abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69305122
Of Sunlight?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77690871
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 84% gewijzigd door Mylene op 06-02-2010 19:16:45 ]
pi_77690944
Ik kan tegen bijna geen enkel wasmiddel en zeker geen wasverzachter. Was nu al een hele tijd met Klok en dat gaat goed.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 09:02:31 #79
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_77695305
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:16 schreef ChicaC het volgende:
Wassen met azijn werkt ook goed. Je kleren gaan er niet van stinken, wat je misschien zou verwachten. Het is goed voor de kleur en ook nog eens goed tegen kalkaanslag in je wasmaschine.
Beetje vies verhaal maar ik had vroeger vaak last van schimmelinfecties, omdat ik te gevoelig was voor het wasmiddelrestant in mijn ondergoed na het wassen. Iemand kwam met de tip om het even uit te spoelen met water met een scheut azijn. Sinds ik dat doe, heb ik nergens last meer van. Door uit te spoelen met azijn, verwijder je achtergebleven zeepresten. Gebruik gewoon witte natuurazijn, zoals al gezegd die flessen van iets van 30 cent.
Ik hoop dat het werkt
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_77698211
Ah, dit topic wil ik eventjes in de gaten houden. Reageer zelf ook nogal heftig op bepaalde wasmiddelen en ben benieuwd naar de tips die nog komen.
pi_77702921
Ik kan zelf niet tegen de wasmiddelen van Omo, daar krijg ik ontzettende jeuk van. Ook kan ik niet tegen de meeste wasverzachters.
Wat wel goed gaat zijn de wasmiddelen van Robijn en als wasverzachter Robijn puur en zacht, vooral geen andere want daar zit weer te veel parfum in. Als witwasmiddel heb ik groene Persil, die gaat ook goed en ruikt ook nog eens erg lekker.
pi_83746762
Hoe weet je nou wat het precies is? Ik begin de afgelopen weken ook te twijfelen dat het aan de wasmiddel ligt... thuis waspoeder, en bij mn vriend thuis vloeibare zooi. Nooit last gehad daar. En toevallig vandaag weer een shirt aan die thuis is gewassen en kheb weer enorme jeuk. Niet alleen jeuk, maar krijg ook weer wat uitslag enzo.

Daarnaast heb ik ook o zoveel verschillende lotions gebruikt voor mn droge huid. Voor de uitslag zelf gebruik ik Elocon van de huisarts. Ben na afgelopen weekend zelf van mening dat het waarschijnlijk aan Zwitsal ligt. Tijdje ermee niet op mn gezicht gesmeerd, maar nu ik het weer doe heb ik weer wat uitslag op mn gezicht. Zelfde geldt voor op mn rug... raar terwijl zwitsal dit eigenlijk juist niet kan hebben omdat het PH neutraal is en dermatalogisch getest enzo. Misschien weer eens een bezoekje aan de huidarts
pi_83761180
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:45 schreef Kersje86 het volgende:
Hoe weet je nou wat het precies is? Ik begin de afgelopen weken ook te twijfelen dat het aan de wasmiddel ligt... thuis waspoeder, en bij mn vriend thuis vloeibare zooi. Nooit last gehad daar. En toevallig vandaag weer een shirt aan die thuis is gewassen en kheb weer enorme jeuk. Niet alleen jeuk, maar krijg ook weer wat uitslag enzo.

Daarnaast heb ik ook o zoveel verschillende lotions gebruikt voor mn droge huid. Voor de uitslag zelf gebruik ik Elocon van de huisarts. Ben na afgelopen weekend zelf van mening dat het waarschijnlijk aan Zwitsal ligt. Tijdje ermee niet op mn gezicht gesmeerd, maar nu ik het weer doe heb ik weer wat uitslag op mn gezicht. Zelfde geldt voor op mn rug... raar terwijl zwitsal dit eigenlijk juist niet kan hebben omdat het PH neutraal is en dermatalogisch getest enzo. Misschien weer eens een bezoekje aan de huidarts
PH-neutraal en dermatologisch getest zegt niet zoveel. Het zijn de parfums in de spullen waar je allegisch voor bent. Zwitsal staat daarom bekend. Het ruikt heerlijk, maar juist daardoor krijgen mensen vaak uitslag. Ik had het ook bij mijn dochter door de Zwitsal. PH-neutaal betekent dat het je huid niet uitdroogt en dermatologisch getest dat het getest is en de meeste mensen ertegen kunnen.

Je kan beter een parfumloze bodylotion gebruiken voor je huid. Te koop bij de beter drogist en de apotheek.

Wat het wasmiddel betreft. Bij poeder blijven er meer resten achter dan bij vloeibaar wasmiddel. Je kan kijken of je een nieuw pak hebt gebruikt, want het kan ook nog zijn dat de samenstelling veranderd is en dat staat er niet altijd op
pi_83765215
In veel Zwitsal producten zit vloeibare paraffine, daar krijg ik jeuk van. Staat vaak als een van de eerste ingrediënten op de verpakking vermeld als Paraffinum Liquidum, dus ik lees verpakkingen erg goed. Zit helaas in veel smeersels, dus even opletten.
pi_84052073
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:40 schreef Doedezemaar het volgende:
In veel Zwitsal producten zit vloeibare paraffine, daar krijg ik jeuk van. Staat vaak als een van de eerste ingrediënten op de verpakking vermeld als Paraffinum Liquidum, dus ik lees verpakkingen erg goed. Zit helaas in veel smeersels, dus even opletten.
Oh dus DAAROM heb ik van zwitsal jeuk.
pi_84125639
Ik heb me speciaal aangemeld om te kunnen reageren. Ik weet namelijk hoe vervelend het is als je allergisch bent voor wasmiddel. Wist je dat er milieuvriendelijke wasballen bestaan? Google maar 's. Er zitten geloof ik keramische balletjes in die een reactie met water opleveren. Wasmiddel is dan niet meer nodig!
Ik weet dat sauna's ze bijvoorbeeld ook gebruiken!
pi_84160702
Iets over shampoo's (niet zo zeer wasmiddel)
http://www.haarweb.nl/forum/archive/index.php/t-8724.html
pi_84322755
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:31 schreef Swatch het volgende:
Ik heb me speciaal aangemeld om te kunnen reageren. Ik weet namelijk hoe vervelend het is als je allergisch bent voor wasmiddel. Wist je dat er milieuvriendelijke wasballen bestaan? Google maar 's. Er zitten geloof ik keramische balletjes in die een reactie met water opleveren. Wasmiddel is dan niet meer nodig!
Dat scheelt dan behoorlijk wat wasmiddel kosten
  maandag 16 juli 2012 @ 22:40:04 #89
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_114294107
Klok wasmiddel de helpt. Zonder stoffen. (waspoeder).
pi_114352608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2010 11:31 schreef Swatch het volgende:
En uit meerdere consumententesten (oa van Radar en Keuringsdienst Van Waarden) bleek dat die dingen NIET hielpen.

bron: http://www.trosradar.nl/u(...)rmenu2010[year]=2012
pi_114352747
Je kan ook zelf wasmiddel maken:

Rasp 80 gram vette zeep (Sunlight zeep) en los dat op in 1 liter kokendheet water. Als de zeep is opgelost, voeg je 80 gram soda toe en ook dat los je op.

Je hebt dus nu 1 liter water met zeep en soda. Doe dat in een emmer, gooi er 4 liter (koud) water bij en laat het 24 uur stijven. (Dek de emmer af om te voorkomen dat er stof en viezigheid in komt.) Daarna is het wasmiddel klaar en kan je het in flessen doen.

Je kan hiermee je was doen. Het is wel wat stroperiger en daarom mag je het NIET! in het doseerbakje van je wasmachine doen, maar doe je het in een wasbol in de trommel.

Het overgebleven stuk zeep kan je gebruiken om vlekken aan te stippen. Je kan schoonmaakazijn gebruiken als wasverzachter, maar ik doe dat vooral om de machine te ontkalken.
pi_114352843
Maar soda lijkt mij dan weer niet zo een heel goed idee bij zwarte (en felgekleurde) was...
pi_114356863
Ik zou het niet weten eigenlijk. Ik heb ooit een keer gelezen hoe je zelf wasmiddel moet maken en sindsdien doe ik dat ook. Voor de gekleurde en donkere kleding gebruik ik (HEMA) wasmiddel.

Misschien is het een idee om de klantenservice van een wasmiddelmerk of je wasmachine te bellen om te vragen wat je in plaats van soda kan gebruiken. Wie weet minder soda en de rest aangevuld met zout ofzo.
pi_114476055
Topic is inmiddels al wat ouder maar goed.

Ik dacht dat ik ook behoorlijk allergisch was voor wasmiddel, niets hielp, ook neutral niet en de biologische toestand van de natuurwinkel al helemaal niet. Het leek van die laatste twee alleen maar erger te worden. Jeuk, eczeem, niesbuien, opgezette rode tranende en geirriteerde ogen en buikpijn van het 's nachts extreem niezen.

Toch maar eens langs de huisarts voor een allergie-test, resultaat, gierende huismijtallergie :') didn't see that one coming... speciaal beddengoed, neusspray en antihistamine-tabletten verder en het gaat iets beter. Hoewel het de laatste tijd ook daarmee niet onder controle blijft.

Wat ik wil zeggen: het loont toch wel om een allergie door de huisarts te laten beoordelen, het zou zomaar iets heel anders kunnen zijn en het is toch erg fijn als je er iets aan kunt doen.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')