Beetje vies verhaal maar ik had vroeger vaak last van schimmelinfecties, omdat ik te gevoelig was voor het wasmiddelrestant in mijn ondergoed na het wassen. Iemand kwam met de tip om het even uit te spoelen met water met een scheut azijn. Sinds ik dat doe, heb ik nergens last meer van. Door uit te spoelen met azijn, verwijder je achtergebleven zeepresten. Gebruik gewoon witte natuurazijn, zoals al gezegd die flessen van iets van 30 cent.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:16 schreef ChicaC het volgende:
Wassen met azijn werkt ook goed. Je kleren gaan er niet van stinken, wat je misschien zou verwachten. Het is goed voor de kleur en ook nog eens goed tegen kalkaanslag in je wasmaschine.
PH-neutraal en dermatologisch getest zegt niet zoveel. Het zijn de parfums in de spullen waar je allegisch voor bent. Zwitsal staat daarom bekend. Het ruikt heerlijk, maar juist daardoor krijgen mensen vaak uitslag. Ik had het ook bij mijn dochter door de Zwitsal. PH-neutaal betekent dat het je huid niet uitdroogt en dermatologisch getest dat het getest is en de meeste mensen ertegen kunnen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:45 schreef Kersje86 het volgende:
Hoe weet je nou wat het precies is? Ik begin de afgelopen weken ook te twijfelen dat het aan de wasmiddel ligt... thuis waspoeder, en bij mn vriend thuis vloeibare zooi. Nooit last gehad daar. En toevallig vandaag weer een shirt aan die thuis is gewassen en kheb weer enorme jeuk. Niet alleen jeuk, maar krijg ook weer wat uitslag enzo.
Daarnaast heb ik ook o zoveel verschillende lotions gebruikt voor mn droge huid. Voor de uitslag zelf gebruik ik Elocon van de huisarts. Ben na afgelopen weekend zelf van mening dat het waarschijnlijk aan Zwitsal ligt. Tijdje ermee niet op mn gezicht gesmeerd, maar nu ik het weer doe heb ik weer wat uitslag op mn gezicht. Zelfde geldt voor op mn rug... raar terwijl zwitsal dit eigenlijk juist niet kan hebben omdat het PH neutraal is en dermatalogisch getest enzo. Misschien weer eens een bezoekje aan de huidarts
Oh dus DAAROM heb ik van zwitsal jeuk.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:40 schreef Doedezemaar het volgende:
In veel Zwitsal producten zit vloeibare paraffine, daar krijg ik jeuk van. Staat vaak als een van de eerste ingrediënten op de verpakking vermeld als Paraffinum Liquidum, dus ik lees verpakkingen erg goed. Zit helaas in veel smeersels, dus even opletten.
Dat scheelt dan behoorlijk wat wasmiddel kostenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:31 schreef Swatch het volgende:
Ik heb me speciaal aangemeld om te kunnen reageren. Ik weet namelijk hoe vervelend het is als je allergisch bent voor wasmiddel. Wist je dat er milieuvriendelijke wasballen bestaan? Google maar 's. Er zitten geloof ik keramische balletjes in die een reactie met water opleveren. Wasmiddel is dan niet meer nodig!
Ik weet dat sauna's ze bijvoorbeeld ook gebruiken!
En uit meerdere consumententesten (oa van Radar en Keuringsdienst Van Waarden) bleek dat die dingen NIET hielpen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:31 schreef Swatch het volgende:
Ik heb me speciaal aangemeld om te kunnen reageren. Ik weet namelijk hoe vervelend het is als je allergisch bent voor wasmiddel. Wist je dat er milieuvriendelijke wasballen bestaan? Google maar 's. Er zitten geloof ik keramische balletjes in die een reactie met water opleveren. Wasmiddel is dan niet meer nodig!
Ik weet dat sauna's ze bijvoorbeeld ook gebruiken!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |