Ben zelf hard Thais aan het leren maar het is enorm moeilijk. Lezen zal ik het wel nooit kunnen maar goed mn vriendin doet het leeswerk. Ik heb dit eerst van de andere kant mogen meemaken dus Thaise in Nederland en nu ik dus als hulbbehoevende.. best grappig. Maar ik ben wel blij dat ik hier zit erg mooi.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:
Ik weet nu hoe het voelt om analfabeet en allochtoon te zijn.
Al 3 jaar lang kan ik niks lezen. Dus als ik een formulier ofzo moet invullen moet ik altijd hulp vragen![]()
Ik versta maar heel weinig van wat er om me heen gezegd wordt. Alleen in een face to face gesprek gaat spreken en verstaan redelijk.
En ik spreek soms weken/ maanden lang geen Nederlands. Maar ik kom wel dagelijks op Fok en kijk sommige NL TV programmas via internet (Nova, buitenhof, andere tijden, zembla, tegenlicht)
Voordeel is wel dat iedereen hier super vriendelijk en hulpvaardig is.
En geen agressie, geen vandalisme, geen asociaal en lomp gedrag, heerlijk eten, lage kosten, winkels zijn elke dag tot 22:00u open, mooie bergen net buiten de stad en prachtige vrouwen.
Wat we eigenlijk nodig hebben is een gezamelijke vijand. Een iets al zeg... Den Duitser of een Flinke Vloedgolf. Iets dat Nederland weer aan elkaar plakt. Een moordaanslag op de Koningin... dat soort duistere dingen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:09 schreef monmax1 het volgende:
...
Dat laatste ben ik absoluut niet met je eens. In Nederland mag je jezelf zijn tot een heel grote hoogte. Je mag boven het gemiddelde uitstijgen, of andere kleren dragen of een andere taal spreken. Kom daar maar eens aan (m.n. in de Scandinavische landen!). In veel landen mag je toch echt niet buiten jouw hokje komen, doe je dat wel: oehw verrader! Een heel aardig voorbeeld vind ik zelf rode stoplichten in Denemarken. Men wacht hier voor een stoplicht, al is er geen mens in 7000 km te bekennen, men wacht ... want stel je voor ... je zou maar door rood lopen! Erger nog als je hier fiets over het zebrapad word je nog wel eens aangesproken door mensen "jij mag niet op het zebrapad fietsen!"quote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef ASroma het volgende:
We mogen trots zijn op ons landje! men moet niet zo negatief doen tegen alles en straks worden we wereldkampioen en dan verbroederen we nog meer
het enige klote is de enorme regelgeving en dat we alles ook volgens het boekje willen doen in Nederland en het huidige kabinet.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |