abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:55:23 #226
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_38236529
maar nederland zuigt nog steeds btw
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 18:21:48 #227
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38239650
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:
Ik weet nu hoe het voelt om analfabeet en allochtoon te zijn.
Al 3 jaar lang kan ik niks lezen. Dus als ik een formulier ofzo moet invullen moet ik altijd hulp vragen
Ik versta maar heel weinig van wat er om me heen gezegd wordt. Alleen in een face to face gesprek gaat spreken en verstaan redelijk.
En ik spreek soms weken/ maanden lang geen Nederlands. Maar ik kom wel dagelijks op Fok en kijk sommige NL TV programmas via internet (Nova, buitenhof, andere tijden, zembla, tegenlicht)

Voordeel is wel dat iedereen hier super vriendelijk en hulpvaardig is.
En geen agressie, geen vandalisme, geen asociaal en lomp gedrag, heerlijk eten, lage kosten, winkels zijn elke dag tot 22:00u open, mooie bergen net buiten de stad en prachtige vrouwen.
Ben zelf hard Thais aan het leren maar het is enorm moeilijk. Lezen zal ik het wel nooit kunnen maar goed mn vriendin doet het leeswerk. Ik heb dit eerst van de andere kant mogen meemaken dus Thaise in Nederland en nu ik dus als hulbbehoevende.. best grappig. Maar ik ben wel blij dat ik hier zit erg mooi.
mai pen rai
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:05:11 #228
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_38253991
heb zelf een jaar in NL moeten wonen , en ben nu blij er niet meer te zijn
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_38255691
We hebben het hier in dit land met z'n allen zo goed, dat het onze blik op onze welvaart vertroebelt. Als je de theorie van de behoeftepiramide van Mazlow op ons als land toepast (en waarom niet?) blijkt dat wij op zoek zijn naar zelfontplooïng (-iing?) Dit levert in ieder geval op dat we ons druk kunnen maken om bureaucratie, buitenlanders, files etc. Daarbij vergeten we dat dit allen symptomen zijn van onze welvaart.

Voeg hierbij een in hoofdzaak calvinistische moraal en een regering/overheid die geen richting weet te geven. (Dit is geen zaak van links of rechts, dit is al jaren aan de hand.) Dan krijg je een klimaat waarin de grootste schreeuwers uiteindelijk de overhand krijgen (zolang het duurt), (de al eerder genoemde SBS/Telegraaf nieuwsgaring).

Dit kun je de overheid an sich trouwens niet zozeer kwalijk nemen. De regering/overheid komt voort uit en bestaat bij de gratie van Jan Modaal die het allemaal wel best vindt.

Naar mijn mening zijn er twee dingen die in dit land moeten veranderen
a) wij moeten als bevolking een schop onder onze kont hebben (Malthus waar ben je?) zodat we weer leren positief te denken
b) het zou prettig zijn als we collectief weer een doel hebben als land
pi_38262834
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 01:09 schreef monmax1 het volgende:
...
Wat we eigenlijk nodig hebben is een gezamelijke vijand. Een iets al zeg... Den Duitser of een Flinke Vloedgolf. Iets dat Nederland weer aan elkaar plakt. Een moordaanslag op de Koningin... dat soort duistere dingen.

Ik vind het toch ook wel te denken geven dat ik Noren ben tegengekomen die niet(!) tevreden zijn met hun land. Dus jouw theorie gaat compleet op
Danmark: more usefull every day!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:16:46 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38263252
Wat je ook doet, mensen hebben altijd wel wat te zeiken
In Sudan lopen ze te zeiken dat ze maar 100 gram eten per week krijgen.
In Irak lopen mensen te zeiken dat hun huis gebombardeerd is
In Afghanistan lopen mensen te zeiken dan hun vader onthoofd is en hun broer verkracht door Jan Mohammed
In Sumatra lopen mensen te zeiken dat hun familie door een tsunami verdronken is
Kortom, mensen hebben altijd wel wat te zeiken

Zeikerts
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_38265701
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:16 schreef SeLang het volgende:
Zeikerts
So true....
pi_38266551
Hier ben ik het allemaal niet mee eens. Ja, we hebben een boel zeikerds in NL en het zijn de mensen die het het best voor elkaar hebben die het meest klagen, maar dat is ook de groep die niet vertrekt. Het zijn meer jongere mensen die vertrekken, simpelweg omdat ze het gevoel hebben dat hun carriere geblokkeerd wordt of dat ze elders betere kansen hebben. NL zit als maatschappij vast, als je je nu aandient op de arbeidsmarkt of bezig bent je eerste stappen te zetten dan wordt je overal geblokkeerd, in je werk en je priveleven. Dan is het het gewoon waard om eens ergens anders te kijken. En dat het in andere landen zo slecht is dat klopt ook niet. De mensen die emigreren komen in die andere landen aan de bovenkant van de maatschappij en daar is het goed toeven, beter dan in de middenmoot in NL.

Ik zie het dus als positief als jongeren hier wegwillen, het betekent dat deze mensen goed nadenken over wat ze willen en stappen durven te zetten en een goed leven na te streven en inzien dat het in NL er steeds asocialer aan toegaat.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:23:27 #234
97934 ASroma
Flamboyant
pi_38267208
lol nederlanders zijn altijd international georienteerd geweest, "iedereen" heeft wel een tijdje in het buitenland gewoond en dat is onze kracht, kijk ook naar onze internationale handel etc. Denk dat mensen niet zozeer weggaan omdat ze het zat zijn met Nederland. En mensen die het goed hebben willen misschien een keer een andere uitdaging aangaan, zo ook de hoogopgeleiden etc en die hebben daar ook de mogelijkheden toe in vergelijking met een bijv. een schoonmaker.

We mogen trots zijn op ons landje! men moet niet zo negatief doen tegen alles en straks worden we wereldkampioen en dan verbroederen we nog meer

het enige klote is de enorme regelgeving en dat we alles ook volgens het boekje willen doen in Nederland en het huidige kabinet.

als je loopt te zeuren dat er files zijn heb je echt een bord voor je kop.
pi_38273889
waarom wordt er hier gesuggereerd dat men louter emigreert omdat nederland een kutland is?
ik denk dat er ook eeng root percentage is dat vertrekt omdat ze elders een mooie kans aangeboden krijgen. dat staat compleet los van de kwaliteit van het land...

ik ben het eens met wat ASroma zegt, wanneer je files als een bezwaarpunt hebt, ga dan maar eens een stukje rijden in parijs, londen, lyon, berlijn >>elke grote stad in europa
pi_38324005
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef ASroma het volgende:
We mogen trots zijn op ons landje! men moet niet zo negatief doen tegen alles en straks worden we wereldkampioen en dan verbroederen we nog meer

het enige klote is de enorme regelgeving en dat we alles ook volgens het boekje willen doen in Nederland en het huidige kabinet.
Dat laatste ben ik absoluut niet met je eens. In Nederland mag je jezelf zijn tot een heel grote hoogte. Je mag boven het gemiddelde uitstijgen, of andere kleren dragen of een andere taal spreken. Kom daar maar eens aan (m.n. in de Scandinavische landen!). In veel landen mag je toch echt niet buiten jouw hokje komen, doe je dat wel: oehw verrader! Een heel aardig voorbeeld vind ik zelf rode stoplichten in Denemarken. Men wacht hier voor een stoplicht, al is er geen mens in 7000 km te bekennen, men wacht ... want stel je voor ... je zou maar door rood lopen! Erger nog als je hier fiets over het zebrapad word je nog wel eens aangesproken door mensen "jij mag niet op het zebrapad fietsen!"

En je kan Balkenende en consorten een hoop toeschrijven maar de complete verloedering van de samenlevening is zelfs voor hem te veel gevraagd. Toen jouw vader opgroeide zal jouw oma ook wel eens 'ohw wat een verloedering' hebben gezegd (denk aan de schok van de Rock&Roll in de samenleving). Dat is iets van alle tijden ben ik bang, denk zelf dat ik over 30 jaar niet anders zal zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')