je je zelf in een dal stort. Je moet proberen bepaalde nieuwe dingen te omarmen en je eigen ritme te vinden, vaak red je het dan wel gewoon.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:52 schreef Keksi het volgende:
[..]
Ahhh u zit er pas 2 maanden, dat verklaart het e.e.a.Toen ik nog maar 2 maanden hier in Denemarken zat en toevalligerwijs 1 Nederlandse meid ontmoette en verder met buitenlanders optrok was het allemaal ook super. Zeker, mij hoorde je niet klagen over Denemarken. Lekker ze geven je de ruimte, rustige lui, geen gedring etc... Denemarken was goed.
Maar als je hier een anderhalf jaar zit en je gaat je realiseren dat het ook daadwerkelijk anderhalf jaar heeft gekost voordat jouw mede-handbal-spelers voorzichtig tegen je aan gaan praten, als je dan langzamerhand op gaat merken hoe arrogant bejaarden hier zijn, als je dan langzaam gaat merken hoe stil het hier is in de bus, dat iedereen altijd maar in zijn eigen wereldje leeft.... ja... dan wordt het anders.
Begrijp me goed: ik hoop dat je jouw heil vindt aldaar, maar kijk er niet té raar van op als je over een jaartje toch je ook gaat ergeren aan Canada en Canadezen
Net een vakantie? Nou nee, je komt hier aan met niks anders dan je handbagage en de rest zoek je zelf maar uit. Kei- en keihard hebben we gewerkt om alles aan de kant te krijgen. Probeer je maar eens in te richten als je moet winkelen met een baby met een gevalletje jetlag..... Dat vakantiegevoel heb ik precies 2 dagen gehad en dat was toen we net geland waren.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat is een heel normaal proces waar bijna iedereen door heen gaat. Eerst is alles heel mooi, net een vakantie, dan gaan je dingen tegen staan en dan komt het breekpunt, kun je je mentaal aanpassen of krijg je heimwee. Als je dit trouwens allemaal van te voren weet gaat het een stuk makkelijker. Vaak heeft het namelijk te maken dat je allerlei gevoelens en irritaties krijgt die je niet begrijpt en waar je je tegen gaat verzetten waardoor je je zelf in een dal stort. Je moet proberen bepaalde nieuwe dingen te omarmen en je eigen ritme te vinden, vaak red je het dan wel gewoon.
Tja, elke fase is bij iedereen weer anders en korter of langer duren. Ik heb ook langer als een jaar elders gewoond en het was voor mij één grote lange vakantie, heerlijk.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:00 schreef Panzerknacker het volgende:
Dat vakantiegevoel heb ik precies 2 dagen gehad en dat was toen we net geland waren.
Denk dat Scorpione meer bedoelt dat alles nieuw is. Je weg vinden in een ander land is idd super spannend en echt geweldig gaaf. Vond dat super leuk hier.quote:
Dat zegt toch niets, ben je een lekker wijf dan heb je na één avond stappen genoeg "vrienden", maak je in NL amper vrienden en werk je in het bejaardentehuis dan zal het daar ook niet makkelijk gaan.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:39 schreef Igen het volgende:
Daar heb je wel een goed punt. Maar het maakt me ook wel nieuwsgierig: Hoeveel Deense vrienden had jij dan na een jaar?
92.000 nieuwelingen!! Mijn God.quote:Het aantal immigranten kwam uit op 92.000.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |